CathrineMic Skrevet 27. september 2012 #121 Del Skrevet 27. september 2012 Vel, vi går i kirken 25. desember, så er vi på besøk hos farmor og hele familien.. dagen etterpå er det god frokost og kirke igjen og da er vi på besøk hos mormor og hele familien. Thats it! Vi har ingen mattradisjoner slik som dere har, men vi pleier å spise raclette mat og det syns vi alltid er veldig koselig da. (alle har en liten steikepanne og kan steike det man vil spise.. masse forskjellige slags kjøtt, fisk, grønnsaker etc). Jeg syns alltid det er veldig koselig å feire jul i nederland men det er ganske annerledes enn det dere er vant til. Vi tror ikke på julenisse heller forresten men vi har juletre:) Vi (som i 'de nederlandske barna') tror på 'sinterklaas', en fyr fra Spania som kommer til nederland med en stor dampbåt den 5. desember og han deler ut gaver til barna.. (http://no.wikipedia....iki/Sinterklaas) Så vi får gaver altså men ikke på julaften. Dette året et det første året jeg ikke skal feire jul i nederland. Det blir litt rart men jeg vil jo feire jul sammen med H og lille klumpen, som en liten familie. Så nå reiser vi til nederland i oktober istedenfor:) Hvordan pleier du å feire jul? Hva pleier dere å spise? Dette var kjempespennende å lese. Ikke så ofte en hører hvordan andre feirer jul Hvor lenge har du budd i Norge? Vell.. Vi feirer jo jul den 24 da. Med juletre med masse pakker under/rundt. Vi står opp litt tidlig ( helst når vi var små, for vi klarte ikke sove Har fått snop i julesokken, å kanskje ett blad. Så er det å sette seg i sofaen å se på alle julefilmene som er på tv, mens vi gomler snop Noen går vell i kjerka også litt tidlig, men det har ikke vi pleid å gjøre. ( Vi gjør det de gangene vi feirer jul med farmor ) Så drar vi på grava med blomster til min bror. Kommer hjem igjen. Så er gjerne sølvguttene på tv, og synger. (synger inn julen ) Så spiser vi, den beste maten jeg vet :D Vi spiser pinnekjøtt (NAM NAM), med kolerabistappe, poteter og sky (fette til pinnekjøtt til saus) Åsså har vi riskrem til desert, med hjemmelaget jordbærsyltetøy og den vi kjøper i butikk, noen liker bedre det ene eller andre. Åsså har vi også mandel i grøten. Den som får mandelen, får en liten oppmerksomhet Å så er det pakkeåpning. Hvis vi ikke er så mangen, så åpner vi en pakke hver, til vi er ferdig. Er vi mangen, åpner vi alle sammen på en gang på en måte Kan vær dette ble veldig surr å forstå Men, det er vell igrunn sånn vi feirer jul Blir sikkert kjekt for deg å feire jul med H og småen tenker jeg =) Sikkert spennende for deg å feire en Norsk jul også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #122 Del Skrevet 27. september 2012 Dette var kjempespennende å lese. Ikke så ofte en hører hvordan andre feirer jul Hvor lenge har du budd i Norge? Vell.. Vi feirer jo jul den 24 da. Med juletre med masse pakker under/rundt. Vi står opp litt tidlig ( helst når vi var små, for vi klarte ikke sove Har fått snop i julesokken, å kanskje ett blad. Så er det å sette seg i sofaen å se på alle julefilmene som er på tv, mens vi gomler snop Noen går vell i kjerka også litt tidlig, men det har ikke vi pleid å gjøre. ( Vi gjør det de gangene vi feirer jul med farmor ) Så drar vi på grava med blomster til min bror. Kommer hjem igjen. Så er gjerne sølvguttene på tv, og synger. (synger inn julen ) Så spiser vi, den beste maten jeg vet :D Vi spiser pinnekjøtt (NAM NAM), med kolerabistappe, poteter og sky (fette til pinnekjøtt til saus) Åsså har vi riskrem til desert, med hjemmelaget jordbærsyltetøy og den vi kjøper i butikk, noen liker bedre det ene eller andre. Åsså har vi også mandel i grøten. Den som får mandelen, får en liten oppmerksomhet Å så er det pakkeåpning. Hvis vi ikke er så mangen, så åpner vi en pakke hver, til vi er ferdig. Er vi mangen, åpner vi alle sammen på en gang på en måte Kan vær dette ble veldig surr å forstå Men, det er vell igrunn sånn vi feirer jul Blir sikkert kjekt for deg å feire jul med H og småen tenker jeg =) Sikkert spennende for deg å feire en Norsk jul også? Veldig gøy å lese hvordan du feirer jul! Har spurt flere i norge men alle feirer det litt forskjellig og har sin egen tradisjon. Pinnekjøtt er jo veldig godt da! Jeg har spist det 1 gang og likte det men jeg syntes julemat er så fett! Det er litt uvant for meg. Generelt sett er norsk tradisjonsmat litt fett.. fårikål f eks og ribbe.. Men det er sikkert det som gjør maten så godt :gjeiper: Pleier dere å ha mye gaver i jula? det virker som om barn får alt her i norge.. sånne skikkelig dyre gaver som playstation, nintendo etc.. Det er jeg ikke vant til heller. Jeg og mine to søstre fikk gaver til 50 euro ca fra pappa og mamma (eller sinterklaas da egentlig;)) Nå fikk jeg forresten veldig lyst på riskrem!! :D vil ha! Ja, det er litt spennende å feire en norsk jul. blir veldig rart å ikke være med familien min men jeg gleder meg veldig til jul da! Jeg lurer forresten på om vi også skal feire sinterklaas når ungen er født! Hadde egentlig likt det hvis han både hadde blitt kjent med den nederlandske og norske kulturen. Men H syns sinterklaas bare er tull :gjeiper: men tror nok hun bare må akseptere at hun er sammen med en nederlender :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 27. september 2012 #123 Del Skrevet 27. september 2012 Veldig gøy å lese hvordan du feirer jul! Har spurt flere i norge men alle feirer det litt forskjellig og har sin egen tradisjon. Pinnekjøtt er jo veldig godt da! Jeg har spist det 1 gang og likte det men jeg syntes julemat er så fett! Det er litt uvant for meg. Generelt sett er norsk tradisjonsmat litt fett.. fårikål f eks og ribbe.. Men det er sikkert det som gjør maten så godt :gjeiper: Pleier dere å ha mye gaver i jula? det virker som om barn får alt her i norge.. sånne skikkelig dyre gaver som playstation, nintendo etc.. Det er jeg ikke vant til heller. Jeg og mine to søstre fikk gaver til 50 euro ca fra pappa og mamma (eller sinterklaas da egentlig;)) Nå fikk jeg forresten veldig lyst på riskrem!! :D vil ha! Ja, det er litt spennende å feire en norsk jul. blir veldig rart å ikke være med familien min men jeg gleder meg veldig til jul da! Jeg lurer forresten på om vi også skal feire sinterklaas når ungen er født! Hadde egentlig likt det hvis han både hadde blitt kjent med den nederlandske og norske kulturen. Men H syns sinterklaas bare er tull :gjeiper: men tror nok hun bare må akseptere at hun er sammen med en nederlender :gjeiper: Jeg ler litt inni meg av sinterklaas. Han hørres så sint ut Men ja, jeg trur nok alle feirer det på sin egen måte. Noen gjør ikke så mye ut av det, men andre gjør kanskje kjempemasse utav det Tja. Noen gir vell igrunn dyre gaver. Jeg husker jeg og bror min fekk en playstation når vi var små. Dette var på deling da. Å barn får igrunn veldig mangen gaver. Vi feiret jul med hele familien til mamma for to år siden. Å der var også søskenbarnet mitt med sønnen sin. Han hadde jo hvertfall halvparten av alle gavene som var rundt tre'et, å vi var mangen Kommer nok litt an på om foreldrene er ilag eller ikke tenker jeg. For da blir det gjerne dobbelt opp. Åsså gir som regel alle i familien gave, farmor/farfar, mormor/morfar, oldemor/ordefar, mor/far og gjerne faddere gode venniner av foreldrene til barna. og tanter og onkler Så er du en stor familie, kan det fort bli mangen pakker. Noen foreldre har jo en tendens til og gi dyre gaver som du sie. ( Dette er ikke noe som kommer til og skje med våres barn med det første ) Hihi, H må nok bare akseptere at det må bli begge tradisjoner ja. Det er jo litt kjekt for barnet også vil jeg tru,å kjenne til flerne tradisjoner og kulturer. Det er ofte stor forskjell fra Norge til andre land Jeg fikk veldig lyst på pinnekjøtt.. Mmmm.. Sitter her å drømmer om jula Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #124 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg ler litt inni meg av sinterklaas. Han hørres så sint ut Men ja, jeg trur nok alle feirer det på sin egen måte. Noen gjør ikke så mye ut av det, men andre gjør kanskje kjempemasse utav det Tja. Noen gir vell igrunn dyre gaver. Jeg husker jeg og bror min fekk en playstation når vi var små. Dette var på deling da. Å barn får igrunn veldig mangen gaver. Vi feiret jul med hele familien til mamma for to år siden. Å der var også søskenbarnet mitt med sønnen sin. Han hadde jo hvertfall halvparten av alle gavene som var rundt tre'et, å vi var mangen Kommer nok litt an på om foreldrene er ilag eller ikke tenker jeg. For da blir det gjerne dobbelt opp. Åsså gir som regel alle i familien gave, farmor/farfar, mormor/morfar, oldemor/ordefar, mor/far og gjerne faddere gode venniner av foreldrene til barna. og tanter og onkler Så er du en stor familie, kan det fort bli mangen pakker. Noen foreldre har jo en tendens til og gi dyre gaver som du sie. ( Dette er ikke noe som kommer til og skje med våres barn med det første ) Hihi, H må nok bare akseptere at det må bli begge tradisjoner ja. Det er jo litt kjekt for barnet også vil jeg tru,å kjenne til flerne tradisjoner og kulturer. Det er ofte stor forskjell fra Norge til andre land Jeg fikk veldig lyst på pinnekjøtt.. Mmmm.. Sitter her å drømmer om jula Hihi Jeg tror ikke jeg kommer til å gi så dyre gaver til ungen heller. Med mindre det er en sykkel eller ski som han faktisk trenger. Men vi får se:) Er det lenge siden broren din døde? Det må være helt forferdelig å miste en bror eller søster! Kan ikke tenke meg hvordan det ville ha vært. (trenger ikke å svare hvis du ikke vil..) Nå kom H hjem og jeg sa at jeg vil feire sinterklaas med ungen og da bare begynte hun å le:P Hun syns sinterklaas ser så rar ut.. jaja :gjeiper: tror nok det blir en diskusjon eller 2 om dette her. haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 27. september 2012 #125 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg tror ikke jeg kommer til å gi så dyre gaver til ungen heller. Med mindre det er en sykkel eller ski som han faktisk trenger. Men vi får se:) Er det lenge siden broren din døde? Det må være helt forferdelig å miste en bror eller søster! Kan ikke tenke meg hvordan det ville ha vært. (trenger ikke å svare hvis du ikke vil.. ) Nå kom H hjem og jeg sa at jeg vil feire sinterklaas med ungen og da bare begynte hun å le:P Hun syns sinterklaas ser så rar ut.. jaja :gjeiper: tror nok det blir en diskusjon eller 2 om dette her. haha! jeg var vell 2 eller 3 år. Han dødde under fødselen. De fant aldri ut hva som var årsaken.. Jeg trur ikke jeg ble så preget av det. Men mamma har fortelt at det var helt grusomt, å noe hun ikke unner noen.. Jeg husker jo så trist jeg ble da je hadde en Sa, å det var uke 6 liksom.. Hahah, du får si at nå skal dere feire jul her, så da kan dere jo også ha me sinterklaas Men, er det noen som kler seg ut som han eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #126 Del Skrevet 27. september 2012 jeg var vell 2 eller 3 år. Han dødde under fødselen. De fant aldri ut hva som var årsaken.. Jeg trur ikke jeg ble så preget av det. Men mamma har fortelt at det var helt grusomt, å noe hun ikke unner noen.. Jeg husker jo så trist jeg ble da je hadde en Sa, å det var uke 6 liksom.. Hahah, du får si at nå skal dere feire jul her, så da kan dere jo også ha me sinterklaas Men, er det noen som kler seg ut som han eller? Det må virkelig være helt forferdlig! tenk at du har sett fram til fødselen og til å ha ungen i armene i 9 måneder (og gjerne før du blir gravid også) og da dør babyen.. håper jeg aldri trenger å oppleve det! Jepp, noen kler seg ut som sinterklaas:P Eller av og til var faren min sinterklaas.. da skulle han bare hente seg en øl i skuret og selvfølgelig kom sinterklaas akkurat når han var vekke. Men da bare ble det banket på vinduet og stod det en stor sekk med pakker foran døra til oss. Skjønner ikke at vi aldri forstod at det var pappa som satt den sekken der :gjeiper: hihi Jeg går sykepleie og på mandag har vi en ferdighetstest der vi skal kateterisere en dukke og sette intramuskulær injeksjon på en dukke så jeg hadde tatt meg litt utstyr med hjem og så nå ista satt jeg en injeksjon i hofta til H.. jeg hadde bare gjort det en gang før så jeg var ganske nervøs men jeg tror det gikk bra! Hun sa det ikke gjorde vondt i hvert fall! hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 27. september 2012 #127 Del Skrevet 27. september 2012 Det må virkelig være helt forferdlig! tenk at du har sett fram til fødselen og til å ha ungen i armene i 9 måneder (og gjerne før du blir gravid også) og da dør babyen.. håper jeg aldri trenger å oppleve det! Jepp, noen kler seg ut som sinterklaas:P Eller av og til var faren min sinterklaas.. da skulle han bare hente seg en øl i skuret og selvfølgelig kom sinterklaas akkurat når han var vekke. Men da bare ble det banket på vinduet og stod det en stor sekk med pakker foran døra til oss. Skjønner ikke at vi aldri forstod at det var pappa som satt den sekken der :gjeiper: hihi Jeg går sykepleie og på mandag har vi en ferdighetstest der vi skal kateterisere en dukke og sette intramuskulær injeksjon på en dukke så jeg hadde tatt meg litt utstyr med hjem og så nå ista satt jeg en injeksjon i hofta til H.. jeg hadde bare gjort det en gang før så jeg var ganske nervøs men jeg tror det gikk bra! Hun sa det ikke gjorde vondt i hvert fall! hihi! Ja, huff.. Det må være helt grusomt å oppleve. Vi har jo bilder av han hjemme. Å han er jo så nydelig. Ensete "rare" med han er vell d at han har fått lilla lipper og lilla negler. Men ellers ser han helt levenes ut, å stor. Må være grusomt å oppleve. Ååh.. Så de kommer hjem til dere som julenissen kommer her? De er på en måte det samme? Det samme var det hos oss. Onkel skulle alltid ut på tur med hundene, å akkoratt når han gjekk så kom jo nissen bankenes på terassedøra Husker han ble røpet av min bror pga han hadde klemt tommelen, så den var blå. Å det hadde jo nissen også Oi. Ikke værst Greit å kunne øve seg hjemme før du skal gjøre det da, bli litt vant med det Trives du å på sykepleien eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #128 Del Skrevet 27. september 2012 Ja, huff.. Det må være helt grusomt å oppleve. Vi har jo bilder av han hjemme. Å han er jo så nydelig. Ensete "rare" med han er vell d at han har fått lilla lipper og lilla negler. Men ellers ser han helt levenes ut, å stor. Må være grusomt å oppleve. Ååh.. Så de kommer hjem til dere som julenissen kommer her? De er på en måte det samme? Det samme var det hos oss. Onkel skulle alltid ut på tur med hundene, å akkoratt når han gjekk så kom jo nissen bankenes på terassedøra Husker han ble røpet av min bror pga han hadde klemt tommelen, så den var blå. Å det hadde jo nissen også Oi. Ikke værst Greit å kunne øve seg hjemme før du skal gjøre det da, bli litt vant med det Trives du å på sykepleien eller? Jeg syns det er veldig bra at de tok bilder av broren din! Da ble han ikke glemt! Hva døde han av? Fikk han for lite oksygen under fødselen eller var det pga noe annet? haha litt morsomt at barna blir lurt på samme måte i norge som i nederland da:P haha Ja, det er veldig kjekt å gå sykepleie. Jeg har veldig lyst å bli jordmor da til slutt:) men vet ikke om det kommer til å skje for jeg vil først bli gravid selv og med barn blir det litt vanskeligere å studere. Og de tilbyr ikke den studien på skolen her heller så da må jeg til trondheim eller bergen. Men jeg får først bli ferdig med sykepleie;) Hva jobber du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 27. september 2012 #129 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg syns det er veldig bra at de tok bilder av broren din! Da ble han ikke glemt! Hva døde han av? Fikk han for lite oksygen under fødselen eller var det pga noe annet? haha litt morsomt at barna blir lurt på samme måte i norge som i nederland da:P haha Ja, det er veldig kjekt å gå sykepleie. Jeg har veldig lyst å bli jordmor da til slutt:) men vet ikke om det kommer til å skje for jeg vil først bli gravid selv og med barn blir det litt vanskeligere å studere. Og de tilbyr ikke den studien på skolen her heller så da må jeg til trondheim eller bergen. Men jeg får først bli ferdig med sykepleie;) Hva jobber du med? Nei, de visste aldri va han døde av Ååh. Vil du bli det. Typisk at de ikke har den studien der dere bur da.. Nårtid tenker dere at du skal bli gravid? Vil dere ha kort aldersforskjell eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #130 Del Skrevet 27. september 2012 Nei, de visste aldri va han døde av Ååh. Vil du bli det. Typisk at de ikke har den studien der dere bur da.. Nårtid tenker dere at du skal bli gravid? Vil dere ha kort aldersforskjell eller? Jeg har veldig lyst å prøve å bli gravid etter at jeg har fått meg fastjobb.. jeg er i 2. året nå så jeg har fortsatt dette året og året etterpå igjen.. og så skal jeg mest sannsynlig ta meg et fri halv år slik at jeg kan være hjemme et halvt år med ungen (vil ikke at han skal begynne i barnehagen når han er 1 år) så da blir det i januar 2015 at jeg kan bli gravid:P Og H vil gjerne ha to biologiske unger og siden hun er en del eldre enn meg må hun skynde seg litt, så vi får se hva som skjer. Tror ikke det blir veldig stor alderforskjell mellom ungene (hvis vi begge to klarer å bli gravid fort da). Begge to har alt for lyst på barn. Men det er ikke sikkert jeg kan bli gravid engang, man vet jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 27. september 2012 #131 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg har veldig lyst å prøve å bli gravid etter at jeg har fått meg fastjobb.. jeg er i 2. året nå så jeg har fortsatt dette året og året etterpå igjen.. og så skal jeg mest sannsynlig ta meg et fri halv år slik at jeg kan være hjemme et halvt år med ungen (vil ikke at han skal begynne i barnehagen når han er 1 år) så da blir det i januar 2015 at jeg kan bli gravid:P Og H vil gjerne ha to biologiske unger og siden hun er en del eldre enn meg må hun skynde seg litt, så vi får se hva som skjer. Tror ikke det blir veldig stor alderforskjell mellom ungene (hvis vi begge to klarer å bli gravid fort da). Begge to har alt for lyst på barn. Men det er ikke sikkert jeg kan bli gravid engang, man vet jo aldri. Men det er jo ikke så lenge til 2015 da. Å da får dere nøte tiden litt dere 3 også, før det kommer en ny liten en Greit at dere begge får muligheten til å være gravid da At begge får oppleve hvordan det er åsånt tenker jeg ( så sant alt går som det skal da ) Virker helt magisk å være gravid, jeg syntes det er så fint med gravid-mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 28. september 2012 #132 Del Skrevet 28. september 2012 Ååå.. Så nydelig en liten nusketusp ) Tenk.. Omlag 10 uker har du han i hendene dine! :-) Dere var jo heldige med bildene også. Kjempenydelig,rett og slett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 28. september 2012 Forfatter #133 Del Skrevet 28. september 2012 Ååå.. Så nydelig en liten nusketusp ) Tenk.. Omlag 10 uker har du han i hendene dine! :-) Dere var jo heldige med bildene også. Kjempenydelig,rett og slett! jaa jeg syntes også har var så nydelig!! men han så også ganske alvorlig ut, nesten litt sur:P 10 uker er ikke lenge til, og du har ikke heller så lenge igjen!:D Det skal bli så spennende å bli mamma! Og jeg gleder meg sånn til fødselen:) hvis det ikke er komplikasjoner har jeg sånn lyst å ta imot ungen.. skal spørre jordmora neste gang hva mulighetene for det er. -------------------- Bare et spørsmål.. ista da jeg så hvor mange som leste i boka mi stod det blant annet facebook (6).. hva menes med det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 28. september 2012 #134 Del Skrevet 28. september 2012 jaa jeg syntes også har var så nydelig!! men han så også ganske alvorlig ut, nesten litt sur:P 10 uker er ikke lenge til, og du har ikke heller så lenge igjen!:D Det skal bli så spennende å bli mamma! Og jeg gleder meg sånn til fødselen:) hvis det ikke er komplikasjoner har jeg sånn lyst å ta imot ungen.. skal spørre jordmora neste gang hva mulighetene for det er. -------------------- Bare et spørsmål.. ista da jeg så hvor mange som leste i boka mi stod det blant annet facebook (6).. hva menes med det?? Hehe Heldig du som gleder deg til fødselen Gjør samboeren din det samme? Har heldigvis ikke begynt å tenkt noe særlig over den jeg. Foruten at det er vondt, så vet jeg ikke åssen vondt det er.. Så får det heller ta det som det kommer Åå.. Så koselig Håper jordmora lar deg gjøre det.. Det må være spesielt å ta imot sin egen baby :-) Hmm.. Det er jeg jammen ikke sikker på.. Har du lagt ut link til dagboka di på Facebook da? Så kan det jo være at 6 av vennene dine der følger med dagboken din/ liker den Aner seriøst ikke, bare det som slo meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 28. september 2012 #135 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg har også lagt merke til at av og til så står det facebook og noen tall. Rart det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 29. september 2012 Forfatter #136 Del Skrevet 29. september 2012 Hehe Heldig du som gleder deg til fødselen Gjør samboeren din det samme? Har heldigvis ikke begynt å tenkt noe særlig over den jeg. Foruten at det er vondt, så vet jeg ikke åssen vondt det er.. Så får det heller ta det som det kommer Åå.. Så koselig Håper jordmora lar deg gjøre det.. Det må være spesielt å ta imot sin egen baby :-) Hmm.. Det er jeg jammen ikke sikker på.. Har du lagt ut link til dagboka di på Facebook da? Så kan det jo være at 6 av vennene dine der følger med dagboken din/ liker den Aner seriøst ikke, bare det som slo meg Hehe, hun gleder seg nok ikke like mye som jeg gjør, men hun har jo aldri født før så hun vet jo ikke hvor vondt det kommer til å bli. Hun tror visst at hun går inn på sykehuset, presser 1 gang og woosh der kom ungen ut. men tror ikke det kommer til å bli slik! Vi skal til jordmora igjen den 4. oktober så da skal jeg spørre litt om det mulig at jeg tar i mot ungen:) Jeg har ikke lagt dagboka mi på facebook så jeg skjønner ikke helt?! Meningen var egentlig å være helt anonym men tjaa.. hvor mange nederlandske marieller fra ålesund som har en kjæreste som er gravid finnes det egentlig? Men alikevel hadde jeg ikke likt det så godt hvis venner og bekjente hadde lest i boka mi uten at jeg vet om det :gjeiper: Jeg har også lagt merke til at av og til så står det facebook og noen tall. Rart det der Jaa, veldig rart!! vil ikke at daboka mi går rundt på facebook eller noe! hehe -------------------- Idag var jeg på jobb til klokka 14:30 og ble hentet av H.. (hun er jo så snill som kjører meg til jobb klokka 7 om morgenen:)) så kjørte vi til et kjøpesenter fordi vi trengte nye gardiner og gjett hva.. nesten alle gardinene var på 50% på Kid så da ble vi jo veldig glad. Vi fant noen fine og fant også en bordduk. Etter det var vi på Bohus og kjøpte nytt bordpynt. Veldig fornøyd:) det skjer ikke så ofte at jeg er på et kjøpesenter og ikke kjøper noenting til babyen:) hehe men vi har nesten alt allerede.. litt kjedelig egentlig for det er jo så gøy å handle til ham! Nå gleder jeg meg bare til å få vognen i hus og møblene sånn at jeg kan innrede rommet. Bare 2 uker igjen til vi får møblene! jippi! Og ikveld skal vi kose oss med fajitas, potetgull, sjokolade og film:) Det er så deilig med lørdagskvelder! Kos dere alle sammen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 29. september 2012 #137 Del Skrevet 29. september 2012 Vi spiser både ribbe og pinnekjøtt til jul vi (ikke samtidig, men alt etter hvor vi er) Og "din" julenisse er jo rar. Drar jo rundt på en liten negergutt Husker søstra mi fortalte meg at det var egentlig pappa som var nissen, og jeg prøvde å forstå det mange ganger, men likevel var det jo nissen som kom. Og et år turte jeg til og med sitte på fangen til nissen (som jeg prøvde å finne ut om var pappa) og plutselig kom pappa inn døra. Da var det mange som var lange i maska, både voksne og barn. (var bare pappa som viste at selveste julenissen skulle komme ) Og jeg hyyyla og spratt av fanget til nissen.....uff, traumer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 11. oktober 2012 #138 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hvordan går det Mariell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. oktober 2012 #139 Del Skrevet 11. oktober 2012 Ja, her har det vært stille ei stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #140 Del Skrevet 14. oktober 2012 Heeeeei alle sammen! Jeg er tilbake igjen:)) Jeg hadde tatt en liten pause fra KG og pc og strikket ferdig heldressen min! Jeg er veldig stolt av at jeg klarte det selvom den ikke er helt feilfri. Jeg følgte oppskriften men den ble smalere enn det jeg egentlig ville så han vokser nok fort ut av han. Og det var litt vanskelig å strikke mønster men det gikk, selvom det ble litt for stramt men men. Det er tanken som teller og jeg er ganske stolt!:D Igår var vi på bryllupsfest og det var veldig koselig! Spiste skalldyr og drakk litt vin og dansa litt. Og iforgårs hadde jeg 3 venninner på besøk og vi spiste taco og jeg laget en veldig deilig dessert! :D Jeg hadde laget sånne cups av filodeig og hadde litt hjemmelaget vaniljekrem oppi og så med fersk frukt oppå. Deilig deilig!:D Ellers står det bra til med den lille i magen! Han driver å rulle og hoppe i magen virker det som av og til og det er så kjekt:) gleder meg skikkelig til desember!! Nå skal jeg spise litt frokost;) Ha en fin søndag alle sammen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå