Gå til innhold

Hverdagen til lillegutt, mamma og mama:)

marielle171

Anbefalte innlegg

Hehe, ang. vogn så er det nok det jeg skulle gjort, å tatt fargen på sportsdelen..Men tanken streifet meg ikke før det var for sent :fnise:

Skjønner tankene dine. De hadde jeg også av og til, men det går seg til. Og selv om sexlivet kanskje ikke blir like aktivt som det var, så blir det bedre! Dere trenger i det minste ikke å bruke prevensjon, så da unngår dere DEN lyst-dreperen.. ;)

Og til det med voksipose: Vi hadde voksipose til vår gutt fra han var nyfødt til han var fem-seks måneder. Gikk bare bra. Snørpet posen sammen, og ungen lå urørlig så han klarte ikke bevege seg sånn at han forsvant inni posen. Dessuten er det en "nyfødtknyting" og en "eldre baby-knyting" på posen. Tror du kan se video på Voksi classic sin hjemmeside. Men jeg brukte aldri malen på knytting, gjorde det sånn som vi likte det best. Jeg var superfornøyd med den, til tross for at den var 20 år gammel. ;) Han var så varm, god og lun oppi der. Tror nok ikke jeg ville valgt bare dyne til så liten baby på vinteren.

Og veldig fint babyteppe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig forstod jeg at du har en dagbok du også!!! Dumme meg... :rolleyes::sprettoy:

Så fiiiin vugge! Kult med sitt eget preg, du er kjempeflink!

Blir spennende å følge med her, da du IKKE er den gravide :jepp: Blir fint å få inntrykk fra et annet perspektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi (eller mest jeg:P) kjøpt masse babyting igjen! Jeg har kjøpt et veldig fint sengesett i mariusmønster til sprinkelsengen, jeg har kjøpt dyne (var på 50% på Kid), kjøpt 3 lakener, 2 pysjamaser fra Name it (er veldig glad i det merket), og.... vi har bestilt vogn:D JIPPI! Det ble en Emmaljunga Edge med Duo S understell i Capri Black farge. Egentlig er jeg fortsatt litt usikker på fargen, fordi samboer helst ville hatt en annen farge. Hun ville helst hatt svart men jeg syntes det var så kjedelig. Håper vi blir fornøyd:)

Så fant jeg dagboken din også :smilorange: Moro å følge med på dere som har termin så nære meg selv!

Ett spørsmål, hvor kjøpte du sengesettet med mariusmønster? Kid? ELSKER mariusmønster! MÅ HA DET :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ang. vogn så er det nok det jeg skulle gjort, å tatt fargen på sportsdelen..Men tanken streifet meg ikke før det var for sent :fnise:

Skjønner tankene dine. De hadde jeg også av og til, men det går seg til. Og selv om sexlivet kanskje ikke blir like aktivt som det var, så blir det bedre! Dere trenger i det minste ikke å bruke prevensjon, så da unngår dere DEN lyst-dreperen.. ;)

Og til det med voksipose: Vi hadde voksipose til vår gutt fra han var nyfødt til han var fem-seks måneder. Gikk bare bra. Snørpet posen sammen, og ungen lå urørlig så han klarte ikke bevege seg sånn at han forsvant inni posen. Dessuten er det en "nyfødtknyting" og en "eldre baby-knyting" på posen. Tror du kan se video på Voksi classic sin hjemmeside. Men jeg brukte aldri malen på knytting, gjorde det sånn som vi likte det best. Jeg var superfornøyd med den, til tross for at den var 20 år gammel. ;) Han var så varm, god og lun oppi der. Tror nok ikke jeg ville valgt bare dyne til så liten baby på vinteren.

Og veldig fint babyteppe! :)

Flott, da blir det en voksipose på oss også!:D Man kan jo bruke den til de er 3 år eller noe så det er jo verdt å investere i. Men skjønner virkelig ikke hvorfor de er så innmari dyre:O

Åh, for en fin babygym! Jeg elsker ugler selv, og A har et skikkelig uglerom. :fnise:

Ja, sant ugler er søte!:D Jeg har vært på uglejakt denne uka, men alle disse uglebamsene etc er så dyre.. Men jeg skal titte litt på ebay. Kanskje jeg finner noe fint der.

Endelig forstod jeg at du har en dagbok du også!!! Dumme meg... :rolleyes::sprettoy:

Så fiiiin vugge! Kult med sitt eget preg, du er kjempeflink!

Blir spennende å følge med her, da du IKKE er den gravide :jepp: Blir fint å få inntrykk fra et annet perspektiv :)

Takk for besøket:) bra du fant dagboka mi tilslutt:P haha! Dette er en litt annerledes enn en vanlig graviditetsdagbok, men av og til virker det som om det er jeg som er gravid. Jeg er den som har mest lyst til å ha barnerommet klart, og kjøpe alle tingene og min samboer syns det er helt greit og syns egentlig alt jeg kjøper er fint og bryr seg egentlig ikke så mye om det blir et grønt eller blått babyteppe. Mens jeg kan tenke drittlenge på om hva som er finest:P

Så fant jeg dagboken din også :smilorange: Moro å følge med på dere som har termin så nære meg selv!

Ett spørsmål, hvor kjøpte du sengesettet med mariusmønster? Kid? ELSKER mariusmønster! MÅ HA DET :nigo:

Hei:D ja, jeg syns det er veldig interessant å følge med på de som er like langt på vei! Blir spennende å se når babyene blir født:) Jeg kjøpte det sengesettet på Princess. Det er utrolig fint og veldig mykt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå fikk jeg svart alle. Jeg var på besøk hos venner i Bergen fra fredag til og med i går og har ikke vært innom KG og da var koselig å se at så mange hadde skrevet i dagboka mi!:) Takk takk!

Det var veldig koselig i bergen! Jeg har bodd der noen år før jeg flyttet nordover og på onsdagnatt sa jeg til samboer at jeg savnet vennene mine sånn og så kom vi på at jeg hadde en fri helg så da hadde jeg tid til å reise dit. Jeg snakket med ei venninne og jeg kunne sove hos henne og en annen venn som hun bor sammen med hadde bursdag så da kunne vi overraske han med at jeg plutselig skulle være der på bursdagen hans. Så jeg bestilte billett og fredag kveld var jeg der. Han vennen min ble så utrolig glad for å se meg! og bursdagen hans var utrolig koselig. Traff mange venner og var ut igjen på byen for første gang på et år:P Har festet så lite i det siste! Jeg bryr meg liksom ikke så mye lenger. Syns det er deilig å være hjemme med samboeren min eller bare møte noen venner på kafe og drikke kaffe eller noe sånt.

Ellers har jeg vært på Ikea også. Vi bor fem timer unna Ikea og nå at jeg var i bergen kunne jeg titte litt på stellekommoden vi hadde tenkt på å ha på barnerommet. Men den var ikke helt slik som jeg trodde så det blir ingen ikeakommode. Så da slipper vi å kjøre fem timer. Men jeg kjøpte et saueskinn (grå korthåret) som vi skal ha til babyen:) Og jeg kjøpte sånne duftstearinlyst, flanell gulpekluter, en søt pinnsvin bamse, ugleoppbevaringsbokser og litt småting:)

Og jeg har bestemt meg for at det ikke blir ugletema, men at det blir skogsdyrtema på barnerommet. På de wallstickers jeg kjøpte var det også en pinnsvin, rev og noen ekorn (og ugler) så da blir det skogsdyrtema i stedet for. det blir litt enklere for det var vanskelig å bare finne ugleting. Jeg fant nemlig veldig søte knagger med et pinnsvin og en annen med en ekorn så de skal henges ved siden av kommoden. Da kan vi henge kluter eller håndkler der. Gleder meg til å bli ferdig:D

Ha en fin dag allesammen!

Ps.. visste dere at en banan er et bær??:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå! Nå fant jeg den superfine heldressen som jeg har tenkt å strikke til lille klumpen! :) men det står oppskrift på størrelse 56-62 og 68-74 så jeg vet ikke helt hva jeg skal strikke. Kanskje den 68-74 for da kan han bruke den litt lengre enn hvis jeg strikker en størrelse mindre. Egentlig vil jeg helst strikke 62-68 men det var ikke oppskrift på det. jeg kan selvfølgelig strikke en mellomting, men da er jeg redd for at ting ikke kommer til å stemme. Jeg er ikke så utrolig flink på strikking enda, så jeg vet ikke. Hva syns dere?

post-20696-0-58465900-1346856061_thumb.j

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørres ut som du har hatt en koselig helg :klemmer:

Å jeg likte den heldressen. Jeg trur jeg ville strikket 68-74. da han kan bruke den lengre ja :)

Håper ellers at det går bra med dere, å at formen til kjæresten din er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heldressen er helt nydelig! Fant den selv, så det blir nok sendt noen bestillinger videre til Nuttasøster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dress ja! Jeg ville nok også strikket i 68-74. Men det kommer litt an på alder også - 68 er vel rundt 4-6 mnd hvis jeg ikke husker feil, og med en liten unge risikerer du da at den passer akkurat til sommeren. Vi hadde samme dilemma rundt kjørepose.... Men valgte å gå for 6mnd størrelse, fordi jeg tenkte at det ikke gjør noe om den er litt for stor på våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det blir størrelse 68-74 da. Jeg kjøpte sånn Babyalpakka med silke og det skal visste være varmt om vinteren og lunt om sommeren så hvis dressen ikke passer før om sommeren går det nok sikkert bra. Uansett er det nesten aldri bra vær her på vestlandet om sommeren så en heldress blir nok sikkert bruk om sommeren også:P

I sta malte jeg barnerommet engang til. Det trengte et ekstra lag med maling. Jeg gleder meg sånn til å innrede rommet! Og vi har forresten valgt hvilken kommode og seng vi skal ha! Babydan Manhattan. Jeg syntes det var alt for dyrt men samboeren ville ha noe 'ordentlig'. Jeg mener møbler fra Ikea også er noe ordentlig, men men.Vi får heldigvis rabatt, for hun har jobbet på den babybutikken, så det er jeg veldig glad for! Hehe

Så nå er det kun bilstol+isofix base igjen, ammepumpe og ammeinnlegg. Ellers har vi kjøpt/bestilt alt!:D Jeg gleder meg til vi får møblene for da kan jeg begynne med å innrede barnerommet:)

post-20696-0-98458300-1347182547_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dressen er bare nyyydelig! :rodmer:

Jeg ville strikket i den minste størrelsen jeg da. :sjenert: Strikkeklær blir som oftest mye større enn størrelsen tilsier. Mamma (som er en strikkemaskin :fnise: ) strikket hentesett til A i den minste størrelsen altså, og det eneste som passet på vei hjem fra sykehuset var sokkene. :hoho: Jakken brukte hun da det begynte å bli høst, altså da hun var rundt 4-5 måneder. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dressen er bare nyyydelig! :rodmer:

Jeg ville strikket i den minste størrelsen jeg da. :sjenert: Strikkeklær blir som oftest mye større enn størrelsen tilsier. Mamma (som er en strikkemaskin :fnise: ) strikket hentesett til A i den minste størrelsen altså, og det eneste som passet på vei hjem fra sykehuset var sokkene. :hoho: Jakken brukte hun da det begynte å bli høst, altså da hun var rundt 4-5 måneder. :daane:

Hmmm.. nå fikk du meg til å tvile Belle:P hehe Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg strikker også litt løst egentlig , så da blir den uansett litt større enn det ellers ville blitt? Så da burde jeg kanskje gå for den mindre størrelsen. Eller kanskje jeg skal prøve å strikke en mellomting. Da blir det størrelse 62-68. Men da må jeg passe godt på at det passer med mønsteret. Eller.. så strikker jeg den store og da passer den etter neste sommer eller noe:P hehe Jeg får tenke litt på det. Jeg får vente to uker til for da skal vi på ultralyd på sånn vekstestimering. Jeg vet at det ikke alltid stemmer, men hvis de sier han blir kanonstor satser jeg på den store størrelsen, hvis han blir veldig liten tar jeg den minste størrelsen. Og hvis det ikke stemmer så kommer han sikkert til passe dressen før eller seinere:P

---------------------------

I natt drømte jeg at lille klumpen vår ble født! men av en eller annen grunn var det mora mi som hadde født han og jeg hadde mistet barnevognet og det var jeg som hadde babyen med meg fra sykehuset og mamma ventet hjemme på at jeg skulle levere han. Utrolig merkelig drøm:P Det var en veldig skjønn baby da.. åååå som jeg gleder meg til desember!! Jeg vil at han skal komme ut nå!! Kjenner at jeg allerede er glad i dette lille mennesket! Veldig rart, men jeg kjenner en sånn kjærlighetsfølelse når jeg stryker over magen til samboer og når han sparker i håndflaten min. :hjerte:

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har forresten begynt å titte litt på stellevesker. Syns det er ganske vanskelig! Det finnes ikke så veldig mange fine :P Men nå fant jeg en Skip Hop Studio. Syns det er kjempestilig og det er en sånn veske som man kan bruke som vanlig veske også. Vi har også tenkt på Emmaljunga sin stelleveske men jeg syns det var litt kjedelig i forhold til den skip hop veska. Hva syns dere?

post-20696-0-94887600-1347292881_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå så fin dress.

Jeg skulle ønske jeg kunne strikke. Men jeg klarer ikke å blir utålmodig. Kjenner ingen som jeg kan be strikke for meg heller :(

Det er kjempekjipt. Elsker fint strikkatøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå så fin dress.

Jeg skulle ønske jeg kunne strikke. Men jeg klarer ikke å blir utålmodig. Kjenner ingen som jeg kan be strikke for meg heller :(

Det er kjempekjipt. Elsker fint strikkatøy

Ja, det er så fint med strikkatøy! Jeg lærte meg å strikke via Youtube for 2 år siden og nå har jeg fått skikkelig strikkedilla!:D Jeg er ikke så veldig tålmodig heller, så det tar lang tid før jeg er ferdig. Og det skjer ofte at jeg bare gidder en sokk og ikke den andre for det er så kjedelig å strikke to like ting:P hehe

-----------------------

Nå har vi bestilt Maxi Cosi Pebble bilstol:) Jippi! det koster 2400 i Norge men jeg bestilte den i Nederland og vi betalte 1200 kroner så den kan vi hente når vi reiser dit i oktober. Kjempefornøyd!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, den stellevesken var dødsfin! :daane: Vi har Skip Hop selv (Dash Deluxe, den er ikke så fin) og er veldig fornøyd! :jepp: Dere trenger i det minste ikke å ''bekymre'' dere for om stellevesken trenger å være pappavennlig. :fnise: Merker jeg er litt misunnelig på den situasjonen deres av og til. :ler:

Og forresten, dersom du strikker løst ville jeg definitivt gått for den minste størrelsen altså. Men om du klarer å lage en mellomting er jo det kjempebra! Jeg er en sånn person som må følge oppskrifter slavisk, ellers blir det bare rot. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den stellevesken var dødsfin! :daane: Vi har Skip Hop selv (Dash Deluxe, den er ikke så fin) og er veldig fornøyd! :jepp: Dere trenger i det minste ikke å ''bekymre'' dere for om stellevesken trenger å være pappavennlig. :fnise: Merker jeg er litt misunnelig på den situasjonen deres av og til. :ler:

Og forresten, dersom du strikker løst ville jeg definitivt gått for den minste størrelsen altså. Men om du klarer å lage en mellomting er jo det kjempebra! Jeg er en sånn person som må følge oppskrifter slavisk, ellers blir det bare rot. :gjeiper:

Ja, sant den stellevesken var fin!:D Må bare overbevise samboer men hun svar som oftest: jada, bare kjøp du:P Så da tror jeg det blir den stelleveska. Bra du er fornøyd med din stelleveske. Det er jo samme merke så jeg håper vi også kommer til å bli fornøyd!

hihi:P jeg tenkte på det selv faktisk at vi ikke trenger å tenke på om det ser pappa-vennlig ut eller ikke! Ganske deilig. Hittil har jeg ikke funnet store ulemper med å være to damer i et forhold bortsett fra at ungen ikke er laget av mine gener da. Det syns jeg er litt dumt når jeg tenker over det, men barn blir jo påvirket av miljøet også og kanskje han skal le slik som jeg ler eller kanskje han kopierer andre ting jeg gjør og da ligner jo han litt på meg alikevel:)

Jeg er litt det samme som deg! Jeg må også følge oppskriften for når jeg begynner å eksperimentere litt selv blir det ofte bare stygt! Jeg fikk forresten garnet i posten og det er utrolig fint!! (baby alpakka med silke) SKikkelig mykt og litt glinsende! Veldig fornøyd:D

-------------------------

I dag var jeg på skolen og istedenfor å høre på læreren tenkte jeg mest på lille klumpen :hjerte:. Gleder meg sånn til han kommer! ser bare for meg at vi kommer til å gå masse turer med barnevogn og at vi kommer til å kose oss med vår lille familie på 3:) Syns det er vanskelig å konsentrere meg på skoleting for tida!

Jeg har bestemt meg for å snakke nederlandsk til klumpen vår helt fra da han blir født. Tror det kan bli litt vanskelig for meg for jeg og samboer snakker jo alltid norsk sammen så da føles det sikkert litt unaturlig å snakke nederlandsk til ham. Men jeg tror at det er en stor fordel for ham å kunne flere språk uten at han trenger å pugge ord og gramatikken. Han lærer det jo automatisk akkurat som norsk. Og jeg har hørt at det blir enklere å lære f.eks engelsk og andre språk hvis et barn er tospråklig. Og da kan han snakke med besteforeldrene sine på nederlandsk også for de kan jo ikke norsk:)

Vi har tenkt litt på navn i det siste og H (samboeren min, blir enklere å kalle henne for H :)) syns det er ganske vanskelig men jeg har falt for navnet Jonathan. H har falt for William men vi har en fetter som heter Wilhelm og det syns hun ligner for mye. Ganske vanskelig å finne på et navn som begge to liker 100%! Heldigvis har vi ca 3 måneder igjen!:)

Og.... i morgen har vi kommet i 3. trimester:D JIPPI! Det står litt forskjellig på nettet men jeg tror det er fra 28+0 og det er imorgen;) Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare noe morsomt å fortelle.. jeg har hatt min første magestryker!!:O Og jeg er ikke gravid engang:P Vi var på besøk hos svigermor og da vi hilste på hverandre sa hun 'hei flatmage' (og da strøk hun over magen min) og 'hei storemage' til samboeren min og strøk over hennes mage også. haha Må si det var litt ukomfortabel! Kanskje det er annerledes hvis jeg hadde vært gravid men nå var det bare rart:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...