Gå til innhold

Sikkerhetskontrollør flyplass - Noen som jobber med dette eller har noe informasjon om stillingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er en tømrer som vurderer mange nye jobbmuligheter for en kortere periode. Jobb på flyplass er på listen min og jeg fant en stillingsannonse som sikkerhetskontrollør på Gardermoen, men har ikke lykkes å komme i kontakt med de enda. Mulig det er ferieavvikling.

Er det noen her som jobber med dette eller vet noe om denne jobben? Er det verdt å prøve?

Hva med lønnsnivå? De var vel ute å streiket nettop på grunn av "dårlig" lønn og det ser ikke ut til at grunnlønnen er så imponerende, men det er mulig dette er en jobb hvor man kan jobbe en del kveld/natt og få betalt deretter?

Primært ser jeg etter en jobb hvor jeg kan jobbe mye overtid og få lagt meg opp en del penger. Har en følelse av at dette ikke er rett jobb for dette og at det ikke betaler godt nok, men har i hvert fall lyst å undersøke det nærmere. Selve jobben virker sosial og interessant nok for en periode.

På forhånd takk for svar. :)

Anonym poster: 97b10f83fc76f8761559da3e0837af0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet der i noen år mens jeg tok opp fag, og mens jeg tok høyere utdanning. Det er slik for de fleste med jobb der, for det er ikke et blivende sted. Det er også en del interessante eldre mennesker som jobber der, med bakgrunn fra politiet, livvakttjenesten og Forsvaret. Sånn jevnt over syntes jeg arbeidsmiljøet stort sett var godt, men det kommer jo litt an på hvordan de du havner på team med er. Man kan jo ha temmelig uflaks også.

Arbeidstidene er slitsomme, spesielt i lavere stillingsprosent. Jeg jobbet i 75 % stilling, og hadde da en del kortvakter. Kunne f.eks jobbe fra 10-14 en dag. Noen dager begynner man kl 05.00 og 05.30.