Gå til innhold

plagsomme Uvi symtomer men prøvene gir ikke utslag


Gjest blomsterpiken96

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterpiken96

overskriften sier sitt. I februar fikk jeg kraftige smerter i urinrøret å måtte tisse hele tiden. Vi reste til italia, så rakk ikke lege. Smertene dempet seg, men lå å murret hele tiden. Jeg dro til lege ca to uker etter at jeg kom hjem, men prøven ga ikke noe utslag på UVI. Jeg fikk likevel noen tabletter, og de funket litt, men etter en uke kom det sakte tilbake. ETter det har jeg hatt plager litt hær og der, en gang i uken ca. Nå har det kommet tilbake for fullt. I går var jeg igjen hos legen, men gir fortsatt ikke utslag på Urinveisinfeksjon.... Jeg tar tranebærkaplselr, og drikker kjerringrokkte. Det hjelper, men er fortsatt smerter. Enkelte dager må jeg bare ligge. Hvordan skal det gå når jeg nå skal på shopping i london..? Håper noen har tips og råd!! dette er helt forferdelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet sånn i 5 år, ingenting funket i det hele tatt. Så jeg valgte å ta en ordentlig utredning hos urolog, noe som kostet meg 4000,- fordi jeg måtte gjøre det hos volvatt. Og de fant søren meg ingenting de heller. Nå drar jeg til legen hver gang jeg får vondt for å sikre meg for at det ikke er nyrebekkenbetennelse. Ellers har jeg lært meg å leve med smertene.<br /><br /> Anonym poster: d92e0c48649df33841bc251856bed846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss hurtigtesten de tar der ikke gir utslag, kan du be de om å sette opp en uricult. Den viser dagen etter om det har vært vekst av bakterier. Om du fortsatt har symptomer og den ikke viser noe kan du be dem om å sende den inn til sykehuset der de kan gjrøe enda flere tester.

Har du testet deg for chlamydia eller andre sykdommer?

Anonym poster: 7b1566bd604ee9a79710cc2abcfc0141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trudde at jeg hadde en uvi en gang (hadde hatt det 3 ganger før) dro til legen men det var faktisk underlivssopp! Når blæra var full så presset den på vagina så jeg trudde at det var blæra/urinrøret som var vond, tisset en del men sikkert tilfeldig og kanskje litt psykisk siden jeg var overbevist om uvi. Jeg hadde ingen hvit utflod i trusen i løpet av de dagene, var vist mest sopp innerst i vagina, ingen svie utvendig. Tok en Canestenkur og ble bra. Legen ville absolutt teste meg for klamydia selv om jeg viste at jeg ikke hadde det og den testen var negativ.

Har du sjekket deg selv for sopp?

Anonym poster: c0051917c9e200b108bebe1dc5d0da70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Har du hatt urinen din til dyrking? Jeg fant først ut at jeg hadde en annen bakterie i urinveiene enn den vanlige ved hjelp av dyrking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste en artikkel om dette, har dittet og leitet litt etter den nå men finner den ikke igjen. Ganske ny "oppdagelse", så ikke sikkert alle leger eller urologer er obs på denne årsaken:

Altså, kvinnen hadde X antall UVIer bak seg og kroniske symptomer selv utenfor UVI.

Innvendig er det kort vei mellom blære og tarm.

Urologen fant ut at hun hadde ørsmå rifter i endetarmen, ikke store nok til at de blødde en gang - ofte synes de ikke i det hele tatt selv ved endoskopi, men de er altså store nok til at de mikroskopiske tarmbakteriene kryper ut.

De liker seg godt i blæren, og lager sine egne innvendige "ganger" mellom endatarm og blære. Slik at all verden antibiotikakurer ikke hjelper - det kommer nytt påfyll av dem innenfra hele tiden. Det kan synes ved at blæren er rød og irritert om f.eks urologen går inn i den med et kamera. Det vil den være selv om ikke det er en infeksjon inne i blæren, og symptomene, unntatt bakterieprøvene, er de samme.

Kvinnen i artikkelen hadde gått slik i nesten 20 år (litt usikker på antall år), og blitt frisk etter et halvt års behandling mot endetarmsriftene. Eller "fått et nytt liv", som hun sa.

Som sagt, finner ikke artikkelen, men kan kanskje være noe å tipse lege / urolog om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt samleie, så er ikke klamydia

Du kan få det forde.

Anonym poster: 92351d089122f11f98c133e1927b8676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...