Gå til innhold

Blir du irritert når telefonintervjuere ringer deg?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er bare å be om at de IKKE skal ringe deg igjen det.

Ikke si "jeg har ikke tid nå", for da ringer de tilbake, selvsagt, men si at du IKKE VIL SVARE, så skal de ikke ringe tilabke. Når du bare jatter tull med dem, de er jo bare dumt da!

Vel - hadde det vært så vell. Syns de ringer og ringer uansett jeg da. Og vær du sikker på at jeg ikke er særlig jatten og hyggelig nei. Men det kan jo hende der er flere forskjellige.

Egentlig tror jeg de tar for seg områder og deler telefonnummer. Det høres litt merkelig, men det er liksom slik at i løpet av kort tid ringer der flere ganger daglig, så kan der gå mange måneder uten en eneste telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmpf... Telenor ringte oss omtrent en gang i måneden over en lengre periode for å få oss til å bytte abonement. Vi sa klart ifra hver gang, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid til Telenor at jeg jobber i Chess og får billigere abb. ;)

Før pleide jeg alltid å si (som sant er) at jobben til samboeren min betaler telefonregningen, derfor bryr vi oss ikke om hva som er billigst. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke vil bli intervjuet (på gata eller telefon) er det bare å si at du er journalist - de har nemlig ikke lov til å intervjue journalsiter (Don't ask why)

De som er oppdragsgivere pleier å reservere hvem de ikke vil ha som respondenter. Journalister er da et naturlig valg, ettersom oppdragsgiver ofte ikke vil lekke informasjon til media (før alt er helt klart) Journalister kan få for seg å følge opp saken, kanskje vri hele undersøkelsen uheldig.. kanskje få nyss om et nytt produkt de ikke er interesserte i å fortelle om enda. Da mister oppdragsgiver kontrollen.

Fx ble jeg en gang spurt om Oslo sporveier og måtte si min mening om en linje jeg hadde tatt én gang

Slike bør også screenes ut i en god survey. Ikke alle undersøkelser er laget like bra..

Jeg kan også bli litt irritert når jeg blir spurt om inntekt - ja, jeg skjønner det er vesentlig, men det hender at jeg ikke svarer på det - eller svarer hva jeg synes jeg burde ha tjent... :oops:

For informasjon som er potensielt sensitiv/personlig, så bør/skal de være lure nok til å lage brackets. F.eks istedet for å spørre hvor mye du tjener, så spør de "i hvilken lønnsinndeling hører du hjemme? A: 0-150 000 B: 150-200 000 C: 200 000-250 000 osv osv. Da unngår de en fiendtlig innstilt respondent overfor resten av spørsmålene, som potensielt truer validiteten til hele intervjuet.. Slike ting er veldig viktige. Og slike ting skal lukes ut før man setter igang masseintervjuer.. Formuleringen av spørsmålene er alfa og omega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar aldri telefoner med anonyme oppringere.

Ja, det er jo greit hvis man ikke omgås folk med skjult nummer. Jeg kjenner flere og kan dermed ikke uten videre la være å ta telefonen bare fordi nummeret er skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo greit hvis man ikke omgås folk med skjult nummer. Jeg kjenner flere og kan dermed ikke uten videre la være å ta telefonen bare fordi nummeret er skjult.

Jeg brukte heller ikke svare skjulte nummer før, men de med Chess abb. ringer jo alltid med skjult nr. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk spørreundersøkelser jeg - og er som regel med...

Liker ikke telefonselgere - så det sier jeg nei - UANSETT hva det er...

Enig i dette! Spørreundersøkelser er morsomt, og svarer stort sett alltid ja til å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blir en smule irritert ja. men det kommer an på hva det gjelder i grunn. fikk en tlf fra ei som hadde undersøkelse for et blad jeg abonnerer på, og da så jeg ikke noe galt i å svare henne. tror jammen meg ho lokka meg med en gave også, husker ikke helt, og sier ikke nei til sånt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rekker jeg ikke, (å bli irritert) jeg legger på røret uten ett ord, straks de har presentert seg...

Det synes jeg faktisk er utrolig respektløst overfor dem som ringer deg. De gjør jo bare jobben sin. Det går an si på en høflig måte at du ikke er interessert i å svare på undersøkelsen.

Ellers synes jeg som mange her at det er gøy å bli intervjuet. Vil gjerne at min mening blir hørt, enten det gjelder hva jeg stemmer eller hvilke fiskepinner jeg liker best :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det hender jeg nesten tror jeg har en "hemmelig beundrer" på tråden når det tar såå lang tid før han svarer...og så ringer de jo med hemmlig nr..og ikke hører jeg hva han sier heller..Hmmm :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Telefonintervju er greit, men IKKE telefonselgere. :evil: Nå har det hendt at jeg har følt at intervjuet egentlig er en aller anna butikkjede som er ute og "fisker". Da blir jeg irritert og avbryter.

Vet om flere som har det skikkelig morro med telefoninervjuer og svarer "helt villt", bare for å kødde og ødelegge undersøkelsen...

Men sånne ting regner jeg med de som står bak undersøkelsene er klar over kan skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg faktisk er utrolig respektløst overfor dem som ringer deg. De gjør jo bare jobben sin. Det går an si på en høflig måte at du ikke er interessert i å svare på undersøkelsen.

Jeg er enig med Vega. Jeg blir ordentlig irritert, men om jeg er i humør til det, prøver jeg å svare høflig. Men jeg føler ikke det er mitt ansvar å sørge for at telfonintervjuere har en fin dag på jobben. Jeg betaler ikke abbonement for at selgere eller intervjuere skal forstyrre meg på de uheldigste tidspunkter... Intervjuer/undersøkelser på internett er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har så vidt jobbet som intervjuer på telefon. Det kan være utrolig tøft. Jobber du 5 timer, så har du kanskje fått 5 intervjuer. De fleste gidder ikke delta. Den værste undersøkelsen jeg har gjort, der byttet den tema halvveis uti undersøkelsen, fra oppvaskmiddel til inkontines... Utrolig mange som bare la på!

Og man blir utrolig lei av å forklare at selv om du har reservert deg mot telefonsalg, så gjelder det ikke for markedsundersøkelser, fordi slike undersøkelser er ansett som samfunnsnyttige og det går ikke an å reservere seg mot å blit oppringt. Og til deg som synest at "de" ringer igjen og igjen selv om du har sagt at du ikke har lyst til å svare på undersøkelser: Det finnes veldig mange firma som driver undersøkelser, og selv om du har sagt til MMI at du ikke vil delta, så vet jo ikke Feedback Research det.....

Det verste som finnes, er folk som bare legger på, det er som å få en dør midt i trynet. Derimot er det HELT ok å bare si "Jeg ønsker ikke å delta, ha en fin dag". Helt fair.

Jeg er ikke så plaget med selgere, men det er en del som ringer og skal ha meg til å støtte Foreneingen for voldsofre, foreningen mot krybbedød, kreft, dyremishandling og gudene vet hva. Da avbryter jeg dem så snart jeg skjønner at de vil ha penger av meg, og sier at det passer ikke å støtte dem akkurat i dag, ha det fint.

Mens intervjuer synes jeg er artig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...