Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Herregud, jeg synes jeg kjenner spark hele tiden... Men det er nok bare luft som jobber rundt i magen min :fnise: Har hørt om folk som har kjent spark veldig tidlig, men i uke 6+4 er vel kanskje litt å ta i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei folkens!

Morsomt å se at det er mye aktivitet her inne :)

Niennas, kanskje det er luftbobler :P men er da lov til å drømme!

etter å ha hatt litt vondter i helgen, heldigvis ikke mer spotting, foreslo jordmor idag at vi tar en tidlig UL. Egentlig skulle jeg ha i uke 12. Idag er jeg 7+3. I morgen skal jeg da ha UL...synes det er veldig skremmende, tenk om det ikke er liv. Det er min største frykt. Men men, skal ikke ta sorgene på forskudd :)

Ha en fin kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått ultralydtime, men den er på en torsdag og min kjære er bare hjemme fra jobb på fredagen. Men da tar de visst ikke UL. :( Så det ser ut som at det blir uten han.

Har fått time til jordmor nå på fredag så da kan værtfall være med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til dere som skal ha ultralyd denne uken. Krysser fingrene for at alt er bra.

Jeg gleder meg til jeg også skal ha for jeg har jo ingen symptomer. Men det er jo normalt det også..

Ja det er nok luftbobler Niennas :) Har det jeg også. Men er vel fysisk umulig å kjenne liv i uke 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte første time hos fastlegen i dag. Skal inn på onsdag om en uke! Da er jeg ca 11 + 3 på vei! :)

10 uker i morgen!! Lite spørsmål, tar de å hører hjertelyd hos legen?! Jeg har ca ingen symptomer og er livredd for at noe skal være galt. Hadde veldig sterke smerter i magen på fredag, men det var og alt. Nå er det ingen smerter, de varte bare i rundt tre timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok ikke spark, tror ikke embryoet har bein en gang :fnise:

Tror uke 10 er litt for tidlig for å høre hjertelyd, desverre. Jeg fikk høre det i uke 7 forrige gang, men det var hos privat gynekolog som hadde det nyeste og beste innen teknologi. Liten sannsynlighet for å høre det igjennom en doppler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nesten 12 uker på vei når jeg skal til legen. Fortsatt ikke håp om hjertelyd? hehe... Får noen ganger følelsen av at jeg innbiller meg at jeg er gravid for merker så lite til det! Tror det må en hjertelyd til for å få meg til å forstå det er virkelig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Morsomt å se at det er mye aktivitet her inne :)

Niennas, kanskje det er luftbobler :P men er da lov til å drømme!

etter å ha hatt litt vondter i helgen, heldigvis ikke mer spotting, foreslo jordmor idag at vi tar en tidlig UL. Egentlig skulle jeg ha i uke 12. Idag er jeg 7+3. I morgen skal jeg da ha UL...synes det er veldig skremmende, tenk om det ikke er liv. Det er min største frykt. Men men, skal ikke ta sorgene på forskudd :)

Ha en fin kveld...

Lykke til i dag! Mest sannsynlig så får du bare bekreftet at det er et levende lite knøtt i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange leger vil ikke lytte fordi det kan være for tidlig. De vil ikke at du skal bli skremt hvis den uteblir.Jeg hadde nesten bare oppfølging av jordmor sist og kommer nok til å ha det nå også. Da fikk jeg høre hjertelyden i uke 11:-)

Husk at det er helt vanlig med lite symptomer også. Sist å irriterte jeg meg over at jeg ikke hadde ømme pupper, ikke kvalm og full av energi. Plutselig i uke 12 begynte jeg å spy og sluttet ikke før uke 24.ble også super trøtt og null energi. Fikk til skutt bekkenplager. DA angret jeg på at jeg var så opptatt av symptomer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli nervøs. Har småspottet siden helgen, og prøvd å ta livet med ro. Rødt blod på toalettpapiret til morgenen idag, resten av dagen har det vært brunt utflod. Nå igjen var det rødt blod, og relativt mye også. Ønsker å ta UL imorgen allerede, bare for å få forsikre meg om at alt er bra, men mannen tar bilen til skolen ( i et annet fylke), så da må jeg stresse med buss inn til byen, og en baby i tillegg... Får høre med ham etterpå, og eventuelt med moren min om hun kan sitte barnevakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Morsomt å se at det er mye aktivitet her inne :)

Niennas, kanskje det er luftbobler :P men er da lov til å drømme!

etter å ha hatt litt vondter i helgen, heldigvis ikke mer spotting, foreslo jordmor idag at vi tar en tidlig UL. Egentlig skulle jeg ha i uke 12. Idag er jeg 7+3. I morgen skal jeg da ha UL...synes det er veldig skremmende, tenk om det ikke er liv. Det er min største frykt. Men men, skal ikke ta sorgene på forskudd :)

Ha en fin kveld...

Håper alt gikk bra på UL! :)

Nå begynner jeg å bli nervøs. Har småspottet siden helgen, og prøvd å ta livet med ro. Rødt blod på toalettpapiret til morgenen idag, resten av dagen har det vært brunt utflod. Nå igjen var det rødt blod, og relativt mye også. Ønsker å ta UL imorgen allerede, bare for å få forsikre meg om at alt er bra, men mannen tar bilen til skolen ( i et annet fylke), så da må jeg stresse med buss inn til byen, og en baby i tillegg... Får høre med ham etterpå, og eventuelt med moren min om hun kan sitte barnevakt..

Krysser alt jeg kan for at det ikke er noe alvorlig! En klem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser også alt for deg Niennas! Håper du får ordnet deg barnevakt, det værste er å gå rundt og være redd :)

"min" jordmor som jeg skulle ha UL hos ikveld ringte og fortalte hun måtte dra til en fødsel..så da prøver vi igjen i morra. Jeg er fremdeles redd for at det er noe galt, så det å vente ekstra 24 timer føles veldig lenge akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner jeg å bli nervøs. Har småspottet siden helgen, og prøvd å ta livet med ro. Rødt blod på toalettpapiret til morgenen idag, resten av dagen har det vært brunt utflod. Nå igjen var det rødt blod, og relativt mye også. Ønsker å ta UL imorgen allerede, bare for å få forsikre meg om at alt er bra, men mannen tar bilen til skolen ( i et annet fylke), så da må jeg stresse med buss inn til byen, og en baby i tillegg... Får høre med ham etterpå, og eventuelt med moren min om hun kan sitte barnevakt..

Håper du får time og får ordnet deg en bil da Niennas. Kan ikke samboeren din ta bussen? eller bli med på UL og så reise på skole?

Skjønner du er nervøs. krysser fingrene for at alt er bra :)

krysser også alt for deg Niennas! Håper du får ordnet deg barnevakt, det værste er å gå rundt og være redd :)

"min" jordmor som jeg skulle ha UL hos ikveld ringte og fortalte hun måtte dra til en fødsel..så da prøver vi igjen i morra. Jeg er fremdeles redd for at det er noe galt, så det å vente ekstra 24 timer føles veldig lenge akkurat nå.

Så kjedelig da. Håper du klarer å slappe av og ikke uroe deg for mye da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er lillegutt sovnet og mor kan nyte stillheten og oppdatere seg på nett :)

I dag hadde jeg første time hos fastlegen. Han spurte om jeg hadde glemt p-pillene mine eller om dette var planlagt. Jeg sa at jeg hadde glemt å hente dem ut og at resepten lå godt i lommeboken min.. Da rynka han på nese og sa at neste gang kunne vi prøve noe annet enn p-piller ;)

Sykehuset avslo søknaden om tidlig ul for å finne termin. Dermed tar jeg det privat og fikk time til uka. de hadde ledig i morgen også, men da har ikke jeg mulighet. Jeg vil se at alt er bra for jeg har absolutt ingen følelse av å være gravid og i tillegg så vil jeg få en mer konkret termin. I følge siste mens er jeg 7+2, men den har vært så uregelmessig siden forrige gang, så kan være kortere.

Ellers så har jeg vært veldig trøtt i dag da. Så vurderer å legge meg snart, men er jo ikke så lett heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli nervøs. Har småspottet siden helgen, og prøvd å ta livet med ro. Rødt blod på toalettpapiret til morgenen idag, resten av dagen har det vært brunt utflod. Nå igjen var det rødt blod, og relativt mye også. Ønsker å ta UL imorgen allerede, bare for å få forsikre meg om at alt er bra, men mannen tar bilen til skolen ( i et annet fylke), så da må jeg stresse med buss inn til byen, og en baby i tillegg... Får høre med ham etterpå, og eventuelt med moren min om hun kan sitte barnevakt..

Uff, så skummelt! Men er det en ting jeg har lært hittil i dette svangerskapet så er det at verken rødt eller brunt behøver å bety at noe er galt. Krysser fingrene for deg!

krysser også alt for deg Niennas! Håper du får ordnet deg barnevakt, det værste er å gå rundt og være redd :)

"min" jordmor som jeg skulle ha UL hos ikveld ringte og fortalte hun måtte dra til en fødsel..så da prøver vi igjen i morra. Jeg er fremdeles redd for at det er noe galt, så det å vente ekstra 24 timer føles veldig lenge akkurat nå.

Så kjedelig at ul ble utsatt, vet godt hvordan det er å gå å uroe seg :(

Når skal du inn til ul i dag? Krysser fingrene for deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da må jeg nesten melde meg ut av denne gruppa, jeg ønsker dere alle lykke til! Og jeg heier på deg smørblomst, det blir knall med to tette!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Da må jeg nesten melde meg ut av denne gruppa, jeg ønsker dere alle lykke til! Og jeg heier på deg smørblomst, det blir knall med to tette!:)

Nei! Så trist :( Dumt det ikke gikk bra for den lille, Niennas.. Håper det går bra med deg og mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg nesten melde meg ut av denne gruppa, jeg ønsker dere alle lykke til! Og jeg heier på deg smørblomst, det blir knall med to tette! :)

Off, så trist det var. Lykke til videre, håper det går greit med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...