Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 100% og håper jeg kan gjøre det hele svangerskapet. Jeg har nemlig nettopp startet i ny og krevende jobb, og håper å kunne gjøre et såpass godt inntrykk før jeg går ut i permisjon at min nye sjef synes at det var verdt å ansette meg selv om det viste seg at jeg er gravid. Fant ut at jeg var gravid etter jeg fikk jobben men før jeg startet, og dere kan jo tenke dere hvor mye jeg gleder meg til å fortelle at jeg er gravid :sjenert: Det kommer til å merkes at jeg forsvinner, og det er heller ikke realistisk at de finner en vikar for meg, så det betyr at mine kollegaer må ta unna en del av min jobb :(

Prøver å si til meg selv at de må ha tatt høyde for at jeg kunne bli gravid når de ansatte meg, de ansatte jo tross alt en jente på 30 som har vært sammen med samboeren sin i 10 år, og som akkurat er ferdig med et flere å langt trainee-program. Gruer meg allikevel.....

Velkommen til Smørbloms :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og -om du har lest de jeg har skrevet tidligere i tråden- så la min arbeidsgiver meg omtrent for hat når jeg forlate om graviditeten, så jeg vurderer å be legen min om sykemelding så lenge han kan, for jeg ønsker meg virkelig ikke tilbake til det miljøet. Men er så redd legen min tror jeg kun er ute etter å få "betalt fri"..

Har du forresten hørt noe mer fra sjefen din etter at sykemeldingen ble forlenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Har du forresten hørt noe mer fra sjefen din etter at sykemeldingen ble forlenget?

Såvidt, han ringte meg ikke tilbake etter jeg fikk forlenget sykemeldingen min. Jeg fikk bare en sms der det stod noe ala "hold sengen til du blir frisk igjen, si ifra om det er noe jeg kan gjøre. Nn" men ikke noe etter det. Like greit, for jeg hadde sikkert fått angst om han hadde ringt meg eller sendt meg sms ut av det blå..

Men tror dere legen min vil se på sjefen min sin oppførsel og forstå at jeg ikke ønsker tilbake? Er litt redd for at det ikke er gyldig grunn for sykemelding, om dere skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått sykemelding før pga konflikt med sjef - en leder som ikke behandlet meg bra, så ja, tror fastlegen vil forstå. Likevel er det noen leger som mener at man ikke bør "gjemme" seg. Men: svangerskapsplager + møkkasjef = sykemelding, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Smørblomst82! :) gratulerer med graviditeten! Spennende med to tette! ;)

Grattis med 10 uker Frøken Vims! :strix: skjønner at du gruer deg litt til å fortelle det på jobben, men som du sier så må de jo ha tatt høyde for at du kunne bli gravid i nærmeste framtid. Jeg håper sjefen og kollegaene dine vil være forståelsesfulle. :) Når har du tenkt til å si det?

Jeg var i bryllup i går, og holdt ut helt til slutten selv om jeg ble ganske sliten. Er rimelig utkjørt idag faktisk. Endte med å stå å danse sammen med alle de andre i flere timer, gøy! :) Fikk så mange kommentarer på at det var bra at jeg var med på å danse og ha det gøy selvom jeg ikke drakk, folk virket jo nesten overrasket! Hva skal man ellers gjøre da, sitte og surmule i et hjørne? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Smørblomst82! :) gratulerer med graviditeten! Spennende med to tette! ;)

Grattis med 10 uker Frøken Vims! :strix: skjønner at du gruer deg litt til å fortelle det på jobben, men som du sier så må de jo ha tatt høyde for at du kunne bli gravid i nærmeste framtid. Jeg håper sjefen og kollegaene dine vil være forståelsesfulle. :) Når har du tenkt til å si det?

Jeg var i bryllup i går, og holdt ut helt til slutten selv om jeg ble ganske sliten. Er rimelig utkjørt idag faktisk. Endte med å stå å danse sammen med alle de andre i flere timer, gøy! :) Fikk så mange kommentarer på at det var bra at jeg var med på å danse og ha det gøy selvom jeg ikke drakk, folk virket jo nesten overrasket! Hva skal man ellers gjøre da, sitte og surmule i et hjørne? :fnise:

Har ikke tenkt til å si det før tidligst i uke 13. Skal på ultralyd 12+5 og hvis alt er som det skal da så skal vi fortelle det til familien.

Når skal du fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått sykemelding før pga konflikt med sjef - en leder som ikke behandlet meg bra, så ja, tror fastlegen vil forstå. Likevel er det noen leger som mener at man ikke bør "gjemme" seg. Men: svangerskapsplager + møkkasjef = sykemelding, vil jeg tro.

Enig!

___

Nå begynner svangerskapskvalmen å melde seg, jeg blir veldig kvalm istedet for sulten etter noen timer, og fra forrige svangerskap så lærte jeg at jeg måtte småspise konstant for å ikke bli kvalm. Håper kvalmen gir seg etter kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har menstruasjonsmerter - hadde ikke slike smerter sist på det stadiet her (8 + 2), og tar meg for første gang å bli litt bekymret. Det er ikke stikninger eller lignende, helt likt menstruasjonsmerter. Har dere? Orker ikke flere graviditeter, så mye investert i denne lille spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt til å si det før tidligst i uke 13. Skal på ultralyd 12+5 og hvis alt er som det skal da så skal vi fortelle det til familien.

Når skal du fortelle?

Jeg måtte fortelle det på jobben med en gang fordi vi driver med en del ting som gravide ikke skal gjøre. Vi har vært så gærne at vi fortalte det til familien for 2 uker siden. Håper inderlig at jeg ikke kommer til å angre på det...skulle nok ventet litt lenger men. Det er så vanskelig å holde på slike hemmeligheter!! :)

Har menstruasjonsmerter - hadde ikke slike smerter sist på det stadiet her (8 + 2), og tar meg for første gang å bli litt bekymret. Det er ikke stikninger eller lignende, helt likt menstruasjonsmerter. Har dere? Orker ikke flere graviditeter, så mye investert i denne lille spiren:)

Jeg har hatt menstruasjonssmerter litt nå og da gjennom hele graviditeten, men sjeldnere nå enn i starten. Har lest at mange har det så satser på at det er helt normalt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse menssmerter i denne graviditeten, og hadde det sist gang også. Er nok bare livmora di som utvider seg og sånn, helt normalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til et vennepar. Også var det en venninne som tydeligvis er på KG som klarte finne et innlegg hvor jeg ble avslørt, så hun sa det jo til et par stykker før jeg fikk stoppet henne.

Har ikke fortalt det til familien ennå. Er ennå livredd for at noe skal skje. Er 10 uker på tirsdag, så ikke lenge til ting er litt mer sikre heldigvis! Vil vente til vi har vært på første kontroll iallefall. Har egentlig lyst å vente så lenge som mulig, se om folk merker det selv... Men får se om vi klarer holde oss så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse mensmurringer sist. Ikke så mye denne gangen. Har så lite symptomer..

Vi har sagt det til foreldrene våre. Kommer også til å Su det til søstrene mine snart.

Sa det til familie og venner når jeg var 5/6 uker forrige gang. Var så morro og klarte ikke holde oss:-) nå kommer de til å bli så sjokka at vi venter litt. Ihvertfall til jeg har vært på UL for at få en ca termin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fortalt noen her, men tenker mye på hvordan fortelle det til h*n so forhåpentligvis får et småsøsken til våren. H*n er midt i tenårene og har nok ikke tenkt særlig på å dele pappa, nattegråt etc..... Kjenner jeg er veldig spent på reaksjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt at graviditeter kan være så ulike - hadde aldri slike murringer sist, bare mye strekninger og stikk :)

Vi har fortalt det til så og si alle vi. Måtte fortelle på jobb tidlig, så alle på jobb visste det i uke 4-5. Nå vet foreldre, søsken, gode venner og storebror det. Vi hadde vært åpne om en eventuell spontanabort uansett, så ingen grunn for oss å holde det skjult. Har heller ikke vært mulig å skjule det pga formen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte vi Citrus. Har også hørt at fra 9 uker så er det like trygt som uke 12. Vi sier det til venner og resten av familien så fort jeg vet hvor langt jeg er på vei. Jeg vet sånn ca, men ikke helt..

Lege time i morgen:-) Bor i en liten by så her får vi både lege og jordmor time på dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg hatt litt spotting igjen :( Vet jo at kroppen min bare er sånn, har jo tross alt vært på ul og sett liv i uke 9 etter mange uker med spotting, men jeg blir helt tullete i hodet allikevel. Gleder meg til jeg er forbi uke 12 så jeg kan slappe av litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10 i dag :strix:

Grattis! :strix: Uke 9 her!

Da har jeg hatt litt spotting igjen :( Vet jo at kroppen min bare er sånn, har jo tross alt vært på ul og sett liv i uke 9 etter mange uker med spotting, men jeg blir helt tullete i hodet allikevel. Gleder meg til jeg er forbi uke 12 så jeg kan slappe av litt!

Huff det er klart sånt er stessende. :klem: Heldigvis er det ikke så lenge til uke 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...