Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess

Jeg må dele mitt første erfaring med graviditetshormonene som raser rundt i kroppen min og ødelegger humøret mitt! :ler: Here goes:

Min kjære skulle lage en brødskive med hvitost og italiensk salat til meg til ettermiddagssnack i dag, for det fikk jeg selvfølgelig akutt lyst på. Jeg hører ham drive og romstrere rundt på kjøkkenet før han kommer på stua med brødskiven min, og jeg -glad, fornøyd og sulten- tar et stort jafs av brødet. Men før jeg rekker å tygge biten så merker jeg en smak av sjokolade i munnen.. Mystisk.

Smartingen av en samboer hadde smurt pittelitt nugatti på en munnfull av brødet mitt viser det seg! For å være morsom! (noe det IKKE var!)

Så jeg ble så fortvilet at jeg begynte å gråte :sjenert: lenge.. Jeg ble oppriktig fortvilet og lei meg!

Så jeg måtte få han til å love å aldri mer leke med maten til en sulten og gravid kvinne igjen :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei alle sammen >)

Her var det god stemning! Takk for beroligende meldinger her om dagen... spotting ble med kun med det lille som kom av lyserosa/aprikosfargede.. Etter det har jeg ikke hatt noe....bank i bordet...

..men det er jammen nok til å gjøre en stakkars gravid fortvilet. :)

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klageinnlegg...

Hvordan skal man egentlig komme seg gjennom så mange uker med ekstrem kvalme og oppkast? Jeg er desperat. Orker ikke mer nå. Og har nok mange mange uker igjen. Får ingen pauser. Munnen fylles med spytt, og jeg brekker meg hver eneste gang jeg prøver å svelge det. Kaster opp magesyre. Det brenner i spiserøret. Jeg orker ingenting, orker ikke dusje. Føler meg bare skitten. Åj, hvor mye jeg skulle gitt for en ok dag. Har så vondt i hodet. Vondt i nakke og rygg etter å ha ligget i tre uker. Går glipp av alt, alle planer må avlyses. Får ikke tatt vare på barnet mitt. Er isolert, og bare en byrde, føler jeg. Hvorfor i alle dager valgte jeg å gjør dette en gang til?

Men, puppeguden har sett meg, tross alt. Ikke at jeg får brukt de til så mye:)

Det høres ikke ut som du har det noe særlig om dagen nei.... Var det sånn at du hadde det sånn med forrige barn også? Når gav det seg den gangen?

Sender over ønsker om god bedring og en stor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen >)

Her var det god stemning! Takk for beroligende meldinger her om dagen... spotting ble med kun med det lille som kom av lyserosa/aprikosfargede.. Etter det har jeg ikke hatt noe....bank i bordet...

..men det er jammen nok til å gjøre en stakkars gravid fortvilet. :)

Ha en fin helg alle sammen!

Godt det har gitt seg! Vet alt om hvor fortvilende det er å spotte/blø litt :( Her i gården er det innført sexnekt frem til jeg er 12 uker. Ikke fordi det er farlig med sex, men fordi jeg alltid spotter etterpå, og selv om jeg logisk sett vet hva spottingen kommer av så klarer jeg ikke å la være å male fanden på veggen..

God helg til deg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dele mitt første erfaring med graviditetshormonene som raser rundt i kroppen min og ødelegger humøret mitt! :ler: Here goes:

Min kjære skulle lage en brødskive med hvitost og italiensk salat til meg til ettermiddagssnack i dag, for det fikk jeg selvfølgelig akutt lyst på. Jeg hører ham drive og romstrere rundt på kjøkkenet før han kommer på stua med brødskiven min, og jeg -glad, fornøyd og sulten- tar et stort jafs av brødet. Men før jeg rekker å tygge biten så merker jeg en smak av sjokolade i munnen.. Mystisk.

Smartingen av en samboer hadde smurt pittelitt nugatti på en munnfull av brødet mitt viser det seg! For å være morsom! (noe det IKKE var!)

Så jeg ble så fortvilet at jeg begynte å gråte :sjenert: lenge.. Jeg ble oppriktig fortvilet og lei meg!

Så jeg måtte få han til å love å aldri mer leke med maten til en sulten og gravid kvinne igjen :ler:

Hahahaha! For en herlig historie :fnise:

Vi har ikke hatt noen store drama her i gården enda, men jeg kjenner jeg må ta meg sammen ganske kraftig innimellom, lunta mi er nemlig blitt litt i korteste laget...

Ellers så har jeg blitt veldig var på lukter, og en av luktene jeg har fått helt avsmak på er dusjsåpen til kjære. Jeg har ikke sagt noe til han enda, vil jo ikke at han skal tro han lukter vondt, men jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur på bodyshop i dag og se om jeg finner noe som lukter litt bedre. Så kan jeg heller legge det frem slik at "det er ikke det at du lukter direkte vondt ..... her har du en ny dusjsåpe" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ikke ut som du har det noe særlig om dagen nei.... Var det sånn at du hadde det sånn med forrige barn også? Når gav det seg den gangen?

Sender over ønsker om god bedring og en stor klem :klemmer:

Det er bare grusomt nå. Var dårlig med forrige også, men da hadde jeg noen pauser fra kvalmen i blant, bare kastet opp all mat/drikke- det har jeg ikke nå.

Så deilig å være 10 uker på vei da, synes tiden går helt forferdelig sakte. En dag føles som en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ønske smørblomst82 velkommen hit! Synes det er kjempegøy at vi var i samme terminklubb forrige gang, og er det nå også! :)

___

Igår hadde jeg litt rosa utflod, og idag har jeg hatt bittelitt brunt. Kjenner at jeg er litt urolig, men prøver å ta livet veldig med ro. Hvis jeg skal sammenligne med det forrige svangerskapet mitt så kom dette "right on time", og alle blødningene mine gjorde jo ingenting forrige runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være skummelt med spotting, selv om det er svært sjeldent noe går galt - merker jeg titter ekstra på papiret etter toalettbesøk og i trusen. Håper vi alle får beholde våre små spirer!

Jeg er forresten helt overbevist om at dette er tvillinger. Noen andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dele mitt første erfaring med graviditetshormonene som raser rundt i kroppen min og ødelegger humøret mitt! :ler: Here goes:

Min kjære skulle lage en brødskive med hvitost og italiensk salat til meg til ettermiddagssnack i dag, for det fikk jeg selvfølgelig akutt lyst på. Jeg hører ham drive og romstrere rundt på kjøkkenet før han kommer på stua med brødskiven min, og jeg -glad, fornøyd og sulten- tar et stort jafs av brødet. Men før jeg rekker å tygge biten så merker jeg en smak av sjokolade i munnen.. Mystisk.

Smartingen av en samboer hadde smurt pittelitt nugatti på en munnfull av brødet mitt viser det seg! For å være morsom! (noe det IKKE var!)

Så jeg ble så fortvilet at jeg begynte å gråte :sjenert: lenge.. Jeg ble oppriktig fortvilet og lei meg!

Så jeg måtte få han til å love å aldri mer leke med maten til en sulten og gravid kvinne igjen :ler:

:fnise: kan ikke tulle slik med en gravid, hormonell dame! Det må han jo forstå... Haha.

Nå er jo nugatti og ost godt da.. Jeg hadde også noen (les: mange) slike utbrudd gjennom forrige graviditet, er ikke bare bare. Og så oppriktig fortvilet man er der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Jeg fant i dag ut at jeg er gravid.. og jeg som skulle feire 30 årsdagen min i dag :)

Dette var ikke planlagt da jeg har en sønn på 9 mnd (var i samme terminklubb som Niennas). Men vi er ved godt mot og gleder oss til den lille kommer i april en gang. Pga uregelmessig mens etter siste svangerskap så er jeg usikker på termin og får nok en UL snart.

(Sist så ble det hastekeisersnitt og da er man ikke anbefalt å bli gravid igjen så fort (fordi det er en stor operasjon og kroppen trenger tid på å komme seg)... Så er litt nervøs for dette.

Ellers så har jeg nesten ingen symptomer, men er litt trøtt og fått urenhud.

Men til dere som stresser over litt mindre symptomer og eventuelt litt blødning så er dette helt vanlig altså. Symptomene vil komme og gå og variere i styrke. Jeg var mye nervøs og leste ALT jeg kunne forrige gang og man blir faktisk mer stresset av det.

Denne gangen skal jeg slappe litt mer av og ikke lese så mye. Men er hyggelig å skravle litt i en klubb da:) Gleder meg til å bli bedre kjent med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, det var to tette ja! Beundringsverdig :) Og kanskje litt annerledes bursdagsfeiring enn du hadde tenkt:)

Tror det er fort å lese for mye på nettet, men samtidig husker jeg at med nr 1 var det liksom en del av det - jeg følte meg virkelig gravid når jeg leste og leste. Nå har jeg aldri vært noe særlig bekymret noen gang ila første graviditet eller denne, for ungen, vell og merke. Men til og med legen sa til meg, på et av de første legebesøkene nå "..og vær så snill, ikke les på nettet om alle disse lykkelige, problemfrie graviditetene - da blir du bare frustrert". Er visst en kjent greie at de fleste gravide tyr til nettet. Nå synes jeg det er lettere å finne andre som synes graviditet er like vanskelig som meg på nettet, sjeldent jeg møter noen ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter mange døgn med lite søvn og lite matlyst i dag spist både bacon, brød og sjokolade!! Til og med hatt energi til litt husvask :-) Nå håper jeg bare at dette er positivt, og ikke at noe er galt.. Lett å overanalysere disse ukene merker jeg... Håper alle spirene klorer seg fast, selv om jeg enda ikke senker skuldrene helt... 9 uker nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det blir to tette.. men vi har ikke noe valg heller. Vi er voksne til å vite hva prevensjon er så er jo vår skyld:-) Og etter man har fått ett barn så tenker man anderledes på abort. Ihvertfall jeg. Men vi er ved godt mot og må bare se fremover:-)

Ja å lese alt man kom over var en del av det. Husker jeg satt på jobb og fikk nesten ikke til a jobbe. Ville bare lese:-) Men er viktig å tenke på at hva som er normalt er så mangt. Alle svangerskap er så forskjellige. Håper jeg slapper litt mer av denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusleline: det er nok helt normalt og veldig positivt:-) Energi og matlyst varierer fra uke til uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har konkludert med at det gjelder å kose seg med mat når matlysten er der, for det varierer jo veldig... I dag spiste jeg både sjokolade og litt biff, alt er jo uansett u små porsjoner, og ble "beroliget" når magen igjen blåste seg opp og alt trykker på i halsen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det forresten mange av dere som er helt eller delvis sykemeldt? Jeg er 40% sykemeldt pga lite søvn og energi, nå har jeg gått over i super-trøtt modus og håper legen støtter meg på noen rolige dager også videre.. I alle fall til jeg ikke MÅ holde dette hemmelig lenger (alt må jo gå bra til da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir to tette.. men vi har ikke noe valg heller. Vi er voksne til å vite hva prevensjon er så er jo vår skyld:-) Og etter man har fått ett barn så tenker man anderledes på abort. Ihvertfall jeg. Men vi er ved godt mot og må bare se fremover:-)

Ja å lese alt man kom over var en del av det. Husker jeg satt på jobb og fikk nesten ikke til a jobbe. Ville bare lese:-) Men er viktig å tenke på at hva som er normalt er så mangt. Alle svangerskap er så forskjellige. Håper jeg slapper litt mer av denne gangen:-)

Du beskriver mine tanker veldig godt. 15 måneder er tettere enn hva jeg hadde ønsket, men dette er en konsekvens vi visste kunne skje når vi valgte å ha ubeskyttet sex, og nå må vi være voksne å ta ansvar. Er ikke imot abort, men kjenner på den følelsen av at det embryoet som er i magen kan bli et barn, og erfaringsmessig får jeg jævlig flotte barn :fnise:

Husker sist gang jeg var gravid, jeg googlet alt. "Kan jeg dusje med veldig varmt vann som gravid?", "Burde jeg gå 1 mil som gravid" osv. helt på trynet. Tar det veldig piano denne gangen, passer på å ta folat, og holder meg unna (delvis) ustekt kjøtt, og alkohol.

Det deiligste med å få to tette så langt tror jeg må være at jeg har allerede gjort så mange bomkjøp som ligger klart i minne. Jeg kommer ikke til å kjøpe f.eks. liten, dårlig babygym i tøy fra IKEA :fnise: (Og nå kan jeg endelig kjøpe meg en babycall med video, noe jeg aldri "tok meg råd til" i forrige svangerskap! :danse: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Er det forresten mange av dere som er helt eller delvis sykemeldt? Jeg er 40% sykemeldt pga lite søvn og energi, nå har jeg gått over i super-trøtt modus og håper legen støtter meg på noen rolige dager også videre.. I alle fall til jeg ikke MÅ holde dette hemmelig lenger (alt må jo gå bra til da...)

Jeg er 100% sykemeldt og har vært det i nesten 3 uker nå. Har vært budet til sofaen grunnet kvalme og generell slapphet siden uke 6 ca, og jeg er i uke 10 på mandag. Formen begynner å bli bedre, men jeg jeg blir fortsatt sliten av ingenting.. Helt utrolig at jeg kan tilbringe en hel dag på sofaen uten å gjøre noe som helst og likevel være stuptrøtt kl 22 på kvelden. I kveld holder jeg meg oppe lengre for min kjæres skyld :fnise:

Og -om du har lest de jeg har skrevet tidligere i tråden- så la min arbeidsgiver meg omtrent for hat når jeg forlate om graviditeten, så jeg vurderer å be legen min om sykemelding så lenge han kan, for jeg ønsker meg virkelig ikke tilbake til det miljøet. Men er så redd legen min tror jeg kun er ute etter å få "betalt fri"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg har panikk siden jeg har drukket alkohol etter jeg ble gravid. I hvertfall ved 3 anledninger!!! Viste jo naturligvis ikke jeg var gravid da. Men det går ho stort sett bra..

Jeg var sykemeldt i ca 5 mnd sist. Pga tretthet, oppkast og kvalme. Når jeg endelig trodde jeg kunne jobbe fikk jeg bekkenplager. Håper jeg kan jobbe fult ut denne gang.

Gruer meg til å si dette på jobb!

Jeg skal ha en stor god treningsmatte. Og så må vi ha større hus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...