Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Når dere drar på legebesøk, jordmor, tidlig UL og ordinær UL. Hvor mye involverer dere mannen? Og drar dere sammen på diverse kurs?

Tenker å ha med mannen på ordinær UL, men resten tar jeg på egenhånd? Eller? Tidlig UL er jo bare for å roe bekymringshormonene mine, og får jo ikke vite kjønn eller noe da. Og legebesøk og jordmor er vel helt uaktuelt å ta med mannen. Eller?

Og har ikke helt vent meg til tanken at jeg skal på sånn svangerskapskurs eller fødselskurs eller hva det nå er. Ligge å puste og pese og i tillegg ha mannen ved siden av? Vet ikke jeg altså. Har jo ikke noe oversikt over hva man får tilbud om ennå, så bør vel ikke bestemme meg på forhånd:-)

Jeg har hatt med kjære 2 ganger for å ta blodprøve for å måle hcg, hadde han med på på tidlig ul på mandag, og skal ha han med på neste ul i uke 12. Jeg skal også ha han med på første time med jordmor. Kort fortalt har jeg tenkt til at han skal få være med på det meste, med mindre det viser seg at det er timer han ikke trenger å være med på. Jeg synes det er litt viktig at han blir involvert så mye som mulig, for ellers tror jeg det er lett å distansere seg litt. Spesielt har jeg synes det er viktig at han har vært med til legen pga blødningene jeg har hatt, og han ble ganske lang i maska da jeg fikk beskjed om å faste for en eventuell utskrapning. Tror at han frem til da har tenkt i sitt stille sinn at jeg har vært litt hormonell og overhysterisk :fnise:

Det står også i boka vi fikk av legen at det er vanlig at fedre er med på svangerskapskontrollene, så han lever i troen om at det er forventet at han skal være med. Og jeg har ikke tenkt til å fortelle han at det kanskje ikke er så vanlig at de vordene fedrene er med på alt ;)

Men det skal sies at han ikke var så innmari gira på å være med da jeg fortalte han at jeg sannsynligvis måtte ha innvendig ul og forklarte han hva det innebar. Men han stilte opp på tross av at han var tydelig ukomfortabel inne på gynekologkontoret :fnise:

Oppsummert synes jeg det er viktig at han er med fordi det er et felles prosjekt; det er vi som er gravide selv om jeg tar meg av selve rugingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere drar på legebesøk, jordmor, tidlig UL og ordinær UL. Hvor mye involverer dere mannen? Og drar dere sammen på diverse kurs?

Tenker å ha med mannen på ordinær UL, men resten tar jeg på egenhånd? Eller? Tidlig UL er jo bare for å roe bekymringshormonene mine, og får jo ikke vite kjønn eller noe da. Og legebesøk og jordmor er vel helt uaktuelt å ta med mannen. Eller?

Og har ikke helt vent meg til tanken at jeg skal på sånn svangerskapskurs eller fødselskurs eller hva det nå er. Ligge å puste og pese og i tillegg ha mannen ved siden av? Vet ikke jeg altså. Har jo ikke noe oversikt over hva man får tilbud om ennå, så bør vel ikke bestemme meg på forhånd:-)

Jeg skal på tidlig UL i uke ni, for å sjekke at alt er greit før besteforeldre får vite det. Da skal ikke mannen være med, men det er kun fordi vi ikke har lyst til å be om barnevakt, uten å fortelle hvorfor. Av og til var mannen min med på jordmortimer forrige svangerskap, og han var vel med på alle UL. Han var også med på alt av kurs osv. Tror han satte stor pris på å få lov til å være en del av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kviser både på brystet, øverst på ryggen og i utkanten av ansiktet. :( Heldigvis er de veldig små og syns ikke så veldig godt.

Jeg tenker å hs med mannen på alle UL, men ikke på det andre tror jeg. Svangerskapskurs tror jeg at jeg vil ha han med på også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at vi begge skal bli foreldre, men jeg er den eneste som fysisk merker det - så ble det lettere for mannen min å føle seg "gravid" ved å delta på slike ting.

Jeg er superkvisete i ansiktet. Godt jeg ellers føler meg så fresh da, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere andre som sliter med oppblåst mage om dagen? Jeg ser seriøst ut som jeg er 6 måneder på vei hvis jeg ikke "holder" magen litt inn. Spesielt ille er det om ettermiddagen/kvelden.

Har på meg pencil-skjørt i dag, og hvis jeg ikke holder inn magen så kommer kollegaene mine til å lukte lunta om ikke lenge. Heldigvis sitter jeg litt usjenert til borte i et hjørne, så der kan jeg slippe ut bollemagen min uten at noen ser det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser, spesielt i "utringingen", og periodevis oppblåst mage er en kjent utfordring her også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere andre som sliter med oppblåst mage om dagen? Jeg ser seriøst ut som jeg er 6 måneder på vei hvis jeg ikke "holder" magen litt inn. Spesielt ille er det om ettermiddagen/kvelden.

Har på meg pencil-skjørt i dag, og hvis jeg ikke holder inn magen så kommer kollegaene mine til å lukte lunta om ikke lenge. Heldigvis sitter jeg litt usjenert til borte i et hjørne, så der kan jeg slippe ut bollemagen min uten at noen ser det :fnise:

JAAAA!! Jeg er kjempeoppblåst!! Til tider ser jeg skikkelig gravid ut, en på jobben kommenterte det tilogmed! :fnise: (Hun vet at jeg er gravid) Magen buler ut rett under navelen. Har hatt en tendens til å bli oppblåst før også, men da hadde jeg stort sett flat mage om morgenen. Det har jeg sjelden nå. Kommer ikke til å gå med trange klær på en stund tror jeg... :rolleyes::tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAA!! Jeg er kjempeoppblåst!! Til tider ser jeg skikkelig gravid ut, en på jobben kommenterte det tilogmed! :fnise: (Hun vet at jeg er gravid) Magen buler ut rett under navelen. Har hatt en tendens til å bli oppblåst før også, men da hadde jeg stort sett flat mage om morgenen. Det har jeg sjelden nå. Kommer ikke til å gå med trange klær på en stund tror jeg... :rolleyes::tongue:

Samme her. Jeg vet det bare er tarmsystemet som gjør opprør, men det ser mistenklig ut som en gravidmage. Ikke klarer jeg å trekke inn magen skikkelig heller, uansett hvor mye jeg prøver så er det en bolledeig-kul der allikevel ;) For å skjule bollemagen har jeg hengt meg på pleplumtrenden :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et kjempetips, har ikke noen sånne peplum-plagg fra før av så det må jeg skaffe meg! :jepp: Har jo endel løse oversize topper og gensere, emn siden jeg ikke er så veldig barmfager syns magen litt allikevel... Gleder meg til jeg får ordentlig gravidmage jeg, og ikke sånn bolledeigmage! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klageinnlegg...

Hvordan skal man egentlig komme seg gjennom så mange uker med ekstrem kvalme og oppkast? Jeg er desperat. Orker ikke mer nå. Og har nok mange mange uker igjen. Får ingen pauser. Munnen fylles med spytt, og jeg brekker meg hver eneste gang jeg prøver å svelge det. Kaster opp magesyre. Det brenner i spiserøret. Jeg orker ingenting, orker ikke dusje. Føler meg bare skitten. Åj, hvor mye jeg skulle gitt for en ok dag. Har så vondt i hodet. Vondt i nakke og rygg etter å ha ligget i tre uker. Går glipp av alt, alle planer må avlyses. Får ikke tatt vare på barnet mitt. Er isolert, og bare en byrde, føler jeg. Hvorfor i alle dager valgte jeg å gjør dette en gang til?

Men, puppeguden har sett meg, tross alt. Ikke at jeg får brukt de til så mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: , Citrus. Hvordan var forrige svangerskap, var du kvalm lenge da? Jeg håper for din del at det gir seg kjapt! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke bety noe, Mus-Katt! Jeg spottet/blødde både ved uke 6 og uke 8 forrige svangerskap, og jeg har en kjempeflott baby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på Niennas, Mus-Katt. Jeg har spottet mange ganger (sikkert 10-12 ganger totalt) og her er alt som det skal! Gravide har skjøre slimhinner, og noen blør/spotter litt uten at det behøver å være noe galt. Jeg spotter feks etter sex, faktisk så spottet jeg tom etter ul også (innvendig ul). Men det er ikke så mye annet å gjøre enn å se det an, men jeg ville definitivt ikke tatt sorgene på forskudd.

En god klem sendes over, jeg vet så alt for godt hvordan det føles :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest janne89

Fikk ny termin i går:) Jeg har termin den 10 april:D Var på tidlig UL i går:D Var så utrolig spennende og ble så rørt da jeg så det lille hjertet slo så fint og sterkt<3 Neste ul er i uke 12:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny termin i går:) Jeg har termin den 10 april:D Var på tidlig UL i går:D Var så utrolig spennende og ble så rørt da jeg så det lille hjertet slo så fint og sterkt<3 Neste ul er i uke 12:D

Det er helt magisk, synes du ikke? :hjerte: Jeg også måtte felle et par tårer når jeg så det bankende hjertet og sprellende armer og ben! Jeg skal tilbake på ul i uke 12, gleder meg masse! Når var den opprinnelige terminen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janne89

Det er helt magisk, synes du ikke? :hjerte: Jeg også måtte felle et par tårer når jeg så det bankende hjertet og sprellende armer og ben! Jeg skal tilbake på ul i uke 12, gleder meg masse! Når var den opprinnelige terminen din?

Den føste terminen var 8 april. så var ikke så langt unna da:P Får vel noen mere sikkert i uke 12. Men kjenner jeg fortsatt er litt nærvøs altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citrus, jeg føler virkelig med deg! :( Det høres rett og slett grusomt ut. Du får prøve å holde motet oppe og tenke på hva du får ut av dette til slutt. :) Men jeg skjønner at det er lettere sagt enn gjort. Har du prøvd alle kjerringråd, som ingefærte osv.?

Mus-Katt, ikke ta sorgene på forskudd! Mange spotter uten at det betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...