Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Stille her i disse juletider... Har vell nok å henge fingrene i tenker jeg :-) Det har hvertfall vi. Mye har skjedd siden snuppa fylte 7 mnd. Hun sitter, kryper, reiser seg opp etter ting og flyr rundt :-) også har hun begynt å våkne kl 05!!! Det syntes jeg er litt i det tidligste laget. Er det noen av deres som har våknet så tidlig før (fast), men som sover lengre nå? *håpe*

Ønsker dere alle sammen en riktig god jul. Veldig koselig med første julen til de små :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye å stri med... ikke akkurat. :) Går for en minimalistisk julefeiring.

Ja, her startet vesla dagene ganske så tidlig etter at vi hadde tatt nattavvendingen. Hun våknet da gjerne for morgenpupp rundt 04:30, som er litt i gråsonen for hva vi mente var morgen. Så plutselig en dag snudde hun og våknet cørst 06:00. Det har *bank i bordet* vært standarden den siste uka. I tillegg er hun flink til å slumre sammen med meg til ca. 8:30 og det er bare deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla våkner mellom fem og syv, og noen ganger, sånn som i dag, får jeg dyttet i smokken når hun begynner å bevege på seg klokken fem og hun sover helt til nesten halv åtte! Sjeldent, men velkomment :ler:

Hun har fortsatt ikke knekt koden med å sette seg opp, men tror ikke hun er langt unna. Sitter veldig stødig når hun settes opp.

Spent på hvordan nesten åtte timers kjøretur på mandag blir. Kjører i firetiden, så vi satser på at hun sover store deler av turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok å drive med ja, tror aldri jeg har vært så sent ute med julegavene før!! :sjokkert: Ja, ja, skal nok klare å bli ferdig i løpet av helgen.

Snuppa vår åler seg rundt og er skikkelig aktiv om dagen, og er stort sett en skikkelig solstråle! :sol: Hun setter seg ikke opp ennå, men det ser ikke ut som det er så lenge igjen før hun klarer det. Hun prøver ikke så mye på det egentlig, er nok fornøyd med å ligge på mage og kravle rundt. :Nikke: De siste dagene har hun våknet i 05:00-05:30 tiden, men vi har fått henne til å sove litt lenger heldigvis. I går sto mannen opp med henne i 7-tiden, og idag sto jeg opp med henne kl 06. Helt ok, så lenge vi er flinke til å legge oss tidlig (noe vi ikke er :fnise: ).

Riktig god jul til alle sammen, både mammaer og småtroll! :tree::gullengel::hjerte::engel::nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen vår har stått opp tidlig ganske lenge, og med tidlig mener jeg mellom 5 og 6.

Først hadde han et par uker hvor det var opp kl 5, så er par uker rundt seks, så var det en uke rundt fem, og nå siste uken har det vært morgen rundt halv seks.

Jeg har for lengst gitt opp håpet om at han skal begynne å sove lenge igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg skjønner at jeg bare må bli vant til det! 6 syntes jeg går greit, men 5 er litt tidlig altså. Eller seint, for det er natt for meg :fnise: M er også veldig blid om dagen, og det er så herlig, for det var veldig mye sutring når hun var mindre syntes jeg. Nå bare smiler hun og kryper etter meg mens hun sier "mamamamama". Fine trollene våre :)

Her er vi også sent ute med gaver, men skal bli ferdig med alt i morgen.

Endret av stine889
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble akkurat ferdig med gavene selv og huset ble vasket i dag. Vesla er også skikkelig aktiv. Krabber, setter seg og reiser seg nesten opp i stående. Følger etter storebroren sin hele tiden og tar lekene han- ikke populært;)

Babler mye, men ikke noe tydelig.

Våkner mye om natten. Men hvis hun får flaske i løpet av natten kan hun sove til kl 08.30:) storebror må vekkes... Så kan ikke klage over det. Men ho må begynne å sove bedre for vi vil ha henne på et annet soverom nå:)

God jul alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også akkurat ferdig med gaver, og så skal jeg vaske gulver og tørke litt støv i kveld når mannfolket er ute på vift sånn at alt er klart til å pynte med rødt i morgen :)

Trodde liksom jeg skulle være tidlig ute i år jeg siden jeg er hjemme i permisjon, men jeg er ganske sliten om dagen, så jeg har ikke energi til mer enn et gjøremål per dag.

Skal jeg feks på barseltreff må jeg liksom rydde resten av dagen, for da er jeg helt pumpa når det er ferdig.

Jeg er en del alene med tassen siden kjære jobber en del, og nå som tassen har blitt så innmari aktiv (krabber, reiser seg, faller og slår seg, reiser seg i senga osv osv osv) så kjenner jeg at jeg ikke har så mye å gå på. Misforstå meg rett; det er en herlig tid og tassen er blid som ei sol, men jeg har ikke mye overskudd selv om vi nå har ganske gode netter.

Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har fått fire tenner nå!? :O

Pga gubbens turnus skal vi feire juleaften her.. vi tre. Så skal vi kjøre østover 1. juledag til min familie for å tilbringe ca. 4 dager med dem, før vi igjen vender snuten mot den forblåste kyst for å feire nyttårsaften hjemme med svigers på besøk.

Kjenner jeg gruer meg veldig til kjøringen. Vesla er ikke akkurat tålmodig i bil lengre, og når turen er på minimum 6 timer med effektiv kjøring blir det lett 10t + med en skrikeunge i baksetet. Nå skal det sies at jeg bare har kjørt turen alene med jenta og at alt trolig blir 100 ganger verre enn det det egentlig er, men jeg gruer meg. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! GOD JUL:)! Nyt første julen med trollene deres - de våkner tidlig, styrer på, gjør oss slitne og frustrerte - men vi ville aldri vært dem foruten;) min dag tilbringes på jobb, men det går greit. Kos dere hjemme, de som kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og godt nyttår til dere alle :)

Hvordan gikk det med de små og alle rakettene? Vesla sov seg gjennom det hele, men våknet og hylgråt i 30 min da jeg listet meg inn på rommet for å legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår:)

Her var begge våkne - minstemann satt i vinduskarmen og lo av smellene og kikket med beundring på lysene i 30 minutter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :)

Vi sov hos svigers. Spiste der og la M, så gikk vi til noen venner 10 min unna. Hun våknet bare en gang i 23 tiden, men ingen grining. Så fikk vi også sove lenge dagen etter :) deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år:)

Storebror våknet i 23 tiden og fikk da lov til å stå opp. Han var også med ut kl 24 og syns det var såååå stas. Han var helt i hundre over alle rakettene. Tok han med meg i senga og så sovet vi begge før kl 01.

Lillesøster sov gjennom alt, men våknet i 00.30 tiden.. Styra litt, men sovnet relativt raskt.

Var en kjempe fin kveld hjemme hos oss sammen med et vennepar og deres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen!

Vet mat har vært tema her før, men lurer på hva og hvor mye deres søte små spiser nå? Spesielt interessert i fruktmengde og hva de spiser utenom grøt. Her er det nemlig vanskelig å få inn annet enn smaksprøver når det gjelder alternativer til grøt og frukt. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er jeg også veldig interessert i hvor mye dere ammer og hva dere tenker videre ift dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Her er det grøt eller en brødskive til frokost, 1 brødskive og litt banan eller pære til lunch, middag (mengde er typ et middagsglasss) og grøt til kvelds. I tillegg får han litt smoothie innimellom, typ 1 Ellas Kitchen pose om dagen.

Tassen vår er ingen storspiser, så det er ikke alltid jeg får i han en hel porsjon.

Han får også pupp i femtiden på morgenen, før eller etter første lur, etter andre lur, innimellom en gang på ettermiddagen, når han legger seg, og nå også rundt kl 23/24. Vi nattavvendte for en stund siden, men det gikk åt skogen i jula. I tillegg spiser han noen ganger på natten, men det har bedret seg nå som han får pupp når jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det melk om morgenen, og så grøt før første duppen. Så melk igjen i 11 tiden. Til lunsj pleier hun å få frukt og skive. Så middag, og grøt og melk til kvelds. Har sluttet og amme, og får ikke mat om natten lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...