Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

A har ikke en eneste tann enda hun :sjenert: Hun er så søt nå for tiden når hun driver å gliser med det tannløse smilet sitt :ler: Plutselig kommer vel alle på en gang tenker jeg.

Åå så søt, danser og klapper :rodmer: Der virker som om frøkna di er litt tidlig ute med å lære seg nye ting? Syntes hun har vært så kjapp og nesten tidligere ut enn noen av de babyene som er eldre en henne :)

Forresten, dette syntes jeg var festlig! Vært litt ivrig ja :sjenert:

Litte granne ivrig ja.. kremt.

Vesla er ivrig ja, lik eldtsemann. Øver, øver, øver og tar ting fort. MEN superaktiv betyr også at hun sjeldent sitter på fanget og koser, sovner aldri på oss/med oss, forstyrrer seg selv i løpet av natten osv. Men gøy er det jo. Nå har hun helt fått dreisen på å komme seg fra sittende til krypende, og det fikk vi ikke helt med oss at gikk så fort. Så vesla fikk en lampe i hodet i starten av uken.. Det kunne gått så galt! Så nå må vi lukke alle dører og sikre der vi kan. Hun er kjapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, dette syntes jeg var festlig! Vært litt ivrig ja :sjenert:

Kan ikke skjønne at jeg fikk andreplassen altså. Jeg mener, jeg som er så sjenert og stille in real life liksom :fnise:

Når jeg var liten så gikk jeg under kallenavnet "Skravla" hos pappa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timers søvn, og super grinete baby. Blir en kjekk dag!!

Usj. Heldigvis er det fredag, så du får insistere på at i morgen er det du som skal sove lenge!

I mellomtiden får du bare helle nedpå kaffe i store og sterke mengder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese om utvikling hos de andre babyene :)

Her har tassen ålet seg rundt i superfart en drøy måneds tid, og forrige uke begynte han å sette seg opp selv på gulvet og å stå på knærne inntil hyller, bord osv. Og for et par dager siden begynte han å reise seg, og i går kveld begynte han å reise seg opp etter alt mulig hele tiden. Så nå er det hektisk i heimen, for han er ikke heeelt stødig, så jeg må passe på så han ikke deiser i bakken hele tiden. Puuh!

Det er veldig morsomt da, for han er så veldig stolt der han står :rodmer:

Jeg har lagt ut et skrytebilde i facebookgruppen vår av sjarmøren min som er så stolt der han står :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Å himmel.. Jeg har blitt syk! Feber og hele pakka.. Mannen holder på å krepere av eksamensstress, for han har eksamen i morgen og må få lest. Mens kroppen min har vondt overalt.. Hvorfor måtte jeg bli syk nå da?? Det passer jo så dårlig nå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med alt som skjer om dagen:) her hoder vesla på med 3 tenner til.. Så snart har hun 5! Setter seg nesten opp, krabber og prøver å reise seg.. Så gruer meg til ho knekker alt det. Men kanskje jeg får nattesøvnen tilbake... Er så trøtt av disse timesvise nettene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, som jeg gleder meg til vesla klarer å sette seg opp selv! Hun blir så megafrustrert når hun prøver for tiden! Ligger på siden og strekker den ene hånden opp, men får liksom ikke vippet seg opp i sittende! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det mye om dagen. M har lært seg å sitte og krype. Må virkelig følge med hele tiden nå, men det er så herlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

I dag har A vært et M.A.R.E.R.I.T.T. Hun er ikke det jeg vil kalle krevende til vanlig, men i dag har hun enten hylet, sutret eller brølt av sine lungers kraft. Konstant. Helt seriøst. Jeg er utslitt...

Er nok kombinasjon av utviklingssprang og en tann som er på vei (første! :fnise: ). Så i dag har hun virkelig testet tålmodigheten min..

Forresten, A har fått et lite sår i hver munnvik og inni munnen så er det er lite hvitt belegg, små flekker her og der. Noen av dere som vet hva det kan være? Så det først i dag, så ble litt stressa plutselig. Skal ringe legen/HS i morgen å høre, men hadde vært fint med innspill av dere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være hånd, fot og munnsyke Little Princess?

Her er det også full rulle om dagen. Tassen har også lært seg å reise seg opp, så han slår seg og skallet hele tiden. Stakkars gutten min har små blåmerker over hele hodet :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Kan det være hånd, fot og munnsyke Little Princess?

Her er det også full rulle om dagen. Tassen har også lært seg å reise seg opp, så han slår seg og skallet hele tiden. Stakkars gutten min har små blåmerker over hele hodet :-(

Googlet hånd, fot og munnsyke nå, men jeg vil ikke tro det er det. Syntes bildene je så var ganske heftige, hun ser ikke slik ut nå værtfall! Men det kan være begynnelsen på det evt? Må ringe legen i morgen.. Hjelp.

Uffa, stakkar tassen! (Like før jeg skrev navnet hans der, rakk å rette det før jeg postet. Jeg skylder på FB ;) ) Ikke lett å være liten å slå seg så mye. A gikk i gulvet isted hun også, og da kom det en del tårer gitt. Reiser han seg etter møbler nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen til en venninne hadde hånd, fot og munnsyke, og han var ikke veldig hardt rammet. Tror han bare hadde blemmer i munnen.

Men det kan jo være noe annet også, feks sopp?

Hehe, jeg holdt på å skrive navnet ditt i stad, så du er unnskyldt! Skylder på fb jeg og, og lett hjernesvinn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror har hatt det og han var ikke ille.. Hadde noen blemmer. Startet i munn og fikk noen flere på foten og i hånden etterhvert. Men var i grusomt humør!

Her er det også full rulle... Krabber, setter seg og reiser seg opp etter oss. Så ho vil jo ikke ligge på gulvet aleine lengre. Bare klatre på meg:) så må kom peisgrinna på plass igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vi var til legen isted, og han tittet på det og mente det var sopp. Men han ville ikke behandle det fakrisk!

Han mente det kom til å gå over av seg selv også skulle vi heller komme tilbake hvis det ble verre. Er jo greit det da, men ble litt overrasket når han ikke ville gjøre noe med det. Men det er jo ikke noe problem. :)

Vi har på juleshopping i Sverige isted, gøøy :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Little princess

Kan man ikke skylle munnen med farris hvis det er trøske? Men det er jo ikke sikkert hun vil det.

Legen sa INGENTING om hva jeg selv kunne gjøre, så jeg tar gjerne imot råd. Skal jeg riste ut kullsyren og få henne til å drikke det? Eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om sopp tidligere, og et av tipsene var å dyppe fingeren i farris og "smøre" det på. Ligger masse tips på nettet, søk på trøske og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farris-trikset funket hos oss! :) Men så kom soppen tilbake etter noen måneder, og jeg ble også smitta. :( Skikkelig vondt! Da ble det Canesten på meg og vesla fikk et reseptbelagt soppmiddel som jeg ikke husker hva heter smørt i munnen fire ganger daglig. Sopp burde behandles fordi det kan gi ubehag i munnen til barnet. Retningslinjer for behandling ligger ute på Ammehjelpens nettsider, men du kan jo prøve Farris først. :) Bare ta godt med Farris på en Mesoft e.l. og gni inni munnen, særlig der flekkene er. Du trenger ikke riste ut all kullsyra, men kanskje greit å riste ut litt av den så det ikke blir ekkelt for A. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...