Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg føler også jeg har sett alle sesonger av alle serier nå...å det jeg ser påfor tiden er "one born every minute" :tongue: med skrekkblandet fryd..men tårene kommer HVER gang :fnise:

Da har jeg tre sesonger og har sett 1,5 episode - bra serie:) Men åååhr så irritert jeg ble på pappan som skulle tulle med alt sammen og bare lo av konen når hun hadde vondt! Hmm... kanskje min sinna periode kommer nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På oss blir det første legetime på onsdag, da er jeg 11 + 1. Så fikk vi tidlig ultralyd (privat) tirsdag i neste uke, på dagen hvor jeg er 12 uker på vei.

Min pappa har bursdag 13 sep og svigerfar har bursdag 16 sep så blir nok til at vi sprekker nyheten til de kommende besteforeldre på de to dagene hvis alt går bra hos lege og jordmor! :) Det blir litt av en annen bursdagspresang enn truser og sokker kan jeg tenke meg! hehe... Gleder meg til å se reaksjonene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fa ble det ul på oss også, neste uke når jeg er 11+4. Krysser fingra og håper jeg kan slappe av litt etter det... Hvis alt er bra på ul blir det litt lettere å gi storesøsken info om nyheten, og litt tryggere at resten av familien også kan få vite om et forhåpentligvis bankende hjerte og voksende kropp :-) Veldig spent på tenåringens reaksjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden flere av dere velger tidlig ul før dere forteller nyheten, er det veldig vanlig der dere bor? Her jeg bor vet jeg ikke om noen som har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er like vanlig å dra på tidlig ul som det er å vente til ordinær ultralyd. Her i Oslo området er det lett å få privat ul nærmest på dagen, og det er jo fristende å få se den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel det svaret vil jeg tro. Her nord er det ikke vanlig, virker det som. Men så er det ikke så mange alternativer å velge mellom. Utrolig kjipt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På indre østland er det få private å velge mellom, med lange ventelister - noe som igjen vel tyder på at mange tar tidlig ul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sa oppblåst? huh.png Føler meg ikke direkte lekker om dagen for å si det sånn... Hadde på meg et blyantskjørt idag, og det kan jeg ikke ha igjen hvis jeg ikke er interessert i at jobben skal skjønne hva som er på gang med det aller første. Måtte holde inn magen litt hver gang jeg var oppe og gikk, ellers stod magen som en ballong! Og for ikke å snakke om puppene :sexy: Nå har jeg snart vokst ut av min eneste passende bh. Håper de ikke fortsetter å vokse i denne takten altså, for da er det snart bare trillebår som duger ;) Er nå i ferd med å vokse ut av en str 75d, og med tanke på at jeg er i underkant av 170 cm og bruker str 36/38 så er 75e ganske digert ;)

It's a hard life! :fnise:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Frøken Vims! Ja det er ikke bare bare når puppene vokser... Jeg er til vanlig 80E, men de vanlige BHene har begynt å bli for små, og enda stikker det daglig nå. Må nok kjøpe noe nytt snart!

Du er vel ca 12 uker nå du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, 12 uker alldeles straks :strix:

Er ikke vant til å ha så mye å brife med sånn puppemessig, så føler meg skikkelig velutstyrt nå altså! :fnise: Jeg får vel bare nyte det, de blir nok små igjen med tid og stunder ;)

Ellers skal jeg på første svangerskapskontroll hos jordmor i morgen. Noen som vet hva jeg kan vente meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var til første jordmortime var det å gjennomgå historikk, har jeg hatt vannkopper og slikt,

ligger det sykdom i familien, tar du medisiner, har du tatt folat etc slike ting. I tillegg til det tok jeg blodprøver.

Blir sikkert koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sa oppblåst? huh.png Føler meg ikke direkte lekker om dagen for å si det sånn... Hadde på meg et blyantskjørt idag, og det kan jeg ikke ha igjen hvis jeg ikke er interessert i at jobben skal skjønne hva som er på gang med det aller første. Måtte holde inn magen litt hver gang jeg var oppe og gikk, ellers stod magen som en ballong! Og for ikke å snakke om puppene :sexy: Nå har jeg snart vokst ut av min eneste passende bh. Håper de ikke fortsetter å vokse i denne takten altså, for da er det snart bare trillebår som duger ;) Er nå i ferd med å vokse ut av en str 75d, og med tanke på at jeg er i underkant av 170 cm og bruker str 36/38 så er 75e ganske digert ;)

It's a hard life! :fnise:

Huff ja, jeg er megaoppblåst jeg også. Ser jo ut som jeg er gravid i 5. måned allerede. :rolleyes: Prøvde å få på meg min nyvaskede olabukse idag, det kunne jeg bare glemme!

Men når det gjelder puppene, så syns jeg ikke synd på deg!! ;) Hvis du får for mye av dem så kan du donere litt til meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt fraværende fordi lillegutt er syk og bare sutrer og klager. har nesten ikke sovet hverken dag eller natt. Så når jeg endelig får han i seng så har jeg ikke hatt energi til å skru på dataen..typisk med syk unge når mannen er bortrest!

Men UL på onsdag gikk veldig bra. Jeg ble satt tilbake en uke, men venter med å forandre ticker til ordinær UL og jeg får ny termin. Det gjorde jeg ikke nå.

Ellers så er jeg såååååå sulten hele tiden. og spiser dessverre ALT for mye..men men

Siden flere av dere velger tidlig ul før dere forteller nyheten, er det veldig vanlig der dere bor? Her jeg bor vet jeg ikke om noen som har gjort det.

Det er ikke vanlig her jeg bor. Har ingen venninner som har gjort det. Jeg hadde heller ikke gjort det hvis jeg ikke ville finne ut om menstermin stemte eller ikke. Gjorde det ikke med nr 1.

Det er selvfølgelig koselig å se hjertet og at det dunker, men det er ikke så mye mer du får se så tidlig. Og man kan naturligvis miste etter at hjertet banker også. Hjertelyden får du også høre hos jordmor. De som veldig UL i uke 12 har jo andre agendaer enn å se bankende hjertet. Da er det for å se etter downssyndrom. Og det vil ikke vi :)

Noen som sa oppblåst? huh.png Føler meg ikke direkte lekker om dagen for å si det sånn... Hadde på meg et blyantskjørt idag, og det kan jeg ikke ha igjen hvis jeg ikke er interessert i at jobben skal skjønne hva som er på gang med det aller første. Måtte holde inn magen litt hver gang jeg var oppe og gikk, ellers stod magen som en ballong! Og for ikke å snakke om puppene :sexy: Nå har jeg snart vokst ut av min eneste passende bh. Håper de ikke fortsetter å vokse i denne takten altså, for da er det snart bare trillebår som duger ;) Er nå i ferd med å vokse ut av en str 75d, og med tanke på at jeg er i underkant av 170 cm og bruker str 36/38 så er 75e ganske digert ;)

It's a hard life! :fnise:

Jeg har vokst ut at 85E og aner ikke hva jeg skal ta meg til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha tidlig ultralyd i uke 12, og grunnen til at vi tar det da er fordi det er en milepæl i forhold til at risikoen for spontanabort avtar etter uke 12. Hvis vi får se et bankende hjerte på ul kan vi gjøre det offentlig etterpå. Jeg gleder meg også veldig til å se den lille krabaten, tror det vil gjøre graviditeten mer virkelig for meg. Kjenner flere som har opplevd MA og som har gått i ukesvis og trodd at alt var ok, mens spiren ikke levde lenger. Jeg er redd for å oppleve noe liknende, og det hadde vært godt å kunne slå seg til ro med at alt ser ok ut. Downssyndrom bryr jeg meg lite om å sjekke, vi ville aldri tatt vekk et slikt barn uansett. Andre store missdannelser som ikke er forenelig med liv utenfor livmoren er det greit å finne ut av så tidlig som mulig tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tidlig ultralyd i uke 12, og grunnen til at vi tar det da er fordi det er en milepæl i forhold til at risikoen for spontanabort avtar etter uke 12. Hvis vi får se et bankende hjerte på ul kan vi gjøre det offentlig etterpå. Jeg gleder meg også veldig til å se den lille krabaten, tror det vil gjøre graviditeten mer virkelig for meg. Kjenner flere som har opplevd MA og som har gått i ukesvis og trodd at alt var ok, mens spiren ikke levde lenger. Jeg er redd for å oppleve noe liknende, og det hadde vært godt å kunne slå seg til ro med at alt ser ok ut. Downssyndrom bryr jeg meg lite om å sjekke, vi ville aldri tatt vekk et slikt barn uansett. Andre store missdannelser som ikke er forenelig med liv utenfor livmoren er det greit å finne ut av så tidlig som mulig tenker jeg.

Støtter deg der:-) Tok også tiidlig UL for å få bekreftet at det var liv slik at jeg kunne slappe mer av og faktisk tro at jeg var gravid.. Legen fortalte om at alt annet også var ok. Det kjente jeg var ok å vite, men ikke mer enn det. Hadde aldri fjernet et forster hvis det var DS på gang, jeg heller.

Det var en befrielse å se et levende vesen! Føler meg som en kommende mor, nå! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tidlig ultralyd i uke 12, og grunnen til at vi tar det da er fordi det er en milepæl i forhold til at risikoen for spontanabort avtar etter uke 12. Hvis vi får se et bankende hjerte på ul kan vi gjøre det offentlig etterpå. Jeg gleder meg også veldig til å se den lille krabaten, tror det vil gjøre graviditeten mer virkelig for meg. Kjenner flere som har opplevd MA og som har gått i ukesvis og trodd at alt var ok, mens spiren ikke levde lenger. Jeg er redd for å oppleve noe liknende, og det hadde vært godt å kunne slå seg til ro med at alt ser ok ut. Downssyndrom bryr jeg meg lite om å sjekke, vi ville aldri tatt vekk et slikt barn uansett. Andre store missdannelser som ikke er forenelig med liv utenfor livmoren er det greit å finne ut av så tidlig som mulig tenker jeg.

Jeg skal også ha ul i uke 12, men jeg kommer ikke til å spørre om å sjekke for Downs. Nå får jeg ul pga blødninger, men jeg ville ha tatt ul i uke 12 uansett for å vite at alt er som det skal før nyheten sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet du er gravid når du griner av Norske Talenter ;) Takk og lov for at kjære er ute med gutta, for jeg blir helt flau av meg selv her jeg sitter og sipper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ENDELIG den magiske dagen her; 12 uker! :hoppendeglad::strix::hoppendeglad::strix:

Jeg kan nesten ikke tro det, etter så mye bekymringer, legetimer, blødninger og atter bekymringer, er dagen her! :strix: Vi får endelig bekreftelse på at alt er som det skal (forhåpentligvis) på ul om noen dager, men jeg har en veldig god magefølelse og er for en gangs skyld ikke bekymret.

Herregud, tenk at det skal bli en liten baby ut av dette wub.png Jeg kjenner jeg blir helt varm i hjerterota :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ENDELIG den magiske dagen her; 12 uker! :hoppendeglad::strix::hoppendeglad::strix:

Jeg kan nesten ikke tro det, etter så mye bekymringer, legetimer, blødninger og atter bekymringer, er dagen her! :strix: Vi får endelig bekreftelse på at alt er som det skal (forhåpentligvis) på ul om noen dager, men jeg har en veldig god magefølelse og er for en gangs skyld ikke bekymret.

Herregud, tenk at det skal bli en liten baby ut av dette wub.png Jeg kjenner jeg blir helt varm i hjerterota :hjerte:

Hurra!!! :hoppendeglad: Gratulerer så mye!! :hoppendeglad: Er så glad på deres vegne! Nå kan dere endelig senke skuldrene og bare kose dere med tanken på at det skal komme en liten baby! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når du griner av Norske Talenter ;) Takk og lov for at kjære er ute med gutta, for jeg blir helt flau av meg selv her jeg sitter og sipper :fnise:

Du vet du er gravid når du griner av Puls...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...