Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg føler også jeg har sett alle sesonger av alle serier nå...å det jeg ser påfor tiden er "one born every minute" :tongue: med skrekkblandet fryd..men tårene kommer HVER gang :fnise:

Hvor finner du det? Har lett overalt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sweet. :)

Er det forresten noen andre som er plaget med brekninger? Alstå ikke kvalme, bare at man brekker seg sinnsykt ofte og av ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen brekninger rundt uke 6. Jeg løp til toalettet, brakk meg over det men begynte ikke å kaste opp selv om jeg var kvalm. Dette skjedde 2-3 ganger, og det var faktisk kun ved tanken på brød med svett ost som fremkalte det. I tillegg hadde jeg mye småraping, så jeg følte ofte at jeg var kvalm pga at jeg fikk mat og luft i halsen på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også jeg har sett alle sesonger av alle serier nå...å det jeg ser påfor tiden er "one born every minute" :tongue: med skrekkblandet fryd..men tårene kommer HVER gang :fnise:

Den så jeg på når den gikk på tv, elsket det! :jepp: "Jordmødrene" som gikk på NRK er også kjempebra! Kommer nok til å se de seriene om igjen når jeg kommer litt lenger i svangerskapet. :) Tårene kom hos meg også stort sett hver gang et barn kom til verden, og det var jo flere ganger hver episode. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har symptomene til noen av dere andre forandret seg mye fra en dag til en annen? 10 uker i går, og i dag er uveheten så og si borte. Veldig behagelig, men også litt skummelt... Har kjent noen få murringer i magen i dag mm, så tror innerst inne at alt er bra, men...

Ang hobby, jeg er veldig dårlig på strikking, men har tidligere strikket et teppe (enkel oppskrift på nøstebarn), sydd bamse og uro - kan anbefales :-) Det kan forresten også Suits!

Det er veldig vanlig at symptomene vil variere gjennom hele svangerskapet. Så hvis du føler at alt er bra og du ikke har kramper, eller andre vonter så kan du nok slappe helt av :) Vær glad kvalmen har sluppet taket alt.

Jeg har aldri hatt ømme pupper for eksempel. Ikke sist svangerskap og ikke nå. Husker jeg ble stressa over det for i følge folk så har ALLE ømme pupper ;)

Så du kan nok ta det veldig med ro.

Den så jeg på når den gikk på tv, elsket det! :jepp: "Jordmødrene" som gikk på NRK er også kjempebra! Kommer nok til å se de seriene om igjen når jeg kommer litt lenger i svangerskapet. :) Tårene kom hos meg også stort sett hver gang et barn kom til verden, og det var jo flere ganger hver episode. :fnise:

Å ja Jordmødre er kjempe bra. Anbefaler alle å se de episodene som ligger på nett :) Så lenge dere ikke er lettskremt da..hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så stor beundring for mødre som går gravid mens de har små barn hjemme på fulltid samtidig - det må være tungt! Jeg tenker på alle lurene og antall timer søvn jeg er avhengig av for å kunne fungere litt. Sterkt!

Liker også Jordmødrene:) Og det er jo stort sett ganske ok fødsler, så det er ikke så traumatiserende heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten mange av dere som har vært eller skal på tidlig ultralyd?

Jeg var i forbindelse med annen undersøkelse. Fikk se skyggen og hjertedunk i uke 7. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vi lurer på å bestille ul privat om en uke eller to, jeg er mest nysgjerrig på hjerte, samboer tenker nok mer påev synlige avvik el. Føler meg egentlig ganske rolig, men vil jo gjerne ha hjerteslagene bekreftet før vi sprer nyheten. Ingen som vet enda, ikke engang storesøsken (litt spent på det...), men føler det begynner å vil synlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ringe en jordmor i morgen og bestille time til tidlig ultralyd! Mest fordi vi er nysgjerrige og har veldig lyst til å se den lille før vi skal fortelle familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vi lurer på å bestille ul privat om en uke eller to, jeg er mest nysgjerrig på hjerte, samboer tenker nok mer påev synlige avvik el. Føler meg egentlig ganske rolig, men vil jo gjerne ha hjerteslagene bekreftet før vi sprer nyheten. Ingen som vet enda, ikke engang storesøsken (litt spent på det...), men føler det begynner å vil synlig...

Hvor langt er du på vei? Man ser ikke så veldig mye tidlig, er mest bare en liten skygge som vises. Vi fikk høre hjerte slå hos jordmor i uke 10. Nå kjenner jeg meg klar til å gjøre det offesielt merker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10+3 nå. Vurderer ul om ei uke eller to. Eller kanskje jordmor er like informativt? Har nemlig lurt litt på hva jeg skal først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten mange av dere som har vært eller skal på tidlig ultralyd?

Jeg var på en ultralyd i uke 9 pga blødninger, og skal tilbake i uke 12 for ny ultralyd :) Hvis alt er som det skal på ultralyden i uke 12 sprekker nyheten til familien :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten mange av dere som har vært eller skal på tidlig ultralyd?

Jeg var på ultralyd 7+5 pga hadde hatt litt spotting og en del vondt. Skal igjen i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å bestille privat UL i uke 12. :) Hadde vært deilig å få vite at alt er i orden. Er det forresten mest vanlig å gå til kontroller hos lege eller jordmor eller begge deler? Jeg skal på første kontroll hos lege nå til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man velger selv om du vil dra til lege eller jordmor, eller begge. Du må til legen for å ta alle blodprøvene, men ellers er jordmoren veldig grei. Det er jo demmes felt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos lege til første kontroll og ifb med sykemelding, men tenker at det etterhvert er like naturligog gå til jordmor (i alle fall 2hver gang av anbefalte kontroller) så lenge det ikke er behov for lege.

Ringte og undersøkte ift ul nå, ikke ledig før oktober... Jeg er 12 uker (forhåpentligvis) midt i september og håpet på ul før vi sprer nyheten. Få muligheter ift ul på bygda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke å dra på annen UL enn rutine, så lenge det ikke oppstår noe så jeg må. Hjertelyd får jeg jo bekreftet hos lege/jordmor. Gjorde det slik sit også - synes det var greit å dele svangerskapet i to med UL som en gulrot på midten - selv om jeg selvfølgelig var redd for at det skulle være noe galt utviklingsmessig, som jo er det de sjekker. Hadde rutine UL i uke 22 sist - og tok meg vel i å bare tenke på UL som leiting etter kjønn frem til uke 18 eller noe sånt :fnise:

Gikk bare til fastlege sist, noe jeg angret på. Kommer til å ville gå til jordmor en del denne gang, fikk ikke pratet noe om graviditet/fødsel sist- var bare veiing og urinprøve. Har behov for å prate litt denne gang pga tøff graviditet og frykt for fødsel. Har ikke vært på noe kontroll enda, vært til lege noen ganger, men det har vært tidlig så har ikke tatt bp og fått helsekort og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har kvalmen kommet hit også..og jeg har bare lyst å sove.. Men ikke så lett med lillingen i hus nei. Nå er det to uker til jeg begynner å jobbe igjen etter å ha vært borte i over et år. Det blir veldig rart og gruer meg til hvor mye det kanskje vil tære på energien min. Men men..

Skal på tidlig UL til onsdag. Var ikke det forrige svangerskap. Skal heller ikke ta UL i uke 12 for jeg vi vil ikke vite det om det skulle være kromosomfeil e.l... Denne UL vi skal ha nå er kun for å se hjertet banke og få en termin. Målte HCG forrige uke og da var den på 9802..Vet ikke hva jeg skal legge i det en gang. Men gleder meg til onsdag og håper alt er bra med den lille.

Jeg gikk mest til jordmor sist og kommer til å gjøre det nå også. Hun er så koselig og setter av mer tid enn en lege. Har mannlig lege som ikke er så veldig spesialist på svangerskap.. men han er veldig hyggelig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...