Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Av og til føler jeg meg som en skikkelig dritt som setter så lite pris på graviditeten. Altså, jeg gjør jo det, men jeg synes det er så tøft. Men f.eks nå, når jeg hører om andre som har mistet - jeg er en idiot. Jeg er heldig, og bør bare være glad for at alt har gått fint (med barnet) til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må jeg nesten melde meg ut av denne gruppa, jeg ønsker dere alle lykke til! Og jeg heier på deg smørblomst, det blir knall med to tette! :)

Så leit å høre Niennas! :( Håper det går greit med deg på tross av omstendighetene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til føler jeg meg som en skikkelig dritt som setter så lite pris på graviditeten. Altså, jeg gjør jo det, men jeg synes det er så tøft. Men f.eks nå, når jeg hører om andre som har mistet - jeg er en idiot. Jeg er heldig, og bør bare være glad for at alt har gått fint (med barnet) til nå.

Det er klart det setter ting litt i perspektiv når man hører om andre som har mistet, men jeg synes ikke du skal bagatellisere plagene dine av den grunn. Når man er så dårlig som du har vært er det klart at gleden over å være gravid i en periode blir skjøvet litt i bakgrunnen. Hvordan er formen din om dagen forresten, er det blitt noe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen dager i det siste hvor jeg ikke har kastet opp konstant eller vært intenst kvalm hele døgnet - så det har vært godt. Var utendørs i går for første gang på mange uker, og det var deilig, men gjorde meg sengeliggende resten av dagen. Er fortsatt bundet til seng/bøtte og mye mye søvn, men håper det ulevelige er over. I dag har jeg bare kastet opp 5 ganger, så det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Har noen dager i det siste hvor jeg ikke har kastet opp konstant eller vært intenst kvalm hele døgnet - så det har vært godt. Var utendørs i går for første gang på mange uker, og det var deilig, men gjorde meg sengeliggende resten av dagen. Er fortsatt bundet til seng/bøtte og mye mye søvn, men håper det ulevelige er over. I dag har jeg bare kastet opp 5 ganger, så det er bra!

Åh, jeg føler med deg Citrus.. Er i nesten samme båt selv og holder på å bli gal av å være konstant kvalm og spyende, har ikke gjort annet enn å ligge på sofaen de siste ukene og om jeg er ute en tur så blir jeg utslitt og av det kommer kvalmen. Jeg krysser fingrene for oss begge! :)

Jeg var til min første svangerskapskontroll i dag, og fikk fastsatt termin til 27. Mars, spennende! :strix:

Men jeg får ikke i meg nok næring eller drikke, så urinprøven min var ikke helt bra.. Det var en del proteiner og eggehvite i prøven, så legen skulle sende den videre til granskning. Noen av dere som vet hva det vil si å ha det i urinen? Tok et lass med blodprøver i samme slengen, så det blir ny sjekk om en uke.

Fortalte legen om sjefen min, men han tok det ikke helt så seriøst som jeg håpte.. Og når jeg en gang slutter å være kvalm, så føler jeg meg ikke komfortabel å be om å bli sykemeldt pga det heller egentlig. Litt usikker på hele situasjonen merker jeg.

Men men, alt til sin tid! Alt bra med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg nesten melde meg ut av denne gruppa, jeg ønsker dere alle lykke til! Og jeg heier på deg smørblomst, det blir knall med to tette! :)

Nei så trist Niennas. Håper det går bra med dere. Tusen klemmer til deg.

Har noen dager i det siste hvor jeg ikke har kastet opp konstant eller vært intenst kvalm hele døgnet - så det har vært godt. Var utendørs i går for første gang på mange uker, og det var deilig, men gjorde meg sengeliggende resten av dagen. Er fortsatt bundet til seng/bøtte og mye mye søvn, men håper det ulevelige er over. I dag har jeg bare kastet opp 5 ganger, så det er bra!

Håper formen din blir bedre når du kommer over i andre trimester. Og slapp av så mye du kan. Det gjorde ikke jeg og det førte til at jeg var dårlig leeeenge.

Åh, jeg føler med deg Citrus.. Er i nesten samme båt selv og holder på å bli gal av å være konstant kvalm og spyende, har ikke gjort annet enn å ligge på sofaen de siste ukene og om jeg er ute en tur så blir jeg utslitt og av det kommer kvalmen. Jeg krysser fingrene for oss begge! :)

Jeg var til min første svangerskapskontroll i dag, og fikk fastsatt termin til 27. Mars, spennende! :strix:

Men jeg får ikke i meg nok næring eller drikke, så urinprøven min var ikke helt bra.. Det var en del proteiner og eggehvite i prøven, så legen skulle sende den videre til granskning. Noen av dere som vet hva det vil si å ha det i urinen? Tok et lass med blodprøver i samme slengen, så det blir ny sjekk om en uke.

Fortalte legen om sjefen min, men han tok det ikke helt så seriøst som jeg håpte.. Og når jeg en gang slutter å være kvalm, så føler jeg meg ikke komfortabel å be om å bli sykemeldt pga det heller egentlig. Litt usikker på hele situasjonen merker jeg.

Men men, alt til sin tid! Alt bra med dere andre? :)

Det har vel noe med svangerskapsdiabetes eller svangerskapsforgiftning å gjøre. Men kommer veldig an på hvilket grad du fikk? Pass på å få i deg nok vann. Har ikke så mye med mat å gjøre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg nesten melde meg ut av denne gruppa, jeg ønsker dere alle lykke til! Og jeg heier på deg smørblomst, det blir knall med to tette! :)

Det var leit å høre. :( Håper det går bra med deg uansett!

Åh, jeg føler med deg Citrus.. Er i nesten samme båt selv og holder på å bli gal av å være konstant kvalm og spyende, har ikke gjort annet enn å ligge på sofaen de siste ukene og om jeg er ute en tur så blir jeg utslitt og av det kommer kvalmen. Jeg krysser fingrene for oss begge! :)

Jeg var til min første svangerskapskontroll i dag, og fikk fastsatt termin til 27. Mars, spennende! :strix:

Men jeg får ikke i meg nok næring eller drikke, så urinprøven min var ikke helt bra.. Det var en del proteiner og eggehvite i prøven, så legen skulle sende den videre til granskning. Noen av dere som vet hva det vil si å ha det i urinen? Tok et lass med blodprøver i samme slengen, så det blir ny sjekk om en uke.

Fortalte legen om sjefen min, men han tok det ikke helt så seriøst som jeg håpte.. Og når jeg en gang slutter å være kvalm, så føler jeg meg ikke komfortabel å be om å bli sykemeldt pga det heller egentlig. Litt usikker på hele situasjonen merker jeg.

Men men, alt til sin tid! Alt bra med dere andre? :)

Jeg tror proteiner i urin er mest alvorlig hvis det kommer etter 20. svangerskapsuke og samtidig med høyt blodtrykk, da kan det være svangerskapsforgiftning. Mest sannsynlig er det ikke noe galt med deg. Men det er jo bra de sjekker det ordentlig. :) Infeksjoner i urinveiene kan også gi proteiner i urinen.

Alt er bra med meg, fryktelig trøtt om dagen bare. Men skal ikke klage. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese, Niennas!!

Når jeg leser slike triste ting setter jeg ekstra stor pris på at det foreløpig ennå går bra med meg! 10+1 i dag.... Snaaaart 12 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, dere.

Det var en MA, og det var tøft å høre i seg selv. Har hatt en SA og en MA før, og sist gang jeg hadde en MA så ble det hasteutskraping, og det var en ganske tøff opplevelse. Så jeg ble utrolig lei meg når jeg skjønte at det var en MA. Men jeg tror legen synes så synd på meg at jeg fikk lov til å ta en medisinsk abort. Så nå har jeg tatt en pille, også skal jeg ta fire piller til på fredag, og da starter aborten min. Det blir noen tøffe 4-6 timer, og det skal visst kjennes ut som lette rier, så dette kan bli spennende. Men det må ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det høres innmari tøft ut. Håper du slipper unna med en ikke veldig smertefull opplevelse. Klarer ikke å forestille meg å miste, det må være grusomt. Ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler virkelig med deg Niennas! :( Dårlig gjort at du skal måtte oppleve dette enda en gang. Håper det går greit med den medisinske aborten og at det ikke gjør alt for vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg får så vondt av deg :( Kan bare tenke meg hvordan det er å finne ut at det faktisk har gått galt, at det ikke bare er en selv som er paranoid.. Og så MA da, ser for meg at det er verre enn SA.. Sender over masse klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får vondt i hjertet av å dette Niennas. Sender deg så mange klemmer som det går an å sende. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre Niennas. :(

Idag var jeg innom jobben for å snakke om tilrettelegging da min arbeidsoppgave som servitør blir for tung og stressende pga plagene mine. Arbeidsgiver mente at det er bedre at jeg er sykemeldt til jeg er 100% å kan kom tibake da dem ikke hadde noe annet jeg kan gjøre.

Så da ser det ut som at jeg blir sittende her ennå noen uker til. På tide å finne seg en hobby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... hobby ja. Det skulle jeg også ha når jeg var sykemeldt.. Men jeg brukte bare tiden på å sove og plutselig var samboeren hjemme :)

Jeg begynner å jobbe igjen om 2 uker. Veldig rart når jeg har vært borte i over ett år! og så skal jeg si jeg kommer til å være borte igjen.huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynner å jobbe igjen om 2 uker. Veldig rart når jeg har vært borte i over ett år! og så skal jeg si jeg kommer til å være borte igjen.huff..

Kjenner følelsen. Gruer meg veldig til å fortelle sjefen min at jeg er "knocked up". Jeg har jo bare jobbet der 3 uker :( Tenkte å vente til uke 13 da siden familie ikke får vite før midt i uke 12, så jeg har litt tid å fortrenge tanken på fortsatt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre om noen av dere har lagt på dere noe? Jeg har lagt på meg 200 gram totalt sett, men tror kanskje jeg gikk ned litt i ferien pga dårlig matlyst som jeg nå har lagt på meg igjen. Noen som vet hva som er vanlig å ha lagt på seg når man (straks) er i uke 11 (!!!! :duskedame: )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet jobb gikk jeg nettopp ned to kilo, og nå har jeg akkorat klart å få de to kiloene tilbake. Og mer blir det vel snart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått ned en drøy kg pga liteMathildelyst,men begynner å komme seg igjen nå håper jeg. Spiser det jeg har lyst på for tiden, men deilig å faktisk ha lyst på litt ordentlig mat innimellom :-) 10 uker i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...