Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest asanti

Glemte å spørre om noe. Til dere som har fått mensen igjen, er den regelmessig? Fikk min tilbake forrige mnd og nå er jeg snart en uke sen. Aldri hatt uregelmessig før. Og jeg har ikke ammet på to måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ikke til å stresse med smaksprøver før det er nødvendig. Fullammet sist til 6 mnd og vil gjerne gjøre det nå også. Så begynner nok ikke før 5 mnd eller no. Hvis det går da naturligvis:)

Ang.mensen: jeg satt inn spiral på 6 ukerskontrollen og fikk kjapt mensen tilbake. Blør enda! Så vil ikke si den er regelmessig enda nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Kommer ikke til å stresse med smaksprøver før det er nødvendig. Fullammet sist til 6 mnd og vil gjerne gjøre det nå også. Så begynner nok ikke før 5 mnd eller no. Hvis det går da naturligvis:)

Ang.mensen: jeg satt inn spiral på 6 ukerskontrollen og fikk kjapt mensen tilbake. Blør enda! Så vil ikke si den er regelmessig enda nei:)

Okei. Ja jeg blir super stressa. Uvant. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Okei. Ja jeg blir super stressa. Uvant. :ler:

Det hadde vært sprekt av deg å blitt gravid igjen nå Asanti ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Det hadde vært sprekt av deg å blitt gravid igjen nå Asanti ;)

Huff, jeg har IKKE lyst å bli gravid igjen nå! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Huff, jeg har IKKE lyst å bli gravid igjen nå! :ler:

:ler: Ser den! Jeg hadde besvimt på flekken hadde jeg funnet ut at jeg var gravid nå..

Nå sitter vi på Gardermoen, klar for 2 uker hos svigers. Vel, så klar som man kan bli med 2 uker hos svigers værtfall :fnise:

Håper på :sol: men ikke mer enn 20 grader, max! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

:ler: Ser den! Jeg hadde besvimt på flekken hadde jeg funnet ut at jeg var gravid nå..

Nå sitter vi på Gardermoen, klar for 2 uker hos svigers. Vel, så klar som man kan bli med 2 uker hos svigers værtfall :fnise:

Håper på :sol: men ikke mer enn 20 grader, max! :P

Det skal godt gjøres at jeg har blitt det nå, har vært flink å brukt gummi. :ler:

Sooooool! :sol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh lykke. Ser ut til at det begynner å bli litt rutine på søvnen her og etter hvert. Sovnet i natt rundt 00:30 og våknet ikke før 05:30, og så 09 :D det er fantastisk!! Har også hatt noen veldig bra netter de siste dagene.

Jeg fikk satt inn spiral for en ukes tid siden, og syntes det er skikkelig dritt å få mensen igjen :( håper jeg er en av de som mister den helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh lykke. Ser ut til at det begynner å bli litt rutine på søvnen her og etter hvert. Sovnet i natt rundt 00:30 og våknet ikke før 05:30, og så 09 :D det er fantastisk!! Har også hatt noen veldig bra netter de siste dagene.

Jeg fikk satt inn spiral for en ukes tid siden, og syntes det er skikkelig dritt å få mensen igjen :( håper jeg er en av de som mister den helt.

Det håper jeg også at jeg gjør. Har nå blødd i 3,5 uke og jeg er LEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt mitt første glass vin i dag og det var deilig:) snuppa har ingen rutine på dagsoving, men sover fra 22-05 og fra 05.30-06.00 til rundt kl 09 så kan vel ikke klage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Venter fortsatt på mensen. Snart fem uker siden ammeslutt (og sengekos oppstart med heller slurvete prevensjonsbruk... :P )

Når bør man få angst? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Venter fortsatt på mensen. Snart fem uker siden ammeslutt (og sengekos oppstart med heller slurvete prevensjonsbruk... :P )

Når bør man få angst? :ler:

Jeg har fått angst nå! Meen mener at jeg fortsatt ammet da vi slurvet litt. Tok vel 4-5 uker fra ammeslutt til jeg fikk mensen, men ble med den ene gangen der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at man så absolutt kan bli gravid selv om man ammer da damer:) Her risikerer jeg ingenting nå - er totalt uaktuelt med et barn til og jeg ville syntes at det var veeldig vanskelig med abort, altså har jeg ikke noe valg.

Her har vesla sluttet med puppen, fikk en flaske noen kvelder og har etter dette nektet å spise av puppen, og vil heller ikke ha noe særlig morsmelk fra flaske (drikker mye når det er mme, så og si ingenting når det er morsmelk) - altså er ammeperioden oversttt for min del, for alltid. Veldig rart, og jeg ble både paff og utrolig lei meg da hun så plutselig nektet pupp helt. Kommer virkelig til å savne de rolige og smilende ammestundene på nettene... men så har jeg plutselig fått mulighet til å ha masse mer tid med eldstemann -

og det er fantastisk! Melkesprengen er forferdelig og p kanten til betennelse - hadde ikke pumpe da hun sluttet, så fikk bare håndmelket på 2 døgn nesten... er så vondt nå! Håper det gir seg snart. De første 30-40 ml jeg pumper er forresten helt klart, ser helt ut som vann - og det er bare dette vesla har fått i seg de siste ukene så hun var veldig klar for mme:)

Vi storkoser oss i varmen, som vesla endelig takler bra. Hun lever i bleie, og bare bleie :fnise: Er så herlig med fjord, båt, god mat, øl, bading, lek og kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tror jeg tar en test til helgen om mensen enda ikke har dukket opp :fnise:

Peppermyntedrops fra helsekost tok knekken på de siste restene hos meg, kanskje det kan hjelpe deg citrus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, blir litt skremt av at veslejenta di plutselig nekter å ta pupp, Citrus! :unsure: Jeg skal arrangere et utdrikningslag i august, og da må samboeren ta seg av henne og gi flaske hele dagen. Tenk om hun heller vil ha flaske etter det. :( Jeg syns ammingen har funket så bra og ønsker ikke å slutte ennå.

Når det gjelder prevensjon så har vi slurvet veeeldig, hehe....men jeg har ikke fått tilbake mensen ennå, og jeg fullammer. Så håper det har gått bra, er ikke helt klar for en til. :riste: Fra nå av blir det gummi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg frykter at melkeproduksjonen min er på hell... nå jobber jeg for å holde den i gang. Jenta har også endret døgnrytme fullstendig, fra å sove fra 20-22 tiden og våkne en gang rundt 03 for så å våkne noe hyppigere utover morgenkvisten våkner hun nå hver andre time fra kl. 00.

Jeg sitter også å venter på mensen igjen.. hadde en liten runde (eller hva det nå var) ca. 2 mnd etter fødselen, har slurvet endel med pilla, men har heller ikke hatt sex så ofte heller, er vel snakk om to eller tre ganger med ubeskyttet sex, men man ser jo hvordan det gikk sist. Han synes sikkert jeg er skikkelig bitch, men jeg gjennomfører nå sexnekt til han klarer å dra seg over på butikken for å kjøpe kondomer.

Nå lever vi i flyttekaos til tusen . I løpet av denne uken skal vi ha pakket ned alt og vasket oss ut av leiligheten vi har bodd i i over fem år, for så å vende nesen mot Nordmøre og Kristiansund.. for et år i første omgang. Blir spennende å se hvordan dette blir i og med at det er lengre vei til familie samt at jeg ikke kjenner noen der. Tørster meg med sangen til Knudsen og Ludviksen (med en liten fortolkning av teksten): "Så reiser jeg til Kristiansund, med *Gubben* som grunn, til Kristiansund".

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg frykter at melkeproduksjonen min er på hell... nå jobber jeg for å holde den i gang. Jenta har også endret døgnrytme fullstendig, fra å sove fra 20-22 tiden og våkne en gang rundt 03 for så å våkne noe hyppigere utover morgenkvisten våkner hun nå hver andre time fra kl. 00.

Jeg sitter også å venter på mensen igjen.. hadde en liten runde (eller hva det nå var) ca. 2 mnd etter fødselen, har slurvet endel med pilla, men har heller ikke hatt sex så ofte heller, er vel snakk om to eller tre ganger med ubeskyttet sex, men man ser jo hvordan det gikk sist. Han synes sikkert jeg er skikkelig bitch, men jeg gjennomfører nå sexnekt til han klarer å dra seg over på butikken for å kjøpe kondomer.

Nå lever vi i flyttekaos til tusen . I løpet av denne uken skal vi ha pakket ned alt og vasket oss ut av leiligheten vi har bodd i i over fem år, for så å vende nesen mot Nordmøre og Kristiansund.. for et år i første omgang. Blir spennende å se hvordan dette blir i og med at det er lengre vei til familie samt at jeg ikke kjenner noen der. Tørster meg med sangen til Knudsen og Ludviksen (med en liten fortolkning av teksten): "Så reiser jeg til Kristiansund, med *Gubben* som grunn, til Kristiansund".

:)

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er knerten snart 3 måneder og jeg har for første gang lagt ham uten at han sovnet ved puppen, kjempefornøyd :) Har et lite håp om at det skal fortsette slik, men da må vi nok innføre fast kveldsrutine. Litt usikker på hva den skal innebære, så langt vasker vi med klut og bytter bleie før kveldspupp. Hvordan er deres kveldsrutine og når er det natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å innføre rutine her i det siste. Ser ut til å gå bra et par dager men så er det tilbake igjen til det samme. Eneste vi har fast rutine er stell og bytte til pysj i 22 tiden. Hun spiser så forskjellig at jeg syntes det er vanskelig å legge til en fast tid. Spiser vanligvis nesten hver 2 time om dagen, og plutselig idag gikk det over 5 timer før hun ville ha mat! En ting er sikkert. Gleder meg til det blir faste rutiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...