Gå til innhold

Bikkjer skal IKKE bindes utenfor butikken!


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Gjest Uanonymbruker

Man får ha de under genseren mens man handler. Det er fordelen med å ha katt. Det er verre å skjule en grand danois.

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm..

Nå bor jeg ikke i Oslo, men på ei bygd en halvtime utenfor Stavanger. Her har jeg bodd siten jeg ble født, å aldri har jeg hørt om stjeling av hunder her. Det er somregel jeg som trasker tur med hunden min, å med mine "rutinerte" arb.tider, kommer ofte sent hjem fra jobb pga buss og sånn, så blir det oftest kveldsturer. Jeg bor ikke alene, men med familien min.

Alikevel så tør jeg å innrømme at det skjer at voffen min står utenfor butikken om jeg skal ha noe, toppen 2-3 minutter. Og her er det flere som gjør det samme, i og med at det er en liten plass.

Hadde jeg bodd i byen derimodt, eller på en mer folkelig plass, så hadde jeg aldri funnet på og gjøre det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er kommet til rette leste jeg nettopp på facebook. Det var da i det minste bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Hunden er kommet til rette leste jeg nettopp på facebook. Det var da i det minste bra:)

Fikk de tak i dama som tok den, eller meldte hun seg frivillig? Lurer på hva som skjer med tyven. Sikkert ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk de tak i dama som tok den, eller meldte hun seg frivillig? Lurer på hva som skjer med tyven. Sikkert ingenting.

Stod ikke noe info om det. Jeg har noen på vennelista som har en venn, som har en venn, som tydeligvis kjenner eieren. Så jeg fikk se det tilfeldig når noen kommenterte på en status om saken. Men disse visste ikke hvordan det hadde skjedd.

http://kaosengel.tumblr.com/post/27485179973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Jeg hadde ikke bundet fast babyen min utenfor en butikk, og jeg binder ikke hunden min foran en butikk. Begge deler er uansvarlig og begge deler er ulovlig.

Sånn er det med den saken, det burde ikke engang være noe å diskutere.

Jeg er så enig! Etter å ha lest om at stjålne hunder kan ha blitt brukt i hundekamp, er det nesten så jeg har hatt mareritt om at hundene mine skal bli stjålet. De hilser på alle og lar seg bli kost med av fremmede, så de ville sikkert gladelig fulgt med.. Uff, hadde aldri turt å binde hunden min utenfor butikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Har lest hele tråden, er helt utrolig hvor naive enkelte er. Selv er jeg kronisk syk, og i perioder har jeg det travelt og kunne tenkt meg å slått to fluer i en smekk og bundet hundene utenfor butikken for å spare tid og krefter.. Men jeg vet at det er fullt av barn (skole i nærheten) og idioter som ikke vet hvordan man ter seg overfor en fremmed hund, og ting kan skje utrolig fort. Plutselig har bikkja bitt noen, og selv om kanskje det var en drittunge som terget bikkja, så er det alltid hunden som taper. Da handler jeg heller stort og gir hunden en liten luftetur rundt i nabolaget, fog heller en lengre tur om kvelden/morgenen. Og jeg nevnte at det fins halsbånd med lås som er vanskelig å klippe over, men der det er vilje, så er det råd. Folk ville vel aldri gått rundt på Oslo S med lommeboka stikkende ut av baklomma og deretter klandret tyven? I en perfekt verden kunne man satt bisken utenfor butikken og gått med lommeboka synlig, men slik er det ikke. Det er ikke for å dømme, og man er ikke nødvendigvis en dårlig hundeeier, men jeg syns at det er utrolig tankeløst, mht hvordan verden har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jeg tur med hunden min, og skal handle i en butikk.

Blir jeg jo nødt til å binde hunden min et sted ved butikken, da det ikke er lov å ta det med seg inn :P

Men rask er jeg jo, og bruker omtrent 5 min på å bli ferdig.

Den berømte kun FEM minutter...

Selv setter jeg aldri fra meg bikkja utenfor/i butikken /rundt butikken alene.

OM du må i butikken,la bikkja være igjen hjemme. Hvordan en eier som elsker hunden og setter den bevisst ifra seg, i dag når vi vet hva som kan skje, den påstår jeg ikke er særlig smart eller kan umulig elske bikkja nok. Da lar en bikkja bli igjen hjemme hvor det er trygt

Flere advarsler fra Politiet i sommer om "bander" som herjer rundt og stjeler hunder, så forstår jeg ikke alt folk tør.

Bikkja mi skal ikke oppleve at andre stjeler den,brukes i avl eller som lokkemat i hundekamp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Er det ikke vanlig å tenke gjennom om man har tid til å ta seg av et dyr, før man går og skaffer seg det? Jeg ser at spesielt en person i denne tråden sier at han/hun ikke har noe valg, men når en har tatt det valget å ha en hund så har en tatt et valg om å innrette livet sitt slik at en tar vare på hunden på en forsvarlig måte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å tenke gjennom om man har tid til å ta seg av et dyr, før man går og skaffer seg det? Jeg ser at spesielt en person i denne tråden sier at han/hun ikke har noe valg, men når en har tatt det valget å ha en hund så har en tatt et valg om å innrette livet sitt slik at en tar vare på hunden på en forsvarlig måte.

Jeg er helt enig med deg, men denne personen vil bare ikke forstå, og virker bare trassig. Argumentene kjøper jeg ikke. Man nedprioriterer ikke et barn selv om man er alenemor eller alenepappa! Det samme gjelder hunder. Husdyr er ikke en gjenstand, men et familiemedlem som trenger all den tryggheten den kan få!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri satt fra meg hjelpesløse dyr alene på et sted der andre kan oppnå kontakt med dem. Er ikke redd for tyveri, men det er viktig for meg at hundene mine sjermes fra negative møter med mennesker. De har det bedre hjemme i sofaen den halvtimen jeg bruker i butikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starlit

Den berømte kun FEM minutter...

Selv setter jeg aldri fra meg bikkja utenfor/i butikken /rundt butikken alene.

OM du må i butikken,la bikkja være igjen hjemme. Hvordan en eier som elsker hunden og setter den bevisst ifra seg, i dag når vi vet hva som kan skje, den påstår jeg ikke er særlig smart eller kan umulig elske bikkja nok. Da lar en bikkja bli igjen hjemme hvor det er trygt

Flere advarsler fra Politiet i sommer om "bander" som herjer rundt og stjeler hunder, så forstår jeg ikke alt folk tør.

Bikkja mi skal ikke oppleve at andre stjeler den,brukes i avl eller som lokkemat i hundekamp.

Da det ikke er tid, i henhold til arbeidstidene til meg og sambo, så blir det bare slik..

Her må en slå to fluer i en smekk, for å få luftet dyret før en selv skal på tidlig eller seinvakt.

Tror ikke du hadde løst dette bedre :)

Bor forresten langt ute på landet, og ingen hunder har her blitt stjålet eller bortført.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det ikke er tid, i henhold til arbeidstidene til meg og sambo, så blir det bare slik..

Her må en slå to fluer i en smekk, for å få luftet dyret før en selv skal på tidlig eller seinvakt.

Tror ikke du hadde løst dette bedre :)

Bor forresten langt ute på landet, og ingen hunder har her blitt stjålet eller bortført.

Hva er det dere gjør egentlig? Handler dere alltid sammen? Den ene kan vel sette av en halvtime, mens bikkja er alene hjemme. Kan da umulig være problem. At du bor langt ute på landet forsvarer jo ikke at du kan slå to fluer i en smekk. Spesielt ikke når dere er to! Må jo gå ann å handle på vei hjem fra jobb. En av dere klarer vel det? Jeg har troa!!!!

Blir sjokkert over alle disse dårlige unnskyldingene som brukes for å kunne utsette hunden sin alene med fremmede mennesker :/

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som setter hunden sin alene utenfor butikken skal jo høyst sannsynligvis kun kjøpe "noe".. (altså en pose) - for dere gidder vel ikke bare to poser i en hånd? og hunden i den andre.

Dvs 5-10 minutter. Det er nok til at ting kan gå gæli. Spesielt når dere gjentar det hele tia, dag etter dag! Blir ganske mange minutter etterhvert! Det er så utrolig dårlig unnskylding å skylde på tidsklemma. Dere som sier dere bor så langt unna, at dere "må" ta med hunden kan vel sette av en halvtime ekstra vel? Alle har en halvtime ekstra. Stikkordet er: Prioritering!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starlit

Hva er det dere gjør egentlig? Handler dere alltid sammen? Den ene kan vel sette av en halvtime, mens bikkja er alene hjemme. Kan da umulig være problem. At du bor langt ute på landet forsvarer jo ikke at du kan slå to fluer i en smekk. Spesielt ikke når dere er to! Må jo gå ann å handle på vei hjem fra jobb. En av dere klarer vel det? Jeg har troa!!!!

Blir sjokkert over alle disse dårlige unnskyldingene som brukes for å kunne utsette hunden sin alene med fremmede mennesker :/

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Jeg og samboeren min jobber på ulike tider, og synes det er helt greit å ta med meg hunden samtidig som jeg kjøper med meg en drikke/noe mat, før jeg skal på jobb :)

En valp trenger mye mosjon, så derfor tar jeg han stort sett med meg overalt når jeg kan.

Tar meg 25 min å gå til butikken, så hvorfor ikke ha med seg hunden?

Orker ikke gå dobbelt etterpå, for å si det slik :)

Jo, å bo på landet gir oss muligheten for å føle oss trygge på dette viset :)

For er vi i byen, kan man jo ikke sette ifra seg noenting uten at innvandrere, sinnsyke og tiggere tar det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

De som setter hunden sin alene utenfor butikken skal jo høyst sannsynligvis kun kjøpe "noe".. (altså en pose) - for dere gidder vel ikke bare to poser i en hånd? og hunden i den andre.

Dvs 5-10 minutter. Det er nok til at ting kan gå gæli. Spesielt når dere gjentar det hele tia, dag etter dag! Blir ganske mange minutter etterhvert! Det er så utrolig dårlig unnskylding å skylde på tidsklemma. Dere som sier dere bor så langt unna, at dere "må" ta med hunden kan vel sette av en halvtime ekstra vel? Alle har en halvtime ekstra. Stikkordet er: Prioritering!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Faktisk så bruker jeg veske eller ryggsekk på handleturene mine ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, å bo på landet gir oss muligheten for å føle oss trygge på dette viset :)

For er vi i byen, kan man jo ikke sette ifra seg noenting uten at innvandrere, sinnsyke og tiggere tar det..

nå må du ikke diskriminere enkelte grupper nå ;) Dessuten finnes det vel noen kleptomane bønder også vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

På landet så ville jeg ikke vært mest bekymret for andre mennesker skal ta hunden, jeg ville vært mer bekymret for at andre dyr skal plage hunden. For ikke å snakke om biluhell, eller noe annet som hunden ikke får beskyttet seg mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...