Gå til innhold

Hvilken øyenfarge vil barnet få


Gjest villrev

Anbefalte innlegg

Gjest Starlit

Har selv grønne etter min far og er glad for det. :happy: Brune eller grønne øyne, spesielt om en har mørkt hår også, i motsetning til blå/lyst hår tilsier at en gjerne har sterkere pigmenter også, så faktisk mulig å bli brun og tåle sol uten å kun ha to farger: Lys eller knall rød, hehe.

Jeg har egentlig halvblondt hår da :) Men blir også lettere brun i huden, og heller mindre solbrent..

Sambo er mørk i både hår og skjegg, men blir ikke så raskt brun han...

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så mange nordmenn som har brune øyne, og dermed tror enkelte utlendinger at jeg ikke kan være norsk :) De har jo for seg at de fleste skal ha stålgråe øyne..

Mor har brune øyne, og far stålgråe.

Men alle vi barna arvet de brune.

Merkelig, det må være der du bor fordi jeg kjenner mange etnisk norske med brune øyne :) Med norske foreldre, besteforeldre, oldeforeldre osv. Og deres søsken og foreldre har brune øyne.

Anonym poster: 2e6688b434f3cd2ad019d698c35eb00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Merkelig, det må være der du bor fordi jeg kjenner mange etnisk norske med brune øyne :) Med norske foreldre, besteforeldre, oldeforeldre osv. Og deres søsken og foreldre har brune øyne.

Anonym poster: 2e6688b434f3cd2ad019d698c35eb00e

Tror nok bare at bestemoren min på morsiden hadde brune øyne, mens resten hadde gråe.

På barneskolen var jeg og en jente i klassen de eneste av 20 elever med brunfargen :)

Så tror ikke vi er i flertall akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Ikke det

Tror nok bare at bestemoren min på morsiden hadde brune øyne, mens resten hadde gråe.

På barneskolen var jeg og en jente i klassen de eneste av 20 elever med brunfargen :)

Så tror ikke vi er i flertall akkurat..

Nei, men brune øyne er i flertall i verden, så det er jo ikke slik at det er så spesielt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg syns egentlig det er finest med kontrastøyne jeg, brune på helt lyse mennesker og blå på mørke mennesker, afrikanere og folk fra asia er sykt vakre med lyse øyne.

Hele slekta mi har brune bortsett fra bestemor, og jeg kom skytende ut med grønne og søsteren min blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Ikke det

Nei, men brune øyne er i flertall i verden, så det er jo ikke slik at det er så spesielt.

Jo, i og med at jeg er helt norsk så ^^

De resterende i verden kan nok ikke skilte med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok bare at bestemoren min på morsiden hadde brune øyne, mens resten hadde gråe.

På barneskolen var jeg og en jente i klassen de eneste av 20 elever med brunfargen :)

Så tror ikke vi er i flertall akkurat..

Ingen i min familie har brune øyne, men jeg kjenner ganske mange med brune. Selvsagt er blåe mer vanlig i Norge og Norden, men det er ikke sjeldent med brune her. Jeg kjenner som sagt mange med brune øyne og har aldri tenkt at noen av de ikke er nordmenn, og hadde neppe tenkt at du ikke er norsk kun pga din øyenfarge. Du er jo halvblond som du sier, ikke svart/mørkt hår. Mange nordmenn blir fort solbrune.

Men nå har vi sporet av :)

Anonym poster: 2e6688b434f3cd2ad019d698c35eb00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jo, i og med at jeg er helt norsk så ^^

De resterende i verden kan nok ikke skilte med det samme.

Hva snakker du om?

Omtrent annenhver nordmann har noe annet enn blå øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Hva snakker du om?

Omtrent annenhver nordmann har noe annet enn blå øyne.

Studier på det? Her jeg bor er jeg sikker på at 80% av de som er etnisk norske har blå øyne, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villrev

Jeg studerte øynene mine i sted, og de er faktisk litt brune i midten, og har en blågrå ring rundt. Så helt grønne er de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Studier på det? Her jeg bor er jeg sikker på at 80% av de som er etnisk norske har blå øyne, iallefall.

Vel, men det er ikke blå øyne som er bevist på om folk er "etnisk norsk" eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg studerte øynene mine i sted, og de er faktisk litt brune i midten, og har en blågrå ring rundt. Så helt grønne er de ikke.

Hasselfarget heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Spiller det egentlig noen rolle om hvilke farge som tyder på at man er etnisk norsk eller ikke? Vet forøvrig om mange som er etnisk norske som har brune øyne. Så det kan vel ikke være så spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pheel

Vel, men det er ikke blå øyne som er bevist på om folk er "etnisk norsk" eller ikke.

Det har jeg da ikke skrevet heller, bare at det er i et høyt flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Det har jeg da ikke skrevet heller, bare at det er i et høyt flertall.

Jeg tenker ikke så mye over folks øyefarge, med mindre de eier en meget gjennomtrengende farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starlit

Ingen i min familie har brune øyne, men jeg kjenner ganske mange med brune. Selvsagt er blåe mer vanlig i Norge og Norden, men det er ikke sjeldent med brune her. Jeg kjenner som sagt mange med brune øyne og har aldri tenkt at noen av de ikke er nordmenn, og hadde neppe tenkt at du ikke er norsk kun pga din øyenfarge. Du er jo halvblond som du sier, ikke svart/mørkt hår. Mange nordmenn blir fort solbrune.

Men nå har vi sporet av :)

Anonym poster: 2e6688b434f3cd2ad019d698c35eb00e

Jeg er egentlig halvblond ja, men nå har jeg jo også farget det mørkt.

Da jeg og samboeren min var med på en sånn lokal byttedag og kikket på ting, opplevde vi at 2 av arrangørene som ville hjelpe oss, kom og snakket engelsk til oss :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...