Gå til innhold

Ung ufør, kone fra utlandet....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte meg at jeg blir lurt trill rund... Er ikke overrasket, men jeg får vel reise dit og se hvorfor hun sier ditt og datt, kanskje jeg forstår henne situasjon. Er helt enig at hennes historie er overdrevent for meg.

Anonym poster: 07e0e500bf97ecc3daf2aadc215c14b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg får vel besøke henne i første omgang for å se hvordan hun oppfører seg og reagerer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel besøke henne i første omgang for å se hvordan hun oppfører seg og reagerer...

GLEM henne!

Du er vel ikke så naiv og taper? Og dessuten utnytter du det faktum at hun er fattig og desperat for å få deg kjerring. Utrolig dårlig gjort, du skjønner jo at det ikke er snakk om noe svulst på hjernen.

Anonym poster: edb556b760aa43d85e29e709c137ef5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg ble i første omgang skeptisk hvordan at hun klarer å fortelle dette. Men jeg er ofte skeptisk til hun. Jeg vil helst ikke utnytte henne. Og, jeg vet at hun har en kjæreste og jeg spurte henne hvorfor hun ville absolutt treffe meg selv om hun har en kjæreste. Hun svarte: "Jeg stoler ikke helt på han og vil leve komfortabel."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Jeg lurer på hvis jeg finner en dame i utlandet og gifter meg med hun og bosetter her i Norge. Hvor mye må jeg ha inntekt per år for å kunne gfte meg med hun ?

Anonym poster: 07e0e500bf97ecc3daf2aadc215c14b3

*henne*

Anonym poster: b3cc57f9703880f0aa1bc658e74a3d73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må være i fast jobb i 2 år,for at ektefellen skal få oppholdstilatelse. Ikke så lenge siden jeg var i kontakt med ei som har bodd i norge i mange år,hun flyttet til irak og giftet seg. Nå er henne tilbake i norge med sønnen. Men henne må være i fast jobb i 2 år før henne kan få mannen til norge. Staten har satt en sats på inntekt for at man skal forsørge begge to når han kommer. Mulig det er noe annet reglemang rundt dette,men dette er det jeg har fått med meg det er.

Anonym poster: ce2bfb40c741fc6678baf12f2307860c

*hun*

Anonym poster: b3cc57f9703880f0aa1bc658e74a3d73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel... Jeg testet henne ved å si jeg vil studere i USA (jeg vil studere i USA) og hun kunne bo der med meg og eventuelt lage barn med masse sex, så returnere til Norge. Hun reagerte at hun sa at hun vil stifte familie i Russland og har en forlover. Så spurte jeg henne hvorfor hun nevnte hjernesvulst. Hun svarte: "Because it bothers me and I will share with you my experiences." For meg er det en litt forvirrende svar og jeg svarte tilbake: "Hva mener du egentlig?"

Nå vet jeg hva hun har i sinnet sitt. Jeg avlyser besøket og jeg visste at det skulle skje. Jeg får vel treffe henne hvis hun kan i et angitt tidspunkt når jeg reiser med f.eks transsibirsk tog. Hvis hun kan ikke i en angitt tidspunkt så er det hennes problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Dette her var jo relativt hjernedødt på hver sin side av chatten. Hvordan går det med TS nå mon tro?

Anonymkode: 52ed3...b37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2012 den 2.12, YoyoMa skrev:

 

Hvorfor vil en dame fra et fattig land gifte seg med en ung ufør?

Hmm.. med andre ord, hvis man synes brudebildet er stygt, og om brudeparet ikke har Hollywood-glis, gir det meg rett å spørre dem ut åssen de holder ut med hverandre... for JEG hadde ikke taklet de trynene.. og det er det som spiller noen rolle. Ikke hva paret synes selv... 

dét blir jeg flau over. Samme følelsen får jeg når folk snakker om underholdning. De er ikke underholdende selv, og krever underholdning... blir så flau. 

Anonymkode: acd01...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.7.2012 den 2.52, AnonymBruker skrev:

Men... kan dere skrive nøyaktig hva dere mener... Regnes hybelinntekt som inntekt... Jeg tenker at 6.000,- + 13.000 = 19.000 etter skatt per måned, altså blir det 228000, da mangler jeg bare 5400 kr ekstra, jeg har ca 60.000 kr i lomma, da tenker jeg å kjøpe en liten leilighet i USA og leie ut for å kompensere, sånn at det går an. Men jeg bor svært billig... Jeg betaler ikke lån pga jeg har avtale med pappa, husleie blir mindre og mindre, om noen år går får jeg penger for å bo der jeg bor nå pga hybelinntekt.

 

Da burde det gå an... Jeg spurte fordi en dame som jeg kjenner (22) i mange år har fått svulst i hjernen... og hun stammer fra Russland og der hun bor er livskvalitet ikke så bra.

 

Derfor jeg tenkte å hjelpe henne ut av knipen hvis hun er villig til det da. Hun sa at de som skal operere henne må være svært dyktig for ellers kan hun risikere å miste synet.

 

Nå forstår dere hvorfor jeg spurte.

 

Anonym poster: 07e0e500bf97ecc3daf2aadc215c14b3

Kjære deg, det er ikke bare bare å hente en kone til Norge. Det er en lang prosess! De spørsmålene du nevner i forhold til inntekt er bare en liten del av kaka. Utifra hva du skriver så virker det som om du kun gifter deg med henne for å gi henne opphold her og at dette egentlig bare er en venninne. Det der er ikke lov og kan gi dere begge konsekvenser. Hun kan bli «utestengt» i så så mange år før hun kan søke igjen og du kan få straff for dette. Både du og henne blir intervjua på UDI (hver for dere) og må kunne besvare haugevis av spørsmål om hverandre. Dere må vise til bilder, rett og slett dokumentere at dette virkelig er kona di eller at dere skal gifte dere. Tanken din er god, som vil hjelpe en syk venninne, men det her er faktisk ikke lov. 

Anonymkode: c791e...cc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.8.2012 den 20.06, Øyvind H skrev:

Vel... Jeg testet henne ved å si jeg vil studere i USA (jeg vil studere i USA) og hun kunne bo der med meg og eventuelt lage barn med masse sex, så returnere til Norge. 

Jeg vet nei men ikke hvem som kommer verst ut av denne (7 år gamle) historien, jeg 😅

Anonymkode: ac755...71a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 2.8.2012 den 20.06, Øyvind H skrev:

Vel... Jeg testet henne ved å si jeg vil studere i USA (jeg vil studere i USA) og hun kunne bo der med meg og eventuelt lage barn med masse sex, så returnere til Norge. Hun reagerte at hun sa at hun vil stifte familie i Russland og har en forlover. Så spurte jeg henne hvorfor hun nevnte hjernesvulst. Hun svarte: "Because it bothers me and I will share with you my experiences." For meg er det en litt forvirrende svar og jeg svarte tilbake: "Hva mener du egentlig?"

 

Nå vet jeg hva hun har i sinnet sitt. Jeg avlyser besøket og jeg visste at det skulle skje. Jeg får vel treffe henne hvis hun kan i et angitt tidspunkt når jeg reiser med f.eks transsibirsk tog. Hvis hun kan ikke i en angitt tidspunkt så er det hennes problem.

What did I just read

Anonymkode: c6fe2...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vanskelig for å få forstå at noen velger kone utenlandsfra, mye dømmende mot uføre i Norge, folk er så enormt status fokuserte i Norge, selvom det ikke er noe spesiell grunn til det, siden de fleste ikke er uber fattige i Norge uansett, man lever ikke på noen brødskiver i uka liksom....

 

Men tror faktisk ikke det går an? Altså må du ikke ha en inntekt for å få lov til å forsørge henne?

Anonymkode: c6fe2...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er vel noen som mener at uføre ikke fortjener kjærlighet også, skulle ikke forundre meg.

Anonymkode: c6fe2...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2012 den 20.06, Øyvind H skrev:

Vel... Jeg testet henne ved å si jeg vil studere i USA (jeg vil studere i USA) og hun kunne bo der med meg og eventuelt lage barn med masse sex, så returnere til Norge. Hun reagerte at hun sa at hun vil stifte familie i Russland og har en forlover. Så spurte jeg henne hvorfor hun nevnte hjernesvulst. Hun svarte: "Because it bothers me and I will share with you my experiences." For meg er det en litt forvirrende svar og jeg svarte tilbake: "Hva mener du egentlig?"

 

Nå vet jeg hva hun har i sinnet sitt. Jeg avlyser besøket og jeg visste at det skulle skje. Jeg får vel treffe henne hvis hun kan i et angitt tidspunkt når jeg reiser med f.eks transsibirsk tog. Hvis hun kan ikke i en angitt tidspunkt så er det hennes problem.

Traff du henne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...