Gå til innhold

Har du mobil...?


Dystonia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å HA mobil er vel ikke skadelig, kun om man prater mye i den. Det gjør ikke jeg. Sender noen tekstmeldinger, og prater i den max en gang i uken. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har mobiltelefon, men tenker ikke så mye på at den er skadelig. Bruker den veldig lite, og helst til SMS. Jeg ser helst at ikke barna mine snakker mye i mobilen, prøver å holde dem unna, tenker litt på at de har så små hjerner, at det kanskje er lettere at de får skader!?? Er derimot litt bekymra for sambis, for han går støtt med telefonen til øret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på det av og til. Men det er blitt såpass mye enklere å planlegge stressfritt, at det er ikke aktuelt å kutte den ut. Radio er vel også farlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nora*

Ja, barna bør iallefall ikke bruke mobilen. Jeg har selv sett bilder av hvordan barns hjerne påvirkes av mobil og det ser skremmende ut.

Hvorfor kan ikke folk beskytte seg før det er for sent?

Jeg er veldig opptatt av dette da jeg selv uheldigvis har blitt el-overfølsom:-( Det er ikke artig kan jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel mange ting som er farlige i dag, men vi klarer ikke å beskytte oss mot alt. Hva med trådløs telefon? Det er vel en slags stråling fra denne også? Vi har trådløs telefon, og jeg ble litt bekymret for barna mine nå...

Dystonia, hva vil det si å være el-overfølsom? Hva problemer møter du i hverdagen når du er det, og hvorfor har du fått det? Har du jobbet med noe der du har vært ekstra utsatt for el-artikler, eller er du bare helt "vanlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mobil... bruker den egentlig veldig lite.. I hverdagen går jeg ikke rundt å tenker på om den kan være farlig... det er vel litt delte meninger om det også?? Har aldri følt jeg har tatt noen skade av det i alle fall

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har mobil og bruker den daglig. Ikke mye, men det blir jo litt.

Er ikke redd for stråling og kommer vel heller ikke til å tenke noe særlig på det heller.

Det er så mye som er "farlig" i dag, så jeg tenker minst mulig å slike ting. Det er andre ting som jeg er mer redd for enn dette. Og jeg kan jo ikke bare sitte hjemme og være nervevrak heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er vel mange ting som er farlige i dag, men vi klarer ikke å beskytte oss mot alt. Hva med trådløs telefon? Det er vel en slags stråling fra denne også? Vi har trådløs telefon, og jeg ble litt bekymret for barna mine nå...

Dystonia, hva vil det si å være el-overfølsom? Hva problemer møter du i hverdagen når du er det, og hvorfor har du fått det? Har du jobbet med noe der du har vært ekstra utsatt for el-artikler, eller er du bare helt "vanlig"?"

Nei, man kan ikke beskytte seg mot alt, men jeg mener man bør gjøre det der det er mulig.

Ja, vanlig trådløs stråler også. Enkelte er visst verre enn mobil.

Hva det vil si å være el-overfølsom? Det ligger vel egentlig i ordet - man reagerer på alt som gir fra seg stråling - enkelte klarer ikke være i nærheten av der det er strøm. De kan få hodepine, kløe, bli nummen, husker dårlig, få sterke smerter osv. Da kan du selv tenke deg hvilke problem det byr på.

Jeg har ikke gjort noe spesielt, har brukt pc'n en del år og foreløpig er det "heldigvis bare" den jeg reagerer på. Og dette kom plutselig!

Men jeg er jammen glad jeg visste mye om denne sykdommen (som ikke er akseptert i Norge) så jeg kanskje kan få stoppa utviklingen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også mobil.

Prøver å bruke den minimalt. Blir en del tekstmeldinger, men det er sjelden jeg ringer fra den.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg bruker pc, mobil, fax og kopimaskin daglig og jeg går ikke rundt og er hysterisk redd for stråling. Vi skal alle dø av noe.

Milla (som ikke har sans for hysteri)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trådløs tlf er vel enda verre når det gjelder stråling, tror jeg.

forøvrig har jeg mobil, men den er ikke kosebamsen min akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg [alvorlig]enig med Milla!

Jeg tenker aldri på det!

Jeg tror nok det er maaange andre ting også vi får stråling av!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir alltid veldig opptatt av det som er nært. I min familie har jeg noen som er veldig opptatt av amalgam fordi de er syke av det. Da vil det for oss, som ikke er syke av det det gjelder, lett kunne oppfatte dette som hysteri. Det er det ikke. Husk at her har man sannhetsvitner.

Men vi mennesker er da så "viselig" innrettet at vi tenker "det skjer ikke meg" - vi sorterer ut det vonde og vanskelige og gjør minst mulig for å endre vår hverdag.

Hvor mange som skifter amaglam-plomber gjør det med rør i munnen og en "teltslange" som munner ut i et annet godt ventilert rom? Eller bare lar dere tannlegen fjerne plomben og sette i ny? Se, den lille kvikksølvbiten som du risikerere å svelge, eller det kvikksølvstøvet du puster inn, kan lamme sentralnervesystemet ditt. Så enkelt.

Så mange sjanser tar vi. Jeg tar den sjansen. Enda jeg vet bedre.

Og til Dystonia, det var ikke meningen å kuppe tråden din icon_smile.gif

Jeg har mobiltelefon, har hatt det og brukt det siden 1995. Jeg har brukt pc enda lenger. Og jeg er ikke syk. Tenker på det? Ja, jeg gjør av og til det. Du er en av dem som får meg til å tenke. Men gjør jeg noe med det? Nei, det gjør jeg ikke...

Synes jeg du og andre som snakker om dette er hysteriske? Nei, det synes jeg ikke. Vi trenger mennesker som kan gi oss tankevekkere. Takk.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sexysadie

Jeg har ikke mobiltelefon lengre;da den ble stjålet på Mollys i går kveld.

Er også blakk for tia så jeg må nok vente ei god stund for å få kjøpt en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Ja, jeg har telefon og ja, jeg bruker den mye! Jeg har den alltid med meg for uten den vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart meg!

Jeg skjønner ikke poenget med å gå rundt å bekymre seg for alt mulig. Da blir man bare paranoid! Livet er til for å nytes og det gjør man ikke hvis man skal være redd for å bli syk. Alle skal vi dø en gang, før eller senere og om jeg skulle dø et eller to år tidligere fordi jeg røyker, drikker eller snakker i mobil så får det bare være! Jeg har iallefall levd et liv jeg ikke angrer på underveis! Skal man tenke på alt får man bure seg inne! Det kunne jo hende det datt en koffert ut av et fly som traff deg i hodet så du døde akkurat da du gikk ut av huset. So what?? Du levde iallefall bra til du døde...

Jeg skjønner at man blir obs på ting når man får det innpå seg men ta ikke livet så seriøst! Det kommer dere til å angre på!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann icon_smile.gif

Huff er mobilholiker eller noe jeg, er rett og slett blitt avhengig. Noe Telenor setter pris på, slik ser regningene mine ut vaffal *sukk*

Men det er morr da, tekstmeld osv er gøy icon_smile.gif

Hilsen avhengigavmobiltelefonensin Stein icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...