Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Den rødvinepisoden til J-man høres meget ubehagelig ut :sjokkert: hvordan tok damen med bunad det?

Etter forholdene pent - jeg tror at hun kanskje ikke skjønte hvor katastrofalt rødvin og hvit lin med broderier fungerer sammen. Dessuten var hun ikke helt edru hun heller. Jeg har derimot drevet nok med tradisjonell søm til at den episoden fortsatt plager meg ca. 15 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter forholdene pent - jeg tror at hun kanskje ikke skjønte hvor katastrofalt rødvin og hvit lin med broderier fungerer sammen. Dessuten var hun ikke helt edru hun heller. Jeg har derimot drevet nok med tradisjonell søm til at den episoden fortsatt plager meg ca. 15 år senere.

Huff da! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi opprettet egen sparekonto til balubaen. *voksenpoeng*

Helga har gått med til å vurdere lokaler. Hjelpes, så mye forskjellig å tenke på! Vi har noen fine kandidater da, kan lage liste etterpå. Har sendt mail til alle med ymse spm, så får vi forhåpentligvis valgt et sted i løpet av de nærmeste ukene.

Dato det ligger an til foreløpig: 28. september 2013 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Dato det ligger an til foreløpig: 28. september 2013 :hjerte:

Åhhh det er en nydelig tid! :rodmer:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med her også, jeg!

Nydelig frieri! Og jeg blir alltid så glad når noen planlegger et bryllup som ikke er helt som alle andre. Jeg er nok litt som deg, kan aldri se for meg selv i en tradisjonell, hvit brudekjole og kirkebryllup er helt uaktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ping!

(sånn veldig på etterskudd :sjenert: )

:hjerte:

Takk, sånn veldig på etterskudd! :ler:

Hvor har de to turtelduene blitt av? :klo:

7036943137766764_hAPx9O4e_f.jpg

:hoho: Fantastisk!

Følger med her også, jeg!

Nydelig frieri! Og jeg blir alltid så glad når noen planlegger et bryllup som ikke er helt som alle andre. Jeg er nok litt som deg, kan aldri se for meg selv i en tradisjonell, hvit brudekjole og kirkebryllup er helt uaktuelt...

Velkommen skal du være!

Ja, det er gøy å være litt utenfor boksen! :jepp: Ikke at det er noe galt i tradisjonelle ting (og mye av festen vår blir jo ganske tradisjonell!) - men det blir bare ikke meg, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja, bryllupsplanlegging! Vi er i lete-etter-lokaler-modus, vi. Her er det mye som skal på plass. Men jeg koser meg med planleggingen!

Først må vi jo ha vielsen et sted. Ingen av oss kan tenke seg å gifte seg i kirken, så det må bli et annet sted. Samme lokaler som festen er en mulighet, også fant J-man et helt fantastisk alternativ. ladegården i Oslo har en kjeller fra 1200-tallet, som de leier ut til vielser. Murvegger, hvelvede tak, ikke så mange elektriske lamper men masse masse levende lys langs vegger og gulv. Vi var og tok en kikk på det forrige helg, jeg fikk klump i halsen i det jeg gikk inn.

Kjeller_Ladegard_Hege_Stabell%20(300x225).jpg

468_oslo_ladegard_vinterhallen.jpg

Jeg er helt forelska. Vi har sendt dem mail for noen uker siden og spurt om de er ledige på våre aktuelle datoer. Kontoret har ferie ut juli, hvilket betyr at vi kan begynne å vente på svar i morgen! :hoppendeglad:

Så: festlokaler. Mye fint å velge mellom der. Mange er utelukket fordi de blir for dyre. Noen fordi de ser ut som en gymsal (frister bare ikke). Nå har vi flere kandidater vi vurderer. Alle untatt ett har egen catering som man må benytte. Det er i utgangspunktet ikke et problem, siden mange av dem har fristende menyer. Men: vi er jo matnerder begge to og har lyst til å gjøre litt ut av maten denne dagen, så langt det går an på budsjettet ihvertfall.

Det helt perfekte nå hadde vært om vi kunne funnet en kokk/et cateringselskap som kan skreddersy retter, og hvor vi kan bidra med egne ingredienser. Ikke fordi det blir så mye billigere nødvendigvis (kan fort bli dyrere, vil jeg tro) - men fordi det er morsomt, litt annerledes og gir det et personlig preg. Mamma dyrker endel grønnsaker og urter som hun selger av. Vi har spurt om hun har lyst til å bidra, og det har hun veldig lyst til. I tillegg hadde det vært morsomt om jeg og J-man kunne bidra med å plukke litt sopp, bær, etc. (jeg lekte i fem min med tanken på å ta jegerprøven for å kunne gå ut og skyte ett eller annet stort og namnam vi kunne servere. Har lurt litt på den jegerprøven før og. Så kom jeg på at det trolig krever litt for mye tid, penger, at jeg trolig vil trenge litt mer erfaring før jeg knerter noe, og at jeg uansett ikke burde leke med ting som sier bang og er farlige).

Alt dette er jo sånt som et cateringselskap som tilhører et lokale neppe vil gå med på. Men vi har funnet en kokk som vil. Han er superentusiastisk, kreativ og veldig flink visstnok. Men da må vi ha et sted hvor man kan ordne med egen mat. Og det stedet må være ledig på samme dato som Ladegården (om den er i det hele tatt). Og trolig ha et kjøkken som passer ham. Vi vet ikke hva han trenger egentlig, og kan ikke ta en eneste avgjørelse før vi hører fra ladegården - og da må vi egentlig bestemme alt veldig fort. Så vi er litt sånn nå: :bond:

Vi ser på Disen gård akkurat nå. Den er ikke ledig på den ultimate datoen (28. sep), men er ledig på den-litt-mindre-ultimate-men-trolig-helt-OK-datoen (5.okt). kan ta med alt selv, pent, billig, har salonger med peis og slikt (veldig fint på høsten), man er litt slitent og har kanskje litt lite kjøkken. Slitent kan jeg ihvertfall leve med. Også er det et par andre alternativer, men de er mye mer usikre. Og vi har noen alternativer med catering. Vi får se. Puh.

Åjah, OG: vi har hentet ringene! Kjempefine, akkurat slik jeg håpet... men min er for stor! :klaske: Må ha vært ganske hoven på fingrene da vi bestilte og hentet. Jeg tenkte forsåvidt at den kanskje virket bittelitt stor da jeg tok den på, men det så ut til å gå greit. Men nei, nå kan jeg bare dra den rett av, har vært på nippet til å miste den et par ganger. Ikke nå lenger da, for nå har jeg den på venstre langfinger. :rolleyes: Skal ta den med til gullsmeden på lørdag for å se om den kan tas inn litt. De er titan, som visstnok er omtrent umulig å endre på. Men produsenten mener at det går an i brosjyra si, så da får vi vel se da...

Puh.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ, jeg glemte jo det kuleste! Ang. mat og slikt: kompisen jeg nevnte som brygger øl selv (han er på proff-nivå, vil jeg påstå) har sagt seg villig til å brygge et eget øl til bryllupet! :strix: Det er bare så utrolig kult, ikke bare er det unikt, spennende og morsomt - det er også ølet hans som har skylda for at det skjedde noe mellom oss da det gjorde siden begge er litt sjenerte - men modigere med noen liter innabords! :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott lokale!! Håper dere får det. Jeg forstår at dere ikke vil ha det i en kirke, men der får dere den litt sakrale følelsen et bryllup bør ha. Samtidig passer det til deres steampunk-tema, særlig om dere kan sette opp litt gamle (lånte fra museum?) små/lette maskindeler eller lignende i lokalet. (Tips fra en som drømmer om å bli bryllupsplanlegger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et fantastisk nyyydelig lokale!!!!!! :rodmer: Håper virkelig dere får det!!!!!!!! Så spennende!!! :hoppe:

Og så kjekt med alt det andre ... og at kompisen sa ja til å brygge øl!!!!!! Jippi! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai! Vi har trolig fått lokale til vielse. MEN på den 28.september, ikke 05.oktober (vet ikke om de er ledige den 5.). Vi står og vipper mellom Disen gård og Nordre Skøyen Hovedgård som festlokaler - og begge de er ledige kun den 5.! :klaske: Så nå må vi sende ny mail og spørre om den datoen. :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder jegerprøven så har jeg ikke peil annet enn at på Turnuslegene, et program som gikk på tv, der så det veldig kjapt og greit ut å få til den prøven. Noen timers undervisning, en prøve, skyteprøve og der kan du kverke dyr i hytt og gevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...