Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Heller Steampunk enn den kjolen over. Sånne er grusomme!!

Jeg er av den tradisjonelle "hvit kjole"-typen, men om dere finner på noe nytt (her i landet ihvertfall), spesielt om det passer til de personene dere er, da er jeg veldig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:wow::sexy:

Greit nok. Kjolen blir sikkert ikke så pen med J-Man-sikkel på. ;)

...ikke den rosa kjolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller Steampunk enn den kjolen over. Sånne er grusomme!!

Jeg er av den tradisjonelle "hvit kjole"-typen, men om dere finner på noe nytt (her i landet ihvertfall), spesielt om det passer til de personene dere er, da er jeg veldig for det.

det fine er jo at man kan gjøre akkurat det man vil! :happy: Æh, innenfor visse grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende! :) det er gøy med ting som ikke alle andre gjør :)

jeg hentet litt inspirasjon til deg jeg :)

anthropologie_steampunk_wedding_06.jpg

eller så vil jeg si: GENIALT!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt kult at man kan være hvit brud og likevel fullstendig utradisjonell:

January.jpg

orig-14660891.jpg

il_570xN.329432697.jpg

il_570xN.325932812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flotte ringer! :) Og så liker jeg inspirasjonsbildene dine veldig godt! :jepp: Tror du kan finne mye spennende i den stilen på etsy :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geniale kjoler! Jeg er ikke helt steampunk selv, men synes dette er en flott inspirasjonstråd for å tenke annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooof. Sitter og kikker etter lokaler, siden vi skal gifte oss i Oslo (eller nær Oslo) bør vel dette bestilles rimelig kjapt. Har allerede funnet to steder som er opptatt i de aktuelle helgene. Oktober 2013, lzm! :overrasket:

Vanskelig det her. Helst ikke for enkelt og ufikst - men heller ikke for fancy. Aller helst en slags gård med koselige stuer og slikt. Vil helst ha med egen alkohol, tror vi ender på å ha åpen bar. Ikke for stort og ikke for lite. Gjerne et sted hvor det går an å ha både vielse og fest (kirkebryllup er ikke aktuelt, så det blir vel HEF, Sosialhumanistene e.l.). Og ikke håpløst å komme seg til. Og ikke for dyrt. Budsjett har vi ikke klart enda, ikke antallet gjester heller. De to kommer vel igjen litt an på hvor dyrt sted vi finner. Alt avhenger av hverandre, jo. :huh:

Mat/kokk er en annen problemstilling. Mye fint å velge mellom, og mange steder har også egen catering som ser bra ut. Men vi snakket om det i helga og synes det hadde vært morsomt om vi kunne bidra til maten selv. F.eks. plukke bær, sopp, fiske. Mamma dyrker masse urter og grønnsaker og hadde vært kjempeglad for å kunne bidra. Og vi har en kompis som brygger øl, som vi har spurt om kan tenke seg å brygge til bryllupet. (han var ikke sikker på om han ville, det kan jeg forsåvidt forstå) Det blir vel neppe billigere å gjøre det på denne måten, men det er morsomt. Men jeg aner virkelig ikke hvor enkelt det er å finne en kokk/et cateringselskap som synes det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gård i Maridalen som arrangerer bryllup, tror de har et telt man har det i da. Sørbråten gård. Vet ikke om det er bra/dyrt osv. Mener også at det er et fint lokale i Bærum, ikke langt fra motorveien mot Oslo men husker ikke hva det heter...^^

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den i Maridalen har jeg rotet meg frem til. Har svart belte i googling, OG har lest sånn nesten 15 millioner tråder (hvis man runder opp) her inne. Den i Bærum vet jeg ikke om jeg har funnet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært i et bryllup på Sørbråten gård - jeg tror i hvert fall det var der jeg var. Det var sommer og vi satt mest ute, så jeg husker ikke stort av lokalet. Dessuten var jeg bare der fra kaffen, og nesten alt som skjedde er overskygget av en uheldig hendelse som gjorde at jeg ikke husker stort annet: Jeg velta et fullt rødvinsglass over en bunad med brodert forkle. :sjokkbla: Det var ikke mitt stolteste øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch,den er kjip :/ Det jeg vet om stedet er at det er gratis å leie, men man må kjøpe alt gjennom dem..sånn som mat, kaker osv (man får ikke ha med noe eget). Pynt har de ikke da, ikke duker engang såvidt jeg ble fortalt av en kommende brud jeg kjenner som skal gifte seg der. Det kan jo være både kjipt og bra alt etter som hvordan man ønsker å planlegge/gjennomføre:)

Om dere velger lokale litt utenfor Oslo, feks i Akershus som kanskje er billigere/lettere å få tak i, så kan man sette opp buss/minibusser hjem på natten som kjører folk til sentrum feks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hihii de var kule, Ping! :ler:

Den rødvinepisoden til J-man høres meget ubehagelig ut :sjokkert: hvordan tok damen med bunad det?

Og så lurer jeg litt på om du har begynt å tenke på brudebukett og den slags artige saker? :sjenert:

Ha en fin helg, Ping! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

De skoene var nydelige! Sånne har jeg lyst på! :strix: Du kommer til å bli en nydelig brud, Pingu :jepp:

EDIT: Å, jeg får ikke sitert bildet av skoene :klaske: Dumme, nye KG :sukk:

Endret av Alyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...