Gå til innhold

Minst (turist-) trafikk på turen Bergen-Oslo


AnonymBruker

Den roligste veien Øst-Vest  

3 stemmer

  1. 1. Hvor møter vi på minst trafikk?



Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal over fjellet fra Bergen i morgen. På hinveien kjørte jeg RV7 og mange bobiler trykket snittfarten under 50km/t. Det har jeg ikke tålmodighet til nå, er fartsgrensen 80 vil jeg kjøre 80. Jeg vil heller ikke bli overrasket av bråbremsing som skyldes fosser, rein eller fotografering fra bil midt på veien...

Så: Hvilken vei tror dere er minst trafikert? Hol-Aurland? Kommer jo inn på RV7... E16? Mange fine turistmål langs denne også.

Anonym poster: 914b7e6cd4cb33fa69fd4396af9232d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjørte Hol - Aurland i dag, men da i retning mot Bergen. trafikken var ikke så gale på noen av veiene, mangen som tok bilder, men de hadde parkert på rasteplasser og lignende. flinke bobiler og busser som blinket oss forbi når det var klart.

Men strekkningen Bergen-voss blir kaotisk uansett, der er det MYE trafikk oppover om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med et godt samspill i trafikken! Jeg foretrekker E16, men veien er lengst og jeg har ingen god grunn til å kjøre der egentlig. Kanskje fordi den er tryggest om vinteren, men det teller nok ikke nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører alltid Hemsedal, senest for en uke siden. Lite trafikk etter at man kjører av mot Hemsedal, og over fjellet er det masse fine forbikjøringsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...