Gå til innhold

Er det greit å ha slike bilder?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har kommet i ganske så god kontakt men en kolega av meg og i går så ble jeg bedt på kaffe til henne. Der så jeg et bilde jeg stusser litt på. Det var et bilde på veggen midt i stua av henne helt naken der hun har sønnen sin helt naken på fanget. Man ser faktisk kjønnsorganene til de begge. Det var jo forsåvidt helt uskyldig, men er det akseptabelt? Jeg finner det hele veldig merkelig og ikke noe jeg hadde forventet å se på besøk hos anrde. Ikke klarer jeg å fostå hvorfor noen har et slikt bilde heller. Latet som jeg ikke så det og hun sa ingenting på det enda det det henger midt i stua og det er ikke et veldig lite bilde heller. Virket nesten som for henne at det skulle vært helt vanlig og at alle hadde det siden hun ikke en gang prøvde å unskylde det.

Hva ville du tenkt? Ville du kommentert det eller sagt noe? Er vel ikke ulovlig tror jeg så skal ikke si noe, men sitter nå her å lurer litt på hva slags person hun er. Kunne aldri funnet på å blitt fotografert naken og i hvertfall ikke med barna mine. Vi har forelbig kun pratet sammen på jobben. Hun er også en del yngre enn meg og jeg tenker at hun kanskje er på et annet sted enn meg morask sett og kanskje det er andre ting også med henne jeg ikke ville ligt eler stilt spørsmål ved?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kittycat

Nei vet du hva. Gud så ubehagelig dette må ha vært. Jeg må ærlig si at om kjønnsorganet til bare ungen viste ville det blit ubehagelig. Men i tilegg til en voksen (eller som du sier litt yngre enn deg..uansett alder, ikke greit!) Rett og slett unødvendig. Trenger man å ha nakenbilder av seg selv og barnet for å føle seg nær? :o nei selvfølgelig sa du ikke noe. Hva skulle det vært da? For tenker at når folk først har slike bilder tar de de ikke vekk, æsj :S

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Trenger man å ha nakenbilder av seg selv og barnet for å føle seg nær? :S

Er vel det jeg også tenker. Hun er 23 da og ungen tror jeg er 3. Har alltid synes hun har vært hyggelig på jobben, noe hun selvsagt fortsatt er da, men etter å vært hos henne så sitter jeg igjen med ubehagelig følese. Er det egentlig egentlig verdt å innlede noe vennskap med henne? Det virker som på meg at vi er på helt forskjellige steder i livet med helt ulik moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det egentlig egentlig verdt å innlede noe vennskap med henne? Det virker som på meg at vi er på helt forskjellige steder i livet med helt ulik moral.

Er du sikker på at dere har så forskjellig moral?

Det finnes vesentlige og uvesentlige faktorer.

For meg så er det en ting som er grunnleggende, og det er pålitelighet, jeg ønsker ikke å involvere meg med luringer, ryggstikkere, svindlere og baksnakkere.

Jeg synes ikke nakenhet handler om moral. Det er noe annet. Man kan ha svært høy moral, og allikevel ikke ha betenkninger med å vise seg fram naken.

Tre livssynsregler som jeg liker er :

1: Du skal være god og snill, og ellers kan du gjøre hva du vil.

2: Pålitelighet.

3. Holde ord.

Alle som har disse på plass kan jeg være gode venner med, hvis noe av dette mangler, så holder jeg litt avstand, og vennskapet blir betinget. Jeg låner aldri bort penger til upålitelige, da vil jeg heller gi dem penger.

Jeg tror du godt kan bli gode venner med henne, men det kan jo tenkes at det finnes forskjeller i holdninger som gjør at du ikke skal forsøke å få henne som kjæreste. Men det vil ikke jeg si noe om. Ikke vil jeg si om du eller hun har feil holdninger heller. Men hun har helt klart litt uvante holdninger for deg. Du kan nok venne deg til det og like det etter hvert. Kanskje.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Jeg hadde også reist øyenbrynene. Det hele er merkelig og ekkelt.

Bare det at hun stiller seg selv ut naken i stua og så kommer den andre kombinasjonen i tillegg. Jeg hadde ikke følt meg vel tilpass der i stua. Når vi tenker etter stuene vi har vært i opp igjennom årene så mener vel de fleste at dette er noe utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fasting Drue

Hva mener du med at du så kjønnsorganene? Så du sprekken og kjønnsleppene (til mora), eller bare en liten dusk?

Hvis det var smakelig gjort, så ser jeg ikke helt problemet. Folk har forskjellige syn på nakenhet. I denne tid hvor "sex er overalt", så er det rart at man har et såpass anstrengt forhold til nakenhet som ikke har noe med sex å gjøre.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kunst. Finnes tonnevis av malerier og fotografiske kunstverk der den nakne menneskekroppen blir brukt flittig. Reiser vi på øyenbrynene da? Bare se på Bougereau - nydelige bilder og folk fyller hjemmene sine med disse kunstverkene. :)

Men, det er først når man ser en alminnelig person naken, at det gjør noe. Og er ikke det egentlig litt rart da? ;)

For å være ærlig så synes jeg din venninne har dårlig smak, rett og slett. Oglegger ikke noe mer i det enn det. Hun ser på det som et intimt og kjærlig bilde som hun sikkert er stolt over. Vet om mange som tar slike bilder i forbindelse med graviditet. Men det fleste henger det på en usynlig plass, for de fleste skjønner at det ikke er alle som har lyst å ta del i denne intimiteten. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Hva mener du med at du så kjønnsorganene? Så du sprekken og kjønnsleppene (til mora), eller bare en liten dusk?

Hvis det var smakelig gjort, så ser jeg ikke helt problemet. Folk har forskjellige syn på nakenhet. I denne tid hvor "sex er overalt", så er det rart at man har et såpass anstrengt forhold til nakenhet som ikke har noe med sex å gjøre.

det var vel ikke noe sprekk og greier, men naken mor og barn hører til i badekaret, ikke på stueveggen!

Syns det er usmakelig å se et slikt bilde i stuen til noen. Nei nakenhet trenger ikke å ha noe med sex å gjøre, men sånn er det bare blitt. Kanskje fordi det er lettere å gjøre sex useriøst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er temmelig perverst å oppfatte et bilde av en naken mor med sin nakne lille sønn på fanget som seksuelt ladet.

Hvis bildet har god kunstnerisk kvalitet, synes jeg det er helt greit å ha på en stuevegg.

Men med slike holdninger til nakenhet som trådstarter og andre i denne tråden gir uttrykk for, er det kanskje like greit å ikke utvikle nære vennskap med noen som har et mere avslappet forhold til nakenhet.

Anonym poster: 6a752827a4f73cadc86c3f54f68fec8a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenhet er så mangt. Smakfull og estetisk nakenhet er ofte veldig, veldig pent. Spesielt med helt små barn, som naken forelder med sin nyfødte etc.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kunst. Finnes tonnevis av malerier og fotografiske kunstverk der den nakne menneskekroppen blir brukt flittig. Reiser vi på øyenbrynene da? Bare se på Bougereau - nydelige bilder og folk fyller hjemmene sine med disse kunstverkene. :)

Men, det er først når man ser en alminnelig person naken, at det gjør noe. Og er ikke det egentlig litt rart da? ;)

For å være ærlig så synes jeg din venninne har dårlig smak, rett og slett. Oglegger ikke noe mer i det enn det. Hun ser på det som et intimt og kjærlig bilde som hun sikkert er stolt over. Vet om mange som tar slike bilder i forbindelse med graviditet. Men det fleste henger det på en usynlig plass, for de fleste skjønner at det ikke er alle som har lyst å ta del i denne intimiteten. ;)

Litt selvmotsigende. Først kunst, så dårlig smak.

Hvis bildet holder mål kunstnerisk, så er vel dårlig smak litt feil betegnelse.

Politisk ukorrekt treffer bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var vel ikke noe sprekk og greier, men naken mor og barn hører til i badekaret, ikke på stueveggen!

Syns det er usmakelig å se et slikt bilde i stuen til noen. Nei nakenhet trenger ikke å ha noe med sex å gjøre, men sånn er det bare blitt. Kanskje fordi det er lettere å gjøre sex useriøst.

Hvorfor sier du at man ser kjønnsorganet da? Regner med det er et stilfullt fotografbilde med kunstnerisk verdi, creds til henne for at hun ikke gjemmer det vekk :)

Anonym poster: d59a459671e405f41947b40408f6b1cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes det var for mye informasjon, gitt..

Og hvis man på død og liv vil ta nakenbilde av seg selv med barnet så er det rimelig mange positurer som vil dekke til kjønnsorganer og brystvorter slik at det faktisk blir et koselig bilde, og ikke noe FHM-aktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størst kunstnerisk verdi har nakenbilder hvor kjønnsdelene ikke fokuseres spesielt. Det oppnår man ved å velge positurer som verken fremhever eller tildekker kjønnsdelene på en unaturlig måte.

Helheten i en naken kropp kommer best til sin rett ved avbilding i naturlig stilling.

At noen forkvaklede personer tar fram forstørrelsesglass og finner ut at «man ser faktisk kjønnsorganene» får vi bare tåle.

Anonym poster: 6a752827a4f73cadc86c3f54f68fec8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva i all verden er farlig/ekkelt/umoralsk med nakenhet da?

Hvis vi man kommer til et punkt der nakenhet er "Æsj!" så har skylappene ramlet ned foran øynene.

En naken mor med et nakent barn er vel det mest grunnleggende og mest naturlige i hele tilværelsen, og det må vi kunne tåle å se, mener jeg. Hva hadde verden vært uten mannlige og kvinnelige kjønnsorganer?

Det er visst ikke grenser for hvor pripne man kan bli.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dere har så forskjellig moral?

Det finnes vesentlige og uvesentlige faktorer.

For meg så er det en ting som er grunnleggende, og det er pålitelighet, jeg ønsker ikke å involvere meg med luringer, ryggstikkere, svindlere og baksnakkere.

Jeg synes ikke nakenhet handler om moral. Det er noe annet. Man kan ha svært høy moral, og allikevel ikke ha betenkninger med å vise seg fram naken.

Tre livssynsregler som jeg liker er :

1: Du skal være god og snill, og ellers kan du gjøre hva du vil.

2: Pålitelighet.

3. Holde ord.

Alle som har disse på plass kan jeg være gode venner med, hvis noe av dette mangler, så holder jeg litt avstand, og vennskapet blir betinget. Jeg låner aldri bort penger til upålitelige, da vil jeg heller gi dem penger.

Jeg tror du godt kan bli gode venner med henne, men det kan jo tenkes at det finnes forskjeller i holdninger som gjør at du ikke skal forsøke å få henne som kjæreste. Men det vil ikke jeg si noe om. Ikke vil jeg si om du eller hun har feil holdninger heller. Men hun har helt klart litt uvante holdninger for deg. Du kan nok venne deg til det og like det etter hvert. Kanskje.

Nr 2 og 3 er det samme, I Grosny.

Anonym poster: 97207d209a235995027cc7f41ca2ca15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns det er jævlig smaklaust å ha bilde av seg sjølv og sine kjønnsorgan på stoveveggen.

Greit nok at nakenhet er naturleg og vakker. Men alt til si tid.

I denne situasjonen så ser vi og at TS faktisk set spørsmålsteikn ved om ho vil forbli venn med vedkommande. Og viss eit bilde frårøver meg venner, eller fråstøyter folk, så trur eg nok at eg heller hadde hengt det ein stad som var noko meir diskret...

Og du kan banne på at når pjokken blir så stor at han skjønnar litt av verda rundt seg, kjem til å døø på seg av det biletet.

Anonym poster: 97207d209a235995027cc7f41ca2ca15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er farlig/ekkelt/umoralsk med nakenhet da?

Hvis vi man kommer til et punkt der nakenhet er "Æsj!" så har skylappene ramlet ned foran øynene.

En naken mor med et nakent barn er vel det mest grunnleggende og mest naturlige i hele tilværelsen, og det må vi kunne tåle å se, mener jeg. Hva hadde verden vært uten mannlige og kvinnelige kjønnsorganer?

Det er visst ikke grenser for hvor pripne man kan bli.

Hold your horses, Alice!

Det er da ingen i denne tråden som har skrevet at de synes at nakenhet er farlig/ekkelt/umoralsk?

TS skriver at han synes det hele er litt merkelig.

Anonym poster: 97207d209a235995027cc7f41ca2ca15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...