Gå til innhold

Wit's nye prøvedagbok


Wit

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg allerede ville opprette en ny dagbok. Dette selv om jeg fikk Ida 4/11-03.

Ida ble til ved hjelp av ICSI. Vi lyktes da på første forsøk. Siden dette gikk så bra får vi nå muligheten til et søskenforsøk. Siden jeg nærmer meg den øvre grense på dette hvis jeg venter for lenge har vi tenkt å prøve denne ene gangen så fort som mulig.

Først må jeg bli ferdig med å amme. Så søker jeg, og så er ventetiden ca 6 mnd...... Det blir uansett spennende fremover. Vi er klar over at det ikke er sikkert det går like bra denne gangen, men uansett. Prøver vi ikke lykkes vi ihvertfall ikke :D

Uansett, så skal jeg skrive mer her senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulselinemor

Så kjekt å lese at du er tilbake med en ny dagbok. Jeg har savnet deg.

Lykke til og håper det blir full klaff på første forsøk nå også.

Klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Velkommen tilbake som dagbokskriver, Wit. :kysse:

Kjekt å ha et sted hvor jeg kan følge med på deg og hva som skjer i din verden også...

Kanskje vi klarer å gå gravid samtidig neste gang også da... :wink:

Gleder meg til du kommer til Bergen slik at jeg og Andreas får treffe deg og Ida...

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Trulselinemor og Mayamor :D

Ja, så er jeg igang med tankene om en ny baby :) Er litt rart så lenge Ida ligger her og er liten enda, men sånn er livet :D

Idag har Ida vært rene engelen. Sovet lenge, fikk grøt for første gang, og er derfor mett og fornøyd for første gang på flere uker. Ble helt utslitt av og amme henne nesten hver time. Hun var virkelig "Ulven aldri mett"..... Men mamma anbefalte meg å starte med litt grøt, og da gjorde jeg det :D Så får vi se hvordan det går.....

Når det gjelder forsøket håper vi selvsagt at vi lykkes denne gangen også, men vi har jo selvsagt ingen garanti. Uansett tror jeg ikke vi vil føle presset like stort siden vi allerede har en utrolig søt liten jente :D

Nå ammer jeg om dagen, men melkemengden synker selv om jeg prøver å amme opp, så kanskje jeg får søkt Ullevål før jeg aner det????

Nei, nå griner Ida så jeg får skrive mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det kan jo være økedøgn også...?

Men du - hvorfor må du vente til du er ferdig med amming før dere prøver på nytt? :oops:

Kanskje fordi noen stoffer fra medisinen går i melken?

Eller er det fordi dere helst vil ha litt mellomrom mellom barna?

Spør fordi jeg ikke vet bedre jeg... :sprettoy:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også først det var økedøgn Mayamor, men jeg ammet "til krampa tok meg" uten at det hjalp :(

Det er sykehuset som sier at jeg først må være ferdig med amming, så hormonene er nok ikke sunt for melka :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann wit :D

Så spennende da og komme i gang med nytt forsøk.

Håper dere er like heldige denne gangen :sjarmor:

Vi skal ha nytt forsøk i mars og håper virkelig vi lykkes etter avbrutt forsøk i des.

LYKKE TIL MED NYTT FORSØK :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei, og velkommen tilbake!

Flott å høre at alt står bra til med Ida. Håper dere lykkes like raskt med neste baby.

Det skal bli spennende å følge med videre. :-D

Klem fra

Zianta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Pia og Zianta :-)

Vi håper selvsagt at vi lykkes nå også, men har innsett at det slett ikke er sikkert vi er så heldige :-?

Krysser fingrene masse for deg i mars Pia :-) Håper du lykkes. Det er en utrolig herlig følelse å ha denne skjønne jenta som er vår :-)

Idag har jeg sittet ute i solen i ca 3 timer mens Ida lå å sov i vognen sin. Utrolig deilig å bare slappe av. Har masse å ordne senere i uka for vi skal ha barnedåp på søndag..... Blir nok litt stress da ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vi også skal ha barnedåp på søndag.

Har ikke begyndt å stresse enda jeg... :oops:

Høres jo logisk ut at en ikke kan ta hormoner når en ammer...

Bare denne jenten som er litt treg... :wink:

Skal på treff i morgen med noen av dagbokskriverne her inne.

Gleder meg til du og Ida kommer vestover en tur også.

Lykke til med dagen og forberdelsene. :kose:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Kommer dere til Bergen rundt 19 mars? :hoppe:

Vil gjerne treffe deg og lille Ida... :klem:

Vi kan jo avtale mer når det nærmer seg...

Kjempekoselig.

Lykke til med dåpen på søndag.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Maya. Deilig å være ferdig med dåpen. Vi var jo ikke så mange da. 19 stk. Men 6 av disse overnattet fra fredag til søndag (2 av de var barn...) så vi var utrolig sliten når alt var over.....

Men, men. Ida var bare så snill atte. Skrek ikke i kirken i det hele tatt :-)

Når presten tok vann på hodet hennes trodde nok hun at hun skulle bade :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med veloverstått barnedåp, synes 16 stykk var mer en nok jeg :wink:

Blir spennende og følge deg fremover, håper dere lykkes fort denne gangen også tenk så deilig.

Hadde dere noen egg i fryseren??

Ha en fin fin søndag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vi var 12 voksne og 4 barn + 2 babyer.

Holdt det... :wink:

Hvordan går det med grøtspisingen til Ida da?

Hun er bare helt nydelig. :hjerter2:

Nå har jeg inne en bestilling på en med samme serienummer...?

Hvor bestilte du din skjønne datter...?

Vil også ha en slik... :sur::ler:

* svangeskapet som med Aleksander

* fødselen som med Andreas

* jente som Ida

* = perfekt... :kul:

Så du Catrine joiner noveberklubben inne på SM igjen...?

Litt misunnelig - men kan godt vente noen måneder til altså...

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsener alle sammen :-)

Nei Pia. På Ullevål fryser de ikke egg, så vi "kastet" 2 brukbare :( Men, men. Det er jo bare å starte helt på nytt igjen det..... Så går det som det går :-?

Hvilket serienr Maya?? Tror du jeg røper det eller :hoho: Finnes bare en Ida vettu :sjarmor:

Grøtspisingen går kjempefint. Hun er utrolig glad i grøten sin. Har akkurat byttet type. Hun har fått litt eksem. Det kan være matallergi, selv om jeg mener hun fikk det før hun smakte grøt da....... Uansett, hun likte den nye typen også, så da er jo alt bra....

Hun hadde også vokst mye siden sist. Hadde lagt på seg over 1 kg og veier nå 6515 gram og er 61 cm lang.. Hun er også en utrolig nysgjerrig og flink liten jente sa fysioterapeuten :-)

Nå sitter mannen min og ser på fotballkamp på TV, og jeg prøver å komme inn på NM i tillegg til her... Men..... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke blitt så mye skriving i boken min i det siste. Ida har begynt å våkne mellom kl 0400-0500 om natten igjen, så jeg har vært stuptrøtt om dagen. Jeg sliter også selv med å få sove om kvelden, så det blir ikke mange timer i snitt nei :(

Tenker masse nå på neste prøverørsforsøk. Regner med å trappe ned ammingen når jeg begynner å jobbe etter påske. Da er jo Ida nesten 6 mnd... Føler meg litt fæl som ikke vil amme til hun er 1 år, men jeg kan jo ikke bli for gammel til nytt forsøk heller :(

Er også litt engstelig for at det kanskje skal bli tvillinger hvis jeg lykkes igjen.... Er greit med to men..... Nei, har ikke lov å klage uansett da.....

Må jo først lykke også......

Nå holder Ida på å våkne der hun ligger ute i vognen sin, så jeg får vel slutte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Wit :sjarmor:

Blir spennende når dere begynner med nytt forsøk, hvor gammel er du siden du skriver du ikke vil bli for gammel til nytt forsøk???

Rart de kaster reste eggene hm jaja det nye friske er vel best eller??

Høres ikke noe særlig ut med tidlige morgen :veldigsur:

Gleder meg til og følge deg særlig når dere begynner med nytt forsøk det blir spennende :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Skriv når du har tid og føler for det - ellers blir hele dagboken en belastning...

Dette har jo vi "snakket om" før vi... :fy: :ler:

Bank i bordet - jeg er heldig enda med Andreas og hans sovemønster...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...