Gå til innhold

Mange venneforespørsler fra ukjente utlendinger på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste 48 timene har jeg fått 14 vennesforespørsler fra folk på Facebook med navn fra Pakistan/Tyrkia etc. Jeg har ingen connection til dem i det hele tatt. Dette begynner å bli ganske plagsomt, da jeg liker å ha en ryddig Facebook og må fjerne alle forespørslene.

Hvor i alle dager finner de meg? og hvordan kan jeg få dem til å stoppe? Jeg er nødt til å ha det sånn at hvis folk søker på navnet mitt så finner de meg, men disse kan jo ikke ha søkt på navnet mitt.

Anonym poster: b7aa911c699eb313f8ba12866d8f0dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så utrolig hardt å trykke "ignorer"? Dette er helt vanlig.

Anonym poster: a36226e598bd603cc23c0bf0e0e7e8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 48 timene har jeg fått 14 vennesforespørsler fra folk på Facebook med navn fra Pakistan/Tyrkia etc. Jeg har ingen connection til dem i det hele tatt. Dette begynner å bli ganske plagsomt, da jeg liker å ha en ryddig Facebook og må fjerne alle forespørslene.

Hvor i alle dager finner de meg? og hvordan kan jeg få dem til å stoppe? Jeg er nødt til å ha det sånn at hvis folk søker på navnet mitt så finner de meg, men disse kan jo ikke ha søkt på navnet mitt.

Anonym poster: b7aa911c699eb313f8ba12866d8f0dec

Det er mulig å forandre instillinger, slik at man ikke kommer opp på søkemonitoren. Eventuelt er det også mulig å gjøre slik at det kun er DU som kan sende andre venneforespørsler.

Edit: det er også mulig at kun venner av venner kan sende deg forespørsler.

Ta en titt i personvern/instillinger :)

Endret av jolia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så utrolig hardt å trykke "ignorer"? Dette er helt vanlig.

Anonym poster: a36226e598bd603cc23c0bf0e0e7e8e6

Det er ikke vanlig å få SÅ mange. Jeg har alltid fått en og annen random før, men hver gang jeg logger inn på FB nå har jeg 5-6 nye forespørsler.

Anonym poster: b7aa911c699eb313f8ba12866d8f0dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du har blitt medlem av en gruppe der de alle sammen finner navnet ditt, eller et facebook spill? jeg husker da jeg holdt på med alle de teite facebook spillene så fikk jeg også utrolig mange venneforespørsler fra ukjente.

Anonym poster: 880ab8aac7e50f7746138a2322f61c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du har blitt medlem av en gruppe der de alle sammen finner navnet ditt, eller et facebook spill? jeg husker da jeg holdt på med alle de teite facebook spillene så fikk jeg også utrolig mange venneforespørsler fra ukjente.

Anonym poster: 880ab8aac7e50f7746138a2322f61c90

Det eneste jeg har gjort på Facebook de siste ukene er å endre bosted. Kan det ha noe med det å gjøre? Jeg er kun med i to private grupper og spiller ingenting. Har fått 5 nye siden i dag morges, det må jo være et sted de finner meg.

Anonym poster: b7aa911c699eb313f8ba12866d8f0dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten får du fortsette å trykke "ignorer", eller så får du sperre slik at de ikke får sendt deg invitasjon. Ikke så vanskelig vel...

Anonym poster: 146888022f843faaa22f122e6838504f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke tilfeldigvis jente, og blond?

Vet det er en del utenlandske gutter som vil blir "venn" med norske jenter... De får kanskje lagt til en, så prøver de å legge til fra hennes liste osv osv...

Anonym poster: 36da047deaa5c1655bdedcd36e82160e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten får du fortsette å trykke "ignorer", eller så får du sperre slik at de ikke får sendt deg invitasjon. Ikke så vanskelig vel...

Anonym poster: 146888022f843faaa22f122e6838504f

Skjerp deg. Jeg bare spør om det finnes flere muligheter her. Jeg skal begynne på nytt universitet og ny språkskole og det hadde vært greit hvis folk jeg møter der kan få legge meg til.

Jeg er jente og lys, men ikke blond, men dette er forespørsler fra jenter også. Mest gutter, men det har vært 4-5 jenter.

Anonym poster: b7aa911c699eb313f8ba12866d8f0dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hjelp til selvhjelp: Jeg fant ut at jeg kunne gjøre det slik at bostedet mitt kun var synlig for venner. Vips, ikke en eneste venneforespørsler siden den gang. Greit å vite i tilfelle noen andre får samme problem når de flytter til Berlin.

Så ja, det var mulig å løse dette uten å trykke ignorer på hver jævla person, og uten å skjule hele meg.

Anonym poster: b7aa911c699eb313f8ba12866d8f0dec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...