Gå til innhold

Han snakker mye med ex'en sin... :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei... Kjæresten min som jeg har vært sammen med i 9 måneder prater ofte med ex'en sin, som han var sammen med for noen år siden (blant annet tok han jomfrudommen hennes...). Hun er helt det stikk motsatte av meg. Og dette plager meg litt, ettersom hun er veldig søt og pen...

Han prater med henne HVER DAG på Facebook. :( Lurer bare på hva det kan ligge i det? han er så søt og snill med meg og forholdet vårt er kjempe bra, men bør jeg frykte noe? :( Ja, jeg blir en smule sjalu...

Anonym poster: 55337e292e83539e9e0d8b6cab79b3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter.. Jeg sitter å gråter, er så lei meg. :(

Anonym poster: e4d417d04358a8ffff89197fd9b5802a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre de har unger, har de ikke grunn til sann kontakt, det hadde jeg ikke gidda.

Anonym poster: 9cd2682d04230a0a718a67aecdf44cbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Snakk med han :) Det er nok det beste! Si at du ikke liker at han snakker så mye med ex'en og slikt.

Har de alltid snakket mye sammen, eller er det bare nå i det siste? Om de alltid har snakket sammen så er vel bare veldig gode venner selv om de ikke fungerte som kjærestepar.

Anonym poster: 1bd82db4bd5ce26dec178c1c8af569c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør nok seriøst vurdere å snakke med han om dette. Vet han ikke hvordan du føler det, så kommer han ikke til å endre seg. I tillegg, vet du om hva det er de diskuterer? Om alt eller hvordan forholdet var da de var sammen?

Er det slik at de møtes for å for eksempel ta en kopp kaffe sammen også?

Til slutt, forteller han deg dette åpenlyst eller dette noe du har oppdaget selv?

Endret av Mog
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Si til han at du føler ubehag over at han snakker så mye med henne! Livet er for kort til å sitte å være lei seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Snakk med han :) Det er nok det beste! Si at du ikke liker at han snakker så mye med ex'en og slikt.

Har de alltid snakket mye sammen, eller er det bare nå i det siste? Om de alltid har snakket sammen så er vel bare veldig gode venner selv om de ikke fungerte som kjærestepar.

Anonym poster: 1bd82db4bd5ce26dec178c1c8af569c1

De har snakket litt tidligere, altså i begynnelsen av forholdet vårt var det bare typisk tørt prat om alt og ingenting. Men nå i det siste har det blitt veldig mye, nå den siste uken... Og de har ordentlige samtaler også. Det verste er at det er kjæresten min som starter samtalene.

Ja, du bør nok seriøst vurdere å snakke med han om dette. Vet han ikke hvordan du føler det, så kommer han ikke til å endre seg. I tillegg, vet du om hva det er de diskuterer? Om alt eller hvordan forholdet var da de var sammen?

Er det slik at de møtes for å for eksempel ta en kopp kaffe sammen også?

Til slutt, forteller han deg dette åpenlyst eller dette noe du har oppdaget selv?

Ja, jeg vet det... De snakker om forskjellige dagligdagse ting, men det ble også nevnt noe fra forholdet deres tidligere. Ikke noe om forelskelse og sex og lignende, bare litt... Små ting. Jeg vet at de hadde et godt forhold, hvorfor det ble slutt vet jeg ikke.

Men her bør jo jeg også tilstå noe. Jeg kan passordet på Facebooken hans! Derfor vet jeg dette! Jeg leser aldri noen av de andre samtalene hans, men akkurat dette med ex'en MÅ jeg lese. Så her bryter jo jeg tilliten veldig, men jeg greier ikke la være å lese hva han skriver til henne. Jeg MÅ få vite, for han påstår at han ikke snakker med noen jenter bak ryggen min - og han snakker jo med henne... Og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal gå frem her. :( Jeg vil helst slutte å sjekke Facebooken hans, men jeg må nesten få med meg hva han skriver til henne... Alt annet interesserer meg ikke, det er hans privatliv. Men føler jeg har rett til å vite om venneforholdet mellom dem. Det så er så irriterende er at vi møtte på henne på butikken, og når hun sa hei lyste han jo opp.. De stoppet ikke for å prate, det var bare "hei". Men likevel, han lyste opp på en slags.. Ja, lykkelig måte. :(

De har forresten ikke et barn sammen. De var sammen for mange år siden, men det var i desember i fjord de begynte å prate sammen. Jeg og han ble sammen i september, tror jeg det var...

Hilsen trådstarter som FORTSATT gråter, faktisk. :tristbla:

Anonym poster: e4d417d04358a8ffff89197fd9b5802a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta opp med han om du synes det er ubehagelig, men jeg syns ikke du bør nekte han å snakke med henne. Hadde det hjulpet om du ble "oppdatert" hva de snakker om? Eller forteller han deg allerede?

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen min snakker fortsatt, to år etter bruddet. Han er en god venn av meg, og jeg hadde ikke følt det var riktig å stenge han ute av mitt liv. Vi oppdaterer hverandre om hverandres familier, felles venner og skole. Min nåværende kjæreste syns det er helt greit. :)

Du bør ta opp med han om du synes det er ubehagelig, men jeg syns ikke du bør nekte han å snakke med henne. Hadde det hjulpet om du ble "oppdatert" hva de snakker om? Eller forteller han deg allerede?

Som skrevet over her, så leser jeg det på Facebooken hans. Han har ikke nevnt noe om det..

Jeg har ikke tenkt å nekte han å snakke med henne, men jeg er bare redd for at de skal møtes bak ryggen på meg og at han ikke forteller det til meg personlig. Er så redd for at han skal forelske seg i henne igjen! :( Jeg gir han alt og han sier han er så forelsket i meg, vi har enorme fremtidsplaner og vi har det så fint sammen. Typisk "meant to be" opplegg. Men jeg vet ikke.. Han vet ikke at jeg er så sjalu av meg, men dessverre er jeg det. Jeg er bare redd for at han skal like henne bedre enn meg, selv om han sier jeg er den beste jenta i verden og den som betyr mest for han, siden han har problemer med å binde seg osv.. LIKEVEL er jeg paranoid. Huff.

Anonym poster: e4d417d04358a8ffff89197fd9b5802a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal ta en prat med han. Det er ikke sunt for deg eller for forholdet slik du snoker nå og han "unngår å nevne" deres samtaler til deg (om jeg har oppfattet det riktig). Evt neste gang dere møter på henne i butikken, spør om det er lenge siden de har snakket! Hvordan går det med henne? Eller lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exen min er også en av mine beste venner. Vi snakker daglig uten at det har noe med "å bli sammen" igjen og gjøre. Han er en av mine venner på lik linje med jente-vennene mine. De snakker jeg også med daglig.

Vi er/har vært i forhold etter oss, og det blir S T A V E T til våre nye partnere at vi er venner, og at sånn forblir det. Vi har vært gjennom jævlig mye sammen, både på godt og vondt - vi har heller ikke barn sammen. Så om de har et problem med at vi kommuniserer, så er det faktisk deres problem.

En annen ting er FB snokingen din - hadde jeg hatt en partner som snoket på den måten der så hadde han gått rett ut!

Makan til sutrete jentunge...

Anonym poster: 109ff4e981f31fbd2219e9e9bcf3282a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Jeg syns at du opptrer svært uetisk i denne situasjonen, trådstarter. Jeg skjønner at du kan føle deg usikker på kjæresten din når han snakker mye om exen sin, men å logge deg inn på Facebooken hans og lese samtalene hans er ufattelig uetisk gjort av deg. Det er galt. Hva hadde du tenkt om han dersom han gjorde det samme mot deg?

Man kan faktisk være venn med exen sin. Jenter og gutter kan være venner, også de som har hatt et forhold til hverandre. Og man må kunne prate med folk man kjenner. Han kan ikke bare prate med deg hele dagen, da hadde han blitt gal. Og er han tilfeldigvis venn med exen sin og trives med å prate med henne - hva så? Skal han ikke få lov til det da? Så lenge de prater om helt dagligdagse ting, ser jeg ingenting galt i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Exen min er også en av mine beste venner. Vi snakker daglig uten at det har noe med "å bli sammen" igjen og gjøre. Han er en av mine venner på lik linje med jente-vennene mine. De snakker jeg også med daglig.

Vi er/har vært i forhold etter oss, og det blir S T A V E T til våre nye partnere at vi er venner, og at sånn forblir det. Vi har vært gjennom jævlig mye sammen, både på godt og vondt - vi har heller ikke barn sammen. Så om de har et problem med at vi kommuniserer, så er det faktisk deres problem.

En annen ting er FB snokingen din - hadde jeg hatt en partner som snoket på den måten der så hadde han gått rett ut!

Makan til sutrete jentunge...

Anonym poster: 109ff4e981f31fbd2219e9e9bcf3282a

Kan folk slutte å prate nedlatende slik som på denne måten!?? :sur: Stakkars jente, hun trenger ikke å høre slike kommentarer fra noen :/ Jeg har selv opplevd å blitt kalt både det ene og andre her inne til tross for at jeg kun har opprettet 2 emnetråder... Fysøren folk, tenk på hva dere skriver til andre folk!! :fy_fy:

Til TS:

Jeg støtter deg! Selv om jeg synes det er littegran drøyt den grad av snoking du gjør. Prøv å snakk med han, jeg tror det eneste som hjelper er en god prat der begge får si sitt :-) Lykke til! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan skal jeg greie å slutte med snokingen når jeg ikke stoler på han og er redd for å miste han? :tristbla:

Anonym poster: e4d417d04358a8ffff89197fd9b5802a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Men hvordan skal jeg greie å slutte med snokingen når jeg ikke stoler på han og er redd for å miste han? :tristbla:

Anonym poster: e4d417d04358a8ffff89197fd9b5802a

Enten får du prate med han, bygge opp tillit og etter hvert stole på han, eller så får du leve med sjalusien og usikkerheten for deg selv. Å snoke på andres Facebookprofiler er uetisk, patetisk og jævla irriterende, rett og slett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvor lenge har du tenkt å fortsette dette kjøret? Du kommer ikke ut av dette uten å være ærlig og bekjenne at du snoker. Så får dere snakke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor lenge har du tenkt å fortsette dette kjøret? Du kommer ikke ut av dette uten å være ærlig og bekjenne at du snoker. Så får dere snakke sammen.

Enig.

TS bør seriøst vurdere å ta opp dette med typen. Tviler sterkt på at han kommer til å slutte å snakke med eks-dama uten grunn. Du har jo nå fått et lite innblikk om hva slags mann han er. Hvis det er slik at han "skjuler" at han har kontakt med eks-dama hver dag, så spekulerer jeg på om han kanskje fortsatt har følelser for henne?

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha konfrontert han på en rolig, og høflig måte. Anklagelser løser ingenting. Fortell at du vært på hans Facebook, og hva du har oppdaget. Ærlighet varer lengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...