Gå til innhold

Mann med barn fra tidligere.. Dette vanlig oppførsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften kan virke litt brutal med tanke på det å sette ungen til side. Ikke det jeg mener, absolutt ikke.

Har drevet en del med en fyr med barn fra tidligere. Jeg er veldig opptatt av å at en mann med barn fra tidligere, skal være en god far, og ikke noe tull der for barnets del.

Vi har veldig god kontakt, jeg og denne karen her, faktisk har jeg følelser for ham. Vi er ikke kjærester, men det bærer ditover, med tiden.

Barnet er 2år, og de er sammen 3 dager i uken fast, og ellers av og til. Vi har enda ikke kunne dratt på noe tur sammen, jeg har full, FULL forståelse for at far vil se barnet sitt, så derfor har jeg aldri foreslått at vi skal reise bort de dagene far har barnet, men jeg har hatt lyst og sagt at jeg syns vi kan reis vekk på en romantisk helg sammen. Barnet er hos far i ukedager, aldri helg.

Men han sier at han ikke vil reise vekk, i tilfelle eksen ringer og spør om han vil se barnet sitt litt ekstra, eller at de kommer og besøker ham.

Jeg har aldri møtt barnet, det er etter eget og hans ønske, at vi skal ta ting rolig.

Ja, uansett.. Jeg har veldig lyst å dra vekk en helg, bare jeg og han. Ofte når jeg er hos ham så ringer eksen hans og de snakker sammen lenge. Han går da ut på verandaen.

Jeg vet at de også sender masse meldinger, en gang ba han meg lese opp en kode han fikk på sms, og da såg jeg at nedover innboksen hans var det mange meldinger fra henne, sendt samme dag. Han sender aldri så mange til meg, feks. Mange av de startet med smilefjes, det er den type mobil der du kan se litt av meldinga når innboks åpnes. Jeg åpnet dem selvsagt ikke, det er ikke min sak, men det gjør at jeg passer ekstra opp. Vil ikke bli såret.

Vet ikke, hva hadde dere tenkt?

Anonym poster: 4d9cd9486c2414859eb97881f7270ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Charma

Vet ikke om jeg ville begynt med å tenke så mye. Kanskje heller spurt han litt ut om forholdet mellom han og mora, og funnet ut litt mer om hvor dere to står til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avklarte fra starten av at vi begge er helt ferdige med tidligere forhold, da vi forstod at vi ikke bare hang ut for morro, men at vi begge hadde følelser for hverandre.. Men begynner å lure på ting etterhveert...

TS-

Anonym poster: f0e6590aa726caebfc1820f31b5dd3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som de er ferdige med hverandre. Dessverre.

Anonym poster: 852a0678d92c32a43fef182bd4b88806

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fifty

Få han til å gå for 50/50 med bytte hver mandag morgen. Da har dere en hel ule til disp alene.

Jeg har hatt det slik i 8 år. Flott løsning! Enkel for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ha 50/50 ordning når barnet er 3år, er planen.

Hadde blitt knust om det er tilfelle, at de ikke er ferdige me hverandre :(

TS-

Anonym poster: f0e6590aa726caebfc1820f31b5dd3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er sikkert er at far tar vare på ungen sin og at far og mor kommuniserer godt. Det er veldig bra.

Om en av dem har lyst til å hoppe tilbake vet jeg ingenting om. Ikke vet jeg hvem som dumpa hvem og hvorfor heller.

Det er fullt mulig at de er gode venner, men har mistet det seksuelle, men det er jo bare spekulasjon.

Det er så mye forskjellig som er vanlig, men dette er iallfall vanlig for typen din, og det kan jo være veldig riktig.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel si det han sa til meg, de dumpa hverandre fordi de kranglet så utrolig mye at det ikke var mulig å snakke sammen en gang. Det er tydeligvis forbi, i allefall.

TS-

Anonym poster: f0e6590aa726caebfc1820f31b5dd3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charma

Faren til jenta mi og jeg kan heldigvis si at vi har et særdeles godt samarbeid etter bruddet for vel 3 år siden, og kan fortsatt si vi er venner. Vesla bor nå fast hos meg fordi han studerer i en annen by. Det vi ikke gjør er å prate sammen hver eneste dag. Vi snakkes dersom det skjer ting den andre bør vite, planlegging osv, stort sett bare ting som har med henne å gjøre.

Men igjen, hvis det er ting du lurer på med forholdet mellom mannen og mora, så bør du spørre. Si hva du tenker så slipper dere misforståelser og du slipper å bygge videre på mulige feilaktige antakelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Charma. Siden jeg ikke har unger, eller har vært i forhold med mann med barn fra tidligere, så har jeg ikke tenkt over hvor mye kontakt foreldre egentlig har.

Men de snakkes ganske ofte, om liksom, ditt og datt, alt og ingenting. Hun kan ringe, han svarer, og snakker som om hun har spurt ham hvordan det går, og så går han på balkongen.

Tror jeg må snakke med ham om dette, men er litt redd for å virke eiesyk og sjalu, det er jeg jo ikke..

TS-

Anonym poster: f0e6590aa726caebfc1820f31b5dd3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charma

Jeg tror jeg ville spurt hvorfor han går ut på balkongen. Er det av hensyn til deg? Er det ting du ikke skal høre? Det virker litt rart og jeg skjønner at du stusser hvis det er noe han gjør ofte uten noe begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar seg en sigarett der ute, men jeg begynner i grunn bli litt lei det der.... At han snakker mye med henne, ikke forteller meg noe om hva eller hvorfor, og alltid holder meg utenfor det. Greit at det kanskje ikke er min sak, men han kan jo si et eller annet som forsikrer meg om at ja.. Vet ikke jeg, trygghet og bekreftelse, kanskje?

TS-

Anonym poster: f0e6590aa726caebfc1820f31b5dd3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Charma

Dette høres for meg ut som en kommunikasjonsgreie. Klargjøre forventninger. Si du har litt behov for å nettopp det du nevner her med bekreftelse osv. Det er ikke sikkert han er klar over at det plager deg, dersom han tar for gitt at det kun handler om ungen og han tror du er inneforstått med at det mellom han og eksen er ferdig. Og + i boka for at han tar røyken med seg ut :P Flott pappa og mann høres det ut som du har funnet deg :) Bare å passe på å kommunisere før huekjøret tar av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er som sagt ikke sammen, vi har bare hverandre liksom, men ikke noe fast forhold enda. Vi har holdt slik på i 3 måneder.

Takk for gode råd, charma, skal ta det til meg og snakke med ham. Må nok bli flinkere til det, kjenner jeg :)

TS-

Anonym poster: f0e6590aa726caebfc1820f31b5dd3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg og eksen har et sånt forhold som de tydeligvis har:) vi er helt å holdent ferdig med hverandre og har nye samboere begge to. Null stress fra noen kanter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

De er ikke ferdige med hverandre. Og de kommer til å prøve igjen, med eller uten din viten, for barnets skyld.

Leste du ikke tråden til hun som kom på mannen på cafe med exn og ungen når han hadde sagt han skulle noe annet? Han dumpet henne når han kom hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...