Gå til innhold

venner av motsatt kjønn for n`t gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmål: er det noen av dere gifte par, voksne, der partneren din har venner av motsatt kjønn som han/hun besøker alene? Og da tenker jeg på single venner og venner som ikke er felles med partneren...dette kan eksempelvis være barndomsvenner eller ekser..

Anonym poster: a1dcd593a865fa5225c1b1d896f45646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen venninner nei, men han har en kvinnelig lærling som han tilbringer tid med hver eneste dag og har veldig god kontakt med. Ofte dukker det opp en melding på ettermiddag/kveld fordi hun kommer på navnet på den sangen de snakket om eller en vits han syns er morsom, og det syns jeg er litt rart. Velger å stole på han når han sier det aldri kan bli dem da, for jeg vet at det eneste jeg gjør ved å være sjalu er å bringe de næremere hverandre...

Anonym poster: 1af9d69fce15d728910ce3b3aa036f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen venninner nei, men han har en kvinnelig lærling som han tilbringer tid med hver eneste dag og har veldig god kontakt med. Ofte dukker det opp en melding på ettermiddag/kveld fordi hun kommer på navnet på den sangen de snakket om eller en vits han syns er morsom, og det syns jeg er litt rart. Velger å stole på han når han sier det aldri kan bli dem da, for jeg vet at det eneste jeg gjør ved å være sjalu er å bringe de næremere hverandre...

Anonym poster: 1af9d69fce15d728910ce3b3aa036f87

Hm..så om du ikke reagerer på dette går alt bra og han kommer ikke til å gjøre noen over streken? For min del synes jeg ikke det hører hjemme i et etablert, voksent forhold å reke på besøk til single venner av motsatt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..så om du ikke reagerer på dette går alt bra og han kommer ikke til å gjøre noen over streken? For min del synes jeg ikke det hører hjemme i et etablert, voksent forhold å reke på besøk til single venner av motsatt kjønn.

ENIG! Hadde aldri klart å ha en kjæreste som besøkte single venninner i tide og utide.

Anonym poster: 5c652a8f0f2c4505302b28140d829f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg gift, men er i et 3 år langt forhold.

Jeg har flere single, menn jeg henger med og til tider er det kun oss to. Det er snakk om gutter jeg har kjent i alle år, som var i livet mitt lenge før jeg møtte kjæresten min. Jeg ville aldri kuttet ut kontakten med disse, bare pga. kjæresten. Jeg har kuttet ut kontakt dersom en kompis har vist seg å være ute etter noe mer, men det er omså den eneste grunnen.

Kjæresten min har en veninne han kan møte en sjelden gang når hun er på ferie der vi bor, og det synes jeg er helt greit. Jeg har ikke noe problem med at de er sammen uten meg.

Jeg har null forståelse for at man skal kutte ut gode venner, kun for at man er i et forhold. Da er det liten tilitt til stede.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå er ikke jeg gift, men er i et 3 år langt forhold.

Jeg har flere single, menn jeg henger med og til tider er det kun oss to. Det er snakk om gutter jeg har kjent i alle år, som var i livet mitt lenge før jeg møtte kjæresten min. Jeg ville aldri kuttet ut kontakten med disse, bare pga. kjæresten. Jeg har kuttet ut kontakt dersom en kompis har vist seg å være ute etter noe mer, men det er omså den eneste grunnen.

Kjæresten min har en veninne han kan møte en sjelden gang når hun er på ferie der vi bor, og det synes jeg er helt greit. Jeg har ikke noe problem med at de er sammen uten meg.

Jeg har null forståelse for at man skal kutte ut gode venner, kun for at man er i et forhold. Da er det liten tilitt til stede.

I dagens Norge er det idiotisk å innlede forhold. De fleste ender som regel med utroskap. Holder meg til kvinnelige bekjente jeg kan pule. Forhold er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem som helst som har vært med i en stabil venneflokk over tid vet at venner varer lenger enn kjærester. Man kan ikke kalle seg noens "venn" hvis man dumper vennskapet for en kjæreste. Når det er sagt er det stor forskjell på venner man har vært sammen med/interessert i og de som alltid har vært platoniske. Du er rimelig troløs hvis du er villig til å dumpe et platonisk vennskap for en kjæreste.

Og hva for slags uselvstendig mistenksomt hysteri er det å ikke kunne være alene sammen med single venner? Trenger man plutselig anstand fordi man har forskjellig sivilstatus?

Anonym poster: 2c7581ce76fbf71a53a5c4cbdfb5e5d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst som har vært med i en stabil venneflokk over tid vet at venner varer lenger enn kjærester. Man kan ikke kalle seg noens "venn" hvis man dumper vennskapet for en kjæreste. Når det er sagt er det stor forskjell på venner man har vært sammen med/interessert i og de som alltid har vært platoniske. Du er rimelig troløs hvis du er villig til å dumpe et platonisk vennskap for en kjæreste.

Og hva for slags uselvstendig mistenksomt hysteri er det å ikke kunne være alene sammen med single venner? Trenger man plutselig anstand fordi man har forskjellig sivilstatus?

Anonym poster: 2c7581ce76fbf71a53a5c4cbdfb5e5d9

Det handler vel om å gjøre partneren trygg? Dersom man har en venn som man også har hatt et seksuelt forhold til, og partneren vet dette er det vel langt fra trygghetsfølelse partneren føler dersom man går alene på besøk? Det er vel ikke unormalt at partneren kan synes at det er ubehagelig med venner som en har hatt sex med/seksuelt tiltrukket av?

Anonym poster: a1dcd593a865fa5225c1b1d896f45646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har ei venninne han treffer ofte (noen ganger i måneden). Noen ganger er jeg med dem, andre ganger er de alene. Jeg kan også gjerne treffe kompiser alene, selv om det ikke blir til at det skjer så ofte.

De har vært venner i sikkert 15 år, og det har visst aldri vært noe mer enn vennskap mellom dem. I begynnelsen følte jeg et lite stikk av bekymring/sjalusi/hva du nå vil kalle det, men nå har det gått over for lengst.

Alt handler om å stole på partneren sin. Kanskje fortjener partneren din å bli stolt på, eller kanskje ikke. Det er umulig for folk som ikke kjenner dere å mene om det er du eller han som er urimelig.

Vennskap mellom mann og kvinne kan godt være bare vennskap, men i mange tilfeller er det noe mer enn som så. Enten at det har vært noe mellom dem tidligere, eller at den ene er interessert i noe mer (som regel han). I tilfeller hvor det er noe mer enn vennskap, bør den som er i forhold holde seg unna.

Gå inn i deg selv og analyser hvorfor du har problemer med vennskapet deres. Snakk med ham om følelsene dine, uten å virke for urolig. Spør "hvorfor har det aldri vært noe mellom deg og NN? Det virker jo som dere har mye til felles". På svaret du får, kan du lese mye mellom linjene.

Om du vil nekte partneren din å ha venner av motsatt kjønn fordi du ikke stoler på ham, bør du revurdere hele forholdet. Enten er ikke mannen din til å stole på, eller så har du for lite tillit til ham. Ingen av delene er noe godt grunnlag for et videre forhold.

Anonym poster: 05e33fc237470c97357982a78cddf29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

Ingen venninner nei, men han har en kvinnelig lærling som han tilbringer tid med hver eneste dag og har veldig god kontakt med. Ofte dukker det opp en melding på ettermiddag/kveld fordi hun kommer på navnet på den sangen de snakket om eller en vits han syns er morsom, og det syns jeg er litt rart. Velger å stole på han når han sier det aldri kan bli dem da, for jeg vet at det eneste jeg gjør ved å være sjalu er å bringe de næremere hverandre...

Anonym poster: 1af9d69fce15d728910ce3b3aa036f87

Lærling innen hvilket fag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...