Gå til innhold

Jenter skifter mening på dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg er fullstendig klar over at playere finner man blant begge kjønn - og at det er nok av de som bare vil bruke noen for å dekke egne behov.

Kort og godt - er det slik at mange jenter i motsetning til gutter endrer/skrur av følelser på veldig kort tid?

Jeg har etterhvert hatt noen erfaringer som har begynt å få meg til å lure på om det er jeg som er merkelig/rar eller om andre tenker som meg. Når jeg først dater eller blir kjent med ei jente - og merker jeg liker henne er dette for det første noe som utvikler seg over tid, og jeg vil da sikkert gi signaler om dette etterhvert. Grunnet ett noe opprivende samlivsbrudd brukte jeg endel tid på å finne meg selv og beveget meg ikke ut på "markedet" før jeg visste jeg var ferdig med det som en gang var. Iallefall - da blir man gjerne litt mer forsiktig og ønsker ikke å hoppe ut i det første og beste,

Når man da blir kjent med noen og man etterhvert deler mye med hverandre, legger merke til at jenta smugkikker på deg, blir litt småsjenert rundt deg, viser deg frem for venner og introduserer deg for familie, etterhvert begynner man å prate om ferieturer og diskuterer alt fra barneoppdragelse til religion. Kanskje endog forteller deg at hu er blitt glad i deg. Man føler jo selvsagt at ting går rett vei, man gjengir mye av de signalene man har fått men plutselig utifra intet, kanskje bare noen timer en dag så endres alt. Det kan virke som hun bare våkner opp en dag og tenker "nei idag føler jeg ikke noe - og derfor er det ikke vits i å satse videre heller". Da er gjerne de neste dagene/ukene fylt med distansering, hun er opptatt, mye å gjøre, dårlige unnskyldninger og en tilsynelatende endring i personlighet som om hun er småsur og skeptisk. Det hele ender jo da selvsagt i at hun sier hun ikke vil mer.

Ifølge en kompis fortalte hans psykolog ham at jenter/kvinner står opp om morgenen og tenker "hva føler jeg og har jeg lyst til idag!" mens gutter/menn gjerne tenker mer sammensatt - og ikke konkluderer for sterkt. Ikke vet jeg. Jeg blir bare forvirret. Jeg mangler tydeligvis en knapp for å slå følelser av og på. Om jeg først har gitt den type signaler og vært så interessert har jeg utviklet noen følelser, og de går ikke raskt over - og om de forsvinner er det stort sett fordi det er noe som gjør at vi virkelig ikke passer sammen.

Anonym poster: 141e1117eb31ac451f4751944300b996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest .-L-.

Vil jo påstå at kvinner er mer styrt av følelser enn menn. Når hun har en "jo-jo" dag, er det din jobb å ikke bli påvirket. Må bare akseptere at det er slik og latt hun få ut greiene hun føler :fnise:

Det trenger ikke å ha noe stor betydning med mindre du gjør slik at det får det.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en eks som under Ameli-saken mente, som mange andre, at den stakkars jenten måtte få bli i Norge for hun var så snill og grei osv. og hadde mye sympati med henne. Jeg prøvde å argumentere for at det skulle være likhet for loven, men hun mente at det måtte kunne gjøres individuelle vurderinger i hver sak. Så pågikk denne saken i lang tid med massiv mediadekning. Det ble så mye at folk gikk lei. Da plutselig mente eksen min at Ameli burde sendes ut. Hvorfor det, spurte jeg. Nei, nå var hun så lei hele denne saken, det tok jo aldri slutt. Nå hadde hun mistet sympatien og det var vist grunnlag nok til å endre mening.

Skal selvfølgelig være forsiktig med å generalisere 50% av befolkningen basert på en hendelse, men min erfaring er at kvinner er mer tilbøyelig til å la følelser styre meningene enn hva menn er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloè

De gangene jeg har skiftet mening på dagen er når han har sakt/gjort noe å det bare *pang*, at jeg ikke så hvilken idiot han var før nå. Blir kald og avvisende, men følelsene forsvinner ikke. Så jeg tror det alltid er en grunn, ingen er superforelska den ene dagen, å våkner opp dagen etter med 0 følelser for den personen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en eks som under Ameli-saken mente, som mange andre, at den stakkars jenten måtte få bli i Norge for hun var så snill og grei osv. og hadde mye sympati med henne. Jeg prøvde å argumentere for at det skulle være likhet for loven, men hun mente at det måtte kunne gjøres individuelle vurderinger i hver sak. Så pågikk denne saken i lang tid med massiv mediadekning. Det ble så mye at folk gikk lei. Da plutselig mente eksen min at Ameli burde sendes ut. Hvorfor det, spurte jeg. Nei, nå var hun så lei hele denne saken, det tok jo aldri slutt. Nå hadde hun mistet sympatien og det var vist grunnlag nok til å endre mening.

Skal selvfølgelig være forsiktig med å generalisere 50% av befolkningen basert på en hendelse, men min erfaring er at kvinner er mer tilbøyelig til å la følelser styre meningene enn hva menn er.

Hahahaha! Innså hun selv inkonsistensen hennes og det komiske i resonnementet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Innså hun selv inkonsistensen hennes og det komiske i resonnementet sitt?

Nja, hun så poenget men hun følte at det var riktig allikevel. Altså det var intern strid mellom den logiske og emosjonelle siden hos henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, hun så poenget men hun følte at det var riktig allikevel. Altså det var intern strid mellom den logiske og emosjonelle siden hos henne.

Interessant. Kvinnehjernen er som en dyphavsfisk som av og til skylles på land. Du vet aldri hva slags bisart kreatur som møter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Interessant. Kvinnehjernen er som en dyphavsfisk som av og til skylles på land. Du vet aldri hva slags bisart kreatur som møter deg.

Kvinnehat. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Skal selvfølgelig være forsiktig med å generalisere 50% av befolkningen basert på en hendelse, men min erfaring er at kvinner er mer tilbøyelig til å la følelser styre meningene enn hva menn er.

Tror ikke det er så halv-gale det du sier der. Sitter ihvertfall med det samme inntrykket. "Jeg føler at..." - argumentet har jeg ihvertfall hørt mange ganger fra den kanten, både på privaten og i den offentlige diskurs.

Men på den andre siden har kanskje menn en like stor tendens til å bruke quasi-intellektuelle begrunnelser for sin meninger. Typisk sånn "Islam er ondskapen manifestert, bare se på dette Koran-verset her. Bevis!".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generaliseringer, generaliseringer, generaliseringer. :filer:

Som jeg også påpekte i mitt første innlegg. Er du uenig i at kvinner i større grad kan ta avgjørelser basert på emosjonelle vurderinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maruwan

Som jeg også påpekte i mitt første innlegg. Er du uenig i at kvinner i større grad kan ta avgjørelser basert på emosjonelle vurderinger?

Tror ikke hun føler det på den måten :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så halv-gale det du sier der. Sitter ihvertfall med det samme inntrykket. "Jeg føler at..." - argumentet har jeg ihvertfall hørt mange ganger fra den kanten, både på privaten og i den offentlige diskurs.

Men på den andre siden har kanskje menn en like stor tendens til å bruke quasi-intellektuelle begrunnelser for sin meninger. Typisk sånn "Islam er ondskapen manifestert, bare se på dette Koran-verset her. Bevis!".

Hehe, du er inne på noe der. Dessuten: det at menn ikke innleder setninger med "jeg føler at........" betyr jo ikke at ikke resonnementene deres er følelsesstyrte. Tross det mener jeg å se en tendens til at kvinner tolker ting i første person entall, og vinkler selv de mest abstrakte og prinsippielle spørsmål i personlig retning. Alt er personlig, ja til og med privat for "dem".

Hvis du kritiserer kvinner her på KG for å gå etter ressursterke menn, menn med svær kuk, eller ha mye ONS ja så er du en bitter taper uten utdannelse og jobb, liten kuk og uten draget. DU ER BARE NØDT TIL Å VÆRE DET :gjeiper: For som kjent, alt er personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

jeg kjenner meg (veldig desverre) litt for godt igjen i det du skriver ts... bortsett fra småsur- og dårlig unnskyldninger- delen...

Det er meg i et nøtteskall å ikke vite hva jeg vil, men for min del så handler det en del om at jeg er usikker på meg selv og at jeg trives såpass lite med meg selv at jeg ikke kan tro på at noen andre heller trives sammen meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dr. Ømmen

Man kan aldri stole på en kvinne. Derfor tar jeg alt de sier med en stor klype salt.

Sier de "jeg elsker deg" så sier jeg det samme tilbake. Det betyr bare at hun synes forholdet er ok. Så langt. I morgen kan situasjonen være snudd.

Derfor gir jeg dem ros, skryt, oppmerksomhet, blomster, gaver, reiser med dem, motiverer dem og gjør livet godt for dem.

Møter jeg en annen i morgen så sier jeg det samme, dropper den forrige og går videre. Og sier "jeg elsker deg".

Reelle og varige relasjoner er en illusjon. Livet må nytes og innebærer det å skuffe noen følelsesmessig for at keg skal ha det bra så gjør jeg det på 5 minutter. Det har. Jeg lært av mine kvinner

Før var jeg idealist og trodde på kjærlighet og ett livslangt forhold. I dag ser jeg at mange deilige damer som byttes ut fortløpende er mer ideelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Man kan aldri stole på en kvinne. Derfor tar jeg alt de sier med en stor klype salt.

Sier de "jeg elsker deg" så sier jeg det samme tilbake. Det betyr bare at hun synes forholdet er ok. Så langt. I morgen kan situasjonen være snudd.

Derfor gir jeg dem ros, skryt, oppmerksomhet, blomster, gaver, reiser med dem, motiverer dem og gjør livet godt for dem.

Møter jeg en annen i morgen så sier jeg det samme, dropper den forrige og går videre. Og sier "jeg elsker deg".

Reelle og varige relasjoner er en illusjon. Livet må nytes og innebærer det å skuffe noen følelsesmessig for at keg skal ha det bra så gjør jeg det på 5 minutter. Det har. Jeg lært av mine kvinner

Før var jeg idealist og trodde på kjærlighet og ett livslangt forhold. I dag ser jeg at mange deilige damer som byttes ut fortløpende er mer ideelt.

aaaah... så bra du forteller hvordan jeg er, for jeg har lenge lurt på det serru :) Det er så fint at alle verdens millioner kvinner er klin like ..jeg synes forøvrig det er litt rart at så mange gutter slår opp med en jente og blir sammen med en annen! - for hva er vitsen med det om hun er av AKKURATT den samme ulla montro? :klo: hmmm... merkelig!

Endret av NozMonster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kompisen min driver på med ei sånn jente nå, får helt vondt av fyren. Hun sjekket opp han og insisterte på at de skulle dra på date. Hun følte seg med en gang komfortabel nok til å prate om personlige ting, konflikter, sexpreferanser og innerste tanker. Hun pushet på om å få møtes igjen, så de gjorde det, ofte. Etter tre måneder spør jeg igjen hvordan det går, og får høre at det en uke er snakk om fremtid og ønsker og at hun godt kan se for seg en fremtid med han (hun er ei jente som er rett frem, virker som hun er oppriktig og ikke farer med tull), men neste uke er hun usikker, deppa pgs eksen, så hater hun eksen igjen og ligger over 5 dager i strekk, så drar hun bort to uker "for å tenke", kommer hjem og tar han med hjem til familien, for så å ikke ta kontakt på lenge. Nå er det gått 6 måneder, og hun vil ikke ha sex med han ennå, og sier at hun ikke blir sur om han vil finne sex en annen plass. Jeg er ei vinglete jente selv, der en ting kan være katastrofe en dag og bagatell den neste, men faen om jeg kommer til å forstå meg på hun her:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at man bestemmer seg på dagen. Man har ofte gått å tenkt det i lange tider før man gjør noe med det. Sånn har det vært med alle venninnene mine og sånn har det alltid vært med meg. Tiden man har tenkt på det kan være alt fra en uke til ett år .

Jeg tenkte jeg skulle gjøre det slutt med xen 6 måneder før jeg gjorde det. grunnen er enkel, man håper det som er negativt skal forandre seg.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...