Gå til innhold

Svigermor


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Nå er jeg dritt lei. Min svigermor er litt spesiell. Foran min mann er hun alltid overhyggelig og snill, men bak min mann skjer det meste. Hun går ut med masse rare rykter om meg og min personlighet og min familie osv. og det verste er at hun gjør det på en slik måte at mange tror på henne. Og så hører mannen min dette og tror også på dette slik at det blir en STOOOR SUPPE ut av dette. Nå er jeg dritt lei av å forklare min mann gang på gang at dette bare er oppspinn. Er det noen som har noen tips for å få orden på dette? Eller er det noen som har opplevde det samme? Jeg har brukt opp hele hjernen min og har ingen ideer nå. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest logiske først: Har du snakket med svigermor? Og vet du sikkert at det er hun som har satt ut disse ryktene?

Anonym poster: 669bf7453162fb6fae8a877f85f33868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det mest logiske først: Har du snakket med svigermor? Og vet du sikkert at det er hun som har satt ut disse ryktene?

Anonym poster: 669bf7453162fb6fae8a877f85f33868

Ja det er jeg sikker på for hun kan sitte rett foran meg og si det meste som ikke har noen rot i virkeligheten om meg og min familie osv. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Tydligvis mange som hater svigermor på KG, ja..

Menne dette hørtes jo ut som min "bestevenn" på ungdomsskolen. Dessverre for deg er er det ikke bare til å holde ut med hun et år til for å så begynne på ny skole. Hvilket forhold har svigers og mannen din da? Tror han virkelig på henne eller tør han ikke såre henne ved å ikke tro?

Hva for rykter er det snakk om?

Hater sånne som høres sanne ut men så er det ikke sant. Nei mannen din brude kjenne deg bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også en svigermor som snakker om meg bak ryggen min. Jeg hadde et godt forhold til hennes søster, altså min manns tante, til svigermor plutselig ble perlevenner med sin egen søster, som hun ikke har hatt stort med kontakt med før (ei heller siden, kun i en liten periode). Etter dette tok tanten avstand fra meg. Flere av slektningene til min mann har også fortalt meg hva hun sier, og det er sårende. Det er også svært sårende når folk som jeg har begynt å bli kjent med og glad i tror på henne og velger å holde seg unna meg.

Når dette er sagt er mannen min krystallklar oppe i det hele: han har forsøkt å snakke med moren sin og nå som det ikke har fungert har han så og si brutt kontakten.

Jeg synes det sier noe om problemet her: mannen din tror på dette. Det er nå en ting om tanta tror det, eller Gudrun i svingen, men mannen din?? Han burde kjenne deg godt nok til å vite hva du er i stand til og ikke, og ikke minst sin egen mor. Kjenner jeg er skeptisk til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å spørre henne hvorfor hun lyver sånn om deg?

EVT når hun sitter der forran deg og lyver, så kan du si at nei det er ikke sant. Hvorfor sier du slike ting om meg?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Tydligvis mange som hater svigermor på KG, ja..

Menne dette hørtes jo ut som min "bestevenn" på ungdomsskolen. Dessverre for deg er er det ikke bare til å holde ut med hun et år til for å så begynne på ny skole. Hvilket forhold har svigers og mannen din da? Tror han virkelig på henne eller tør han ikke såre henne ved å ikke tro?

Hva for rykter er det snakk om?

Hater sånne som høres sanne ut men så er det ikke sant. Nei mannen din brude kjenne deg bedre

Sviger er enke og hun og mannen min har et veldig godt forhold, de snakker med hverandre nesten daglig i en time så det virker som at han ikke tør å såre henne ved å ikke tro på henne. Jeg prøver å forklare men sviger er jo så hyggelig med meg foran ham at han aldri tror på dette. Når hun er alene meg meg derimot, da begynner det igjen. Ryktene er mange, blant annet utroskap osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har du prøvd å spørre henne hvorfor hun lyver sånn om deg?

EVT når hun sitter der forran deg og lyver, så kan du si at nei det er ikke sant. Hvorfor sier du slike ting om meg?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Da sier hun at jeg er frekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noe som det her da?

Svigermor: Familien til Line er en gjeng med *****

Du: Hvorfor sier du det? Det er jo ikke sant.

Svigermor: Du er frekk

Sier hun ikke noe mer, forklarer hun ikke seg?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har du prøvd å spørre henne hvorfor hun lyver sånn om deg?

EVT når hun sitter der forran deg og lyver, så kan du si at nei det er ikke sant. Hvorfor sier du slike ting om meg?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Og så har hun satt hele slekta opp mot meg ved å si at jeg er den XXX svigerdattera som gjør bla bla og bla ... det gjør så vondt å se at alle blir mot meg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så noe som det her da?

Svigermor: Familien til Line er en gjeng med *****

Du: Hvorfor sier du det? Det er jo ikke sant.

Svigermor: Du er frekk

Sier hun ikke noe mer, forklarer hun ikke seg?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Det er vanskelig å forklare. Hun kan si noe og så spør jeg hvorfor hun sier det og så blir hun plutselig stille og så fortsetter hun igjen med det samme pratet og så spør jeg igjen og så sier hun at jeg er frekk som svarer slikt til eldre og så starter hele sirkelen igjen med små stille pauser fra hennes side men det slutter aldri og så ser hun veldig sint på meg med øynene men fortsette med det samme igjen. Det vil si hun vil ikke lytte til meg og overser meg faktisk og later som at jeg ikke er der :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er vanskelig å forklare. Hun kan si noe og så spør jeg hvorfor hun sier det og så blir hun plutselig stille og så fortsetter hun igjen med det samme pratet og så spør jeg igjen og så sier hun at jeg er frekk som svarer slikt til eldre og så starter hele sirkelen igjen med små stille pauser fra hennes side men det slutter aldri og så ser hun veldig sint på meg med øynene men fortsette med det samme igjen. Det vil si hun vil ikke lytte til meg og overser meg faktisk og later som at jeg ikke er der :lete:

Kan prøve å skissere en scene:

Sviger: Svigerdatteren min gjør XXXX

En bekjent: Hvorfor gjør hun det?

Sviger: Bare drit i henne! Hun er bare sånn

Og jeg sitter der og prøver å forsvare meg :rodmer: Det er ikke lett spesielt da det virker som at hun prøver å late som at jeg ikke sitter dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, hun høres ut som en gærning. Og jeg tror at de fleste ser at det er bare tull og baksnakking..

Jeg synes du skal gjøre så godt du kan å si ifra når hun snakker dritt når du er der, feks du kan si - Nei vet du hva, det du sier om familien min er bare tull og tøys. Om du prøver å ikke bli sint, men smiler til de andre som også sitter der og rister på hodet, så vil de se at du ikke tar det seriøst og tenker at det er bare oppspinn..

Er mannen din der når hun har gjort dette da? Forsvarer han deg? Eller oppfører hun seg bare sånn når han ikke er der?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vet du hva, hun høres ut som en gærning. Og jeg tror at de fleste ser at det er bare tull og baksnakking..

Jeg synes du skal gjøre så godt du kan å si ifra når hun snakker dritt når du er der, feks du kan si - Nei vet du hva, det du sier om familien min er bare tull og tøys. Om du prøver å ikke bli sint, men smiler til de andre som også sitter der og rister på hodet, så vil de se at du ikke tar det seriøst og tenker at det er bare oppspinn..

Er mannen din der når hun har gjort dette da? Forsvarer han deg? Eller oppfører hun seg bare sånn når han ikke er der?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Takk for tipset :klemmer: Da skal jeg gjøre det.

Men hva med all det usante som hun sier til min mann når jeg ikke er der? Hun kan ringe ham og si at kona di har sagt XXX og XX osv og så får hun flere i slekta med på den historien som støtter henne og sier det samme. Hun lager et helvete rundt meg :kjefte: Hun har tom sittet foran meg og sagt at hun kunne få en mye bedre svigerdatter enn meg :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste ville så klart være å ordne dette på den voksne måten, men om hun ikke vil høre på deg når du sier i fra så er jeg for skittent spill. Ta igjen med samme mynt. Sett ut rykter om henne og om hun spør deg om hvorfor du har sagt det så lat som hun ikke er der og si hun er frekk.

Anonym poster: 669bf7453162fb6fae8a877f85f33868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må ha skikkelig bra kommunikasjon med mannen din slik at han forstår at du aldri ville ha sagt tingene som hun hevder. Vær ærlig og moden. Hun prøver nok å lage splid mellom dere. :/ Hva sier mannen din da? Tror han på moren sin når hun gang på gang snakker tull eller ser han et mønster i det?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg tror du må ha skikkelig bra kommunikasjon med mannen din slik at han forstår at du aldri ville ha sagt tingene som hun hevder. Vær ærlig og moden. Hun prøver nok å lage splid mellom dere. :/ Hva sier mannen din da? Tror han på moren sin når hun gang på gang snakker tull eller ser han et mønster i det?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Du har rett. Hun prøver å lage splid mellom oss og fortsetter med det. Nå har dette pågått i så mange år at det virker som at min mann tror at det er sant. I og med at hun også lar hele slekta gjenta den historien som hun lager, og mannen min hører det fra alle kanter, så virker det faktisk som at han tror på det - så hun er veldig vellykket så langt :kjefte: Hater det ass!

Virker som at han også er typisk mammagutt som aldri vil tenke noe imot sin mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det virker som han tror, og det virker som han er mammagutt men at det har pågått i mange år. Snakker du om dette med din mann da? Det virker for meg som at det er mye usagt mellom deg og din mann. Jeg synes dere skal snakke godt ut om det og komme frem til en avtale mellom dere hvor han snakker ut med deg om ting han hører slik at du får forsvart deg og motbevist sladderet.

Fortell også at du ikke tror på alt mulig andre skulle si om ham og be han ta avstand hver gang noen farer med sladder og slikt tull.

Personlig tror jeg ikke jeg hadde ønsket å være i samme rom med denne svigermoren..har dere barn da?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du sier det virker som han tror, og det virker som han er mammagutt men at det har pågått i mange år. Snakker du om dette med din mann da? Det virker for meg som at det er mye usagt mellom deg og din mann. Jeg synes dere skal snakke godt ut om det og komme frem til en avtale mellom dere hvor han snakker ut med deg om ting han hører slik at du får forsvart deg og motbevist sladderet.

Fortell også at du ikke tror på alt mulig andre skulle si om ham og be han ta avstand hver gang noen farer med sladder og slikt tull.

Personlig tror jeg ikke jeg hadde ønsket å være i samme rom med denne svigermoren..har dere barn da?

Anonym poster: 28a2cbfb8040ddb20e04c80b676c907c

Ingen barn nei. Vi har prøvd å snakke om det men det virker som at han bare stoler på sin mor- hun er jo sååå snill med meg foran ham at han mener at det aldri kan være sant det jeg forteller om henne. Kanskje det kunne hjelpe å ta opp på bånd for å vise ham at det faktisk er sant. Men det kan også være at mannen min har skjønt hva hun gjør, men han tør rett og slett ikke å si noe imot henne. Sviger kan faktisk ringe meg og legge på, og så sier hun til han at kona di la på tlf da jeg ringte. Hun finner på så mye at det virker som at jeg må forsvare meg hver eneste dag. Men du tipset meg bra i innlegget over, skal prøve å lage en slik avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mobiler har idag opptaksfunksjon. Just saying.

Anonym poster: 76efa4987796c67d0476e1d2b16a26c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...