Gå til innhold

Har jeg opplevd litt for mye av det vonde i livet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Uanonymbruker

Tror det er flere som har hatt harde liv enn et liv som går på skinner, og alle uten unntak kommer til å oppleve en hel haug av greier de føler slår dem til jorden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye trist som kommer frem her. Jeg selv har også opplevd mye trist, og hatt tøffe opplevelser. Noen av de sliter jeg med den dag i dag, men for meg hjelper det mye å snakke med en psykoterapeut. Ting kommer i et nytt perspektiv fra en tredje part som står utenom det jeg går gjennom nå. Tiden leger alle sår sier mange. Ja, vil jeg si til det, for en vil etter vært lære å leve med det en har opplevd istedet for å dvele ved opplevelsene, tankene og sorgen det har påført. I tillegg til å snakke med noen synes jeg yoga og mindfullness er veldig effektiv. Mye av det går ut på å akseptere seg selv, og de følelsene og tankene som går gjennom kroppen. Og en lærer å takle stressfulle dager, og tøffe ting litt annerledes. Absolutt verdt å forsøke seg på. Jeg merker at en blir fornyet med en mye mer positiv energi. Har også funnet ut at jo mer åpen jeg er med venner og familie om hva jeg har opplevd, jo lettere blir det å takle for da vet jeg at jeg står ikke alene om problemene mine ;) Det er ingen skam å ha følelser på godt og vondt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har selv opplevd å miste min far av kreft. Moren min har vært alkoholiker gjennom hele oppveksten min.

Er 19 år.

Jeg har lært meg at å sette seg ned å synes synd på seg selv, det er ikke godt for noe. Om andre rundt deg har hatt det lettere, hva så? Det er ikke så fryktelig mye man får gjort, annet enn å gjøre det beste ut av situasjonen som den er, og ikke som den kunne ha vært.

Anonym poster: 6465062ee77d2c7b2135ca7a08a6c461

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange av oss som har møtt påkjenninger vi ikke trodde vi skulle klare. Jeg har levd lenge, jeg har møtt mange mennesker og familier i løpet av livet, og jeg vet at bak mange "vellykkede" fasader kan det skjule seg mange tragedier. Desverre er det ikke alle som oppsøker hjelp og desverre er det ikke alle som orker å kjenne på at det ikke er alt man fikser. Noen får mer enn andre, og noen får også sterkere rygger enn andre.

Det en lærer av motgang, er at livet ikke kan puttes inn i firkantede bokser med bestemte navn. Og at det ikke følger med noen brukanvisning eller byttelapp, på det å leve. Bruksanvisningen må en lage selv.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...