Gå til innhold

Menssmerter utenom mensturasjonsperioden


Papilio

Anbefalte innlegg

Jeg opplever ofte følelsen av menssmerter i tiden mellom mensturasjon. DIsse kan både være like skarpe som menssmertene, eller bare kjennes som en ubehagelig "tyngde".

Er det noen andre som har det slik?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er undersøkt av lege og gynekolog uten at de fant noe galt med meg. Legen min (som også er kvinne) forklarte det med at det er forskjell på kvinner og npen har slike smerter uten at det kunne forklares og uten at det nødvendigvis er noe galt av den grunn. Jeg synes dette er litt frustrerende og ønsker derfor å høre erfaringer og kanskje noen råd fra dere i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hvor du er i syklusen når du kjenner det da?

Kan det være eggløsningen du kjenner?

Jeg kjenner eggløsningen godt og det kan minne om menstruasjonssmerter. På det verste har jeg også smerter opp mot en uke.

Anonym poster: cf8c57cb7f94c88d9f058451f1b427e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg går på p-piller, så dermed har jeg ikke eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sterkere eggløsningssmerter enn menssmerter, men siden du ikke har eggløsning vet jeg ikke.

Anonym poster: 1607c32cfec0755a4b25a2d0c5ca4ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sterkere eggløsningssmerter enn menssmerter, men siden du ikke har eggløsning vet jeg ikke.

Anonym poster: 1607c32cfec0755a4b25a2d0c5ca4ebf

Hehe, nei det blir ikke helt det samme da. Men skulle ønske det var forklaringen, det hadde vært så grei forklaring. Noen andre der ute, på p-piller, som opplever det samme som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomtom

Har opplevd det samme.

Smerter midt i pillebrett. Fikk forklaring på at man kan ha "eggløsningssmerter" selvom man går på piller :) Og jeg har kraftige menssmerter hver uke ca en uke etter mensen er ferdig :)