Gå til innhold

Utsette barn 1 år pga jobb?


Gjest Nann

Anbefalte innlegg

Hei. Er en jente på 28, gifter meg om to uker. Drømmejobben og drømmemannen. Vi har begge planlagt at jeg skulle kutte p-pillene på bryllupsnatten, litt symbolsk da. Men da håper vi å bli 3 i løpet av neste år...

Men så skal jobben min ha et kjempeprosjekt og jeg har store muligheter til å få en sentral rolle der. Er en unik sjanse og vil lære masse. I tillegg er det godt betalt. Det vil bli mye arbeid, lange dager og en god del reising.

Sjefen min tok en prat med meg i dag og sa at han ikke ville/hadde lov å spørre men vi har wt godt forhold så han valgte å gjøre det alikevel. Det er visstnok en liten bekymring hos konserledelse ved å gi prosjektet til meg, da de antar at sjansen for at jeg blit gravid i løpet av prosjektet er stor og det et krise om viktige personer må skiftes ut underveis. Så sjefen lurte på om vi hadde planer om dette og om de eventulet kunne utsettes om jeg ønsket å delta i prosjektet...

Så nå er jeg og sambo ganske forvirret. De juridiske rettighetene er jo på min side, men vil ikke føre arbeidsplassen bak lyset. Vil jo fortsette å jobbe der... Sjefen sa også at om jeg regnet med å bli gravid i løpet av året var det bare kjempekoselig og noe de hadde regnet med, men da var det best jeg bare hadde min vanlige jobb å forholde meg til...

Sukk, hva skal jeg gjøre?? Karrieremessig er dette en once in a life time sjanse, og styrker CV enormt. Samtidig er vi jo mentalt innstilt på å bli prøvere nå. Tenk om jeg sier nei, også bruker jeg uansett to år på å bli gravid da... Sukk, hva skal jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta jobben! :duskedame: Som du sier, er det en once in a lifetime sjanse. Du får ikke slike sjanser med småbarn å ta deg av heller.

Anonym poster: 58fab64daaa7f0556d54d29ab3e25f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltid bli gravid senere, et år kommer til å GÅ over,den kommer ikke til å vare evig!

Men velger du å først bli gravid,kan du aldri gå bakover i tid og ta igjen det ene året..

Jeg hadde nok valgt jobben..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde ikke tvilt et sekund, ta jobben! Andre erfaringer du drar med deg i denne jobben er hvordan det er å være mye sliten, jobbe sykt mye og sikkert sove lite. Slik blir det mest sannsynlig med barn også:) får du barnet like etter prosjektet så matcher vel inntekta under permisjonen det du fikk under prosjektet og, forutsatt at prosjektet varer 6 mnd eller mer.. tror jeg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir litt forvirret. Jeg tror jeg personlig ville tatt jobben... Du er jo "bare" 28, så du har noen år på deg før du begynner å bli "for gammel" (ikke misforstå) til å få/vanskeligheter med å få barn. Man vet jo aldri riktignok. Jeg synes det virker som du har et godt forhold til sjefen din og selv om du har loven på din side, ville jeg ikke risikert å lage dårlig stemning på jobb.

Lykke til! Håper det løser seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett å si siden jeg ikke er i din situasjon og må velge, men utifra det du skriver hadde jeg også tatt jobben. Du er enda ung og har mange år til på å få barn. Bare pass på at det ikke blir "bare et prosjekt til", og at personlige planer hele tiden skyves på.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt jobben! Absolutt! Et år er lite i den sammenhengen, og tenk for et løft det er å ha det på CV'en din før du går ut i permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...