Gå til innhold

Forhold til nær familie


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Spørsmål til alle sammen som er i et forhold eller har vært i et forhold:

Hvordan ble ditt forhold til din nære familie (foreldre, søsken, andre) etter at du gikk inn i et forhold? Ble det påvirket, og i så fall på hvilken måte? Mer eller mindre kontakt etterpå og hvilken innstilling/forhold hadde din samboer/ektefelle til din familie? :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmål til alle sammen som er i et forhold eller har vært i et forhold:

Hvordan ble ditt forhold til din nære familie (foreldre, søsken, andre) etter at du gikk inn i et forhold? Ble det påvirket, og i så fall på hvilken måte? Mer eller mindre kontakt etterpå og hvilken innstilling/forhold hadde din samboer/ektefelle til din familie? :regn:

Ganske lik kontakt. Jeg og søsteren min har kommet nærmere hverandre, for vi finner ofte på ting på dobbeldate. Kjæresten hennes og min har blitt gode venner.

Kjæresten min og jeg ønsket tidlig å bli kjent med hverandres familie.

Ingen av oss har pleid å renne ned døra til foreldrene våre/søsken da. Vi bor en lang kjøretur fra min familie. Søsteren min bor litt nærmere, og kjæresten hennes har en fetter der vi bor. Så de er på besøk endel. Men ikke mer enn 1-2 ganger pr.mnd som regel. Hans familie bor 5 min fra oss, men sees ikke mer enn som regel maks et par ganger i uka. Kaffebesøk, middag, finne på ting ute sammen osv.

Hvorfor lurer du? Vet det kan bli mye styr hvis den ene er vant til kjempelite kontakt med familien, bare såvidt sees et par ganger i halvåret, mens den andre har daglig og nærmest "timelig" kontakt med sin.

Anonym poster: b0552db5f889eda809eaaca8059cc928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet ga meg en unnskyldning til å komme meg løs fra familiens klamme grep, og det er jeg glad for.

Anonym poster: 5832459e0de3f9a81538d92de0b2ab3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det påvirket ingen ting, det var det samme samholdet og gleden i familien min som alltid:) Foreldrene mine ønsket han velkommen, da han hadde møtt de før da han bare var min brors studiekollega:)

Og hans familie aksepterte meg med en gang:), forholdet til hans familie ble bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hmm.... ja, godt spørsmål, hvorfor jeg lurer på det.

Rett og slett da jeg føler at min samboer synes at jeg har altfor mye kontakt med min familie. Min samboers familie bor i et annet land hvor man drar kanskje en gang i året men vi har mye telefonkontakt der nede annenhver dag pluss SKYPE. Min samboer synes at det er for mye at jeg besøker min familie en gang i uken da samboer ikke har mulighet til å besøke sin familie en gang i uken. Jeg synes at det er barnslig tankegang. :lur:

Ganske lik kontakt. Jeg og søsteren min har kommet nærmere hverandre, for vi finner ofte på ting på dobbeldate. Kjæresten hennes og min har blitt gode venner.

Kjæresten min og jeg ønsket tidlig å bli kjent med hverandres familie.

Ingen av oss har pleid å renne ned døra til foreldrene våre/søsken da. Vi bor en lang kjøretur fra min familie. Søsteren min bor litt nærmere, og kjæresten hennes har en fetter der vi bor. Så de er på besøk endel. Men ikke mer enn 1-2 ganger pr.mnd som regel. Hans familie bor 5 min fra oss, men sees ikke mer enn som regel maks et par ganger i uka. Kaffebesøk, middag, finne på ting ute sammen osv.

Hvorfor lurer du? Vet det kan bli mye styr hvis den ene er vant til kjempelite kontakt med familien, bare såvidt sees et par ganger i halvåret, mens den andre har daglig og nærmest "timelig" kontakt med sin.

Anonym poster: b0552db5f889eda809eaaca8059cc928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til alle sammen som er i et forhold eller har vært i et forhold:

Hvordan ble ditt forhold til din nære familie (foreldre, søsken, andre) etter at du gikk inn i et forhold? Ble det påvirket, og i så fall på hvilken måte? Mer eller mindre kontakt etterpå og hvilken innstilling/forhold hadde din samboer/ektefelle til din familie? :regn:

Vi har mindre kontakt enn det vi hadde før!

Selv om mine foreldre bor ca 30 min unna og mannen sine foreldre bor 15 miutt unna, så ser vi dem nesten aldri, vi må besøke dem for og kunne se dem, de kommer ikke hit uten en invitasjon!

Noe både jeg og min mann synes er utrolig latterlig. Familier skal holde sammen, iverfall da vi bor så nærme hverander.

Min mann kommer utrolig bra overens med mine foreldre, de godtokk han med en gang.

Men jeg, virker ikke helt som de har akseptert meg enda, etter 7 år!

Anonym poster: 086b1d46f8cafd54fb48f021035de551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...