Gå til innhold

Eg har funne læraren min på møteplassen.no!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utrolig dårlig og umodent gjort om dere gjennomfører dette, ts. Og dere er altfor gamle og har i tillegg blitt advart her til at dere etterpå kan grine krokodilletårer og si at dere ikke mente noe galt med det og at det bare var for gøy. Dette er ikke gøy. Dette er bare utrolig dårlig gjort. Fy søren for en drittungeoppførsel.

Anonym poster: 70b4d2a6a61dc2eafcdb86ca5076dc4a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 123456

Ikke sikkert han er ute etter kjæreste. Jeg kjenner mange som er på de sidene fordi de har venner som er der og prater med dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så provosert over at enkelte folk har så lite respekt for sine medmennesker i sted, at jeg glemte jo å liste opp noen eksempler på konsekvenser:

For det første; på Møteplassen.no er det ikke lov å oppgi falske opplysninger på sin brukerkonto, og heller ikke trakassere. Så allerede der har dere et problem.

Om læreren ikke oppdager hvem dere er kan dere likevel ende opp med et mye dårligere forhold til læreren deres. Det kan hende dere får info dere ikke liker. Det kan være uskyldig informasjon, men som man likevel velger å ikke dele med sine elever. Det er en grunn til at man holde privatlivet sitt privat og ikke deler det med elevene sine. Det kan bli dårlig stemning i klassen dersom det f.eks. kommer fram at læreren foretrekker brunetter framfor blondiner. Eller hvis han nevner at 19-åringer er umodne og av og til skikkelig barnslige. Dette vil dere jo ta i aller verste mening, selv om det ikke nødvendigvis er ment slik av læreren. Allerede ved at dere har funnet ut at han har en datingprofil begynner dere jo å lure på hva som er galt med ham... Bare det i seg selv var for mye informasjon, som gjør at dere ser annerledes på ham. Leave it be!

Om læreren oppdager hvem dere er kan det bli fryketlig ubehagelig for ham. Sannsynligvis vil han ikke lenger kunne være lærer for deres klasse, og dere ender opp med hvilken som helst annen lærer (kanskje en som dere ikke liker i det hele tatt). Det blir ubehagelig for ham og for dere å gå forbi hverandre i gangene. Læreren vil sannsynligvis bli både lei seg, skuffa og sint. Og han vil ikke se på dere med positive øyne etterpå. Sannsynligvis blir det er stor sak, og det vil følge dere lenge. Det blir fryktelig ødeleggende for både hans og deres trivsel på skolen.

Her og nå kan det oppleves som en morsom spøk for du og din venninne, men det er faktisk et annet menneske involvert. Og INGENTING av dette vil oppleves som morsomt eller humoristisk av læreren som dere vil føre bak lyset.Å lure folk på den måten er forkastelig!

Endret av Store My
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere terge en person som ser etter kjæreste eller sånne ting? Han er et menneske han også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at dere ikke har fått med dere at nettdating i dag er en helt normal form å møte nye, potensielle kjærester - bekrefter hvor umodne dere er.

La den stakkars mannen få være i fred. Et privatliv har han like mye krav på som dere. Tenk om lærerene begynte å snoke rundt på hva dere drev med på fritiden. Da skulle det bli månelyst kjenner jeg dagens elever på vgs!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Relax alle sammen da. Serr! er ikke farlig och spørre han om han liker lange eller korte damer! også ferdig med det!

Anonym poster: cc1dcca16bdf067fe3672b9bfbb77f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relax alle sammen da. Serr! er ikke farlig och spørre han om han liker lange eller korte damer! også ferdig med det!

Anonym poster: cc1dcca16bdf067fe3672b9bfbb77f92

Farlig? Kanskje ikke. Men definitivt et langt skritt på vei invasjon av folks privatliv! Ikke minst basert på løgn og lureri. Meningsløst, patetisk og lite voksent.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relax alle sammen da. Serr! er ikke farlig och spørre han om han liker lange eller korte damer! også ferdig med det!

Anonym poster: cc1dcca16bdf067fe3672b9bfbb77f92

Om du ønsker å oppføre deg voksent, slutt med en gang.

Det er veldig ufint av dere to å lage en falsk profil sammen, for så å sitte å sende ham tulle-meldinger. Husk at alle handlinger du gjør beskriver deg som person. Se det for deg, tenk om to stk du kjenner hadde gjort det samme med deg? Hva om de deler det som du skriver videre med andre som du kjenner for å gjøre narr av deg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relax alle sammen da. Serr! er ikke farlig och spørre han om han liker lange eller korte damer! også ferdig med det!

Anonym poster: cc1dcca16bdf067fe3672b9bfbb77f92

Skriver dere med dette språket til læreren deres også, så tror jeg ikke det er så stor fare for at dere får svar i alle fall.

Dere har heller ingenting med hva denne læreren foretrekker. Hvorfor skal dere vite det? Er dere så usikre på dere selv at dere må høre en manns mening om hvordan en kvinne skal se ut? For er det tilfellet, så finnes det nok av tråder her inne på KG som tar for seg den slags.

Ungdomskolen har da også nok av usikre gutter å velge mellom, så hvorfor gå etter denne læreren?

Anonym poster: 4d27781402f764187c4324c50a2253ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at når man har valgt å registrere seg et slikt sted, kan man ikke forvente annet. Han er ikke anonym på nettstedet. Han er naiv dersom han tror at ingen elever vil finne han. Alt som ligger åpent på nettet er tilgjengelig for alle.

Dersom han svarer på henvendelser, bør han være kritisk nok til å forstå at det kan være elever som bløffer med ham.

Nei, jeg syns ikke du skal kontakte ham, men jeg skjønner at du er nysgjerrig. Det er lett å bli fristet til å sende flere meldinger dersom han svarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For syv år siden var det noen ungdomsskolegutter som gjorde det samme med en kvinnelig lærer.

De beygnte å chatte med henne via nettprofilen hennes. Leken gikk litt for langt, og læreren mistet jobben. Selv om hun ikke ante at disse guttene var hennes elever.

Dette var i en liten bygd. Sladderen gikk. Hun følte til slutt at hun måtte flytte fra hjemstedet sitt. Med sine to barn.

Ikke gjør dette!!!

Anonym poster: 1f9d61758858444c8f3951d682677f73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VGS-lærer

Kjære folk så glad jeg er for at jeg sluttet som lærer på vgs. Utrolig umodent gjort av dere, og synes synd på læreren som ikke får ha privatlivet sitt i fred! Milde himmel - voks opp! Er dere i tillegg klar over hva slags potensielle problemer dere kan få læreren opp i? Og for ikke å snakke om så grusomt ille han ville føle seg om/når det blir oppdaget at han har snakket med elevene sine på en datingside! Trist at dere er så umodne og potensielt setter en manns jobb i fare.

Anonym poster: 6f7ed6fd48217f05a1867a38ddde9311

Helt enig.

Lurer på om de tenker på det potensielle problemene han kan få om det begynner å gå rykter om at han snakker med elever på datingsider osv?

Jeg hadde vært så skuffa og lei meg om noe slikt skjedde, og hvem vet hva ledelsen, elever og andre foreldre hadde trodd når historier begynte å gå og fikk egne bein å gå på.

Var lærer på VGS selv, er glad jeg sluttet til fordel for ungdomskolen. Ungdom virker merkelig nok å være mer oppegående i alderen 13-16 enn 16-19. Har nok med at de fleste er mer eller mindre fri fra foreldrene sine når de begynner på VGS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke tenkt på at han kan ta hevn? Hvis dette ikke kommer ut men at han finner ut at dette er dere, at han kan gi dere dårligere karakterer enn det dere fortjener?

Kanskje det ikke skjer, men uansett dere kan ødelegge karrieren hans! La han vær i fred!

Anonym poster: 2a3eea698365a6cf4617930bd1259ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tidlgiere lærer

Jeg mener at når man har valgt å registrere seg et slikt sted, kan man ikke forvente annet. Han er ikke anonym på nettstedet. Han er naiv dersom han tror at ingen elever vil finne han. Alt som ligger åpent på nettet er tilgjengelig for alle.

Dersom han svarer på henvendelser, bør han være kritisk nok til å forstå at det kan være elever som bløffer med ham.

Nei, jeg syns ikke du skal kontakte ham, men jeg skjønner at du er nysgjerrig. Det er lett å bli fristet til å sende flere meldinger dersom han svarer.

Han kan forvente at elever finner han og tar kontakt. Ingen tvil om det. Jeg ville aldri registrert meg på et slikt nettsted hvor elever kunne finne meg med et søk. Selv på facebook har jeg lukket profil som ikke kan søkes opp etter at en elev sendte meg venneforespørsel.

Jeg fikk også fra tid til annen en god del venneforespørseler fra helt ukjente mennesker fra profiler som antagelig var falske. Ville ikke forundre meg om det var elever. Jeg takker aldri ja til forespørsler fra folk jeg ikke har møtt i virkeligheten, men for en ukritisk person som gjør det kan det fort bli meget pinlig.

Nå har jeg uansett skjult profil så problemstillingen dukker ikke opp lenger. Likevel åpner jeg så den kan søkes opp av og til om noen forsøker å finne meg som jeg kjenner og da tar det ikke lang tid før noen av mine ganske mange elever (må vel ha blitt over mange tusen forskjellige over årene), nåværende og tidligere, sender venneforespørsel.

Uansett så har ikke elevene noe rett til å søke opp lærere og forsøke å trakassere disse på nett.

På en skole jeg arbeidet ved var dette et stort problem en periode og da skolens ledelse ikke helt visste hva de skulle gjøre med det så ble vi lærerne enige om å fortelle elevene at vi selv kom til å anmelde slik trakassering uavhengig av hva skolen måtte bestemme seg for siden dette gikk utover vårt privatliv.

En annen grunn til at vi valgte å anmelde var for å beskytte oss selv mot rykter om at vi har drevet og oppsøkt elever for å snakke med dem, slik som læreren som omtales i denne tråden kan bli offer for. Er TS riktig uheldig og blir oppdaget av læreren så skal de ikke se bort ifra at denne gjør akkurat det samme fordi det er helt nødvendig for å beskytte seg selv.

Elevene i tråden her går også siste året på VGS. En politisak hvor en lærer anmelder vil føre til laveste atferdskarakter, og den kan du ikke ta opp igjen uten å ta opp igjen hele VG3.

Det de jentene her må forstå er at når de blir tatt så får det enorme konsekvenser for de. Om de da lyver og legger skylden på læreren får det enorme konsekvenser for han. I ytterste konsekvens kan han miste muligheten til å arbeide som lærer noen gang igjen.

For elevene, om de tar ansvar og ikke legger skylden på læreren vil de få nedsatte atferdskarakterer og om de virkelig er uheldig bli anmeldt av læreren for at han vil sørge for å holde ryggen sin ren nettopp fordi ryktet og hele saken kan gjøre det forferdig vanskelig for han å fortsette som lærer om ikke han reagerer meget hardt på dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at dei som er på datingsider har problem med å finne noken?

Nei, sånn er det ikke, det er helt vanlig å bruke slike nettsider. Det er derfor ikke noe som dere trenger å bry dere om, og jeg foreslår at dere lar det ligge.

Når man blir voksen er det ikke uvanlig at man møter færre nye mennesker. For dere som går på skole så er det sosiale livet ganske annerledes fordi dere er omringet av gutter og jenter på deres egen alder hele tiden, men når man blir voksen og begynner i jobb er det vanlig at man ikke møter så mange folk, så da bruker man andre ting for å finne folk.

Anonym poster: 9bcde8d5361c3f09029818d6fba98817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke være noe galt med en for å bruke datingside, jeg brukte det fordi jeg ikke fant noen irl, rett og slett fordi jeg ikek trivdes på byen, og kunne ikke tenkt meg å bli sammen med noen som ofte var på byen. Min kjære var der fordi han jobbet i utlandet på den tiden og dermed var det veldig vanskelig å møte noen i Norge når han ikke var der selv. (Skulle jo tilbake) Så man kan være helt normal, er bare ikke alltid så lett å møte folk når man er voksen. Mye lettere å møte mange nye folk heletiden da jeg var fjortiss enn når man bikker et par og tyve og er ferdig å studere. :)

Over til om du skal kontakte han og mobbe han: Jeg synes nei, synes dere skal ha respekt for han til å ikke gjøre det. Om du virkelig er veldig nysgjerrig så kan du jo alltids snakke med han via møteplassen, men aldri la det komme fram at det var deg. Men da bør du heller ikke fortelle det til HELE klassen din, for da får han til slutt vite det. Det kommer nok til å resultere i at han sletter profilen sin og blir svært skeptisk til å åpne en ny en. Du sier jo du liker han læreren så du unner han vel kanskje å finne seg en kjæreste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at når man har valgt å registrere seg et slikt sted, kan man ikke forvente annet. Han er ikke anonym på nettstedet. Han er naiv dersom han tror at ingen elever vil finne han. Alt som ligger åpent på nettet er tilgjengelig for alle.

Dersom han svarer på henvendelser, bør han være kritisk nok til å forstå at det kan være elever som bløffer med ham.

Nei, jeg syns ikke du skal kontakte ham, men jeg skjønner at du er nysgjerrig. Det er lett å bli fristet til å sende flere meldinger dersom han svarer.

Så det du sier er at dersom man ønsker å ha et privatliv så skal man ikke være lærer? Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne forvente å ha privatlivet sitt i fred? Dette handler om respekt for andre mennesker, og ut i fra det skal man jo naturligvis få lov å registrere seg på en nettdatingside uten å forvente at noen elever skulle ødelegge dette for han? Om han oppdager det, vil jeg tro at han fort nok unngår slike sider igjen og det er vel unødvendig dårlig gjort!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...