Gå til innhold

få min elskede til norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det kjærlighet så tåler den langdistanseforhold en gooood stund.

Jeg tror helt ærlig ikke på han, og med den fortiden du har burde du ikke kaste deg over det. Det vil gjøre deg mye mer vondt. De vet akkurat hvordan de skal plukke ut de sårbare og hvilke knapper de skal trykke på. Gi det tid, god tid! For din egen skyld!

Anonym poster: 65087c578aa876365ccc23cc6774a3e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Historien til ts ligner veldig mye på det jeg har sett og hørt fra endel norske menn som har dratt på ferie til Thailand.

Menn som ikke har helt utseende med seg og har lav selvtillitt når det kommer til kvinner. Som kanskje har gått gjennom hele livet i Norge uten at kvinner har ofret dem et blikk.

Og så kommer de til et land hvor alt snus på hodet. De treffer en fantastisk pen kvinne som synes han er så kjekk. En kvinne som egentlig er 3 nivå høyere enn dem når det kommer til utseende. Hun proklamerer sin kjærlighet til han, og han er solgt..

Etter alle disse årene så har han funnet DEN dama som er interessert i akkurat han.

Mange av disse karene har jeg sett gifte seg etter 2-4 ukers bekjentskap. Blind av forelskelse og uten å helt kjenne dama de gifter seg med.

Endel av disse ender opp dypt såret. Da det senere viser seg at den flotte dama de forelsket seg ikke var interessert i han, men pengene og en oppholdstillatelse i Norge.

Jeg sier ikke at ts skal enda opp i samme situasjon. Men det er greit å ha litt is i magen. Å tenke forlovelse etter en ukes bekjentskap med noen som kommer fra en kultur totalt forskjellig fra den norske...det er vannvidd.

Jeg foreslår heller du inviterer han til Norge på 3 mnd besøk. Siden albanere slipper å søke visum så gjør jo det alt mye enklere. Prøv å leve sammen med han er periode. Bli bedre kjent.

Er han kjølig til dette, at du ikke vil gifte deg etter en ukes bekjentskap så har han nok avslørt seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk le litt her jeg sitter; du er virkelig 29 år og så totalt blottet for intelligens? Du må være et av de mest naive menneskene jeg har vært borti :skratte:

En tidligere nabo drev også med slike "utenlandsforhold", han hentet seg stadig nye damer fra både Afrika og Asia, fellesnevneren var at alle "elsket ham" etter et par dager sammen i hjemlandet (han møtte dem på "ferie"). Rekorden er vel 3 afrikanere på én gang, bare synd at det varte toppen et par måneder. Det beste var imidlertid den siste thaidama, hun var faktisk i landet et par år - etter at fyren betalte lappen for henne + ny bil, så forsvant hun også - merkelig.. :skratte:

Jeg skjønner at det er morsomt for deg med male attention og alt det der, men ærlig talt; hvordan er det mulig å være naiv?! Majoriteten av utlendingene er kun ute etter penger og oppholdstillatelse, såpass må du da vite? Jeg forstår dem imidlertid godt; et velferdssystem som nærmest slenger penger etter dem når de først har kommet hit, og naive kvinner/menn som er desperate etter "kjærlighet" fra det motsatte kjønn, da de av ulike grunner ikke tiltrekker seg denne typen oppmerksomhet her hjemme.

Det er på tide å innse fakta; du er ferd med å bli rundlurt

Anonym poster: 11cf0670901f401e9ff960e8a2eb6c7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk le litt her jeg sitter; du er virkelig 29 år og så totalt blottet for intelligens? Du må være et av de mest naive menneskene jeg har vært borti :skratte:

Og du må være et av de slemmeste menneskene jeg har vært borti. Hadde du sagt sånn i virkeligheten eller blir du bare så stygg i kjeften på forum?

Skam seg altså, ts er bare et menneske som alle andre! Fordi man er uenig eller føler seg mye klokere gir det ingen rett til å kalle folk blottet for intelligens og lignende! Fy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du er sjarmert i senk! Som jeg forstår deg er det ikke hver dag du får slike komplimenter, derfor er det lett å gå i en felle når de kommer på løpende bånd som nå. Det er absolutt grunn til å tenke seg om to ganger når en mann fra et land med en slik situasjon Hellas er i nå, foreslår forlovelse etter en uke! Hvorfor må dere egentlig forlove dere så raskt? Hvis dere har ståltro på kjærligheten dere i mellom, holder vel det mer enn nok en stund til før dere trenger å forlove dere? Jeg synes heller dere kan snakke om en evt forlovelse imens dere blir mer kjent med hverandre...

Sier det deg ingenting at familien din + 98 prosent av brukerne her råder deg på det sterkeste til å droppe dette her eller vente med forlovelse og bruke god tid sammen først? Ringer det ingen bjeller hos deg da?

For din egen del, tenk deg om to ganger til!! Du kommer til å få en helt grusom høst dersom du legger for mange forventninger i dette og blir skuffet av en mann som har lurt deg (og 100 andre jenter) trill rundt. Det er nesten så jeg må spørre deg om du kan holde oss oppdatert til høsten etter besøket ditt der. Jeg vil gjerne høre om det er vi som driter oss ut eller om det er du som kommer skuffa hjem fra Hellas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får flybilett med ryanair for ned mot 500,- tur retur til Hellas.

Ta noen turer ned for å bli bedre kjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dere har nok av tid til å bli kjent med hverandre. Det kan ta flere år før han evt. får flyttet til Norge, så slapp helt av :)

Det er andre kvinner (menn også) som kanskje er gift og har barn med en utenlandsk mann som fortsatt ikke får han hit. Så må du forberede deg på en lang og ikke minst tung og vanskelig tid fremover! Vil egentlig råde deg til å ta dette som en kos ferieflørt, ta med deg denne nye selvtilliten og finn deg en mann som ikke avhenger av deg for å komme til landet. Men er det kjærlighet, så får du i hvert fall testet hvor sterk den er de neste årene!

Har mistanker om at denne tråden kun er troll, men på den sikre siden så lykke til ts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært i Hellas på ferie mange år. Første året traff jeg en albaner som var bartender der nede. Da hadde han en dansk kjæreste, som han møtte like før jeg kom ned. Han flørtet og var "kjæreste" med minst to andre jenter de to ukene jeg var der. Og hun danske var hjemme og ventet på han. Etter endt sesong, flyttet han til Danmark for å jobbe der gjennom høsten og vinteren. Når ny sesong startet sommeren etter, ble han sammen med en svensk jente.. Dette er mange år siden nå, og hver eneste sesong gjentar det seg! Han flørter seg gjennom sommeren, og har en ny skandinavisk "kjæreste" hver høst og vinter!

Så med han er det i alle fall tydelig at han bare utnytter for å få jobbet seg gjennom høst og vinter i et godt betalt land....

Tenk deg om, TS! Du har god tid... :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flesteparten her i tråden er noen små gnomer. Fysj for en oppførsel!

I motsetning til deg, da? Siden du holder deg for god til å komme med økenavn?

Anonym poster: 70a10a8dba3bf2f03d6d4ed8bdd0bbe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest råger

Synes folk er litt slemme her. Må da være kjempegreier at trådstarter har funnet kjærligheten. En må da kunne unne henne dette uten å bli fordomsfull eller misunnelig.

Kunne forøvrig ts fortelle litt mer om denne karen? Hva er det som gjør at du falt for han. Har han feks stor kuk? Har dere hatt sex sammen og evt fikk du orgasme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du heller vil flytte til han. Spørs om ikke hans kjærlighet til deg blekner en smule da.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk er litt slemme her. Må da være kjempegreier at trådstarter har funnet kjærligheten. En må da kunne unne henne dette uten å bli fordomsfull eller misunnelig.

Kunne forøvrig ts fortelle litt mer om denne karen? Hva er det som gjør at du falt for han. Har han feks stor kuk? Har dere hatt sex sammen og evt fikk du orgasme?

ja jeg er kjempe misunnelig,har sykt lyst på en fyr som kan bruke meg økonomisk å bruke meg som billett til norge! ja å må ikke glemme at jeg er en av mange jenter. det har jeg såååååå lyst til. :ironi:

Anonym poster: 090d410c402c8e63632a0ae282687cec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

TS: Ringer han deg, elle må du alltid ringe han??

Dette er urelevant.

De fleste ville ikke latt jenta betale for alle samtaler fra starten, det er for åpenlyst.

Jeg kjenner til albanere som bruker en god del penger på å holde kontakten med blåøyde skandinaver, som chatter/har samtaler med ei dame i timevis pr.dag, som introduserer dem for venner, kanskje til og med familien (som støtter han i håp om at de også får nytte av hans naive dame) osv osv.

Alle albanere er ikke grusomme. Men er man i miljø hvor man får innblikk i hvordan ting foregår over lang tid, så får man se at mange albanere har et verre kvinnesyn enn de man skulle tro var verst, at de er utspekulerte (til og med kan de ha en albansk kjæreste som støtter dem til å fortsette med skandinaver i tilfelle det en vakker dag kommer noe ut av det).

Denne fyren du har møtt virker jo veldig åpenlys da. Snakker om forlovelse fort osv (til og med når det går flere år før forlovelse evt. kommer på banen kan man ikke være trygg. Mange albanere holder gjerne ut lenge, selv når det ikke er nødvendig, og er i stand til sjokkerende ting.) Jeg tørr vedde på at han kommer fra en fjellandsby, sannsynligvis nord i Albania. De har veldig lite peiling på hvordan endel ting foregår andre steder i Europa. Blodhevn er fortsatt vanlig der, du kan tenke deg hvor lite siviliserte enkelte er.

Grunnen til at jeg vet litt om dette er at jeg har bodd på Kreta og jobbet i utelivsbransjen og innen eiendom der. Fikk mange kontakter, ble veldig godt kjent med en albansk jente og folk hun kjente.

Fælt å si at alle er like, de er jo ikke det, men det ligger i blodet til mange albanere å være som de er. Det er et eller annet med mange av dem som ikke kan forklares helt, det må egentlig erfares.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er absolutt grunn til å tenke seg om to ganger når en mann fra et land med en slik situasjon Hellas er i nå, foreslår forlovelse etter en uke!

Denne situasjonen kunne oppstått enten Hellas var kriserammet eller ikke. Det var drøssevis av albanere i Hellas som ville til Norge før det ble krise i Hellas også. Så lenge albanerne har albansk pass, har de lite rettigheter og trenger rett og slett en norsk dame for å få et bedre liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Si at du heller vil flytte til han. Spørs om ikke hans kjærlighet til deg blekner en smule da.

De fleste slemme albanerne er mer utspekulerte enn som så. Det kan godt hende han gir utrykk for at han vil at hun skal komme ned til Hellas!

Husk at Albania er et land hvor jenter som går alene ute kan risikere å bli voldtatt eller solgt. Det er "godtatt", for er man så dum at man går alene ute så fortjener man ikke annet. Damer skal lage mat og holde huset rent. Menn kan fly rundt og legge gifteringen i bukselomma så fort de er ute av døra hjemme. Mentaliteten blant mange er syk, men for dem er det normalt.

Noen ville kanskje ikke at dama skulle bodd med han på hjemstedet i Albania (mens på hjemstedet i Hellas kan han kødde rundt så mye han vil uten at noen av betydning for han bryr seg). Æren og det gode ryktet står sterkt hos noen.

Men jakten på lykken står også sterk, så til og med på albanerbygda kunne han få deg til å tro du var prinsessa hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bekymret

Får helt vondt i maven... Har ei søster som er i samme situasjon, men i Egypt.. Hun er psykisk syk og veldig lav selvtillit.. Har funnet seg en mann som er 15 år yngre enn henne..

Begynte på samme måte, etter en uke var de kjærester og han hadde truffet kvinnen i sitt liv.. Neste gang hun var nede var de "gift" på papiret for at han skulle få bo på samme hotell som henne.. Som jeg er temmelig sikker på at han fikk provisjon for, da jeg har sjekket rundt og dette hotellet blir flittig brukt av egyptiske menn og de europeiske lettlurte kvinnene de får med seg.. Nå er hun nede igjen, til tross for alt av advarsler fra oss i familien.. Jeg aner ikke hva som skjer, og vi er veldig bekymret og redd for henne.. Håper du ikke gjør det samme mot din familie..

Kanskje er det ekte kjærlighet, mest sannsynlig ikke.. Men er det ekte, vil det tåle og vente med ekteskap og slike forpliktelser som det er vanskelig å komme seg ut av..

Ønsker deg lykke til og håper du tenker godt over de valgene du tar fremover!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt i maven... Har ei søster som er i samme situasjon, men i Egypt.. Hun er psykisk syk og veldig lav selvtillit.. Har funnet seg en mann som er 15 år yngre enn henne..

Begynte på samme måte, etter en uke var de kjærester og han hadde truffet kvinnen i sitt liv.. Neste gang hun var nede var de "gift" på papiret for at han skulle få bo på samme hotell som henne.. Som jeg er temmelig sikker på at han fikk provisjon for, da jeg har sjekket rundt og dette hotellet blir flittig brukt av egyptiske menn og de europeiske lettlurte kvinnene de får med seg.. Nå er hun nede igjen, til tross for alt av advarsler fra oss i familien.. Jeg aner ikke hva som skjer, og vi er veldig bekymret og redd for henne.. Håper du ikke gjør det samme mot din familie..

Kanskje er det ekte kjærlighet, mest sannsynlig ikke.. Men er det ekte, vil det tåle og vente med ekteskap og slike forpliktelser som det er vanskelig å komme seg ut av..

Ønsker deg lykke til og håper du tenker godt over de valgene du tar fremover!

:(:klemmer:

Anonym poster: 8d87c14cd33eeae305e29f6ed99f1a4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at du er forelsket, og at du får respons fra han. Det er jo gjerne slik forhold begynner :-)

Likevel synes jeg du skal ta noen av alarmklokkene som kimer her inne på alvor. Det kan lønne seg med tanke på det som skjer og skal skje i fremtiden. Gjør deg litt kostbar, få svar på viktige spørsmål, og tyd dem med litt naturlig skepsis. Finn gjerne ut hvilke muligheter som finnes for å få han til Norge, men ikke hopp inn i noe med lukkede øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med hurtig forlovelse er jo vanlig i Albania. Det er ofte ikke før forlovelse og foreldrenes godkjenning at det er ok for albanere å ha en kjæreste.

Men det er jo andre ting i TS sitt tilfelle som får meg til å undres...

Albanske menn i Hellas har radar for usikre jenter med lav selvfølelse! Ganske enkelt og greit.

Folk med en annen oppfatning må gjerne komme med sin erfaring, men det er mange eksempler på dette. I likhet med norske damer som finner "kjærligheten" i afrikanske menn.

Dere som har falt for albanere, tenk dere om: Hvordan står det til med selvfølelsen og selvrespekten deres? Trenger dere bekreftelse fra andre for å tro at dere duger? Det er deilig å føle seg sett av en mørk kjekkas? Dere tror veldig, veldig godt om folk?

Mulig svaret sitter langt inne, kanskje er det ganske ubevisst, men ytterst sjelden er det motsatt av hva jeg tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...