Gå til innhold

Ferien avlyst...


BellaRose

Anbefalte innlegg

Nei jeg skulle visst bare ha latt være å skrive..Man glemmer i blant at folk ikke har grenser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør meg? Jeg er ikke part i saken.

Du deltar i debatten, jeg kommer med spørsmål til det du skriver og generelle forslag til hvordan de kan løse dette. Trodde du klarte å skille dette, du er jo ikke akkurat noen novise på forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kommet mange gode forslag, så håper jeg mannen er litt mer løsningsorientert i kveld. Lykke til i alle fall. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel like godt bare si det...Fra Mo i Rana til Arendal.OG tilbake..!

Nå ser jeg problemet og jeg ser løsningen. Du for den ventetiden i Nelaug hvis du bestiller Mo i Rana - Arendal i ett.

Men her er tipset for å slippe dette. Jeg har tatt utgangspunkt i en hverdag.

La oss ta mandag 2 juli som utgangspunkt.

Bestill først Mo i Rana - Trondheim, avgang Mo 1531 ankomst Trondheim 2207.

Bestill så Trondheim - Oslo avgang Trondheim 2305 ankomst Lillestrøm 0626 og så buss til Oslo s.

Bestill så Oslo S - Arendal, med bytte på Nerlaug. Ikke ta første toget, for sikkerhets skyld, vent til det i ti-11 tiden.

Men kluet er bestill hver strekning for seg ikke samlet

Endret av Kjetil E
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner i grunnen mannen din godt. Kjøre så langt med så mange unger stuet sammen..? Skrekk og gru. Jeg husker vår families mange bilturer der vi var tre søsken som satt tett. Det er ikke gode minner!

Hva med å heller ta ferie i nærheten av der dere bor? Allerede før dere drar er det ferien fra helvete. Hurra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg skjønner i grunnen mannen din godt. Kjøre så langt med så mange unger stuet sammen..? Skrekk og gru. Jeg husker vår families mange bilturer der vi var tre søsken som satt tett. Det er ikke gode minner!

Hva med å heller ta ferie i nærheten av der dere bor? Allerede før dere drar er det ferien fra helvete. Hurra.

Det er vel mannen som absolutt vil reise. Det er til hans foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mannen som absolutt vil reise. Det er til hans foreldre.

Beklager, det har jeg faktisk ikke fått med meg.

Da hadde mitt valg vært enkelt; Blitt hjemme! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at han nekter å kjøre med alle sammen, men samtidig har han ikke noen forslag hvordan det kan løses. Virker veldig egoistisk på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den om å kjøre om natten. Vi er 2 voksne og 3 barn (men ingen under 6) som skal kjøre fra Mo i Rana til Oslo. Her er vår løsning:

- Vi starter herfra sent på kvelden, etter at mannen min har tatt seg en skikkelig lur. (Han er heldig, for han får stort sett til å sove når han "må").

- Siden ungene ofte blir bilsyke når vi kjører lange turer gir vi dem reisesyketabeletter før vi starter, da blir de også trette. Jeg antar de vil sove høvelig greit til vi er i Trondheim. Da er de uthvilte og vi slipper unger som krangler og kjeder seg i baksetet.

- Mens mannen min kjører prøver jeg også å sove. Ikke så enkelt, for jeg sover veldig dårlig og våkner av alt mulig.

- Neste morgen tar vi en skikkelig pause, feks i Trondheim. Mens jeg og ungene finner noe å sysle med i noen timer, tar mannen min seg en ny lur før vi kjører resten av strekningen.

Håper dere finner en løsning. Vet at det ikke er så enkelt når man er sliten og lei. :)

Anonym poster: 8a5435ef9d53a65f73c02212dd6f7078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at det bare er min mening, men det er lettere. Det er en engangsforeteelse. Inngrepet tar ikke lang tid, og det er smule ubehag en ukes tid etter, kanskje. Litt ømt, litt stramt.

Derimot må kvinner bruke p-piller helt til klimakteriet for å være noenlunde sikre. Les bare på graviditetsforumet hvordan mange strever med å bli gravide etter langvarig p-pillebruk.

Ingen sammenheng mellom p-pillebruk og infertilitet, derimot er det noen som strever med å bli gravide fordi de

- venter lenge (man blri mindre fruktbar med årene)

- ikke oppdager fertilitetsproblemer før de er oppi tredveårene grunnet utsatt å forsøke å få barn til da

Anonym poster: d8956df6d5b9e700b32b6c8823660b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mann på 45

WOW det var strekningen sin det!! Med bil?? :overrasket:

Jeg mener ikke å være teit nå, men når jeg var lita så reiste jeg mamma,pappa og min fire år yngre bror til kristiansand fra møre og romsdal, og det er vel ca halve strekningen deres. Jeg, 8 år, spydde en vei, og broren min på på 5 år, den andre. :kvalm: Jeg minnes fortsatt asfalten og spyet, samt hvor utrolig himmelsk det var å spise en skive med fårepølse på en kiosk vi stoppa på - dama bak disken ble nok ganske forundret når jeg på 8 utbrøt passe utslitt og herjet at dette var den beste skiva jeg noen gang hadde smakt.. :bond:

Vi unga var så utmatta etter den turen at mamma og pappa sa aldri mer..Så det ble bare den ene bilturen vi tok.

Jeg håper at dere finner ut av dette...men å ta toget med tre små unger, over en så lang strekning, alene, det hadde jeg aldri gjort. Husk at små unger nyter sommeren uansett - Dere kan jo grille og kose dere og bade? Kansje kjøpe noen stilige nye sommerleker, som hoppeslott,bademadrasser osv i stedet, og så slipper mammabellarosa å stresse sånn. :)

Anonym poster: 1584a277ac7e14f813ec9569229f30e4

Skjønner at vi har andre erfaringer min søste og jeg.

Vi har familie også på nordmøre og nordnorge og det ene året reiste vi 60 mil til familien og de neste 150 mil. Til og begynne med i tog og senere år med bil. Jeg minnes turene som flotte med mange ting som skjedde underveis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at vi har andre erfaringer min søste og jeg.

Vi har familie også på nordmøre og nordnorge og det ene året reiste vi 60 mil til familien og de neste 150 mil. Til og begynne med i tog og senere år med bil. Jeg minnes turene som flotte med mange ting som skjedde underveis.

Det var jo flott at du og dine søsken ikke ble bilsyke - men sjansen er nok der da TS og co skal reise med så mange små barn. :)

Men ja, TS har ikke svart på innlegget mitt, så jeg vet ikke om ungene deres blir bil-syke eller ikke.

Anonym poster: 1584a277ac7e14f813ec9569229f30e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spendt på om du og mannen har funnet en løsning???

Anonym poster: 9a5e2a920b6c696b14b0a7678d60028b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Off, dette er ikke en tur jeg hadde sett fram til for å si det sånn...bli hjemme med barna dine og kos dere! Eller besøk din familie? Syns han mannen din virker ganske kjip altså...

Men dersom du virkerlig vil på denne turen, syns jeg forslaget om å leie en større bil var godt! Evt det med at dere hopper inn i bilen rundt Oslo, så burde det jo gå greit.

Det er ikke mulig at han tar med de minste barna da, også kan de eldste to reise med deg? (mulig han forandrer mening da også :fnise: )

Anonym poster: db77f9db87b34702ac85bb0c91b33be9

Dette synes jeg var et godt forslag, du kan jo argumentere for at det er mye bedre for ettåringen å kjøre.... Lurer på om han ser noe problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha bil der nede, så alle kan ikke fly.

Anonym poster: 49ba6eb9cdad12099e9abced89c291dd

Hvorfor det ? Det finnes busser og taxier i Arendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det ? Det finnes busser og taxier i Arendal

Jeg vet ikke hvor det sommerstedet ligger, men om det er såpass langt fra folk at det ikke går buss forstår jeg godt at de må ha bil. Mine foreldre har et sommersted langt uti skauen på sørlandet, og skulle man ha tatt taxi bort dit fra nærmeste sivilisasjon ville de ha måttet leve på vassgraut resten av året.

Anonym poster: 49ba6eb9cdad12099e9abced89c291dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...