Gå til innhold

Hvorfor er han sånn?


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Jeg har sett denne mannen en god stund nå ( 1 år og noen mnd )

Jeg ble falt med det samme, følte han og ble forelsket i meg, men jeg bruker lang tid når jeg først involverer meg i noen. Trenger tid på å bli kjent, få tillit. Men så skjedde det ofte at han kunne være mye seinere mht avtaler f.eks. Han har hele tiden vist intesresse, vært mer "på" enn meg på mange måter, jeg har trukket meg når det kommer til sex fordi jeg klarer ikke å ha tillit til han, bl.a pga dette.

Det er ikke akkurat tiltrekkende når en type forventer at jeg hopper på han når han først nærmest har "glemt" avtalen, kommer mye seinere enn avtalt ...kan la være å svare på sms når vi har en avtale osv. Det hadde vært selvdestruktivt i mine øyne. Han behandler meg dårlig, jeg har sex med han...nei takk, så desperat er jeg ikke/har jeg aldri vært! Så jeg har ennå ikke hatt sex med han. I know...lang tid, men jeg har fulgt hjertet mitt hele veien, noe har skurret. Det at jeg nekter å ha sex med han , gjør igjen han frustrert, så det hele har nå blitt en ond sirkel som er vanskelig å komme ut av. Men jeg sier at han først må behandle meg bra, det må ligge i bunnen før det kan bli noe mer. Han har og behandlet meg bra, men så kan han plutselig "bli borte/utilgjengelig...

Nylig fikk jeg vite at mye av årsaken til at han har vært sånn av/på med meg, er at han har røyka ( marihuana ). Han sa i begynnelsen at han gjorde det tidligere ,før han møtte meg, men at han ikke gjorde det lenger. Jeg spurte han flere ganger ( pga min dårlige magefølelse, følte at noe var galt ), om han fortsatt gjorde det, men han nektet HVER gang. Så fikk jeg altså vite at han gjorde det allikevel, mao : han har løyet til meg flere ganger. Han sier han løy om dette fordi han var så redd for å miste meg. Nå er dette noen mnd siden, og han sier han har sluttet, det virker som han har det, men kan aldri være helt sikker. Han har tatt tak i livet sitt, gjort andre ting som har vært bra.

Men så skjer dette nylig: vi hadde ingen planer sammen for helga, han skulle egentlig reise bort med sin kompis, men det blir ikke noe tur allikevel. Han mld og spør hva jeg gjør/hvor jeg er lørdag kveld. Jeg mld tilbake, sier jeg er sammen med ei venninne og noen venner av henne ute på byen. Så ringer han meg. Vi snakker litt sammen og han lurer på om han kan komme. Jeg sier at det er hyggelig. Han sier han skal dra med det samme. Så går tida...jeg begynner å lure på hvor han er, om han kommer, jeg mld etter en times tid, spør om han er på vei. Ingen respons. Så begynner det å bli seint, venninna mi vil dra hjem , har avtalt og møte kjæresten sin hjemme. Jeg skriver at hvis han ikke kommer, drar vi et annet sted. Da skriver han tilbake at det har blitt så seint : han har altså ikke dratt hjemmefra, 2 timer etter at han sa han skulle dra!!!

Jeg begynner å lure på om han har røyka, jeg skriver at dette orker jeg ikke mer, ringer han , men han høres vanlig ut i stemmen. Jeg sier uansett at jeg har fått så NOK av denne oppførselen ( han har vært sånn før noen ganger , er og alltid seinere når han skal komme til meg ). Jeg sier at jeg drar fra utestedet og at han bare kan glemme alt! Han mld, sier han kommer nå allikevel, jeg orker ikke svare, han spør hvor jeg er, hvor stedet er ( hadde tydeligvis glemt det ) , jeg sier jeg har dratt, han spør hvor , jeg sier at det vil jeg ikke si ( jeg dro hjem ) Han mld litt seinere, sier han er på stedet, spør hvor jeg er, leter etter meg, jeg sier for n'te gang at jeg har dratt! Han ringer , mld, skriver at jeg kan ikke bestemme hvor han drar og at han kan gå hvor han vil , også der jeg er...Til slutt ringer han på døra mi. Først vil jeg ikke åpne ( har avvist han før ), men til slutt åpner jeg for å se om han er påvirket av noe, om han f.eks har røyka. Han ser helt fin ut , samtidig er jeg ingen ekseprt på å se sånt, da jeg selv tar avstand fra alt som har med dop å gjøre. Jeg viser at jeg er sint, skuffa... Det er veldig seint, og han legger seg, sovner ved siden av meg.

Neste dag kommer reaksjonen min mer frem, klarer ikke late som om jeg har glemt det. Jeg spør han hvorfor han sa han skulle komme når han ikke gjorde det, han visste jo at jeg venta, og hvorfor ga han meg ingen beskjed, JEG måtte ringe HAN! Da sier han at jeg er så opptatt av klokkeslett, avtaler...mao : helt umulig å diskutere med han. Jeg ble så sint, vi har kranglet mye i det siste og det jeg lurer på er : hvorfor er han sånn? Som om han nesten mangler samvittighet/empati? I tillegg vet han at jeg har problemer med å stole på han, ha tillit til han, så gjør han dette? Han spurte nå sist : "Ja, hva skal jeg gjøre da for at du skal ha tillit til meg"? HALLO??? Som om han mangler selvinnsikt totalt!

Jeg sa flere ganger at jeg klarer ikke ha det sånn lenger, jeg klarer jo heller ikke å innlede et seksuelt forhold til en mann som er sånn mot meg! Han spurte om jeg mener at jeg vil ha pause...jeg svarte ikke. Da han dro neste dag, sa han : "vi sees etterpå"...hva mente han med det? Det er nå over en dag siden. Mener han at det er opp til meg , eller er han og usikker?

På tross av alt dette, har jeg blitt så knyttet til han, føler han kan være mannen i mitt liv, at jeg kan elske han, men når han kan være sånn mot meg, så motsatt av hvordan han ellers kan være ( si at jeg er jenta hans, vise at han er glad i meg, for så å ignorere, gi f... ) , hvordan kan jeg da ha tillit til han? Det er veldig vanskelig å nesten ikke kunne ha en avtale med sin "kjære". Hvorfor er han sånn? Er det andre som kan komme med noen kloke ord her? Jeg mener at han først må behandle meg så jeg kan ha tillit, åpne meg, også seksuelt, ikke motsatt...Kan han føle han har "rett" til å være sånn fordi jeg har ventet så lenge med å ha sex med han, at han føler jeg ikke satser nok? Men jeg har jo gang på gang sagt at han må vise meg at han kan gi meg tillit...Han løy jo til meg over en lang periode pluss umulig å ha avtaler med han...

Kanskje menn her kan se det mer fra hans perspektiv, som mann? Er han evt ikke nok interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres slitsom ut... Jeg hadde heller ikke orket å være med noen som drev med sexnekt og konstant oppmerksomhetsbehov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter forholdet er mere ødeleggende for deg enn det gir av glede synes jeg.

Du burde kutte han ut fullstendig , han har fått mange nok sjanser.

Han er nok ikke moden for et fast seriøst forhold der er det normalt å ha forpliktelser.

Vil ha deg men mere som en elskerinne samtidig som han vil act singel.

Du burde heller droppe han å gi sjanse til andre , langt mere seriøse menn som har kommet litt lenger i modenhet og forståelse for kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter forholdet er mere ødeleggende for deg enn det gir av glede synes jeg.

Du burde kutte han ut fullstendig , han har fått mange nok sjanser.

Han er nok ikke moden for et fast seriøst forhold der er det normalt å ha forpliktelser.

Vil ha deg men mere som en elskerinne samtidig som han vil act singel.

Du burde heller droppe han å gi sjanse til andre , langt mere seriøse menn som har kommet litt lenger i modenhet og forståelse for kvinner.

Takk for svar Eva-80. Problemet er at jeg føler han og har vært seriøs med meg, jeg bruker lang tid på å knytte meg til noen, mulig det og har gjort han usikker?

Han snakker til meg som om jeg er dama i livet hans, ( fremtiden, han vil ha barn med meg osv, osv ) men det er handlingene hans som ofte kan gjøre det motsatt av det han sier, så blir det en ond sirkel...

Mulig det nå er over fra hans side og...Ingen gir lyd til hverandre nå..

Problemet er at jeg føler at vi begge har så sterke følelser for hverandre, men akkurat som om det ikke går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter forholdet er mere ødeleggende for deg enn det gir av glede synes jeg.

Du burde kutte han ut fullstendig , han har fått mange nok sjanser.

Han er nok ikke moden for et fast seriøst forhold der er det normalt å ha forpliktelser.

Vil ha deg men mere som en elskerinne samtidig som han vil act singel.

Du burde heller droppe han å gi sjanse til andre , langt mere seriøse menn som har kommet litt lenger i modenhet og forståelse for kvinner.

Og en ting til ( Eva-80 ) Han kan ikke bare være ute etter et elskerinne forhold når han har holdt på med megn godt over ett år uten å få napp!

Det er sterk seksuell kjemi mellom oss, men det er noe som gjør at jeg trekker meg...

Vi har jo da blitt kjent på andre områder, vært mye sammen, elsker selskapet til hverandre, reist bl.a...Han hadde vel ikke giddet dette hvis han kun vil ha meg som elskerinne? ( vært lite ute på byen, mest hos hverandre )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, og det er da godt å høre at han har slike positive sider også.

Jeg fikk strammet opp min fra begynnelsen angående å komme forskinket til avtaler.

Ved neste brudd sa jeg så var det den siste avtalen og jeg finner heller noen som ikke "waste my time ".

Han var forskinket en gang ved senere anledning, jeg ventet 5 minutter og dro hjem. Han ringte meg minst 30 ganger etterpå uten å få svar på flere dager.

Til slutt ba han mesta på sine knær og kommet aldri mere forskinket etter det.

Dere er litt over denne fasen , men du må sette grensene og holde ord.

Hvilken forklaring gir han egentlig på sånne ting ?

Det må vel bli slik at du må sette hardt mot hardt og dat får det bære eller briste.

At han får slippe unna gang på gang gjør at han tar det ikke seriøst.

Elskerinne trenger vel ikke bare å bety at dere har kun sex, men å bli holdt på matta over lang tid.

Det hjelper fint lite med fine ord, det er handlinge og behandlingen av deg som gir den go`følelsen at du kan stole på han.

Jeg synes det er beundringsverdi at du ikke ga deg hen til han i håp om å knyte forholdet deres .

Virkelig rart at han ikke vil gjør det siste finishen med forholdet som gjør at dere blir et ordentlig par.

Kan han være redd for å binde seg helt ?

Hvor gamle dere er ? Menn under 28-30 er sjelden klar for dette virkelig, etter min erfaring.

At du har det vanskelig med å knytte deg til noen burde gjøre han mere ivrig til å kjøre løpet full ut , da han burde skjønne at om han får deg ordentlig, så kommer du ikke til å stikk av eller være utro med det første.

Trudde at de fleste menn var ute etter nettopp slike kvinner som deg.

Igjen kan jeg bare forklare det evt med ung alder / umodenhet tross alder.

Kan det være at han har sex med noen annen derfor han kjører ikke på mere for at du skal ligge med han ?

Litt vanskelig for å tro at en frisk ung mann ville avstå sex fullstendig pga en jente i over så lang tid.

Beklager om jeg skriver noe idiotisk men prøver bare å se hvor problemet kan ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye rart å ta tak i.

Jeg tror at denne karen fortsatt røyker i ny og ned, med tanke på oppførselen. Han kommer mest sannsynligvis ikke til å innrømme noe som helst, når han tror du kommer til å kutte ut kontakten med han pga. dette.

Klarer du å snakke med han ordentlig, uten å hisse deg opp over Marihuanaen? Det er lettere å få ærlige svar om man kan snakke rolig sammen, ha tillitt til hverandre og kan innrømme feil uten å møte en vegg.

Jeg har møtt flere gutter som røyker, uten at dama veit det. Jeg har fortsatt ikke møtt en eneste en som ønsker å holde det skjult, men de gjør det for at dama mest sannsynlig gjør det slutt om hun finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Skjønner, og det er da godt å høre at han har slike positive sider også.

Jeg fikk strammet opp min fra begynnelsen angående å komme forskinket til avtaler.

Ved neste brudd sa jeg så var det den siste avtalen og jeg finner heller noen som ikke "waste my time ".

Han var forskinket en gang ved senere anledning, jeg ventet 5 minutter og dro hjem. Han ringte meg minst 30 ganger etterpå uten å få svar på flere dager.

Til slutt ba han mesta på sine knær og kommet aldri mere forskinket etter det.

Dere er litt over denne fasen , men du må sette grensene og holde ord.

Hvilken forklaring gir han egentlig på sånne ting ?

Det må vel bli slik at du må sette hardt mot hardt og dat får det bære eller briste.

At han får slippe unna gang på gang gjør at han tar det ikke seriøst.

Elskerinne trenger vel ikke bare å bety at dere har kun sex, men å bli holdt på matta over lang tid.

Det hjelper fint lite med fine ord, det er handlinge og behandlingen av deg som gir den go`følelsen at du kan stole på han.

Jeg synes det er beundringsverdi at du ikke ga deg hen til han i håp om å knyte forholdet deres .

Virkelig rart at han ikke vil gjør det siste finishen med forholdet som gjør at dere blir et ordentlig par.

Kan han være redd for å binde seg helt ?

Hvor gamle dere er ? Menn under 28-30 er sjelden klar for dette virkelig, etter min erfaring.

At du har det vanskelig med å knytte deg til noen burde gjøre han mere ivrig til å kjøre løpet full ut , da han burde skjønne at om han får deg ordentlig, så kommer du ikke til å stikk av eller være utro med det første.

Trudde at de fleste menn var ute etter nettopp slike kvinner som deg.

Igjen kan jeg bare forklare det evt med ung alder / umodenhet tross alder.

Kan det være at han har sex med noen annen derfor han kjører ikke på mere for at du skal ligge med han ?

Litt vanskelig for å tro at en frisk ung mann ville avstå sex fullstendig pga en jente i over så lang tid.

Beklager om jeg skriver noe idiotisk men prøver bare å se hvor problemet kan ligge.

Hei igjen Eva-80, og takk for et langt og utfyllende svar!

Vi er begge over 30, men jeg har liten livserfaring med menn, føler meg mye yngre.

Godt mulig han har vanskelig for å binde seg...men det har jo jeg og på en måte. Samtidig vet han at jeg trenger mer tillit fra han. Han har vært veldig ivrig på å ville ha sex med meg, noen ganger må jeg skyve han hardt unna meg..men jeg skjønner jo at han blir frustrert. Det jeg ikke skjønner, er at han gjør sånn som jeg nå nevnte i mitt hovedinnlegg, at han sier han kommer for å møte meg, men så nærmest gir blaffen, som igjen gjør at jeg ikke klarer å ha tillit til han. Han ødelegger på en måte for seg selv.

Jeg har og lenge tenkt på om han ser andre for sex, jeg har spurt han flere ganger, men han nekter. Det gjorde han jo og med røykinga i begynnelsen, så godt mulig han juger. Det er her jeg har problemer med tilliten. Som om han kan si noe, men gjøre noe annet. En gang vi hadde en dårlig periode, så jeg kjapt på mobilen, og der var det et annet damenavn, mange mld, der hun bl.a spurte om å finne på noe en kveld. Jeg konfronterte han med dette, han hadde ingen god forklaring....

Selv om han er frustrert, er det ikke rett av han å ha sex med andre...det kaller jeg utroskap. Da burde han rydde opp med meg først. Men jeg vet jo ikke dette sikkert. Vet bare at han har kontakt med andre jenter/damer via sms, fb, mail etc...virker som om han har et stort behov for bekreftelse, kanskje ikke så bra tegn..? Vi har iallefall hatt mange krangler også pga dette...ikke fordi jeg er veldig sjalu og kontrollerende, jeg er litt sjalu, noe som er vanlig vil jeg tro, men om han juger, føler jeg han går bak ryggen min og det tolererer jeg bare ikke. Han har og vist at han kan være sjalu i forhold til meg. Spør hvem jeg snakker med hvis noen ringer f.eks.

Tenker du ( eller andre her ) at det er sannsynlig at han ser andre utifra det jeg beskriver? Vi har ikke hatt kontakt de siste dagene, etter at han dro fra meg. Kanskje han har begynt å date andre? Han spurte om jeg trengte pause nå sist, det ble aldri svart på det, men mulig han tolker det sånn. Er det ikke bedre å snakke om det istedenfor å la det gli ut i sanden? Eller skal jeg bare vente å se om han tar kontakt?

Tenker og at det kanskje er bedre med å si slutt enn pause? Hva kan man gjøre i pausen liksom? Men så er jeg og usikker på om jeg vil ha pause/brudd...dette er så vanskelig!

Jeg syne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, og det er da godt å høre at han har slike positive sider også.

Jeg fikk strammet opp min fra begynnelsen angående å komme forskinket til avtaler.

Ved neste brudd sa jeg så var det den siste avtalen og jeg finner heller noen som ikke "waste my time ".

Han var forskinket en gang ved senere anledning, jeg ventet 5 minutter og dro hjem. Han ringte meg minst 30 ganger etterpå uten å få svar på flere dager.

Til slutt ba han mesta på sine knær og kommet aldri mere forskinket etter det.

Dere er litt over denne fasen , men du må sette grensene og holde ord.

Hvilken forklaring gir han egentlig på sånne ting ?

Det må vel bli slik at du må sette hardt mot hardt og dat får det bære eller briste.

At han får slippe unna gang på gang gjør at han tar det ikke seriøst.

Elskerinne trenger vel ikke bare å bety at dere har kun sex, men å bli holdt på matta over lang tid.

Det hjelper fint lite med fine ord, det er handlinge og behandlingen av deg som gir den go`følelsen at du kan stole på han.

Jeg synes det er beundringsverdi at du ikke ga deg hen til han i håp om å knyte forholdet deres .

Virkelig rart at han ikke vil gjør det siste finishen med forholdet som gjør at dere blir et ordentlig par.

Kan han være redd for å binde seg helt ?

Hvor gamle dere er ? Menn under 28-30 er sjelden klar for dette virkelig, etter min erfaring.

At du har det vanskelig med å knytte deg til noen burde gjøre han mere ivrig til å kjøre løpet full ut , da han burde skjønne at om han får deg ordentlig, så kommer du ikke til å stikk av eller være utro med det første.

Trudde at de fleste menn var ute etter nettopp slike kvinner som deg.

Igjen kan jeg bare forklare det evt med ung alder / umodenhet tross alder.

Kan det være at han har sex med noen annen derfor han kjører ikke på mere for at du skal ligge med han ?

Litt vanskelig for å tro at en frisk ung mann ville avstå sex fullstendig pga en jente i over så lang tid.

Beklager om jeg skriver noe idiotisk men prøver bare å se hvor problemet kan ligge.

Innlegget mitt idag kl 20:12 var fra trådstarter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rart å ta tak i.

Jeg tror at denne karen fortsatt røyker i ny og ned, med tanke på oppførselen. Han kommer mest sannsynligvis ikke til å innrømme noe som helst, når han tror du kommer til å kutte ut kontakten med han pga. dette.

Klarer du å snakke med han ordentlig, uten å hisse deg opp over Marihuanaen? Det er lettere å få ærlige svar om man kan snakke rolig sammen, ha tillitt til hverandre og kan innrømme feil uten å møte en vegg.

Jeg har møtt flere gutter som røyker, uten at dama veit det. Jeg har fortsatt ikke møtt en eneste en som ønsker å holde det skjult, men de gjør det for at dama mest sannsynlig gjør det slutt om hun finner ut av det.

Takk for svar Muffesk! Jeg er enig i det du sier, var overbevist om at han hadde røyka med tanke på oppførselen, da "opphører" tid på en måte, han har forklart meg det selv. Problemet er at det er et tillitsbrudd fra hans side hvis han gjorde det. Det skjedde noe som gjorde at han ville holde seg unna det, jeg hjalp han også i denne perioden. Da er det ikke akkurat mye tillit å finne i han, hvis han fortsetter pluss at han juger til meg.

Det jeg spesielt reagerte på , var at han brukte så lang tid på å oppfatte at jeg hadde dratt fra det utestedet, han mld mange ganger om hvor jeg var , selv om jeg hadde svart like mange ganger at jeg hadde dratt. Da han kom, så han som sagt ok ut, kanskje litt mørkere/blålig under øynene, men han sa han var trøtt , og han sovnet nesten momentant. Er det et tegn på at han har røyka? Det var jo og blitt veldig seint. Han var ikke sløv på noensomhelst måte. Da jeg spurte han den kvelden og neste dag om han hadde røyka, nektet han bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du OG han høres slitsomme ut.. 1 år uten sex!?!? det er ikke SÅ stort at man trenger å drøye det så lenge? Kanskje hvis du begynner å fokusere mer på det positive han gjør istedenfor å klage/mase om tillit osv, å heller gi han oppmuntring og noe igjen for det han gjør riktig, så vil dere kanskje få det bedre? Må jo være voldsomt umotiverende for en person å holde på med noen som ikke vil ha sex. forstår folk som venter 1-4 måneder, men 1 år var vel litt overdrevent..

Anonym poster: 4c062d3f5cd9c3a4a4634df50dc97075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med tid kan være relativt, og er ikke alltid noe man "må følge". Fordi samfunnet "forventer" at "det" skal skje etter ei viss tid...sånn har jeg aldri diltet etter samfunnet, jeg har alltid tenkt selv, gått mine egne veier. Jeg har som sagt fulgt hjerte og magefølelse. Når han ofte gjør det motsatte av å gi meg tillit, er det ikke rart jeg trekker meg...Det er ikke helt rett å si at det ikke har vært noe sex, da det har vært litt seksuell kontakt på andre måter enn samleie. Der har grensa mi gått. Jeg føler at jeg er verdifull og vil ha en som gir meg den følelsen. Så får tida vise om han kan gi meg det, eller om jeg/vi må bryte. Det kompliserte her er jo at jeg har falt for han, hjertet mitt, tross hans kritiske oppførsel til tider... Kjærligheten skal ikke være lett..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde treffes og rydde oppi dette her. Hvem tar initiativet har ingenting å si.

Gjør ikke han så burde du. Men at han spurt om du vil ha pause indikerer mere på at han vil det, men menn er ikke flinke til å si slike ting selv.

Mange av de kvier seg til å gjøre det slutt, oppfører seg heller som drittsekker for at hun skal droppe han.

Nei, som sagt så må dere treffes F2F og avgjøre der og da.

Enten så starter dere et forhold der du gir han tillitt og sex og han holder seg til avtaler , ingen andre flørt og ingen marihuana. ( hvis du ikke klarer å godta det )

Kanskje bedre å si at du liker ikke det, men vil at han skal være ærlig og røyker han og inrømmer han så ikke lag drama.

Har han ellers ordentlig jobb og et ordentlig liv så går dette også over snart. Kanskje det er noe med kompisegjengen.

Han trenger mye bekreftelse og gir du ikke han det, så kommer han til å lete andre steder.

Noen er slik dessverre.

Jeg alltid mente at man må gi tillitt på forhånd være litt raus å sette alt på et kort når man starter noe sammen.

Ikke poersjonere, spesielt ikke over så lang tid.

Det kan hende at man brenner seg, men i livet har ingen garanti.

Pause betyr som regel brudd som utsettes og gjøres styggere. pga mistanker og sjalusi, og kjenner per i dag ingen som fortsatte forholdet etter en såkalt pause.

Dere må komme til en felles avgjørelse og om dere vil være sammen så sett strek over fortiden. Gi masse av dere selv og får like mye tilbake skal du se.

Masse lykke til.

Ps : Om du har lyst, send meg en pm hvordan det gikk til :) litt nyskjerrig her jeg :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar igjen!

Han spurte om jeg mente pause, fordi jeg sa flere ganger at jeg klarer ikke dette lenger. Ja, vet jeg kan bli veldig følelsesladet til tider, og si ting i øyeblikkets raseri, som jeg senere angrer på/trekker tilbake. Men jeg mente det jeg sa : at å aldri kunne regne med han, er noe jeg ikke orker mer.

Når bør jeg ta kontakt mener du? Vi har ikke hatt kontakt på flere dager nå, siden han dro fra meg. Skal jeg drøye den lenger eller ta kontakt så fort som mulig? Du tror ikke tid og kan være bra, at man da får tid til å tenke, evt savne?

Tror du helt ærlig utifra det jeg skriver, at han ser en annen dame nå?

Jeg tenker at det beste nå er kanskje å gjøre det slutt siden det har blitt som det har blitt, og heller starte med blanke ark hvis vi begge føler for det? Eller er det best å ikke ha et brudd hvis det fortsatt er verdt å kjempe for?

Når det gjelder marihuana, er jeg ikke sånn kjip "overstraight" person som sender han på dør hvis han røyker, men problemet er hva røyking fører med seg. Det er mange løgner , umulig å ha avtaler med en som røyker og det skjedde som sagt en episode som gjorde at han sa til meg at han ville slutte. Han lovte meg det. Hvis han nå røyka igjen og da i tillegg løy til meg ( nektet ), klarer jeg jo ikke å få tillit til han. Jeg har på følelsen at han røyka ganske mye før, derfor tror jeg det er best han kutter helt.

Mange spørsmål her...

Igjen , tusen takk for svar! Jeg er heller ikke verdens enkleste...Du har fått meg til å se det hele litt klarere!

Hvis du har flere svar, er jeg veldig takknemlig!

Yep, skal gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde treffes og rydde oppi dette her. Hvem tar initiativet har ingenting å si.

Gjør ikke han så burde du. Men at han spurt om du vil ha pause indikerer mere på at han vil det, men menn er ikke flinke til å si slike ting selv.

Mange av de kvier seg til å gjøre det slutt, oppfører seg heller som drittsekker for at hun skal droppe han.

Nei, som sagt så må dere treffes F2F og avgjøre der og da.

Enten så starter dere et forhold der du gir han tillitt og sex og han holder seg til avtaler , ingen andre flørt og ingen marihuana. ( hvis du ikke klarer å godta det )

Kanskje bedre å si at du liker ikke det, men vil at han skal være ærlig og røyker han og inrømmer han så ikke lag drama.

Har han ellers ordentlig jobb og et ordentlig liv så går dette også over snart. Kanskje det er noe med kompisegjengen.

Han trenger mye bekreftelse og gir du ikke han det, så kommer han til å lete andre steder.

Noen er slik dessverre.

Jeg alltid mente at man må gi tillitt på forhånd være litt raus å sette alt på et kort når man starter noe sammen.

Ikke poersjonere, spesielt ikke over så lang tid.

Det kan hende at man brenner seg, men i livet har ingen garanti.

Pause betyr som regel brudd som utsettes og gjøres styggere. pga mistanker og sjalusi, og kjenner per i dag ingen som fortsatte forholdet etter en såkalt pause.

Dere må komme til en felles avgjørelse og om dere vil være sammen så sett strek over fortiden. Gi masse av dere selv og får like mye tilbake skal du se.

Masse lykke til.

Ps : Om du har lyst, send meg en pm hvordan det gikk til :) litt nyskjerrig her jeg :):klemmer:

P.S: Synes du det høres ut som om han har bestemt seg?

Glemte å spørre hva betyr pm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pm betyr privat melding som du kan sende her :)

Jeg tror egentlig ikke han bestemmte seg helt, det gjør menn veldig sjelden ang. kvinner :)

De liker å holde døra på gløtt og lukker det helt bare ved spesielle tilfeller som utroskap o.l.

Hmm, om han har sex med andre er vanskelig å si, men en frisk mann på noen og 30 tror jeg ikke er avholds ..

spesielt hvis hans drift er normalt og du måtte dytte han av deg.

han er sikkert veldig kåt på deg, men han trenger å få utløsning via skikkelig sex noen ganger hvis han er ikke helt feilskrudd.

Hvordan du deffinierer dette ang. utroskap er opp til deg.

Du ville sikkert føle deg såret, men ærlig talt så synes jeg ikke du kan klandre han for det.

Etter sult og tørst er sexualdriften er den mest sterke i oss mennesker.

Synes heller ikke du burde spør han om dette , han vil nekte da han vil ikke såre deg, han skjønner vel at du er litt kvinnelig og romantisk anlagt og ville neppe forstå.

Om dere hatt allerede flere dagers avstand så burde dette være nok til å savne deg.

Jeg ville tatt den samtalen fortast mulig for å få det ut av systemet på et vis.

Om dere blir sammen så er det en glede, om ikke så kan du begynne med det nye livet uten han.

Ingen vits i å utsette noen av delene.

Jeg forstår at konsekvensene av røykinga er uheldig,men han må ville det selv å slutte, jo mere du maser om det jo lengre du dytter han.

Men.. du kan velge å stille han til valg. Enten du eller røyken. ( spesielt hvis det går utover forholdet)

Du kan jo skrive huskelapp på forhånd for å kunne diskutere med han saklig og ikke i kampens hete glemme halvparten av det du ville si/ spørre om .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar Muffesk! Jeg er enig i det du sier, var overbevist om at han hadde røyka med tanke på oppførselen, da "opphører" tid på en måte, han har forklart meg det selv. Problemet er at det er et tillitsbrudd fra hans side hvis han gjorde det. Det skjedde noe som gjorde at han ville holde seg unna det, jeg hjalp han også i denne perioden. Da er det ikke akkurat mye tillit å finne i han, hvis han fortsetter pluss at han juger til meg.

Det jeg spesielt reagerte på , var at han brukte så lang tid på å oppfatte at jeg hadde dratt fra det utestedet, han mld mange ganger om hvor jeg var , selv om jeg hadde svart like mange ganger at jeg hadde dratt. Da han kom, så han som sagt ok ut, kanskje litt mørkere/blålig under øynene, men han sa han var trøtt , og han sovnet nesten momentant. Er det et tegn på at han har røyka? Det var jo og blitt veldig seint. Han var ikke sløv på noensomhelst måte. Da jeg spurte han den kvelden og neste dag om han hadde røyka, nektet han bestemt.

Røyking kan jo som kjent gjøre at man blir sløv og litt "surrete", glemmer ting som skjer der og da ol.

Det jeg tror kan ha skjedd er at han røyka når han sa han skulle komme, men at han ble for fjern til å kunne møte deg uten at du hadde fått mistanke. (Som sagt, dette er kun noe jeg tenker mtp. hasj. Jeg kan være helt på bærtur da jeg ikke kjenner fyren!)

Mørke ringer under øynene får vel de fleste om de er trøtt og sliten, så det er litt vanskelig å si. Det kan til tider være nærmest umulig å se om en person er påvirket, da folk reagerer så forskjellig- men det har også mye å si hvor lenge de har holdt på.

min erfaring er at man merker det mye fortere på de som ikke har røyka mer enn et par år, enn de som har holdt på en god stund. Da er det ikke alltid man kan se det, eller merke det på oppførsel, kanskje bare litt mer avslappa eller kvikkere enn vanlig, man trenger absolutt ikke å være sløv.

Er man sliten og bakfjern kan man fort sovne på sekundet, men det kan man vel og om man bare er veldig trøtt.

Håper du får noe hjelp av svarene, jeg svarer bare utifra hva jeg har opplevd tidligere.

Lykke til, uansett hva du finner ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett denne mannen en god stund nå ( 1 år og noen mnd )

Jeg ble falt med det samme, følte han og ble forelsket i meg, men jeg bruker lang tid når jeg først involverer meg i noen. Trenger tid på å bli kjent, få tillit. Men så skjedde det ofte at han kunne være mye seinere mht avtaler f.eks. Han har hele tiden vist intesresse, vært mer "på" enn meg på mange måter, jeg har trukket meg når det kommer til sex fordi jeg klarer ikke å ha tillit til han, bl.a pga dette.

Det er ikke akkurat tiltrekkende når en type forventer at jeg hopper på han når han først nærmest har "glemt" avtalen, kommer mye seinere enn avtalt ...kan la være å svare på sms når vi har en avtale osv. Det hadde vært selvdestruktivt i mine øyne. Han behandler meg dårlig, jeg har sex med han...nei takk, så desperat er jeg ikke/har jeg aldri vært! Så jeg har ennå ikke hatt sex med han. I know...lang tid, men jeg har fulgt hjertet mitt hele veien, noe har skurret. Det at jeg nekter å ha sex med han , gjør igjen han frustrert, så det hele har nå blitt en ond sirkel som er vanskelig å komme ut av. Men jeg sier at han først må behandle meg bra, det må ligge i bunnen før det kan bli noe mer. Han har og behandlet meg bra, men så kan han plutselig "bli borte/utilgjengelig...

Nylig fikk jeg vite at mye av årsaken til at han har vært sånn av/på med meg, er at han har røyka ( marihuana ). Han sa i begynnelsen at han gjorde det tidligere ,før han møtte meg, men at han ikke gjorde det lenger. Jeg spurte han flere ganger ( pga min dårlige magefølelse, følte at noe var galt ), om han fortsatt gjorde det, men han nektet HVER gang. Så fikk jeg altså vite at han gjorde det allikevel, mao : han har løyet til meg flere ganger. Han sier han løy om dette fordi han var så redd for å miste meg. Nå er dette noen mnd siden, og han sier han har sluttet, det virker som han har det, men kan aldri være helt sikker. Han har tatt tak i livet sitt, gjort andre ting som har vært bra.

Men så skjer dette nylig: vi hadde ingen planer sammen for helga, han skulle egentlig reise bort med sin kompis, men det blir ikke noe tur allikevel. Han mld og spør hva jeg gjør/hvor jeg er lørdag kveld. Jeg mld tilbake, sier jeg er sammen med ei venninne og noen venner av henne ute på byen. Så ringer han meg. Vi snakker litt sammen og han lurer på om han kan komme. Jeg sier at det er hyggelig. Han sier han skal dra med det samme. Så går tida...jeg begynner å lure på hvor han er, om han kommer, jeg mld etter en times tid, spør om han er på vei. Ingen respons. Så begynner det å bli seint, venninna mi vil dra hjem , har avtalt og møte kjæresten sin hjemme. Jeg skriver at hvis han ikke kommer, drar vi et annet sted. Da skriver han tilbake at det har blitt så seint : han har altså ikke dratt hjemmefra, 2 timer etter at han sa han skulle dra!!!

Jeg begynner å lure på om han har røyka, jeg skriver at dette orker jeg ikke mer, ringer han , men han høres vanlig ut i stemmen. Jeg sier uansett at jeg har fått så NOK av denne oppførselen ( han har vært sånn før noen ganger , er og alltid seinere når han skal komme til meg ). Jeg sier at jeg drar fra utestedet og at han bare kan glemme alt! Han mld, sier han kommer nå allikevel, jeg orker ikke svare, han spør hvor jeg er, hvor stedet er ( hadde tydeligvis glemt det ) , jeg sier jeg har dratt, han spør hvor , jeg sier at det vil jeg ikke si ( jeg dro hjem ) Han mld litt seinere, sier han er på stedet, spør hvor jeg er, leter etter meg, jeg sier for n'te gang at jeg har dratt! Han ringer , mld, skriver at jeg kan ikke bestemme hvor han drar og at han kan gå hvor han vil , også der jeg er...Til slutt ringer han på døra mi. Først vil jeg ikke åpne ( har avvist han før ), men til slutt åpner jeg for å se om han er påvirket av noe, om han f.eks har røyka. Han ser helt fin ut , samtidig er jeg ingen ekseprt på å se sånt, da jeg selv tar avstand fra alt som har med dop å gjøre. Jeg viser at jeg er sint, skuffa... Det er veldig seint, og han legger seg, sovner ved siden av meg.

Neste dag kommer reaksjonen min mer frem, klarer ikke late som om jeg har glemt det. Jeg spør han hvorfor han sa han skulle komme når han ikke gjorde det, han visste jo at jeg venta, og hvorfor ga han meg ingen beskjed, JEG måtte ringe HAN! Da sier han at jeg er så opptatt av klokkeslett, avtaler...mao : helt umulig å diskutere med han. Jeg ble så sint, vi har kranglet mye i det siste og det jeg lurer på er : hvorfor er han sånn? Som om han nesten mangler samvittighet/empati? I tillegg vet han at jeg har problemer med å stole på han, ha tillit til han, så gjør han dette? Han spurte nå sist : "Ja, hva skal jeg gjøre da for at du skal ha tillit til meg"? HALLO??? Som om han mangler selvinnsikt totalt!

Jeg sa flere ganger at jeg klarer ikke ha det sånn lenger, jeg klarer jo heller ikke å innlede et seksuelt forhold til en mann som er sånn mot meg! Han spurte om jeg mener at jeg vil ha pause...jeg svarte ikke. Da han dro neste dag, sa han : "vi sees etterpå"...hva mente han med det? Det er nå over en dag siden. Mener han at det er opp til meg , eller er han og usikker?

På tross av alt dette, har jeg blitt så knyttet til han, føler han kan være mannen i mitt liv, at jeg kan elske han, men når han kan være sånn mot meg, så motsatt av hvordan han ellers kan være ( si at jeg er jenta hans, vise at han er glad i meg, for så å ignorere, gi f... ) , hvordan kan jeg da ha tillit til han? Det er veldig vanskelig å nesten ikke kunne ha en avtale med sin "kjære". Hvorfor er han sånn? Er det andre som kan komme med noen kloke ord her? Jeg mener at han først må behandle meg så jeg kan ha tillit, åpne meg, også seksuelt, ikke motsatt...Kan han føle han har "rett" til å være sånn fordi jeg har ventet så lenge med å ha sex med han, at han føler jeg ikke satser nok? Men jeg har jo gang på gang sagt at han må vise meg at han kan gi meg tillit...Han løy jo til meg over en lang periode pluss umulig å ha avtaler med han...

Kanskje menn her kan se det mer fra hans perspektiv, som mann? Er han evt ikke nok interessert?

En narkoman har mer kjærlighet til narkotika enn en kjæreste. Du får ha lukke til med kjærligheten...

Anonym poster: fa06a284baeeaa3cf8337409fb00acd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mye slik som jeg hadde det i starten på vårt forhold. Røyking og brutte avtaler, var fysisk og psykisk borte i perioder.

Dette er slitsomt for deg.

At han sier at han har sluttet med røyking tror jeg du må "ta med en klype salt". Det sa partneren min også...for å unngå meg sur og at jeg droppet han. Det skal, dessverre, mye til for å kutte ut røykingen. At den kan reduseres mye klarer dem som oftest, men å kutte det helt er visst ikke så lett. Husk at han nok befinner seg i ett miljø der det røykes.

Jeg gav min samboer beskjed om å holde seg unna "de vennene".

Jeg føler at det er stoffet som gjør at de blir litt fraværende til tider(tenker da på dem som røyker jevnlig og mye)

Det sies at en aldri kan stole på en narkoman, og på mange måter han jeg erfart dette.

Han er nok veldig glad i deg, men han synes det er vanskelig å balansere ett forhold og denne "lasten" han har med dop. Situasjonen din er nesten identisk med slik jeg hadde det, -i lang tid.

For oss har ting kommet seg, jeg har lært han mer å kjenne, og han har skjerpet seg. Men fortsatt så skjer det at han røyker (noe jeg selvsagt ikke godtar) men det er nå bare slik det er.

Du må finne ut av hva du vil, og ta det derifra. Vet det er vanskelig, for en vil så gjerne. Bare pass på at du ikke sliter deg helt ut, for det er faktisk han som må bevise her.

Klem

Anonym poster: 3d4c6471771a4aa59742da6e79f9b65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...