Gå til innhold

Hvordan slutte å "gnage"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kjæreste jeg er utrolig glad i, og som er perfekt for meg.

Problemet er at jeg syter veldig lett, jeg liker rett og slett at han "kryper" litt når jeg er sur, at han sender meg fine mld, gir meg blomster osv når jeg er sur. Så jeg blir lett sur.

Nå har han sagt at jeg klager så mye på det han gjør, at han føler han ikke er god nok. Vil virkelig ikke miste ham fordi jeg blir så lett sur!!:(

Hvordan kan jeg slutte å bry meg om småting, og la være å la det gå utover ham dersom jeg har en dårlig dag?

Anonym poster: 2220238cecfea637dbc7bc83be5148f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en kjæreste jeg er utrolig glad i, og som er perfekt for meg.

Problemet er at jeg syter veldig lett, jeg liker rett og slett at han "kryper" litt når jeg er sur, at han sender meg fine mld, gir meg blomster osv når jeg er sur. Så jeg blir lett sur.

Nå har han sagt at jeg klager så mye på det han gjør, at han føler han ikke er god nok. Vil virkelig ikke miste ham fordi jeg blir så lett sur!!:(

Hvordan kan jeg slutte å bry meg om småting, og la være å la det gå utover ham dersom jeg har en dårlig dag?

Anonym poster: 2220238cecfea637dbc7bc83be5148f9

Du må fortelle han at du misbruker surhet for å få blomster, og be han om å ikke gi deg blomster når du er sur, men heller når du er blid, slik at han på den måten kan forsterke dine mest hyggelige og ikke din uhyggelige adferd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har dager hvor du kjenner at i dag vil jeg veldig lett bli sur så send en tekstmelding som er en advarsel om at du kjenner at du vil bli sur veldig lett og at han bør holde seg unna, men at gode ord fra han i løpet av dagen kan hjelpe til at du ikke blir like sur

og når kvelden kommer sender du en melding med en stor takk for at han ikke lot surheta di gå utover han

Anonym poster: 79f42e5dc42b97e54d0290c8aea5026e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Har en kjæreste jeg er utrolig glad i, og som er perfekt for meg.

Problemet er at jeg syter veldig lett, jeg liker rett og slett at han "kryper" litt når jeg er sur, at han sender meg fine mld, gir meg blomster osv når jeg er sur. Så jeg blir lett sur.

Nå har han sagt at jeg klager så mye på det han gjør, at han føler han ikke er god nok. Vil virkelig ikke miste ham fordi jeg blir så lett sur!!:(

Hvordan kan jeg slutte å bry meg om småting, og la være å la det gå utover ham dersom jeg har en dårlig dag?

Anonym poster: 2220238cecfea637dbc7bc83be5148f9

1. Lobotomering

2. Kjønnskifte

3. Kutt P-pillene, plugg inn hormonspiral

4. Dump ham

Sånn, da har du litt av hvert å velge i som i tillegg faktisk funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Har en kjæreste jeg er utrolig glad i, og som er perfekt for meg.

Problemet er at jeg syter veldig lett, jeg liker rett og slett at han "kryper" litt når jeg er sur, at han sender meg fine mld, gir meg blomster osv når jeg er sur. Så jeg blir lett sur.

Anonym poster: 2220238cecfea637dbc7bc83be5148f9

Først og fremst: Har du tenkt over hvorfor du gjør dette? Hvorfor vil du at han skal krype litt?

For min del har det hjulpet å forstå seg selv og hvorfor jeg egentlig gjør ting.

Alle har en dårlig dag nå og da.. Da synes jeg rådene som har blitt gitt her er greie. Si fra at du har en dårlig dag og hold litt avstand så dere slipper å krangle :-). Det blir bare vondt verre for både deg og han hvis han skal få lide for at du har en dårlig dag.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kjæreste jeg er utrolig glad i, og som er perfekt for meg.

Problemet er at jeg syter veldig lett, jeg liker rett og slett at han "kryper" litt når jeg er sur, at han sender meg fine mld, gir meg blomster osv når jeg er sur. Så jeg blir lett sur.

Tenk deg om 2 ganger før du blir sur for ting. Finnes grenser for hvor lenge mannfolk orker å forholde seg til sånt.

Jeg hadde i hvert fall ikke giddet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest downward spiral

En føler seg dårlig, en gnager og får respons som igjen fører til dårlig samvittighet som igjen gjør at en føler seg dårlig, en gnager og får respons som igjen fører til dårlig samvittighet som igjen gjør at en føler seg dårlig, en gnager og får respons som igjen fører til dårlig samvittighet som igjen gjør at en føler seg dårlig, en gnager og får respons som igjen fører til dårlig samvittighet som igjen gjør at en føler seg dårlig, en gnager og får respons som igjen fører til dårlig samvittighet som igjen gjør at en føler seg dårlig, en gnager og får respons som igjen fører til dårlig samvittighet som igjen gjør at en føler seg dårlig, en gnager og får respons som :bond:

...så slutt med det da, se som sagt på det gode og ja.. alt er nå engang dualistisk og ja.. en skal ta det onde med det gode.

Det betyr ikke ditt selvbilde, men måten du ser andre på.. hvem du er da og akkurat hva det er som gjør at en føler seg så bra da selv om en egentlig ikke gjør det, men det gjør da ikke noe ettersom man synes at blomster er noe en fortjener... parce que je le vaux bien?

..bien?

Nei, og det vet du godt TS.. altså at det er det ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS :)

Jeg var nettop i en sånn situasjon du beskriver. Mannen tok felleskonto kortet som vi bruker til matlaging, og reiste på jobb. plutselig må han jobbe overtid, og jeg har influensa.

Han sender meg en beskjed, må jobbe overtid....

Plutselig kjenner jeg at det hadde vært deilig om han fikk dårlig samvittighet, men så skjerpa jeg meg og sa at det er i orden, det fikser jeg.

u må rett og slett bestemme deg for å ikke reagere med å prøve å gi ham dårlig samvittighet. Det er mulig å ødelegge et forhold om du fortsetter sånn. Jeg vil ikke være en martyr, og jeg vil ikke at han skal tenke at jeg prøver å ødelegge selvfølelsen hans.

Anonym poster: 3ed1c8b3f35efdace65db5fb0625e66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har en kjæreste jeg er utrolig glad i, og som er perfekt for meg.

Problemet er at jeg syter veldig lett, jeg liker rett og slett at han "kryper" litt når jeg er sur, at han sender meg fine mld, gir meg blomster osv når jeg er sur. Så jeg blir lett sur.

Nå har han sagt at jeg klager så mye på det han gjør, at han føler han ikke er god nok. Vil virkelig ikke miste ham fordi jeg blir så lett sur!!:(

Hvordan kan jeg slutte å bry meg om småting, og la være å la det gå utover ham dersom jeg har en dårlig dag?

Anonym poster: 2220238cecfea637dbc7bc83be5148f9

Se til å bli voksen! Du har en fjollete oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macha Mong Ruad

Det du gjør er en form for psykisk terror, og noe du bare må slutte med. Når du har et så bevisst forhold til det du driver med, er du også i stand til å la være. Og du bør fortelle han hva og hvorfor du gjør det, både så du er "avslørt" og så han kan slutte å belønne oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...