Gå til innhold

Er han på gli?


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Samboer gjennom en del år har vært tydelig på at han ikke ønsker seg barn. Jeg har vært tydelig på det motsatte.

Han har gitt noen vage forsikringer på at "det blir en tid for barn for oss to" ved noen anledninger, samtidig som han ved andre anledninger har vært veldig bastant på at "han ikke ønsker seg barn iallefall". Som regel skjer sistnevnte når han er full.

Jeg går ikke lengre inn i noen diskusjon med han, men han vet hvor jeg står og at vi muligens ikke er evig om vi ikke vil det samme i nær fremtid. Jeg vet at han vil ha fremtiden med meg, han seg bolig,alderdom..bare ikke barn (sier han)

Uansett.

Etter en "proklamering" om hvor lite han ønsker seg barn- han var småfull og veldig bestemt på aldri blir far - hadde vi sex "som kan lede til barn".( Noe han selvsagt ikke har villet før, jeg bruker ikke p-piller) Jeg ble veldig overrasket?! Han gjorde det MOTSATTE av det han burde ha gjort ifht et ikke-eksisterende barneønske. "Du vet som kan skje nå?" spurte jeg.

Jeg valgte ikke å presse han og mase om det,og satse på han var på gli :)

Han har gjort det en gang til, og han vet jo at det kan bli barn av det. Jeg er jo veldig glad for det, men samtidig blir det jo litt latterlig og barnslig også. Føler ikke vi driver å prøver å få barn akkurat, selv om vi nå iallefall tar noen sjanser;)

Likevel sier han fremdeles at han ikke vil ha barn. Og de fleste gangene vi har sex passer han på at det ikke blir det.

Jeg synes bare det er rart med disse to "glippene" hans?

Er det lov å håpe at han er i ferd med å endre ståsted? Noen med lignende erfaringer?

(Til slutt: selv om dette høres kleint og barnslig ut, så er vi faktisk gamle nok til barn. 30ish,faktisk. OG vi kommuniserer bra, til de som lurer på hvorfor jeg ikke SPØR han. Akkurat nå føler jeg det klokest å la han slippe barenspørsmål, både taktisk og mht han ;) Ikke sikkert han aner hva som skjer selv heller :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra barn og fulle folk....

"Og det er jo bare å ta abort".

"Dere" driver ikke å prøver akkurat, men for meg høres det ut som at "du akkurat driver og prøver".

Jeg syns du skal snakke med han og få han med på leken, før du potensielt får deg en ubehagelig overaskelse. Så det er ikke greit å mase på han, men det er greit å prøve å bare "plutselig være gravid" ?

At han var full taler mer for at det er det han egentlig mener om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS Her. Han var ikke full under "akten", nei. Hn visste veldig godt hva han gjorde og hva det kunne lede til :)

Han vet hva jeg vil, vi har snakket om det utrolig mange ganger. jeg ser ikke helt at det fører noe sted.

Han sier hva han vil. Likevel velger han å ta sjanser som potensielt kan føre til barn (som jeg ønsker meg, men som han sier han ikke ønsker seg)

JEG lurer ,og håper ,iallefall da at han kanskje er på gli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Han er bare "bestemt" på at han ikke vil ha noen, han har ikke noen bedre begrunnelse enn "har ikke lyst på".

Jeg beynner og håpe på at det kanskje er i ferd med å endre seg gitt sjansene han tar når han ikke bruker prevansjon.

Spørsmålet mitt hva egentlig om noen hadde noen teorier, eller lignende erfaringer, for hvorfor han plutselig er villig til å ta de sjansene. Han har tidligere vært veldig påpasselig med at det ikke skal bli barn. Er ikke som om det er noen hemmlighet at jeg ikke bruker pilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Han er bare "bestemt" på at han ikke vil ha noen, han har ikke noen bedre begrunnelse enn "har ikke lyst på".

Jeg beynner og håpe på at det kanskje er i ferd med å endre seg gitt sjansene han tar når han ikke bruker prevansjon.

Spørsmålet mitt hva egentlig om noen hadde noen teorier, eller lignende erfaringer, for hvorfor han plutselig er villig til å ta de sjansene. Han har tidligere vært veldig påpasselig med at det ikke skal bli barn. Er ikke som om det er noen hemmlighet at jeg ikke bruker pilla.

Det heter seg at små barn og fulle menn snakker rett fra levra.

Kan jo hende det ligger noe bak det allikevel.. Kanskje han ikke er moden for det enda? Kanskje han føler det ikke er noe for han, eller at han ikke ville ha strukket til som far?

Det å få barn er et stort ansvar.

Det er vel egentlig ingen andre enn han som vet svaret på dette.

Anonym poster: 173994310e469f17c43b81faad2283fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...