Gå til innhold

Hvordan imponere nydama med mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier som regel å lage grandiosa, nudler eller fiskepinner, men det er litt stusselig å lage til dama. Så hvilke oppskrifter børjeg følge?

Anonym poster: 3a8a525c74cb280682e518b9c60c4c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du noe om hva hun liker?

Er jo masse som er godt som ikke er for avansert, men det er litt vanskelig å komme med konkrete eksempler uten noe annet enn "mer enn grandis og fiskepinner" å gå etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun glad i mat? Er det noe spesielt hun er glad i eller ikke så glad i?

Prøv å finne ut hva hun liker og lag noe som er "trygt". Ikke legg listen for høyt, men legg flid i hva du gjør. Det blir alltid damer sjarmert av. (Iallefall blir jeg det. :ler:)

Anonym poster: e0b32a4340a95a81c107e15eeda4fe90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble imponert da jeg dro hjem på middag til en kar.og han lagde biff,sellerirot stappe og no sopp å saus. pluss meget fin vin.

eneste gangen jeg har blitt imponert sånn i matveiene.

ta en kikke på matprat.no der er det masse enkle oppskrifter.

Anonym poster: 8e315486cd9f505f19ee111f11e9f565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Jeg tror kvinner ofte blir mer imponert over innsats enn resultat egentlig. Så lenge du lager noe fra bunnen av, selv, tror jeg du kan imponere henne bra :) Det trenger ikke være noe avansert noe. Kanskje bare pizza? Eller tacos? Eller kanskje biff? Noe som du får til å lage fra bunnen av. Dekk bordet med litt stearinlys og servietter. Server vin/god drikke til maten. Da blir dama imponert, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg hadde blitt imponert av sushi, dampede blåskjell og mat som ellers er klassifisert som litt "stiligere" ! Så lenge maten er god så blir jeg imponert. :-D

Nå ble jeg sulten. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

matprat er et godt tips! Men feks en god biff med tilbehør imponerer.

Her imponerte mannen med tapas.

Husk at du må fortsette med imponeringen da, og det må stadig bli bedre. ;) ;) ;) Nytter ikke å fiske henne inn med å late som du lager spennende mat, for så å plutselig servere grandis en annen dag. Dette vil altså bli en livsforandring. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha heller servert noe enkelt og godt som du får til, enn å prøve på noe fancy som feiler totalt. Dersom du ikke er så god på å lage mat, er det ikke noe vits i å prøve å imponere, hun finner ut hvor dårig du er før eller senere uansett :fnise:

Hva med å lage mat sammen? Både moro og koselig, og kanskje du lærer et triks eller to i matlaging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe som spaghetti, taco eller annen sølemat.

Tapas er en god ide, her kan du kombinere forskjellige smaker, og lage en salat pluss bake brød ved siden av.

Men det kan være litt mye arbeid for første gang :gjeiper:

Siden det er første gang anbefaler jeg deg å prøve noe enkelt, men godt som feks lasagne med salat og hvitløksbrød.

du må ha lasagne mix pakke(fra toro el),kjøttdeig,løk,litt ekstra ost til topping og olje til steke kjøttdeig. Salat kan være med sort oliven,ruccola,cherrytomater,fetaost og persille med olivenolje dryppet over og hvitløksbrøder kjøper du bare i butikken og steker hjemme,like enkelt som grandiosa.

du følger bare oppskrift på pk til lasagnemixen men les oppskriften igjennom før du begynner,så du kan beregne når du må eks steke løk(hakket!) med kjøttdeig,lage sausmixen,sette på ovnen etc også kan du lage salaten mens lasagnen står i ovnen, og sette inn hvitløksbrødene de siste 10min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...