Gå til innhold

Er jenter i 30 årene gamle?


Gjest Gjest_nysgjerrig

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er mann og ønsker å svare deg.

Kvinner i 30-årene er ikke unge lengre. Og man kan nesten lukte desperaten deres på lang avstand. Desverre.

Men jeg liker disse kvinnene, da de er modne, er målrettet, og er stort sett oppegående. Mange av dem er også kåte som pokker.

Men, det er da utseendet deres da. Desverre spiller dette en stor rolle for at jeg skal bli seksuelt tiltrukket. Jeg foretrekker yngre kvinner, under 30, slutten av 20-årene går bra.

Igjen, jenter i 20-årene ser flottest ut. Ingen tvil.

Har ikke samme oppfatning som deg, mange 30åringer med roen. Igjen, så ser jeg mange blubbede 20 åringer uten stilsans. Det går altså på mennesketype.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Har ikke samme oppfatning som deg, mange 30åringer med roen. Igjen, så ser jeg mange blubbede 20 åringer uten stilsans. Det går altså på mennesketype.

Mye av det som er skissert over i denne tråden er FORDOMMER, mennesker har fordommer mot mye, de generaliserer andre ut fra alder, livssituasjon og status.

Det er så FEIL. Alle er forskjellige og har ulike ønsker for for hvordan de ønsker å leve livet sitt.

Ingen skal fortelle meg at ekte kjærlighet handler om alder, for det gjør det ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i supergod form og er mye mer trent og velholdt enn de aller fleste i 20årene. Men hvis jeg skal ha en mann i livet er det fordi det er basert på ekte kjærlighet og vennskap, ikke hvor bra jeg ser ut til enhver tid.

De mannfolka som har svart oppforbi her høres nærmest ut som psykopater) og dermed dårlig forholdmateriale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg er i supergod form og er mye mer trent og velholdt enn de aller fleste i 20årene. Men hvis jeg skal ha en mann i livet er det fordi det er basert på ekte kjærlighet og vennskap, ikke hvor bra jeg ser ut til enhver tid.

De mannfolka som har svart oppforbi her høres nærmest ut som psykopater) og dermed dårlig forholdmateriale.

ENIG, de har en feiloppfatning. Kommer av liten modenhet og dårlig livserfaring. De tror ekte kjærlighet kommer av en dames kropp og utseende, det blir så FEIL. De kan umulig ha elsket noen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke gamle. De er i trettiårene.

:Nikke:

Og det er også en god del kvinner som er penere når de nærmer seg (eller er i) 30-årene enn da de var 18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er barnløs (frivillig), 35 og ble singel i vinter etter et langt samboerskap. Joda, jeg har tenkt tanken om at tiden er begrenset. Men i motsetning til da jeg var 20 eller 25, har jeg en ro og trygghet i meg selv, og så mye som fyller livet med glede og innhold, at selv om jeg ønsker meg en kjæreste, er det absolutt ikke aktuelt å kaste seg etter den første og beste bare for å slippe å være alene/bli befruktet. Utseendemessig blir jeg ofte tatt for å være yngre, men det spiller ingen rolle synes jeg. Så jo uansett annerledes ut da jeg var ti år yngre. Kroppen er i fin form, jeg trener mer nå enn da jeg var 25.

Eksen min er forøvrig mye ivrigere på å være i forhold enn meg, og har vært klar for to-tre veldig forskjellige damer siden det ble slutt (to av dem jevnaldrende, ei yngre). Han innrømmer selv at han ofte "bare" ser det fysiske, og tenker ikke over om de egentlig passer sammen. Vet ikke om noen av oss er desperate jeg, men føler ikke jeg er den verste i hvert fall.

Anonym poster: d41e2f77d1e614c7234ddfaa098183b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnløs (frivillig), 35 og ble singel i vinter etter et langt samboerskap. Joda, jeg har tenkt tanken om at tiden er begrenset. Men i motsetning til da jeg var 20 eller 25, har jeg en ro og trygghet i meg selv, og så mye som fyller livet med glede og innhold, at selv om jeg ønsker meg en kjæreste, er det absolutt ikke aktuelt å kaste seg etter den første og beste bare for å slippe å være alene/bli befruktet. Utseendemessig blir jeg ofte tatt for å være yngre, men det spiller ingen rolle synes jeg.

Så jo uansett annerledes ut da jeg var ti år yngre. Kroppen er i fin form, jeg trener mer nå enn da jeg var 25.

Eksen min er forøvrig mye ivrigere på å være i forhold enn meg, og har vært klar for to-tre veldig forskjellige damer siden det ble slutt (to av dem jevnaldrende, ei yngre). Han innrømmer selv at han ofte "bare" ser det fysiske, og tenker ikke over om de egentlig passer sammen. Vet ikke om noen av oss er desperate jeg, men føler ikke jeg er den verste i hvert fall.

Anonym poster: d41e2f77d1e614c7234ddfaa098183b8

unnskyld meg men han høres ut som en dust. En slik mann vil jeg ikke ha, jeg ønsker å treffe en som er intellektuelt oppegående og ikke minst har sosiale antenner.

De smarteste mennene er ikke opptatt av utseende/sex på den måten som de.mindre smarte, de pleier mange andre interesser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mens vi menn blir mer og mer modne med alderen og ser flottere og flottere ut jo eldre vi blir så blir kvinner mer og mer bitre, sure, egoistiske jo eldre de blir. Det er ikke pent.

Anonym poster: 5ebfd28371554a3decd0259e4fe062b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mens vi menn blir mer og mer modne med alderen og ser flottere og flottere ut jo eldre vi blir så blir kvinner mer og mer bitre, sure, egoistiske jo eldre de blir. Det er ikke pent.

haha:) de fleste menn blir kvapsete og halvfeite og generelt lite tiltrekkende, mens damene i mye større grad tar vare på seg selv.

Anonym poster: 5ebfd28371554a3decd0259e4fe062b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Overalt hvor jeg ser eller leser så er single kvinner uten barn i 30 årene nærmest desperate etter å skaffe seg en partner. Mens mennene sier de vil ha yngre damer, fordi damer i 30 årene har forfalt utseendemessig, og ønsker å stifte familie fortest mulig. Ref singleforumet på kvinneguiden blant annet.

Dersom en 30 åring ikke ser gammel ut(ikke har rynker etc), og ikke ønsker barn med det samme. Er de da fortsatt uattraktive og gamle i menns øyne? Hvorfor er det slik at man nærmest fremstilles som en utgått vare bare man har passert de gylne 20? Hvorfor er ungdomstiden så kort for oss kvinner? Bare lurer.

Hei hei!

Dette har to årsaker :)

For det første, så kommer det av den biologiske klokken som tikker for oss kvinner. Mange kvinner har allerede blitt sterile når de nærmer seg 40, og faren for å få barn med kromosomavvik øker drastisk jo eldre kvinnen er over 38 år. Menn derimot, kan like gjerne kan bli pappa når de er 40-50, selv om de da selvfølgelig ikke kan stille opp for barna på samme måte som yngre menn.

I tillegg kommer det av at kvinner modnes mye raskere enn menn. Dette starter i pubertetsalder, og jevner seg ikke ut før man blir middelaldrende. Derfor er det som regel slik at kvinner er sammen med menn som er 2-10 år eldre enn seg; det er svært sjelden du ser det motsatte (selv om mange unntak finnes, så er jo dette en gjengs regel). F eks er min mann 6 år eldre enn meg, og min søsters mann er 5 år eldre enn henne. Helt normalt ;)

Dette er en tråd som kun er med på å underbygge hvilket kvinnefiendtlig samfunn vi lever i. Dersom norske kvinner ikke har flaks og finner den rette før de blir 30, så blir man av menn stemplet som gammel, vanskelig å ha med å gjøre, slapp i fisken, bitter osv (bare les i denne tråden, hva menn har svart). Imidlertid så studerer kvinner og menn stadig lengre, vi vil alle reise og oppleve mer. Vi vil gjøre karriere og leve livet. Dette er noe som menn nyter godt av, men som dessverre er mest til ulykke for kvinner. Menn flest kan nemlig relatere seg modenhetsmessig med kvinner som er 10 år yngre enn seg, mens for kvinner så føler man seg nok mest som barnevakt/morsinstinktet kicker inn om man konverserer med en mann som er ti år yngre.

Dette med at 20-åringer er fastere i fisken er jeg kun til dels enig i. Kroppen til en 20-åring er mer "forgiving", mtp at de kan spise mer på McDonalds uten å bli fete. Men det er veldig mange kvinner i 20-årene som er tykke, og det er veldig mange kvinner i 30-åra som trener og ser utrolig flotte ut. I likhet med menn; mange menn i 30-årene som trener og spiser sunt, ser MYE bedre ut enn daffe gutter i 20-årene. Min mann på 36,5 år ser latterlig mye bedre ut enn de fleste menn som er 10 år yngre enn seg, fordi han trener 3-4 ggr per uke og har et sunt kosthold. Seløv veide jeg 15 kg mer som 20-åring enn nå, og jeg merker ofte lange blikk både på jobb og på gata, selv om jeg har blitt 30 ;)

Men jeg må innrømme at jeg er sjeleglad for å være gift og ha fått barn nå som jeg har blitt 30, for den heksejakten og stigmatiseringen som foregår av single kvinner over 30, er bare helt grusom. At noen menn orker å være så ekle.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er penere og fastere i kroppen. Enkelt og greit.

Anonym poster: 91e06627567346a7e1f1517bd1f11e5b

Jeg er mye fastere i kroppen nå enn da jeg var i tjueåra. I starten av dem var jeg slank, men fullstendig utrent. I slutten av tjueåra hadde jeg lagt på meg 10kg og var fremdeles utrent. Nå trener jeg ofte og har fått av meg alt jeg hadde lagt på meg.

Ikke vil jeg ha unger heller, så desperat etter å stifte familie er jeg ikke. Er 31 nå.

Anonym poster: 0787a6e151c8b9ce48e36c2c440108a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha:) de fleste menn blir kvapsete og halvfeite og generelt lite tiltrekkende, mens damene i mye større grad tar vare på seg selv.

Nei. Å bli bitter, sur, irritabel, egoistisk er ikke hva jeg vil kalle "å ta vare på seg selv".

Anonym poster: 5ebfd28371554a3decd0259e4fe062b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Å bli bitter, sur, irritabel, egoistisk er ikke hva jeg vil kalle "å ta vare på seg selv".

du generaliserer og røper samtidig at du ikke er et forholdsmateriale;) slik menn skyr jeg som pesten, stemmer sikkert Frp i tillegg. haha:)

Anonym poster: 5ebfd28371554a3decd0259e4fe062b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld meg men han høres ut som en dust. En slik mann vil jeg ikke ha, jeg ønsker å treffe en som er intellektuelt oppegående og ikke minst har sosiale antenner.

De smarteste mennene er ikke opptatt av utseende/sex på den måten som de.mindre smarte, de pleier mange andre interesser også.

Han er faktisk ikke en dust, men han tiltrekkes nok mye av det fysiske. Tror nå smarte menn også gjør det. Og for all del, de damene han har møtt virker oppegående de, han faller ikke for bimboer. Han bare er en type som tenker forhold veldig fort om han er tiltrukket av noen, og mindre på hva han faktisk utsetter seg selv og andre for av skjæring og konflikter.

Anonym poster: d41e2f77d1e614c7234ddfaa098183b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nei, det er klart en kan være smart på noen områder men ha sosial intelligens på størrelse med en rotte..

slike menn er vaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

De er hvertfall ikke unge. Personlig foretrekker jeg kvinner rundt 20-24.

Mann 33

Anonym poster: 91e06627567346a7e1f1517bd1f11e5b

Hvis kvinner i 30-årene i hvert fall ikke er unge, er vel ikke du det heller da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, Arabella.. Slike menn mener at det gjelder andre regler for menn i samfunnet, kall det gjerne dobbeltmoral.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

hehe, Arabella.. Slike menn mener at det gjelder andre regler for menn i samfunnet, kall det gjerne dobbeltmoral.

Helt riktig. Menn er deilige og attraktive i enhver alder, er atletiske og veltrente til de dør av alderdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...