Gå til innhold

Bryllupskake fra Pascal


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har også bestilt bryllupskake fra Pascal, den gule pasjonsfruktmousse kaken. Nyyyyydelig!!! (både for gane og øyne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette blir alt for mye penger å bruke på kake jeg.....

Vi skal ha en lekker kake, 4 etg. og betaler 2 200,-

Selv er jeg ingen kakemoms, så vi min del er det hele ikke så nøye. Spiser nok heller av de hjemmelagede hvetekringlene til mamma. Og de fleste av gjestene, forsyner seg nok også heller av de hjemmelagede kakene.

Hadde jeg hatt masse penger, så hadde jeg nok også kjøpt en slik kake dere snakker om. Hadde jo vært gøy for 1 gang skyld. Får heller vente til gullbryllupet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bestilt bryllupskake fra Pascal, den gule pasjonsfruktmousse kaken. Nyyyyydelig!!! (både for gane og øyne!)

Det er den jeg liker best også. Men sambo vil helst ha sjokolade, så vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenter, er ikke den Pascall kaken litt utbrukt nå da???

Jeg giftet meg for 2 år siden og valgte en anne levrandør for slippe den kaken som alle andre også hadde. I fjor var jeg i tre bryllup på rappen og alle hadde denne Pascall kaken.... der som planlegger bryllup nå burde da klare å være litt mer kreative.

Jeg har smakt og sett kaker fra SmørPettersen som ikke står noe tilbake for Pascallkaken. Ryktene sier at den er billigere også!

Selv bestilte vi fra kondittor "Sverre" på Holtet (Jacobs) Tror han har sluttet der, og nå er på Bølgen og Moi på Høvik. Vel vært å spore opp denne norgesmesteren i kondittorfagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ha Pascal.

Ikke fordi den er moderne eller ingen andre har den. Jeg vil ha det jeg liker. Ikke gidder jeg å bruke masse tid på å finne århundrets kake heller, for det gjør meg ingenting om alle andre har denne kaken (som ingen av de bryllupene jeg har vært i har hatt).

Jeg vil ha den kaken jeg kooooser meg med de få gangene jeg går på konditori, og det er Pascal sine kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del!!! Ikke meningen å tråkken noen på tærne her!!!!!

Ta for gudskyld den kaken dere har lyst på.

Min tanke var at dere kunne komme både bedre og billigere ut av det med å tenke litt anerledes.

Og hvis dere tror gjesten digger smaken av søt syrlig pasjonsfrukt etter full middag og dertil alkohol.... ja så for all del sløsbort pengene deres hos Pascall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også å bestille bryllupskake derfra, synes nemlig ikke den er så veldig mye dyrere enn den vi får på hotellet der vi arrangerer. Vet noen om de frakter kaka til selskapslokalene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del!!! Ikke meningen å tråkken noen på tærne her!!!!!

Ta for gudskyld den kaken dere har lyst på.

Min tanke var at dere kunne komme både bedre og billigere ut av det med å tenke litt anerledes.

Og hvis dere tror gjesten digger smaken av søt syrlig pasjonsfrukt etter full middag og dertil alkohol.... ja så for all del sløsbort pengene deres hos Pascall!

Nå synes jeg faktisk du tråkker noen på tærne.....

Å kjøpe en Pascal-kake er vel da for pokker ikke å sløse bort pengene sine? Synes dessuten detblir litt feil å skjære alle gjesters smak over en kam - folk har veldig forskjellig kakesmak. En lett pasjonsfruktmoussekake kan være et veldig bra alternativ etter tre retter, faktisk.

I tillegg har Pascal faktisk mange flere kaker enn bare denne pasjonsfruktmoussekaken.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis dere tror gjesten digger smaken av søt syrlig pasjonsfrukt etter full middag og dertil alkohol.... ja så for all del sløsbort pengene deres hos Pascall!

Som jeg sa: Jeg bestiller den kaken JEG vil ha, når den ikke er mer enn litt over 1000 kr dyrere.

Vet ikke om marsipan og krem er så mye bedre etter en full middag og vin.... Forøvrig vil det jo være flere kaker der, så om noen ikke vil ha pga liker ikke er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ( foreløpig ) ikke har gifteplaner, så blander jeg meg litt inn nå...

Snuppelure : Ser du hva du selv skriver ?

Hva med å tenke litt mer over det du sier ?

Du må nesten regne med tilbakemeldinger på det du presterer å si her....

Du snakker om "den kaken fra Pascal" ,- tror du det kun er EN kake derfra og at alle har den ? Det er vel variasjon der som fra andre konditorier ?

Har selv smakt kaker derfra og synes de er himmelske!

At du kaller det sløseri når andre sier de vil bestille kake fra Pascal, viser deg som svært nebbete!

Hver sin smak, ikke sant ?

jezzz... :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye hårsårhet ute å gikk gitt.

La meg uttype:

I

Pascall har 1 kake de promoterer som bryllupskake. Det er den med pasjonsfukt. Selvfølgelig kan du velge blandt andre de har også. Men deres offesielle bryllupskake er den med pasjonsfrukt.

II

Pasjonsfruktkaken til Pascall er ikke å definere som en lett kake. Mein tanke og erfaring er at den lett kan virke kvalmende når man er rellativt mett etter en middag.

II

Det finnes flere alternativer enn marsipan og krem også da vet dere. Mitt poenge var bare at det finnes flere, bedre, og billigere alternativer.

IV

Beklager virkelig at dere følere dere så tråkket på. Det er jo mer hormoner her inne enn på gravideforumet. Nå må dere skjerpe dere jenter. Dette er fjollete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare :ler: jeg.....

Som man reder ligger man sier jeg. Kommer man med unødvendig nebbete bemerkninger, så bør man ta svarene man får. Eventuelt uttrykke seg på en annen måte enn å si ting som f.eks "fjollete".

:blunke:

Er det ikke ganske logisk ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å slenge inn en kommentar jeg også.....

Klarer ikke å holde meg unna småheftige diskusjoner... :sjarmor:

Altså......

"Den kaken fra Pascal" er vel den de fleste tenker er tre etasjes kake med sukkersvaner på toppen.

Kakene fra Pascal er kjempegode, og absolutt å anbefale til et bryllupskakebord. Men kan dem ikke for Guds skyld finne på noe annet enn de svanene???

Herregud, det er snart ti år siden jeg så dem første gang, det må da kunne gå an å fornye seg litt......

(Puh, godt å få den utblåsningen....) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal ha en lekker bryllupskake i sjokolade (+ sikkert et eller annet som vi ikke vet :-))

Er så heldige at vår super-kake-lagende-venn (proff sådan) skal lage den for oss. Har bare sagt at vi vil at utgangspunktet skal være sjokkis. Resten er helt opp til ham, og vi er sikre på at det blir perfekt.

Dessuten er det veldig hyggelig at kaken blir en overraskelse for oss, og vi gleder oss til å se hva han har funnet på :-)

Og så betyr det selvsagt noe helt spesielt at en svært god venn har brukt tid og omtanke på å komponere og lage bryllupskaken vår etter det HAN tror VI vil like og bli glade for. DET synes vi er stor stas.

*rusler ut igjen før jeg faller for fristelsen til å blande meg i Pascal diskusjonen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe en Pascal-kake er vel da for pokker ikke å sløse bort pengene sine?

Jo, når man får nøyaktig samme kake til tusenlappen billigere - og slipper depositum for stativet, så skjønner jeg ikke annet enn at man skal ha fra Pascal bare fordi det er Pascal.

Inngår 5 prøvesmakinger i prisen til Pascal forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan dem ikke for Guds skyld finne på noe annet enn de svanene???

Herregud, det er snart ti år siden jeg så dem første gang, det må da kunne gå an å fornye seg litt......

Hvis de selger flere kaker på grunn av de gamle og kjedelige svanene, så hvorfor ikke beholde dem da?

Plutselig ble jeg veldig glad for at vi fikk sukkerblåste svaner som ikke ser ut som Pascal sine. Selv om jeg godt kunne klart meg uten sukkerjuggelet bak svanene, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare :ler: litt. Dette har jeg tenkt lenge, men latt være å si noe om siden jeg ikke har smakt kakene til pascal selv. Så egentlig bør jeg vel holde munn kanskje... :roll: Men jeg hadde selv aldri kjøpt kake fra Pascal fordi jeg synes det er ganske stygge. Men så er jeg en ganske enkel jente også da... Også er jeg fra vestlandet. Og vi skal visst ikke like så mye pynt vi hørte jeg på nyhetene for en stund tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...