Gå til innhold

Er du moden for alderen?


AnonymBruker

  

41 stemmer

  1. 1. Er du moden for alderen?

    • Ja
      28
    • Nei
      13


Anbefalte innlegg

Er du moden for alderen?

Anonym poster: da49f88fcc3274c8faa01845cdf01929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både ja og nei. Er moden når det er behov for det, og umoden/barnslig så ofte jeg kan ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører stadig folk sier de er så moden for alderen. Likevel er det idiotmange som beviser med både ord og handlinger at de har leeeenge igjen før den mentale og den fysiske alderen matcher.

Selv har jeg sider ved meg som skriker gammel bestemor, mens andre sider av meg holder seg ved min fysiske alder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Særlig at folk kan vurdere det selv :filer:

Anonym poster: dd2efd20ab1b0acc693e490a025e60af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fremstå som det, men jeg er det ikke :fnise:

Anonym poster: 60fa420a0edcac922dd26d43e689a553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og nei. Jeg har opplevd utrolig mye på godt og vondt i livet mitt, noe som gjør meg veldig moden på visse ting. Men samtidig var jeg syk med ME i 8,5 år, da gikk jeg glipp av studier og arbeidsliv og veldig mye sosialt, så føler meg umoden på noen ting i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35 nå, så "for alderen" er kanskje ikke så relevant lenger når det gjelder modenhet. Har noen områder hvor jeg er mindre moden enn jeg burde være, og noen hvor jeg stort sett har vært mer moden enn normalen.

Anonym poster: b7e90b428b9dee484e304c0e6be80c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Mange som er yngre enn meg som er mer modne enn meg. Men det er også folk som er eldre enn meg som er mindre modne. Jeg er vel midt på treet, men hakket mer umoden enn en gjennomsnittlig 31-åring vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er moden på den måten at jeg tar ansvar for meg selv, men jeg liker å vitse, tulle og flørte, så sånn sett er jeg umoden.

Anonym poster: da49f88fcc3274c8faa01845cdf01929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg grusomt umoden for alderen min. Jeg er generelt flink til å ta ansvar og tenke langsiktig, men jeg har mine øyeblikk der impulsene tar overhånd. Okey, for å være ærlig dominerer impulsene. Jeg foretrekker å ha det gøy og å være litt ung til sinns og sprø, for det er sånn jeg liker det (innenfor sunt folkevett, vel å merke), og humoren min er til å gråte av. Ellers er jeg selvstendig og klarer å ta vare på meg selv på en vellykket måte, så jeg er nok ikke like barnslig og uansvarlig som jeg ofte tror, men jeg tror neppe at jeg fremstår som en moden og reflektert person.

... men dette er noe som egentlig er veldig vanskelig å bedømme, da de fleste vil foretrekke å tro at de er svært modne for alderen sin, selv om resten av verden har inntrykk av det motsatte. Jeg tror alle har sine positive og negative sider. Alle har ting de er svake for, som kan fremkalle barnslige sider - og alle har ting som de føler ansvar for, noe som gjør de mer modne.

*edit: omformulering*

Endret av Bollocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er umodent å tulle og flørte... Og jeg vet jeg ofte framstår som reflektert, selv på områder hvor jeg definitivt oppfører meg mer umodent enn jeg burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg var det i tenårene, men nå i slutten av 20 årene føler jeg at jeg har mer eller mindre "vokst inn i" min egen alder. Egentlig litt pussig, for jeg føler meg ikke spesielt ulik slik jeg var nå som slik jeg var for 15 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _La Femme

Jeg hører ofte det ja. Det er noe med at man blir fort voksen når man er eldst i en stor søskenflokk, og flytter ut tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Av vennene mine og for såvidt andre også får jeg høre at jeg er veldig moden for alderen,men jeg selv mener at jeg ligger der jeg burde.

Jeg synes heller at mine venner er litt umodne :fnise: jeg har vokst litt fra dem med familie og samliv, mens de enda er på feste og drikke seg full osv. stadiet, så jeg vill heller si at de er litt umodne en at jeg er moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Nei, vil ikke si jeg er spesielt moden for alderen. Er vimsete og til dels ganske ustrukturert. Men jeg tar ansvar for mitt eget liv og mine egne handlinger. Tror ikke "moden" er det første folk tenker når de ser meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Blomsten_

Av vennene mine og for såvidt andre også får jeg høre at jeg er veldig moden for alderen,men jeg selv mener at jeg ligger der jeg burde.

Jeg synes heller at mine venner er litt umodne :fnise: jeg har vokst litt fra dem med familie og samliv, mens de enda er på feste og drikke seg full osv. stadiet, så jeg vill heller si at de er litt umodne en at jeg er moden.

Man er da ikke umoden selv om

Man fester og drikker seg full, og det trenger ikke å være noen sammenheng mellom modenhet og det å stifte familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På noen områder er jeg moden og på andre ikke så moden. Når det kommer til stykket klarer jeg å handle rasjonelt og fornuftig, men jeg liker å være tullete og umoden når det ikke går utover noen.

Noe som er annerledes med meg i forhold til andre på min alder er at jeg hverken er naiv, dumsnill eller vinglete. Jeg er heller skeptisk og kynisk, og jeg vet hva jeg vil ha. Tipper kynismen har noe med å gjøre at jeg som 12-åring plutselig måtte vokse opp, så har vanskelig for å ta et ord for et ord.

Jeg er 22 nå, og gleder meg til å lære mer om livet, for selv om jeg føler meg som en voksen verdensmester vet jeg at jeg ikke har fått med meg halvparten som er verdt å få med seg ennå :) Og kanskje er jeg blitt modnere siden jeg som 17-årig trodde at jeg visste alt? hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Man er da ikke umoden selv om

Man fester og drikker seg full, og det trenger ikke å være noen sammenheng mellom modenhet og det å stifte familie.

Det er jeg enig i. Kom nok litt dårlig frem i innlegget mitt. Det er flere faktorer som tilsier at jeg synes at de er umodne. Jeg er selv glad i en god fest i ny og ne, men det går mere på måten det drikkes på og personlighet ellers. Grøftefyll hver helg vil jeg påstå at er noe umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary-Cherry

Jeg hører ofte det ja. Det er noe med at man blir fort voksen når man er eldst i en stor søskenflokk, og flytter ut tidlig.

slenger meg på den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...