Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

11 uker idag!! :strix: Utrolig hvor fort det går framover nå, sammenliknet med de første ukene! Da gikk alt såååå sakte! :fnise: Jeg koser meg veldig nå om dagen, sammen med samboeren. :rodmer: Han gleder seg like mye som meg til babyen kommer, snakker om det hele tiden. :) Jeg syns det er morsomt at han er like koko som meg, og at han ikke blir lei av at jeg prater baby hele tiden! :jepp:

Det som bekymrer meg litt om dagen er at vi kun har ett soverom. Har mulighet til å få et til ved å ta litt av gangen, boden og soverommet vårt. Vi har vel egentlig bestemt oss for å gjøre det nå i høst, for det blir fort mye mer slitsomt etter at babyen har kommet. Vi trenger jo ikke det ekstra soverommet med en gang, men greit å ha det i orden syns jeg. Gruer meg litt til å bo på en byggeplass...igjen. :rolleyes: Og alt tar så mye lenger tid enn man tror! Og så kommer vi til å måtte sove i stua, det blir rart med senga vår midt på stuegulvet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Papillon85

Hipp hurra for 11 uker! :hoppendeglad: Snart legetime og UL! Gled deg! :nigo: Ultralyd for første gang er helt magisk :) Du kommer til å se et lite minimenneske inni deg. DET er stas det! :strix:

Vi har forresten bare et soverom fremdeles... nå er han snart 2 1/2 :tunge1: Men når det nye huset er ferdig skal han jo på eget rom da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 11 uker! :hoppendeglad: Snart legetime og UL! Gled deg! :nigo: Ultralyd for første gang er helt magisk :) Du kommer til å se et lite minimenneske inni deg. DET er stas det! :strix:

Vi har forresten bare et soverom fremdeles... nå er han snart 2 1/2 :tunge1: Men når det nye huset er ferdig skal han jo på eget rom da!

Ja, jeg gleder meg sååååå mye til å få se det lille mennesket!! Det blir STORT!! :nigo:

Jeg tenker at vi hadde klart oss fint med bare 1 soverom ganske lenge, men hvis vi uansett skal bygge om kan vi liksågodt gjøre det nå. Selvom bebisen kommer til å sove inne hos oss en god stund. :rodmer:

Hurra for 11 uker! :hoppendeglad: Den siste uka kommer til å rase forbi skal du se! :)

Håper det!! :jepp: Har mye å gjøre denne uka så jeg tror egentlig det kommer til å gå ganske fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går satt jeg barnevakt for mine søte tantebarn, nevø på 5 år og niese på 10 mnd. :) Har vært mye sammen med de, men har aldri lagt minstefrøkna alene, så var litt spent på det. Med god grunn, fant jeg ut!! Det var visst ikke heeeelt det samme å bli lagt av tante som av mamma. :sjenert: Etter en del sutring og basing rundt i senga gjorde jeg den store feilen å ta henne opp, og da ble det helt krise! Etter mye gråting og skriking la jeg henne ned igjen, og da begynte hun faktisk å roe seg. Sovnet rett etterpå. ;) Puh! Jeg har endel å lære skjønner jeg. :fnise:

11+2 idag! :) Jeg er så utålmodig!! Gleder meg sånn til 12 uker og ultralyd, hvis alt står bra til da skal jeg feire med å shoppe litt babyting! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Heia! Innom å leser litt i dagboka di, så den først nå. Ikke lett å være gravid og ha en hjerne av teflon! :fnise:

Jeg er veldig enig i det du sier at ukene i begynnelsen gikk såå sakte, mens de siste ukene bare har rast avgårde! Plutselig var jeg inne i 2. trimester.. Er ikke lenge før du krysser "den magiske grensen" nå, skikkelig spennende :Nikke:

Jeg ser at vi er en del i terminklubben som er fra Oslo og omegn faktisk, litt gøy det da :)

Ha en fin høstdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! Innom å leser litt i dagboka di, så den først nå. Ikke lett å være gravid og ha en hjerne av teflon! :fnise:

Jeg er veldig enig i det du sier at ukene i begynnelsen gikk såå sakte, mens de siste ukene bare har rast avgårde! Plutselig var jeg inne i 2. trimester.. Er ikke lenge før du krysser "den magiske grensen" nå, skikkelig spennende :Nikke:

Jeg ser at vi er en del i terminklubben som er fra Oslo og omegn faktisk, litt gøy det da :)

Ha en fin høstdag! :)

Heisann, hyggelig med besøk i dagboken min! :jepp: Teflonhjerne er tilstede her også! :fnise:

Ja, det blir stort å krysse den magiske grensen på 12 uker!! :rodmer: Og så ultralyd rett etter, neste uke blir spennende. ;)

Syns vi har det så koselig på terminklubbforumet vårt jeg. :jepp: Supert å kunne snakke med andre som er like langt på vei! Morsomt at vi er mange fra samme område. ;)

God helg! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første kontroll hos ny fastlege! :) Dessverre fikk jeg ikke veldig sansen for legen, men jeg får gi han en ny sjanse. Han var absolutt hyggelig, men virka som han ikke hadde helt kontroll på tingene og hadde dessuten veeeldig gårlig tid til meg. Han påsto at det var for tidlig å søke fødeplass, det syns jeg var litt vel rart. Han skulle ikke søke fødeplass før ved neste kontroll i november! :klo: men hvis han husker å sende inn søknad om ultralyd så gjelder vel det som søknad om fødeplass, så jeg får bare passe på at han gjør det. ;) Ellers fylte vi ut helsekort for gravide, sjekket blodtrykk og han lyttet på lunger og hjerte. Hjertelyden til fosteret ville han helst vente med å lete etter. Han sa først at vi skulle ta blodprøver også, men det var jo for tidlig så det må jeg gjøre etter uke 12. Hadde egentlig hatt behov for å ta celleprøve av livmorhalsen også, men hadde bare IKKE lyst til at han skulle gjøre det så jeg sa ikkenoe....:( Må få tatt det et annet sted, men da trenger jeg vel egentlig henvisning til gynekolog. Eller kanskje man kan gjøre det på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papillon85

Så kjedelig at legen ikke var som du hadde håpet :kose: Skikkelig rart at han ikke sendte inn søknad om fødeplass. Men det skjer vel uansett samtidig som han søker om ordinær UL, så jeg tror ikke du skal bekymre deg!

Skjønner ikke helt hvorfor han ikke ville ta blodprøver da. Tok dem i uke 6 jeg, kjenner flere som har gjort det på samme tid. Jaja, det er vel ikke lenge til du skal til lege/jordmor igjen?

Jeg går forresten til privat gynekolog. Ringer der og bestiller time. Koster 900 kroner, men det betaler jeg gladelig. Skikkelig god klinikk!

Ha en fin lørdag! :klemmer:

P.S. Når er UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tilbake og ta blodprøver om 2 uker. Jeg skal på UL førstkommende onsdag! :) Da er det en privat gynekolog som sjekker meg, tror jeg skal ringe og høre om hun ikke kan ta en celleprøve også! :Nikke: Ååå er så spent på UL altså! :hoppendeglad:

Ha en super lørdag du også! :klem: Håper alt er bra med deg! :)

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Skal tilbake og ta blodprøver om 2 uker. Jeg skal på UL førstkommende onsdag! :) Da er det en privat gynekolog som sjekker meg, tror jeg skal ringe og høre om hun ikke kan ta en celleprøve også! :Nikke: Ååå er så spent på UL altså! :hoppendeglad:

Ha en super lørdag du også! :klem: Håper alt er bra med deg! :)

Skal du også på UL kommende onsdag? Så spennende, det skal jeg å nemlig :) På en privatklinikk i Oslo.. Blir så gøy å høre hjerteslagene for første gang, gleder meg utrolig masse! Regner meg du er sånn passe spent selv?

Ha en fin lørdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du også på UL kommende onsdag? Så spennende, det skal jeg å nemlig :) På en privatklinikk i Oslo.. Blir så gøy å høre hjerteslagene for første gang, gleder meg utrolig masse! Regner meg du er sånn passe spent selv?

Ha en fin lørdagskveld! :)

Ja, jeg skal også på UL nå på onsdag på en privatklinikk i Oslo! :) Ja herregud, jeg er så spent og nervøs og gleder meg så utrolig masse!! Skal bli helt fantastisk å høre hjerteslag og se det lille mennesket. :hjertesmil: Tror det virkelig kommer til gå opp for meg at jeg skal bli mamma. Håper bare alt er bra, men jeg tror jo at det er det. ;)

Tenk om vi skal på samme klinikk da?? :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Ja, jeg skal også på UL nå på onsdag på en privatklinikk i Oslo! :) Ja herregud, jeg er så spent og nervøs og gleder meg så utrolig masse!! Skal bli helt fantastisk å høre hjerteslag og se det lille mennesket. :hjertesmil: Tror det virkelig kommer til gå opp for meg at jeg skal bli mamma. Håper bare alt er bra, men jeg tror jo at det er det. ;)

Tenk om vi skal på samme klinikk da?? :happy:

Ih, så spennende! Jeg var til legen for ett par uker siden, og da prøvde han å finne hjerteslagene til den lille med doppler, men det gikk ikke. Men han klarte å finne lyskepulsen min da! :fnise: Jeg trodde det var pulsen til den lille, så jeg ble selvfølgelig kjempeglad! Men legen måtte skuffe meg med å si at det var min egen puls jeg hørte, ble skuffa ja! :ler:

Jeg kan jo bare nevne at jeg skal på Volvat da :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ih, så spennende! Jeg var til legen for ett par uker siden, og da prøvde han å finne hjerteslagene til den lille med doppler, men det gikk ikke. Men han klarte å finne lyskepulsen min da! :fnise: Jeg trodde det var pulsen til den lille, så jeg ble selvfølgelig kjempeglad! Men legen måtte skuffe meg med å si at det var min egen puls jeg hørte, ble skuffa ja! :ler:

Jeg kan jo bare nevne at jeg skal på Volvat da :happy:

Skuffende å få vite at man hører sin egen puls da!! :fnise: Legen min ville helst ikke lete etter hjertelyden så tidlig, så da lot vi det være. Jeg får jo forhåpentligvis høre den om noen få dager. :rodmer: Jeg skal på Oslo Medisinske Senter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Skuffende å få vite at man hører sin egen puls da!! :fnise: Legen min ville helst ikke lete etter hjertelyden så tidlig, så da lot vi det være. Jeg får jo forhåpentligvis høre den om noen få dager. :rodmer: Jeg skal på Oslo Medisinske Senter. :)

Nesten bra du ike skal på samme sted som meg da, hadde sikkert stirret ihjel alle jentene på venterommet om du skulle dit også :ler: Jeg er såå nysgjerrig av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...