Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Så altså, det jeg mener med alt dette er: KOS DEG! Senk skuldrene og ha en finfin bursdagsfeiring :)

Så bra du sier det, og du har jo helt rett at det blir i overkant hysterisk å ikke kunne drikke alkoholfri vin. :) Men man blir jammen påvirket av alt dette pratet om hva man ikke kan spise og drikke under graviditeten. For ikke å snakke om denne nulltoleransen på alkohol. Men jeg skal slappe av og kose meg på lørdag med min alkoholfrie vin jeg! :nigo:

Gratulerer med dagen som kommer! :danse:

Takk takk! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 uker idag! :strix:

Matlaging er ikke bare bare når man er gravid og litt i overkant følsom for lukter. :blink: I går kveld stekte jeg tapaskjøttboller med chorizo i, og det lukta så vondt med den stekte chorizoen at jeg ble helt kvalm. :eeeh: For ikke å snakke om når jeg skulle tørke scampi og legge de i marinade, fiskestanken fikk meg til å brekke meg. :fnise: Og nå lukter det så hvitløk i hele huset at jeg holder på å gå på veggen. Blir spennende å se om jeg får i meg noe av denne tapasen min i kveld, eller om all appetitten har forsvunnet! :hoho:

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Hurra for 16 uker!

Håper nesa roer seg ned, likevel om jeg vet selv at overfølsom gravidnese har fulgt meg hele svangerskapet... :fnise:

Synes f.eks at inne på soverommet vårt lukter det surt til enhver tid.... Kan skifte utallige ganger på senga, men lukta er uansett rar... haha! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 16 uker, My!!! :strix:

Kose deg med tapasen, tipper du får vann i munnen av noe av det som er der iallfall :Nikke: Håper du koser deg max med bursdagsfeiringen din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Hurra for 16 uker!

Håper nesa roer seg ned, likevel om jeg vet selv at overfølsom gravidnese har fulgt meg hele svangerskapet... :fnise:

Synes f.eks at inne på soverommet vårt lukter det surt til enhver tid.... Kan skifte utallige ganger på senga, men lukta er uansett rar... haha! :laugh:

Kjenner meg igjen altså. ;) Kanskje vi kan ta jobb som sporhund i politiet eller no :ler:

Grattis med 16 uker, My!!! :strix:

Kose deg med tapasen, tipper du får vann i munnen av noe av det som er der iallfall :Nikke: Håper du koser deg max med bursdagsfeiringen din :hjerte:

Takk!! :hjerte: Det var mye godt ja! :Nikke: 20 mennesker spiste til vi rulla alle mann, allikevel var det MYE mat igjen! Blir lunsj idag. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg og samboeren vært ute på "date". ;) Først dro vi og hentet kjærestens bursdaggave til meg, en Samsung Galaxy S3 mobil! :hoppendeglad: Gleder meg til å slippe den gamle Xperiaen. ;) Så dro vi ut og spiste på en kjempestilig thairestaurant som vi hadde fått anbefalt. Veldig god mat og hyggelig atmosfære. :Nikke: Og så ble vi sittende og mimre litt om da vi var på ferie i Thailand sammen...sukk. :rodmer: Fantastisk land å feriere i!

Hver gang jeg har spist så strutter magen ekstra mye, noe som resulterte i at jeg ikke fikk lukket jakka ordentlig på vei hjem. :fnise: Må vel ut å handle gravidjakke snart da, eller ihvertfall en større jakke! Nå er det jo så grusomt surt og kaldt også, nesten fristende med boblejakke... :fryser:

Jeg er så utrolig trøtt på kveldene nå om dagen, de fleste blir vel bedre etter uke 12 men for min del går det motsatt vei. Kl 9 er jeg helt skutt! Nekter å legge meg da, så blir som regel til at jeg slokner på sofaen...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Idag har jeg og samboeren vært ute på "date". ;) Først dro vi og hentet kjærestens bursdaggave til meg, en Samsung Galaxy S3 mobil! :hoppendeglad: Gleder meg til å slippe den gamle Xperiaen. ;) Så dro vi ut og spiste på en kjempestilig thairestaurant som vi hadde fått anbefalt. Veldig god mat og hyggelig atmosfære. :Nikke: Og så ble vi sittende og mimre litt om da vi var på ferie i Thailand sammen...sukk. :rodmer: Fantastisk land å feriere i!

Hver gang jeg har spist så strutter magen ekstra mye, noe som resulterte i at jeg ikke fikk lukket jakka ordentlig på vei hjem. :fnise: Må vel ut å handle gravidjakke snart da, eller ihvertfall en større jakke! Nå er det jo så grusomt surt og kaldt også, nesten fristende med boblejakke... :fryser:

Jeg er så utrolig trøtt på kveldene nå om dagen, de fleste blir vel bedre etter uke 12 men for min del går det motsatt vei. Kl 9 er jeg helt skutt! Nekter å legge meg da, så blir som regel til at jeg slokner på sofaen... :rolleyes:

Åååå...så romantisk! :)

Er viktig å ha litt kvalitets-kjæreste tid innimellom ja :hjerte:

Ikke glemme hverandre i den ellers så travle hverdagen. Og nyte hverandre så godt dere kan mens dere fremdeles kun er dere to, før det blir travle tider med bebis i hus :)

Gratulerer med ny tlf! Jeg fikk også en i bursdagsgave fra min kjære :hjerte:

Holder med deg i at det begynner å bli kaldt ute, jeg fryser for ingenting, så begynte bruke min bobblejakke forrige uke!

Hater å fryse, så da ble det slik :)

Kunne tenkt meg en ny jakke da men..er sååå mye jeg har lyst på for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt kvalitetstid sånn midt i uka er supert! :Nikke: Er ikke alltid så lett å få til siden kjæresten jobber så mye. Hadde helt vondt av han i går, han var så fortvila pga en arbeidsmengde som bare øker for hver dag. Nå må han vel snart flytte inn på jobben for å få tid til å gjøre alt. :rolleyes:

Jeg skal låne to gravidvinterjakker av en venninne, hvis de passer da. :nigo: Har arvet eller fått låne andre mammaklær også, tror aldri jeg har hatt så mange bukser å velge i som nå. :fnise: Har bare kjøpt en bukse selv foreløpig. Mammagensere trenger jeg ikke på lenge tror jeg, har en del romslige gensere liggende. Fikk en mammagenser fra H&M til bursdagen min da, og den var så fin!! Offwhite med sølvtråder, passer bra fram mot jul. :Nikke:

Nå kjenner jeg godt at det strekker ordentlig i magen altså, livmoren må tøye seg nå for å gi rom for lille knøtt som vokser så fort. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med masse mammatøy, heldig du er som har fått endel!

Her går det mye i strømper og kjoler/tunikaer, egentlig. Har kun 2 gravidbukser som jeg bruker. Jeg lurte å å kjøpe meg en svart gravidbukse i tillegg. Er jo fint å ha i jula :) Men får vente litt, tror det kommer noen fler kilo først.. ;):fnise:

Også så søt kjæreste du har, My! Ja, er nok smart å bruke litt ekstra tid på forholdet nå, før sjefen blir født :hjerte: Han må passe på så han ikke jobber FOR mye da!

Ha en strålende dag! Støtter deg i å sovne på sofaen! Det er så deilig, det :jepp: Legge seg i senga kl 20.00 om kvelden er ikke sååå gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Lurt å låne klær/arve :jepp:

Har hørt det at en ønsker ikke bruke samme mammaklær ved evnt 2.gangs gravid.. Og heller ikke bruke mammaklær etter fødsel.. Som er forståelig nokk :fnise:

Som Nuttapia, tunika/kjoler er nokk en versjon jeg vil gå for når min tid kommer :) selv om det er jo sååå mye pent mammatøy også ! Har nokk lurt meg rundt i gravidavd på H&M allerede :ler:

Ha en god torsdag My :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lollipop, hyggelig at du titter innom! :)

Er det mammakjoler og mammatunikaer du bruker Nuttapia? Det er jo sikkert behagelig å bruke det med strømper under. :Nikke: Når det blir skikkelig kaldt er det nesten bedre å ha noen lag med tykke ullstrømpebukser under skjørt/kjole, under olabukser er det ikke plass til så mye strømper...

Det blir nok litt for mye jobb på kjæresten, men han har ikke så mye valg. Han er på jakt etter ny jobb da. :lur:

Jeg ELSKER å sove på sofaen jeg. :fnise: Men det er fælt å måtte pusse tenna og karre seg i seng etter noen timer på sofaen, er passe zombie da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har saumfart H&M for diverse basics!! :jepp: Feks: http://www.hm.com/no/product/03333?article=03333-G#article=03333-A

Her finnes lange topper og gensere, og det er også behagelig å gå i. Når jeg har på mammabukse, så kan livet bli litt trangt, og da hopper lillemann på bukselinninga i protest! :fnise:

Jeg liker stort sett alltid å gå med kroppsnære klær, så de "trange" kjolene slipper ikke unna selvom jeg er gravid, gitt :ler:

Tykke strømpebukser, bommulskjole, strikkejakke over og boots + et stort skjærf = I feel good ;)

Under olabuksene er det ikke plass til særlig med strømper, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Så koselig med mammaklær, og så greit at du kan låne! Jeg kjøpte tre mammabukser, og brukte ellers mye lange singletter med cardigans over o.l. Men jeg var helt perverst lei av de klærne etter fødselen, så nå ser jeg ikke for meg at jeg noen gang vil bruke dem igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å låne klær/arve :jepp:

Har hørt det at en ønsker ikke bruke samme mammaklær ved evnt 2.gangs gravid.. Og heller ikke bruke mammaklær etter fødsel.. Som er forståelig nokk :fnise:

Som Nuttapia, tunika/kjoler er nokk en versjon jeg vil gå for når min tid kommer selv om det er jo sååå mye pent mammatøy også ! Har nokk lurt meg rundt i gravidavd på H&M allerede :ler:

Ha en god torsdag My :)

Er utrolig mye fine mammeklær ja, masse å velge i! :jepp: Jeg er en typisk buksejente, men skal prøve meg på litt kjoler også. God torsdag til deg også! :hjerte:

Nei, jeg har saumfart H&M for diverse basics!! :jepp: Feks: http://www.hm.com/no...article=03333-A

Her finnes lange topper og gensere, og det er også behagelig å gå i. Når jeg har på mammabukse, så kan livet bli litt trangt, og da hopper lillemann på bukselinninga i protest! :fnise:

Jeg liker stort sett alltid å gå med kroppsnære klær, så de "trange" kjolene slipper ikke unna selvom jeg er gravid, gitt :ler:

Tykke strømpebukser, bommulskjole, strikkejakke over og boots + et stort skjærf = I feel good ;)

Under olabuksene er det ikke plass til særlig med strømper, nei..

Bra tips!! :jepp: Kanskje jeg skal kjøpe meg et par kjoler jeg også. Det er jo så mye fint på H&M! :) Syns det er fint med kroppsnære plagg når man er gravid jeg, med veldig store klær kan man fort se ut som et vandrende telt. :fnise: Det er finest når man har ordentlig gravidmage da, og ikke sånn "kanskje hun bare er tjukk"-mage. ;)

Babymage! :rodmer:

Var helt sikker på at jeg hadde fulgt med her! Men nå gjør jeg det i hvert fall! :opplyser:

Koselig med besøk! :vinke:

Så koselig med mammaklær, og så greit at du kan låne! Jeg kjøpte tre mammabukser, og brukte ellers mye lange singletter med cardigans over o.l. Men jeg var helt perverst lei av de klærne etter fødselen, så nå ser jeg ikke for meg at jeg noen gang vil bruke dem igjen :fnise:

Hehe, kan tenke meg at man blir drittlei ja. :Nikke: Greit å låne litt og kjøpe litt, så blir det mer å bytte på med. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva gjør dere andre i forhold til vitamintilskudd, omega-3 og sånn? Jeg har kjøpt en pakke fra Lifeline som inneholder 2 omega-3 tabletter, 1 vitamin/mineraltablett og en kalsium/magnesiumtablett, alle 4 skal tas daglig. Jeg var veldig flink med folat osv fram til uke 12, men nå slurver jeg fælt med vitaminpillene...Hater å svelge piller og nå om dagen er jeg helt umulig, brekker meg for ingenting..:sjenert: Men det viktigste er vel at man spiser variert. :Nikke:

God helg. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en boks med omega 3 og en med multivitamin på apoteket, og der ba damen meg da en dagsdose annenhver dag. Altså, omega 3 en dag og multivitamin neste. Så jeg prøver å huske det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingenting annet enn folat, jeg.. Burde huske å ta tranen hver dag, men glemmer det hele tiden.. Men jeg spiser mye fisk, og spiser mye frukt og generelt er sunn (100% sunn, bortsett fra sjokolade.. Det utgjør kanskje 5% av dagsinntaket ;) )

Men legen min sa at det er nytt nå, at man burde ta folat under hele svangerskapet, ikke bare de 3 første månedene... Flere som har fått beskjed om det?

EDIT: Jo, forresten!! De 3 første månedene spiste jeg sånn gravid-kit man får kjøpt på apoteket :Nikke:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også det gravid-kitet de første 3 månedene, og nå bruker jeg det gravid/ammende-kitet som er ment etter 3. svangerskapsmåned. I de er det også folat, men bare halvparten av det man skal ha i starten. Er det riktig tror du, eller skal man ha like mye hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...