Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Takk stine og pyntestøv! :)

Oppblåstmage har jeg hatt hele tiden, og den er forsåvidt ikke helt borte. Forskjellen nå er at jeg har så stor mage som på bildet over når jeg ikke er oppblåst, og ENDA større når jeg er oppblåst. Vondt er det også, så jeg håper det gir seg snart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sååå ille er det ikke altså. ;) Er bare kjedelig å føle seg som en luftballong. :fnise: Jeg har veldig lite å klage på, har hatt det supert hittil i svangerskapet og håper det fortsetter. :jepp:

Jeg elsker å se at magen vokser, det gir jo en sterk følelse av at utviklingen går som den skal. 3 uker og 2 dager til ordinær ultralyd nå! Er så spent på om det er en liten jente eller gutt inni der. :rodmer: Blir like glad uansett selvfølgelig, men har mest følelsen av jente. Kjæresten tror mest på gutt. :) Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiiin gravidmage :hjerte: Magen din ligner ganske mye på min, bortsett fra at min er bittelitt større, men så "leder" jeg med en uke også da ;)

Magen min også står som en ballong, men det er som du sier absolutt ikke noe å klage over. Jeg også har hatt et relativt problemfritt svangerskap (bortsett fra litt blødninger de første 8 ukene), og håper det fortsetter sånn.

Men var det sånn at du hadde fått vondt i ryggen/setet du også? Jeg mistenker at jeg har fått en bekkenlåsning, har nemlig vondt helt inn mot halebenet på venstre side. Hvis jeg er i mye aktivitet kjenner jeg det litt på høyre side også. Tenkte å gå til legen for å få rekvisisjon til en eller annen som har litt peil på svangerskapsplager, for min vanlige kiropraktor ser ikke ut til å ha veldig peil. Har du vært hos legen med "vondten" din enda?

Og til slutt; kan du tro at vi er i uke 15 og 16 allerede? Herregud som tiden flyr! Synes ikke det er lenge siden jeg var i uke 7 jeg... :overrasket:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Frøken Vims!! :strix: Ja, tenk at vi har kommet så langt allerede, det er helt sprøtt hvor fort tiden plutselig går. :blink: Det er bare 3 uker og 1 dag til jeg skal på ordinær ul!! :hoppendeglad:

Siden du nevner det med blødninger, er det sånn at det fortsatt kan forekomme hos deg, eller er det helt slutt på det?

Ja, jeg har hatt litt vondt i korsryggen/setet de siste dagene, merket det spesielt en kveld når vi hadde sittet og sett på tv i et par timer. Når jeg skulle reise meg opp da gjorde det ganske så vondt og jeg følte meg helt stiv. Men syns ikke jeg har merket noe særlig til det i dag. :vetikke: Jeg har ikke vært hos legen med det ennå, ser an litt hvordan det utvikler seg. Fastlegene pleier vel å henvise til fysioterapi, men som du sier så er det vel heller en kiropraktor man skal til. ;)Kjenner du at det gjør vondt hele tiden, eller bare innimellom?

Forresten, hvis du har lyst må du gjerne legge ut magebilde her! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du "kun" oppblåst eller sliter du med å gå på do også?

Min mamma sa til meg at jeg burde drikke sviskejuice, så da dro jeg på Meny, og jeg drakk nesten hele.. Etter det klarte jeg både å gå på do, og oppblåstheten ble borte vekk!

Et lite tips, bare :klemmer:

Jeg tror kanskje du har en liten guttebass i magen din, jeg.. Eller, kanskje ei jente.. Hmm, må tenke litt til :fnise: Skal du lage tippeliste? Det er jo litt morsomt, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttapia: Takk for at du deler sviskejuicetipset. Kanskje det fungerer på meg også. Er så treg, og vond, i magen og ikke minst oppblåst.

My84: Tippeliste er gøy!!! Du kan ha det her i dagboken om så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttapia: Takk for at du deler sviskejuicetipset. Kanskje det fungerer på meg også. Er så treg, og vond, i magen og ikke minst oppblåst.

My84: Tippeliste er gøy!!! Du kan ha det her i dagboken om så.

Bare hyggelig :jepp: Det er ikke godt å føle seg som en sprekkeferdig ballong! (Du kommer nok til å gjøre det senere i svangerskapet uansett, men da er det fordi at magen begynner å bli stor og stram :fnise: )

Men er kjipern å ikke kunne tømme seg, som det heter så fint. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Nuttapia! :jepp: Er litt treg i magen, så tror jeg skal teste sviskejuice, hvis det hjelper mot oppblåstheten også så er jo det supert! Men jeg kan tenke meg at det smaker ganske vondt, blæh..:fnise:

Ja, tippeliste er jo gøy! Det må jeg lage! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Frøken Vims!! :strix: Ja, tenk at vi har kommet så langt allerede, det er helt sprøtt hvor fort tiden plutselig går. :blink: Det er bare 3 uker og 1 dag til jeg skal på ordinær ul!! :hoppendeglad:

Siden du nevner det med blødninger, er det sånn at det fortsatt kan forekomme hos deg, eller er det helt slutt på det?

Ja, jeg har hatt litt vondt i korsryggen/setet de siste dagene, merket det spesielt en kveld når vi hadde sittet og sett på tv i et par timer. Når jeg skulle reise meg opp da gjorde det ganske så vondt og jeg følte meg helt stiv. Men syns ikke jeg har merket noe særlig til det i dag. :vetikke: Jeg har ikke vært hos legen med det ennå, ser an litt hvordan det utvikler seg. Fastlegene pleier vel å henvise til fysioterapi, men som du sier så er det vel heller en kiropraktor man skal til. ;)Kjenner du at det gjør vondt hele tiden, eller bare innimellom?

Forresten, hvis du har lyst må du gjerne legge ut magebilde her! :jepp:

Jeg har ikke hatt blødninger siden uke 9 (bank i bordet). Da fikk vi på ul beskjed om å holde oss unna sengeaktiviteter i 3 uker til vi skulle neste ul, og etter det har jeg ikke hatt noe mer blødninger. I følge gyn var det sannsynligvis en liten rift som vi rippet opp igjen hver gang vi koste oss, og ved å la det gro skikkelig ville blødningene sannsynligvis gi seg. Faktisk så blødde jeg så lett at jeg fikk en liten blødning av å ha vært på innvendig ul! Ikke var det så lett å koble blødningene til sengeaktiviteter heller, for blødningen kom gjerne over et døgn etterpå og varte i flere dager.

Uff, det var en forferdelig periode, blødde nesten hver dag fra uke 4/5 til uke 9 og mistet sakte men sikkert håpet :( Men - jeg er et levende bevis for at blødninger ikke nødvendigvis betyr at det er noe galt :)

Jeg får vondt i setet når jeg går, og merker det spesielt hvis det har blitt mye gåing. Feks. så har jeg mer vondt denne uken etter hyttetur med fjellturer i helgen. Det er ikke ulidelig vondt på noen måte, men jeg kjenner det er noe som ikke er som det skal ved halebenet. Kjenner det nesten hele tiden når jeg går nå, så det har nok desverre sakte men sikkert blitt verre :(

Når skal du på ul? Jeg skal ikke før 6 nov, noe jeg synes er aaaaalt for lenge til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt blødninger siden uke 9 (bank i bordet). Da fikk vi på ul beskjed om å holde oss unna sengeaktiviteter i 3 uker til vi skulle neste ul, og etter det har jeg ikke hatt noe mer blødninger. I følge gyn var det sannsynligvis en liten rift som vi rippet opp igjen hver gang vi koste oss, og ved å la det gro skikkelig ville blødningene sannsynligvis gi seg. Faktisk så blødde jeg så lett at jeg fikk en liten blødning av å ha vært på innvendig ul! Ikke var det så lett å koble blødningene til sengeaktiviteter heller, for blødningen kom gjerne over et døgn etterpå og varte i flere dager.

Uff, det var en forferdelig periode, blødde nesten hver dag fra uke 4/5 til uke 9 og mistet sakte men sikkert håpet :( Men - jeg er et levende bevis for at blødninger ikke nødvendigvis betyr at det er noe galt :)

Jeg får vondt i setet når jeg går, og merker det spesielt hvis det har blitt mye gåing. Feks. så har jeg mer vondt denne uken etter hyttetur med fjellturer i helgen. Det er ikke ulidelig vondt på noen måte, men jeg kjenner det er noe som ikke er som det skal ved halebenet. Kjenner det nesten hele tiden når jeg går nå, så det har nok desverre sakte men sikkert blitt verre :(

Når skal du på ul? Jeg skal ikke før 6 nov, noe jeg synes er aaaaalt for lenge til ;)

Godt å høre at du ikke har blødninger lenger. :Nikke: Det må ha vært en vanskelig tid for deg, å måtte leve med så mye usikkerhet. Er veldig glad for at alt gikk bra! :kose:

Kjenner meg igjen i det du sier om smerter etter aktivitet, jeg kjente det skikkelig etter å ha gått en halvlang tur her om dagen. Du burde absolutt søke hjelp når du er såpass plaget da, ikke bra å gå lenge med sånne vondter. Jeg har fortsatt å trene hele svangerskapet, men nå er jeg litt usikker på om treningen kan forverre bekkenlåsningen...trener ikke veldig hardt da, men merker at det tar hardt på korsryggen. :sjenert:

Jeg skal på ul 1. november! Gleder meg masse til å se lille knøtt igjen. :rodmer: Kjipt at du må vente så lenge da, men det går nok fort skal du se. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lagd tippeliste for kjønn på bebisen min! Linken ligger i signaturen min, stikk innom og gjett da vel! :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, fredag igjen!! :nigo: Og 16 uker i morgen!! :strix:

Har gledet meg til denne helga, skal feire bursdagen min med masse venner på lørdag! :) Vi skal ha tapas, og de fleste gjestene tar med seg en rett hver. Jeg kommer til å lage litt ekstra siden festen er hos meg. ;)

Foreløpig står dette på menyen:

Melon&skinke

Foccacia

Spansk omelett med potet og tomat

Hvitløks- og chilimarinerte scampi

Sashimi

Tapasboller m/tzatziki

Lammekjøttboller m/tomatsaus

Kyllingvinger

Salte tapaspoteter

Aioli

Dadler&bacon

Div. ost&kjeks

Nachos

+ div. tilbehør som salat, baguetter

Og så blir det kaker. :nigo: Tror vi skal bli mette. Vi er 20 stk da, så jeg er jo redd for å ikke ha nok mat...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dadler og bacon - min nemisis når det kommer til tapas. Det der var et vanvittig bra tapasbord forøvrig. Inneholder stort sett alle mine favoritter. Fantastisk!! Skal invitere til tapaslag når jeg er over 12 uker på vei og feire begivenheten. Har nemlig kjøpt meg alkoholfri sprudlecider i Sverige, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TAPAS! NAMME!! :sikle:

Enig med pyntestøv, dadler og bacon.. *gaaaaahhhh*

Så flink du er! Hoho!! :danse: Er det på søndag du har bursdag?

Også 16 uker imorgen da, gitt...! Tiden flyyyyyyr!!

Edit: PS! Har du prøvd ut sviskejuicen enda? Eller kanskje magen din er blitt bedre? Jeg syntes sviskejuicen var veldig god, men jeg liker sviske jeg, da.. :fnise: Drikk så mye du kan om gangen :Nikke:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere syns menyen så bra ut!! :jepp: Skal som sagt ikke lage alt selv altså, men en god del av det. ;) En venninne skal ha med dadler&bacon, jeg har ikke smakt det før så det blir spennende. Ja, har bursdag på søndag! :nigo:

Alkoholfri cider er kjempegodt da, Pyntestøv! :jepp: Smaker som vanlig cider. Jeg har skeia ut og kjøpt en flaske alkoholfri rødvin på polet til tapasen. Det som er kjipt er at den inneholder 0,5 % alkohol, noe som ekspeditøren på polet sa at det også var i kefirmelk. Så da er det vel ikke så farlig å ta ett glass av den...? :vetikke:

Har ikke prøvd sviskejuice ennå, for magen min har bedret seg de siste dagene og ikke vært treg i det hele tatt. Men hvis det blir verre igjen skal jeg helle innpå! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir i overkant hysterisk å ikke kunne unne seg alkoholfrie produkter en gang i blant jeg da. Jeg har ingen tro på at 0,5 % alkohol kan skade fosteret :) Så forøvrig en notis i et gravidblad jeg har liggende. Forskerne ved et universitet i Århus har lagt frem resultatet av en studie av svangerskap og alkohol. Ved å følge et stort antall kvinner og deres barn, fra de ble født til 3-4 år gamle, så fant de ingen skader, nedgang i kognitive prosesser, utvikling, etc, på de barna hvor mødrene hadde drukket noen enheter alkohol under svangerskapet kontra de som var helt avholds.

Nå er det litt annerledes i Danmark, for der drikker faktisk de gravide. Staten anbefaler å ikke overskride en enhet alkohol per DAG! Jeg ville aldri ha drukket alkohol altså, selv ikke et glass, uansett hva den studien sier. Men, jeg tror virkelig ikke at 0,5 prosent har noe å si for barnet. Overhodet :) Skal en være så pietistisk så kan en begynne å se på forurensing (kun spise økologisk?), at oppdrettslaks, kylling og diverse landsbruksdyr er fôret med soya (og dermed gir en ugunstig balanse av omega6 og omega3, noe som kan føre til blant annet kreft) eller at plantemargarin ikke er smør, men er laget av det samme som brukes til håndkrem. Du ser sikkert poenget, hehe.

Så altså, det jeg mener med alt dette er: KOS DEG! Senk skuldrene og ha en finfin bursdagsfeiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...