Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Heihei - har lest gjennom hele dagboka di, jeg:-) morsomt å lese fra første prøving. Kjenner jeg angra litt på at jeg avslutta prøvedagboka og oppretta en helt ny graviddagbok;-)

Kjedelig å høre at reaksjonene ikke ble som forventet. Man har så store forventninger til våre nærmeste, og det er når våre nærmeste ikke svarer til forventningene at vi blir aller mest skuffa. Det er uansett din og kjærestens lykke som betyr noe nå!

Har ikke fortalt det til familien ennå og er veldig spent. Mannen har voksne barn fra før, og jeg er veldig spent på reaksjonene der... Tror det skal gå bra, men man vet aldri. Forventer ihvertfall ikke at de skal hoppe i taket, så her kan jeg vel bare bli positivt overraska;-)

Heisann! :velkommen: Så morsomt at du leste igjennom hele boka mi! Litt gøy å ha hele prøvehistorikken i starten av graviditetsboken egentlig. :Nikke:

Ja, jeg ble litt skuffa over reaksjonene, selvom jeg vet at de er glade for at de skal bli besteforeldre. Jeg hadde vel litt høye forventninger til reaksjonene og hormonell som jeg er ble jeg lei meg. :( Men det fine er at søsknene våre ble kjempeglade, særlig lillesøsteren til kjæresten. Hun fikk vite det på bursdagen sin, og hun sa at det å få vite at hun skal bli tante var den beste gaven hun hadde fått noen gang! :rodmer: Da ble jeg så glad!

Når har du tenkt å fortelle det til familien? Skjønner at du er spent, men det går sikkert bra. Når du ikke har så høye forventninger til reaksjonene blir du ihvertfall ikke skuffa da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når har du tenkt å fortelle det til familien? Skjønner at du er spent, men det går sikkert bra. Når du ikke har så høye forventninger til reaksjonene blir du ihvertfall ikke skuffa da. ;)

Skal prøve å drøye det et par uker til - vi har stooooor familie, og det sprer seg fort, og vil ikke si det "offentlig" før jeg har vært på første svangerskapskontroll + tidlig UL i uke 12.

Har kjempehøye forventninger til reaksjonen fra våre søsken og foreldre da! Jeg vet de kommer til å bli kjempeglad, og vi har planlagt å lage litt show rundt det. Har kjøpt t-skjorte til mannen med "Bleieskiftarbeider" og til meg med "Bolle i ovnen". Litt vår stil kan du si :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papillon85

Så kjedelig med besteforeldre som ikke viser en stor entusiasme... men dessverre så er det noen som er slik at de ikke viser særlig før barnet er født. Og det viktigste er jo at de blir supre besteforeldre da :)

Det er så gøy å fortelle om graviditet! Spesielt når de man forteller det til blir superglade! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig når man gleder seg til å fortelle nyheten og folk ikke reagerer som forventet. Synes det er egoistisk å ikke kunne glede seg over det fordi rekkefølgen er "feil".. Huff, du må bare ikke bry deg om det. Gled deg heller over de som blir glade, ikke de få som mener dere skulle ha gjort det annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å drøye det et par uker til - vi har stooooor familie, og det sprer seg fort, og vil ikke si det "offentlig" før jeg har vært på første svangerskapskontroll + tidlig UL i uke 12.

Har kjempehøye forventninger til reaksjonen fra våre søsken og foreldre da! Jeg vet de kommer til å bli kjempeglad, og vi har planlagt å lage litt show rundt det. Har kjøpt t-skjorte til mannen med "Bleieskiftarbeider" og til meg med "Bolle i ovnen". Litt vår stil kan du si :briller:

Hihi, så gøy!! :) Morsomt å gjøre litt ekstra ut av det da! Hvor fikk du tak i de t-skjortene?

Så kjedelig med besteforeldre som ikke viser en stor entusiasme... men dessverre så er det noen som er slik at de ikke viser særlig før barnet er født. Og det viktigste er jo at de blir supre besteforeldre da :)

Det er så gøy å fortelle om graviditet! Spesielt når de man forteller det til blir superglade! :nigo:

Jeg håper og tror de blir bra besteforeldre! :Nikke: Mye morsommere å fortelle om det til folk som blir kjempeglad ja! Det varmer et blivende mammahjerte, hehe. ;)

Veldig kjedelig når man gleder seg til å fortelle nyheten og folk ikke reagerer som forventet. Synes det er egoistisk å ikke kunne glede seg over det fordi rekkefølgen er "feil".. Huff, du må bare ikke bry deg om det. Gled deg heller over de som blir glade, ikke de få som mener dere skulle ha gjort det annerledes :)

Ja, du har rett i at det er ganske egoistisk! Vi som hadde gledet oss sååå mye til å fortelle det til kjærestens foreldre, vi ble ganske satt ut egentlig! Men skuffelsen har lagt seg og nå ser vi videre. ;) Vi har masse venner rundt oss i samme livssituasjon og vi har søsken som gleder seg til å bli tanter og onkler. Vi er heldige! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) hvordan går det med deg? Skal følge dagboken din til spiren er født ;) noen planer for helgen? Klem :)

Hei kjære deg! :) Så koselig at du vil fortsette å følge med her. :nigo:

Alt bra her; nytt symptom denne uken er en utrolig sultfølelse hele tiden kombinert med dårlig matlyst! Litt slitsomt, men det går. Prøver å spise lite og ofte, magen skriker etter mat hele tiden uansett. Idag har jeg også følt meg slapp og uvel, men ikke kvalm heldigvis!

I kveld skal vi bort til noen venner og hilse på, og så blir det mye familiegreier resten av helga. Fullt kjør. ;) Hva slags planer har du da?

Klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er helgen her! :hoppendeglad: Starter den med grilling på verandaen med verdens beste kjæreste, før vi tar turen bort til noen venner. Kjæresten min er så søt, han sendte meg en melding idag og sa at han ikke klarte å konsentrere seg på jobb fordi han bare tenkte på babyen vår! :rodmer: Han gleder seg veldig til å bli pappa, og jeg er sikker på at han blir en super-pappa. Han er akkurat passe barnslig og voksen, hvis dere skjønner hva jeg mener. ;)

Resten av helga blir det mye familiegreier, bl.a. tur på Tusenfryd med søsteren min og barna hennes! Tror det blir en super helg!

Hva skal dere andre i helga da? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Høres ut som du koser deg og at dere gleder dere masse over skatten i magen :hjerte:

Ønsker dere en herlig helg! :)

Selv blir det rolig her, kvalitetstid med kjæresten er på sin rette plass.

Skikkelig innevær her hvor jeg bor hvertfall, så blir sofakos/tv/film/snacks på menyen :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny uke i gang etter en travel helg! Idag har jeg vært på Zumba! Kjempegøy treningstime som ikke er altfor slitsom. ;) Prøver å være flink å trene, jeg spiser så mye om dagen så jeg må passe på så jeg ikke eser ut altfor mye! :fnise: Er sulten nærmest hele tiden!!

Nå vet stort sett alle på jobben om knøttet, i og med at det er en del av arbeidet jeg ikke kan utføre når jeg er gravid så måtte jeg fortelle det tidlig. Og slike nyheter sprer seg som ild i tørt gress, hehe... Litt skummelt at alle vet det, men samtidig er det deilig å kunne snakke åpent om det.

Jeg målte blodtrykket mitt på jobb idag, det var 113/61. Har vært litt svimmel i det siste og det kan jo være pga et litt lavt blodtrykk. Det er jo helt normalt. :) Ellers føler jeg meg bra. Litt trøtt innimellom, men ikke noe ille i det hele tatt. Føler meg heldig som ikke er kvalm og dårlig ennå, og regner nesten med at jeg slipper det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så gøy!! :) Morsomt å gjøre litt ekstra ut av det da! Hvor fikk du tak i de t-skjortene?

Bestilte de på nettet, Vistaprint tror jeg det het. Men ante ikke størrelser, og bestilte L for både meg og mannen. Det ble kjempestort! Så, de er store i str.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt dårlig på å skrive her inne de siste dagene, men det er rett og slett fordi det ikke er så mye nytt å melde. ;) Har det flott, selvom jeg er fryktelig sulten hele tiden. Og jeg har oppdaget at endel mat ikke smaker det samme som før! :klo: Jeg lagde indisk tikka masala her om dagen, ved hjelp av et "kit" fra Toro. Det er vanligvis noe av det beste jeg vet, men nå var det bare sånn passe godt. Veldig merkelig! Håper smaksløkene mine blir normale igjen etterhvert. :fnise:

På lørdag skal jeg i bryllup til en kollega av samboeren. Bortsett fra kjæresten kjenner jeg absolutt ingen, så gleder meg ikke så veldig...men det blir sikkert hyggelig. Kan jo få noen ideer til hvordan jeg vil ha mitt eget bryllup. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Koselig å følge deg selv om det ikke er noe særlig å oppdatere om :)

Blir spennende med tiden, hvordan svangerskapet ditt blir etterhvert.. Gleder meg fremdeles noe helt vanvittig til det klaffer for min egen del.. :sukk:

Du er nå over 8 uker..merker du til noe liv der nede? Kjenner du fremdeles mensmurringer eller noe? Fått noe tegn til babymage? :) Håper du kan legge ut bilder etter hvert, hadde vært koselig å sett utviklingen. Je kommer hvertfall til å gjøre det samme. Har tenkt å ta ett bilde i uken frem til fødsel.

(Først må jeg bare bli gravid da..hehe)

Koselig med bryllup ja!! Når skal dere gifte dere? Eller har dere planer om noe? :)

Du får det nokk fint uansett skal du se, mye fint å se på . Alt i fra kledning til brud og brudgom, andre antrekk.. Hvordan folk steller seg i form av antrekk, hår, sminke osv :ler: er så mange som har forskjellig smak, det fascinerer meg hvertfall veldig :jepp:

Ønsker deg og dine en strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei roseduft! :smilyblomst:

Ja, tenk på mandag er jeg 9 uker allerede! :) Merker litt mensmurringer, men det går lenge mellom hver gang nå. Kjente det oftere i starten egentlig. Så egentlig kjenner jeg fint lite til den lille i magen. Nesten så det blir litt uvirkelig at det er noe der! Har lyst til å dra på en tidlig ultralyd rundt uke 12, vil så gjerne vite at alt går bra! :hjerte:

Jeg har fått litt mage, men det er nok fordi jeg er litt oppblåst om dagen. God ide å legge ut magebilder litt underveis, det kan jeg gjøre. :Nikke:

Jeg håper det klaffer for deg snart, gleder meg til å følge deg i den nye dagboka di!! :hoppendeglad:

Det er jo sant at det er mye morsomt å se på i et bryllup ja, så det blir sikkert ålreit. :jepp: Jeg og samboeren min forlovet oss i fjor høst, men har ikke satt noe dato ennå. Tenker kanskje på våren 2014, men vi får se. Nå blir det baby først forhåpentligvis, så får vi se hvor mye overskudd vi får til å planlegge bryllup. :fnise:

Ønsker deg en super helg! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Gleder meg til magebilder :jepp: og forhåpentligvis følger jeg etter ganske snart!

Kos deg masse i bryllupet i morgen! :) :) og ha en ellers nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om slapp søndag, jeg sto opp kl 11 og har i tillegg sovet et par timer på sofaen. Det er viktig å holde hviledagen hellig syns jeg, hehe. ;) Er helt utslitt etter bryllupet i går, var ikke hjemme før i 03.30 tiden. Følte meg nærmest bakfull når jeg våkna, selvom det selvfølgelig bare kommer av lite søvn. Koste meg i bryllupet selvom jeg ikke kjente noen fra før av, men det er jo litt kjipt når alle blir fullere og fullere mens jeg er klinkende edru. Men det er et lite offer for lykkespiren!! :strix: Det var morsomst når middagen var ferdig og vi kunne svinge oss på dansegulvet. ;) Kjenner faktisk at jeg er litt småstøl idag, sånn går det når man danser på 10 cm høye hæler! Nå blir det middag og sofakos, ha en fin søndag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hihi, holder hviledagen hellig vi også! :hjertesmil: Klenging i sofaen med mannen :hjertesmil: Eneste vi må passe på er sittesår;-) Vel, vi var på en liten fjelltur i går da, det var godt, og enda bedre å slappe av etterpå med god samvittighet. Ukene er så fullpakka, så vi trenger sofatid i helgene. Både for hvilen sin del, og for kontakt, prating og kosing med min kjære:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et must med nok sofatid i helgene ja! :jepp: Trenger å finne roen litt etter hektiske hverdager.

Idag er jeg 9 uker på vei!! :strix: Skal få bestilt meg legetime nå, har akkurat byttet fastlege og det gjelder fra 1. september. Og så UL om 3 uker tenker jeg! Gleder meg sånn!! :rodmer:

Nå skal jeg være flink pike og dra på Zumba, selvom jeg er trøtt som en strømpe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom titt og ofte for å lese hva du skriver :-) Er så greit å ha en som er ca like langt på vei å følge med på :-) Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om symptomer; jeg kjent også mest i starten, nå merker jeg fint lite, jeg har ikke vært kvalm, og buksene begynner å stramme.....fordi jeg er oppblåst :) Jeg skal også på UL om 3 uker :D Spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...