Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake!! :) Du har vært savnet skal du vite !

Godt å høre at dere har kost dere og slappet av i ferien :) men hørte en smule for varmt ut. Alikevel, ferie og sommer + sol er jo herlig i en liten periode til tross for at det kan føles for varmt.

Får gå høsten og vinteren i møte med varme minner fra sommeren 2012 :)

Unner deg spiren i magen, og er så glad på dine vegne :hjerte:

Tror du må be en moderator om å flytte dagboken din :) bare opprett ett nytt emne som sier: "Ønsker å flytte dagboken min" eller noe, så ser di det og flytter dagboken din for deg :)

Takk, søta! Har savnet deg også! :) Krysser fortsatt fingrene for en liten spire hos deg...:rodmer:

Ja, det ble en smule varmt mot slutten så var helt greit å reise hjem. :) Men deilig å ha fått en liten overdose med sol!

Ok, da skal jeg be de flytte meg over i graviditetsdagbøkene. Vet jo ikke om dette går veien ennå, men jeg tar sjansen. ;) Har en god magefølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

God magefølelse bokstavlig talt :)

Krysser fingre og tær for at spiren klamrer seg fast og utvikler seg til en nyyyydelig perfekt liten bebis :)

Hadde vært gøy om det var en spire hos meg også ja, ville da blitt terminvenner omtrent tror jeg..

Vil være nærmere 5 uker idag dersom det er noe på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig det jeg også!!! :hjerter_rundt:

Dersom det er noe på gang hos deg nå får vi termin veldig nærme hverandre ja! Har begynt å skrive litt inne på terminklubb-sidene for mars-april, begynner å bli en liten gjeng der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papillon85

Velkommen tilbake! :) Kjekt å lese at dere har hatt det fint på tur!

Og hipp hurra for graviditetsdagbok! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! :) Kjekt å lese at dere har hatt det fint på tur!

Og hipp hurra for graviditetsdagbok! :hoppendeglad:

Tusen tusen takk!! :smilorange: Det er skikkelig stas altså!!

Håper jeg kan joine deg i terminklubben da :) bli spennende og se..

Jaaaaaaa! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært og trent litt styrke, kjente at det var lenge siden sist! Helt gelé etterpå... :trene: Trente sammen med tre venninner som alle er gravide, hun ene vet at jeg er gravid men ikke de to andre. Vanskelig å holde det skjult nå, skulle så gjerne snakket åpent med dem om det. Men jeg skal prøve å holde meg et par uker til. ;)

Så ble det grilla hamburgere til middag, nam! Nå blir det snart bringebær og vaniljesaus til dessert. Det beste med å trene er at man kan spise masse med god samvittighet etterpå. happy.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 10. juli 2012

Hjertet begynner å slå: 4. august 2012

Du er nå 6 uker og 2 dager på vei: 9. august 2012

Embryoet beveger seg: 28. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 4. september 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 4. september 2012

Risiko for spontanabort avtar: 18. september 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 25. september 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 2. oktober 2012

Fosteret svelger og tisser: 16. oktober 2012

Tid for ultralyd: 23. oktober 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 30. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 13. november 2012

Fosteret begynner å høre: 4. desember 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 1. januar 2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 5. februar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 14. mars 2013

Antatt termindato: 4. april 2013

Ble litt forvirra nå, hvis første dag i forrige menstruasjon var mandag 25. juni så er jeg vel 6 uker og 3 dager på vei og ikke 6+2 som det står her? Har også fått termindato 5.april på andre sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papillon85

Det spørs vel om de måler et svangerskap til 40 uker og to eller tre dager det? Da jeg var gravid hadde ikke jordmor fått seg sånt nytt hjul så hun målte til 40+2 mens de på sykehuset brukte 40+3. Vi var aldri enige om hvor langt jeg var kommet :ler: Men det er 40 uker og tre dager etter første dag i siste menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fortalte jeg pappa og stemor om graviditeten, de ble glade men var ganske avbalansert i forhold til nyheten. Kanskje ikke så rart, pappa har 6 barnebarn fra før av. Stemor gadd ikke gi oss en klem engang. Hun er litt rar da...:rolleyes: Skulle virkelig ønske mamma var her, hun hadde blitt sååååå glad, men vi mistet henne for 6 år siden. :( Ble litt småskuffa over reaksjonene, men det blir nok morsommere å fortelle svigers, de har ingen barnebarn fra før av så regner med de blir ekstatiske! Skal ringe og fortelle søster det også nå! :Nikke: Håper jeg ikke kommer til å angre på at jeg forteller så mange det så tidlig...klamre deg fast, fine lille spiren vår! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at de ikke ble jublende glade, og jeg skjønner at sorgen over din mor må være enda sterkere når du vet hvordan hennes reaksjon ville vært :)

Tror ikke du kommer til å angre av å fortelle familien det :)

Dersom (noe som IKKE skal skje) at dere mister, så trenger dere all den støtte og kjærlighet dere kan få fra familie og deres nærmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff, lei å høre om den negative responsen.. Er nokk best å ikke ha noen forventninger til andres reaksjon :) så lenge du og kjæresten er i 7ende himmel, så er vel det alt som betyr noe :) deres liv og deres lykke <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kjenner et forferdelig stort savn etter mamma hver dag og det blir ikke akkurat bedre nå når jeg er i en så ny og sårbar situasjon...men jeg trøster meg med de gode minnene. :hjerte:

Nå har vi fortalt svigers det også, og ble mildt talt overraska over reaksjonen der også. Det første de sa var "men da blir det ikke noe bryllup neste år da??". De er tydeligvis ekstremt opptatt at vi bør gifte oss før vi får barn, men det har vi tenkt til å gjøre ca 1 år etterpå. Og det er faktisk vårt valg!! :frustrert: De ble jo glad også, men syns de kunne spart seg å begynne å snakke om bryllupet, de har mast om det i snart 2 år og jeg er så drittlei! :( Huff, det her ble bare teit. :(

Takk for støtten, jenter. :) Nå går jeg og legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff!! Er så lei meg for at reaksjonen ikke helt ble som du hadde ønsket kjære deg. Skjønner godt du savner din mor litt ekstra opp i det hele, når du vet at hvertfall hun hadde blitt oppriktig glad på deres vegne :) du får "trøste" deg med den tanken, og kjenne på di gode følelsene fra det. Og vit at hvor enn hun er, så følger hun med deg, og er allerede superstolt og glad på deres vegne :)

Ikke la andres "feil" reaksjoner og deres manglende evne til å vise seg glade på deres vegne, få ødelegge den lykken du kjenner på, og ditt brennende ønsket om å bli mamma, bli svekket på noen måte.

Vi er alle superglade på dine vegne, og unner deg alt godt som fremtiden nå skal by på :)

Er såååå oppgitt og frustrert over menneskers evne til å reagere og håndtere ting på i denne verden. At det skal mer til for å være lykkelig og glad på andres vegne. At alle er så egoistiske, forhåndsdømmer andre og lever sine samfunnsdømte liv!

Kunne skrevet en bok om dette her, å kjenner irritasjonen bygger seg opp jo mer jeg faktisk tenker på det!

Budskapet mitt til deg er hvertfall, så godt det lar seg gjøre, ikke ta det så veldig tungt hvordan andres reaksjon har vært og vil komme til å bli. Dere lever DERES liv, og ønsket om denne spiren er helt 110% ekte. Dette er hva som er viktigst for dere, om ett giftemål utsettes i ett år, hva så? Det som betyr noe oppi det hele er jo at dere har hverandre, kjærligheten mellom dere, og en felles plan for fremtiden - sammen med deres kjærlighets barn :):hjerte:

Håper du føler deg litt bedre, sov godt inatt og får en herlig dag.

Ikke bry deg 1 sekund over andres meninger og reaksjoner :)

(litt mer medrevet enn nødvendig kanskje, men jeg ble bare så lei meg og provosert på dine vegne!)

Klem til deg og spiren!

Tror du det er gutt eller jente forresten? :) har dere snakkt noe om evnt navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå du er fantastisk roseduft, blir helt rørt av det du skrev jeg. :) Du har helt rett i at andres reaksjoner er uviktig oppe i det hele, vi er jo kjempeglade og gleder oss så mye over spiren vår! :hjerte: Jeg tenker på hvor lykkelig og spent mamma hadde vært, og det gjør meg både glad og trist. Jeg tror ikke svigerfamilien min mente det vondt, men de er så opptatt av at ting skal "gjøres riktig", spesielt svigermor da. Og tydeligvis er de mer opptatt av bryllup enn av baby... men men, jeg lar ikke dette ødelegge for meg. Det var bare litt rart, vi var helt sikre på at de ville bli hoppende glade! Men nå er de nok ikke så typiske følelsesmennesker som mamma var. Merker jeg er litt følsom om dagen, var både skikkelig sint og lei meg i går kveld. :( Det har sikkert litt med hormonene å gjøre også..;)

Men idag føler jeg meg bedre! :) Tusen takk for dine kloke ord, roseduft, det hjelper så mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skinner solen, og jeg skal på besøk til en god venninne! :sol: Hun har en liten sønn på 16 mnd, som er helt nydelig! :) Det blir nok mye babyprat tenker jeg. ;) Det er så koselig at jeg har mange venninner som er gravide eller har barn, vi er liksom på samme bølgelengde alle sammen!

Har tenkt til å ringe legen min snart for å bestille tid til første kontroll, men det er vel kanskje litt tidlig ennå. Tydeligvis litt forskjellige prosedyrer på når legen vil at man skal komme, noen syns uke 8 er greit, andre vil at man skal vente til uke 12... Får ringe og spørre. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært hos legen 3 ganger, men jeg har jo hatt litt småproblemer hittil også da. Men legen har iallefall ikke nektet meg å komme fordi jeg er for kort på vei. Når det er sagt har han sagt at jeg skal komme tilbake om to uker for å ta blodprøvene jeg skal ha tatt før første jordmortime i uke 10/12.

Så koselig med litt babyprat! Jeg er (desverre) første ut i nærmeste venninnegjeng som skal ha barn så jeg har ingen å slarve om babyting med, men heldigvis finnes KG så jeg får utløp for alt babypratet jeg har innestengt :fnise:

Avsporing: hvordan har du fått tickeren din så stor? Min er jo pitteliten i forhold ;)

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er det vanlig å gå til jordmor i uke 10/12? Føler meg helt grønn på det her, hehe....

Takk og pris for KG, det er supert å få utløp for saker og ting her! :Nikke:

Når man lager tickeren kan man velge mellom liten og stor. :)

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei - har lest gjennom hele dagboka di, jeg:-) morsomt å lese fra første prøving. Kjenner jeg angra litt på at jeg avslutta prøvedagboka og oppretta en helt ny graviddagbok;-)

Kjedelig å høre at reaksjonene ikke ble som forventet. Man har så store forventninger til våre nærmeste, og det er når våre nærmeste ikke svarer til forventningene at vi blir aller mest skuffa. Det er uansett din og kjærestens lykke som betyr noe nå!

Har ikke fortalt det til familien ennå og er veldig spent. Mannen har voksne barn fra før, og jeg er veldig spent på reaksjonene der... Tror det skal gå bra, men man vet aldri. Forventer ihvertfall ikke at de skal hoppe i taket, så her kan jeg vel bare bli positivt overraska;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...