Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

åå gratulerer med å være inne i 2 trimester :hoppendeglad: Har kjempe nedtelling om dagen, vil bare nå 12 uker snart :gjeiper: Men det nærmer seg sakte men sikkert..

Takk! :strix: Snart er du der, plutselig skyter det fart! :jepp: Ta vare på hver dag. :hjerte:

Er det ikke herlig å være i andre trimester? :strix: Etter å ha vent meg til tanken på at "alle" vet hemmeligheten vår, så er det bare helt nydelig å kunne fortelle det, glede seg, og forberede seg på det nye livet uten å hele tiden ta forbehold om at man skal komme til 12 uker først.

Jeg er også veldig lettrørt om dagen, sipper og griner av helt bisarre greier. Særlig reklamer og sånt kan få meg til å ta til tårene :fnise:

Ja, det er deilig! :jepp: Det er en lettelse å slippe å holde det skjult i frykt for at noe skal gå galt. Nå er det bare å sette igang med alle forberedelser! :Nikke: Når må man sende inn papirer til NAV og sånn a?? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13+2 idag! Og idag ventet det et brev på meg i postkassen når jeg kom hjem fra jobb, jeg har fått ultralyd og fødeplass på Ahus! :strix: Deilig å vite at det er i orden. :nigo:

Ellers begynner jeg å bli skikkelig forkjøla, blæh... hanglet litt forrige uke og tok det derfor veldig med ro i håp om at det ville gå over. Men den gang ei. :( Håper det går fort over, men det er vel vanlig at man må slite litt lenger med sånt når man er gravid.

Magebilde fra i går:

post-46875-0-01687900-1348513693_thumb.j

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo kikke innom dagboka di jeg også ;) Så søt liten babymage du begynner å få, husker hvor utrolig stas det var når man etter hvert faktisk kunne SE at det var en liten baby på gang!

Skal lese meg opp i dagboka di litt senere, men det må bli en annen da, for nå sitter jeg og ammer og må stort sett holde fokus på at knøttet ikke sovner på puppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo kikke innom dagboka di jeg også ;) Så søt liten babymage du begynner å få, husker hvor utrolig stas det var når man etter hvert faktisk kunne SE at det var en liten baby på gang!

Skal lese meg opp i dagboka di litt senere, men det må bli en annen da, for nå sitter jeg og ammer og må stort sett holde fokus på at knøttet ikke sovner på puppen ;)

Heisann, så koselig at du stakk innom her! :vinke: Ja, det er morsomt når magen begynner å komme! Gleder meg til det blir enda litt mer synlig. :Nikke:

Så fantastisk det må være å få babyen på utsiden! :rodmer: Skjønner at du er en smule opptatt nå om dagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+4 idag! :smilorange:

Er hjemme fra jobb idag, fordi jeg er så innmari forkjøla. Sliiitsomt... :( I stad begynte jeg å blø voldsomt neseblod når jeg pussa nesa, trodde aldri så mye blod kunne komme ut av ett nesebor. :overrasket: Men det er visst ganske normalt å blø neseblod i svangeskapet, noen gjør det visst hver dag! Stakkars folk.

Har begynt å kjenne litt ubehag nederst i magen og i sidene de siste dagene, kan det være ligamentsmerter tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffah, god bedring!

Jeg blør i tannkjøttet HVER gang jeg pusser tenna. Ikke bare litt, men mer enn litt, lissom. Æsj! Ikke noe godt med jernsmak i munnen når man skal legge seg og kanskje susse litt på mannen ;)

Hvis det kjennes ut som milde menssmerter, og det strekker lissom (som tannverk på en måte), så kan det absolutt være ligamentsmerter. Jeg hadde det ganske mye i to/tre uker, så gikk det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mageros. ;) Nå må jeg snart be de gi meg større bukser på jobb, de begynner å bli vanskelige å kneppe igjen. :fnise: Og de sykehusbuksene er så fæle, de er kjempehøye og smale i livet! Dårlig kombo for gravide. Passer bare for damer med ekstrem timeglassfasong. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffah, god bedring!

Jeg blør i tannkjøttet HVER gang jeg pusser tenna. Ikke bare litt, men mer enn litt, lissom. Æsj! Ikke noe godt med jernsmak i munnen når man skal legge seg og kanskje susse litt på mannen ;)

Hvis det kjennes ut som milde menssmerter, og det strekker lissom (som tannverk på en måte), så kan det absolutt være ligamentsmerter. Jeg hadde det ganske mye i to/tre uker, så gikk det over.

Isj, blodsmak i munnen er ikke godt! Jeg har heldigvis ikke blødd noe mer neseblod, er veldig forsiktig med nesepussinga nå. ;)

Vet ikke helt hva det er jeg kjenner nedi magen jeg, men det er smerter som varer veldig kort tid av gangen ihvertfall. Ikke godt å si. :vetikke: Og noen ganger når jeg hoster eller nyser så gjør det kjempevondt!

---------------------------------------------------------

Jippi, endelig helg!! :hoppendeglad: Blir så mye mer sliten av jobben når jeg er så forkjøla, så gleder meg til sofakveld og en avslappende helg. :Nikke: 13+6 idag. :rodmer: Gleder meg sånn til jeg kan kjenne lille sparke og bevege på seg...det skal bli herlig å kjenne hele tiden at det er liv nedi der. :)

God fredagskveld alle sammen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til du kjenner bevegelse nå :biggrin:

Jeg syntes iallefall ting ble litt mere virkelig når man faktisk kan kjenne at det er liv. Ikke daglig i begynnelsen, men iblandt :)

Er så morro i starten når det er små utydelige og "rare" bevegelser som man kun kjenner inne i magen og ikke fra utsiden :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, blodsmak i munnen er ikke godt! Jeg har heldigvis ikke blødd noe mer neseblod, er veldig forsiktig med nesepussinga nå. ;)

Vet ikke helt hva det er jeg kjenner nedi magen jeg, men det er smerter som varer veldig kort tid av gangen ihvertfall. Ikke godt å si. :vetikke: Og noen ganger når jeg hoster eller nyser så gjør det kjempevondt!

---------------------------------------------------------

Jippi, endelig helg!! :hoppendeglad: Blir så mye mer sliten av jobben når jeg er så forkjøla, så gleder meg til sofakveld og en avslappende helg. :Nikke: 13+6 idag. :rodmer: Gleder meg sånn til jeg kan kjenne lille sparke og bevege på seg...det skal bli herlig å kjenne hele tiden at det er liv nedi der. :)

God fredagskveld alle sammen! :blomst:

De strekkingene når man nyser og slikt er ligamentene som strekkes. Hvis du reiser deg fort opp eller nyder, så hjelper det å være litt mer krokrygget, eller trekke bena opp. Da blir ikke strekken så vond.

Den strekken har jeg fortsatt, og den kommer sikkert til å være der så lenge babyen er inni der.

14 uker imorgen!! Nei, da er det ikke lenge til du kan kjenne bevegelser. Det er såå kos!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til du kjenner bevegelse nå :biggrin:

Jeg syntes iallefall ting ble litt mere virkelig når man faktisk kan kjenne at det er liv. Ikke daglig i begynnelsen, men iblandt :)

Er så morro i starten når det er små utydelige og "rare" bevegelser som man kun kjenner inne i magen og ikke fra utsiden :danse:

Jeg tror jeg også kommer til å føle at det blir mer virkelig når jeg kan kjenne bevegelser ja! :jepp: Det er jo fortsatt litt surrealistisk at jeg har en baby i magen! Jeg prøver å kjenne etter da, men har ikke merka noe ennå. ;)

De strekkingene når man nyser og slikt er ligamentene som strekkes. Hvis du reiser deg fort opp eller nyder, så hjelper det å være litt mer krokrygget, eller trekke bena opp. Da blir ikke strekken så vond.

Den strekken har jeg fortsatt, og den kommer sikkert til å være der så lenge babyen er inni der.

14 uker imorgen!! Nei, da er det ikke lenge til du kan kjenne bevegelser. Det er såå kos!! :rodmer:

Ok, så det er de ligamentene som gjør vondt nå som jeg går rundt og hoster og nyser støtt! Skal huske på å krumme meg litt sammen neste gangen det kommer en nys, for det gjør jo supervondt. :blink: 14 uker i morgen ja!!! :strix: Du er heldig som kjente bevegelser så tidlig da. Håper det ikke drøyer så lenge før jeg gjør det også. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at du kan glede deg til du kjenner bevegelser, det er kjempekoselig :rodmer: Jeg syntes også det var veldig betryggende da jeg endelig kjente liv, som du sier var det nesten vanskelig å tro på at det faktisk vokste en baby der inne når man ikke kjente noe til det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver under på at du kan glede deg til du kjenner bevegelser, det er kjempekoselig :rodmer: Jeg syntes også det var veldig betryggende da jeg endelig kjente liv, som du sier var det nesten vanskelig å tro på at det faktisk vokste en baby der inne når man ikke kjente noe til det selv :)

Ja, det blir så fint. :rodmer: Når begynte du å kjenne bevegelser? Magen min har virkelig vokst i løpet av de siste to ukene, litt morsomt det også. :) Snart kan jeg ikke holde dette skjult lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir så fint. :rodmer: Når begynte du å kjenne bevegelser? Magen min har virkelig vokst i løpet av de siste to ukene, litt morsomt det også. :) Snart kan jeg ikke holde dette skjult lenger!

Bilde!!! :popcorn: Ha en deilig søndag videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det første gang i uke 17, og bare en ukes tid etter det begynte jeg å kjenne det flere ganger hver dag. Men jeg vet at de som har foranliggende morkake ofte ikke merker noe før rundt uke 20-22, så ikke fortvil hvis det fortsatt går noen uker før du merker noe også (med mindre du vet at du har bakenforliggende morkake, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal få slengt opp et bilde snart, Nuttapia!! :jepp:

Uke 17, det er jo ikke så lenge til. :) Jeg tror jeg har bakenforliggende morkake, men vet ikke helt da. Når jeg var på ul sa de ingen ting om det, og jeg tenkte ikke på å spørre. Og det er litt vanskelig å tyde bildene. :klo: Får nok bare vente tålmodig. ;)

------------------------------------

I går var søsteren min innom med et pent brukt bilsete som jeg skal få kjøpe billig, hvis det passer i bilen min. Har en liten bil, men regner vel med at det går bra. Setet er av typen Britax Baby-Safe Plus Shr II. Har skjønt at det skal være et veldig bra sete. :) Sikkerhet er viktig!! Hun har også en enkel barnevogn fra Britax der man kan klikke på barnesetet. Virker jo veldig smart når man skal en liten tur ut å handle e.l. :Nikke:

Ble nesten litt rørt av å se barnesetet stå i gangen vår, helt vilt å tenke på at det snart kommer en som skal sitte oppi der...:rodmer: En smule lettrørt om dagen kan man si....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: herlig å lese at alt står bra til med deg og spiren :)

Har du og kjæresten din pratet noe om babynavn? :)

Hei roseduft!! :vinke: Hvordan står det til?

Ja, vi har pratet litt om navn men ikke så mye ennå. :) Venter vel til vi har fått vite kjønn med å ta den store diskusjonen. ;) Blir spennende å se om vi blir enige, hehe.. Vi er ganske samkjørte når det gjelder guttenavn men ikke fullt så enige om jentenavn. Etternavn tror jeg vi skal klare å bli enige om, selvom vi har to hver fra før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hei roseduft!! :vinke: Hvordan står det til?

Ja, vi har pratet litt om navn men ikke så mye ennå. :) Venter vel til vi har fått vite kjønn med å ta den store diskusjonen. ;) Blir spennende å se om vi blir enige, hehe.. Vi er ganske samkjørte når det gjelder guttenavn men ikke fullt så enige om jentenavn. Etternavn tror jeg vi skal klare å bli enige om, selvom vi har to hver fra før. ;)

Det går bra her, ingen spire enda men..

Så dere ønsker å vite skjønnet så fort som mulig..? :)

Er det lenge til evnt?? Er like spent og glad på dine vegne hver gang jeg er innom dagboken din :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...